IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Wie is er al in de goliath geweest (Sixflags)? Pretparken / achtbanen topic Vorige pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-08-2020 11:10 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Als iemand die niks heeft met achtbanen heeft, want maakt de plaatsen achterin de beste? Oprechte vraag

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 19-08-2020 11:11]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-08-2020 11:36 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 19 augustus 2020 11:10 schreef Mythics het volgende:
Als iemand die niks heeft met achtbanen heeft, want maakt de plaatsen achterin de beste? Oprechte vraag


Achterin heb je vaak de meeste airtime (plekken waar je uit je stoel gegooid word). Het voorste gedeelte is al over de heuvel dus trekt de achterste karretjes met extra snelheid over de top waardoor je dus loskomt uit je stoeltje

Dat het de beste plekken zijn geldt niet voor elke coaster overigens, maar in Untamed gaat dat zeker op!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-08-2020 13:36 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Duidelijk! Dank voor de uitleg


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 25-08-2021 12:57 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 25-08-2021 13:05 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2021 12:57 schreef F.Jacobse het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/snelste-achtbaan-ter-wereld-dicht-na-botbreuken/ar-AANIJLB





Pijnlijk.

POV. Wel lekker snel. Ik zou instappen.




bub


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 18-09-2021 16:28 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Gisteren bij Designer Outlet Roermond geweest, en ik wist werkelijk niet wat ik zag.

Allemaal hip geklede mensen die triomfantelijk te koop lopen met hun prada en burberry tassen, en vervolgens lekker een vette bek gaan halen bij de McDonalds, of als je duits bent, het schnitzelparadijs.

Het was er schoner dan in het gemiddelde echte pretpark.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-04-2022 10:25 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Net terug van een paar dagen Efteling nav het 45-jarig huwelijk van mijn ouders, met de hele familie 4 dagen in Bosrijk gezeten. Laatste keer dat ik in de Efteling was was toch zo'n 20 jaar geleden, maar wauw. Toch wel onder de indruk.

Alles klopt. De muziek, de geweldige theming bij de attracties, de aankleding, helemaal af. Blij dat we er overigens meerdere dagen waren, want in 1 dag kun je het gehele park niet fatsoenlijk zien. Wachttijden was ik wel beetje bang voor want prachtig weer, maar ik heb van vrijdag tot maandag geen enkele wachtrij langer dan 30 minuten gezien. De Efteling-app laat alle wachtrijen bij alle attracties ook keurig zien, waarbij je ook kunt sorteren op wachtrij of wat er bij je in de buurt is. Aanrader, want teringjantje, ik heb per dag zo'n 15 kilometer gelopen. De Efteling is GROOT.

Ok, achtbanen dus. De Baron 1898 is echt geniaal. Short but sweet, die eerste drop is toch best wel een dingetje, zeker op de voorste rij. Erg toffe manier van spanningsopbouw ook in de voorshow, mooi gemaakt allemaal. Dat soort dingen (voorshows, verhalen vertellen, etc) vind ik overigens sowieso erg tof. Je staat gewoon in de wachtrij maar hebt het idee dat je al met de attractie bezig bent, goed gedaan. Bijna alle nieuwere attracties hebben dat. Zo ontzettend veel details, fantastisch! Zo verschijnen er tijdens de voorshow van Baron 1898 ineens 'witte wieven' die op de muur worden geprojecteerd, en die komen door een klein luikje in de muur dat dan ook daadwerkelijk heel even opengaat. Van dat soort details kan ik echt genieten. Hoeven ze niet te doen, valt waarschijnlijk bijna niemand op, maar ze doen het toch.

De Python blijft een klassieker en is sinds de update en retrack in 2018 is 'ie ook lekker smooth. Joris en de Draak niet, maargoed, houten coaster dus dan mag dat. Wel een lekkere ragbaan die van begin tot eind de vaart er goed in houdt.

De Vliegende Hollander viel me echt gruwelijk tegen. Prachtige theming in de wachtrij, maar de rit is niet meer dan een stukje varen in een stikdonkere ruimte waarin het begint te stormen (maar je ziet echt helemaal niks) met daarin een kleine drop, een plotselinge geestverschijning en ineens ben je buiten. Daar was zó ongelooflijk veel meer mee te doen qua verhaal, aankleding, etc... Jammer. Achtbaangedeelte aan het einde stelt ook weinig voor.

De nieuwe kinderachtbaan Max & Moritz -tig keer gedaan want de duidelijke favoriet van mijn dochter, die elke rit gillend van plezier en met de handjes in de lucht in haar stoeltje zat, geweldig. Het tweede rondje gaat net iets sneller en stiekem is het best een heel leuk ritje met een paar goeie bochten. Geinig ook, zo'n powered coaster.

Al met al een dikke aanrader. Waanzinnig park. Bokkeduur, en dat weten ze ook goed uit te buiten, maargoed. Er is in elk geval over nagedacht. Uitgang 4D-film is in een prachtig aangeklede speeltuin waarop je natuurlijk je koters direct kwijt bent, met in diezelfde hal een uitgebreide koffietent/restaurant. Slim. Vlakbij de Baron staat een reclamebord met daarop een foto van churro's, en die ruik je op die plek ook. Het kraampje staat alleen stukken verderop, dus of ze hebben daar synthetische geurstoffen of ze hebben een afvoer/afzuiging van de kraam richting die plek geleid. Again: slim.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-05-2022 8:00 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Geinig, kom er net achter dat de zang van de Witte Wieven in Baron 1898 door Anneke van Giersbergen is gedaan.



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-04-2023 10:20 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Gisteren nog weer eens een rondje in de Gold Rush in Slagharen gedaan, maar de tering, wat blijft dat een kort en heftig baantje. Voor de thrillseeker is dat dan ook wel het enige dat Slagharen enigszins de moeite maakt, maar mocht je een dagje met koters weg willen dan is dat nog steeds een prima parkje. Wij hebben inmiddels zelfs een abonnement gekocht, 55 euro. En da's dan inclusief gratis parkeren, een keer een gratis menu, 2x gratis toegang tot Movie Park Germany/Bobbejaanland/Belantis, onbeperkt opa en oma gratis meenemen, korting op vreten en merchandise en nog wat cadeautjes links en rechts.

We wonen er iets meer dan een uur vanaf, maar met al die voordelen vonden we dat alsnog meer dan de moeite waard. Mijn dochter van 7 vindt het een geweldig park, is ook lekker overzichtelijk, niet te groot, best sfeervol, prima aanbod aan attracties.. Prima vermaak op een random zaterdagje of een studiedag.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 03-04-2023 20:13 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2023 10:20 schreef Ethereal het volgende:
onbeperkt opa en oma gratis meenemen


Dat is wel handig. Opa en/of oma in de rolstoel op de spullen of de koters passen terwijl je zelf de achtbaan of een andere attractie afwerkt.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 03-04-2023 21:44 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 3 april 2023 20:13 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Dat is wel handig. Opa en/of oma in de rolstoel op de spullen of de koters passen terwijl je zelf de achtbaan of een andere attractie afwerkt.


Hehe, weer niet of mijn ouders zo blij zijn met de rolstoel, maar het principe is wel mooi idd! Of gewoon het pasje van mijn dochter meegeven aan opa en oma en succes ermee…


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-07-2023 17:44 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl







Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 10-07-2023 18:08 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Als je er zelf naast zit zie je ze helaas niet.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-09-2023 13:03 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Voor aanstaande februari 5 dagen Disneyland Parijs geboekt, zin in! Dochter heeft dan studiedagen dus mooie kans om iets buiten het seizoen te gaan, en dan is het ook nog enigszins betaalbaar al blijft het ongelooflijk veel geld... Krijgt ze voor d'r verjaardag volgende week, zelf voor het laatst geweest in 1997, ben benieuwd!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 23-09-2023 9:37 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht



In de categorie 'Draaien & Kotsen' is deze nieuw voor me.



Deze ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Tanteloos op 23-09-2023 9:40]


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 24-09-2023 1:53 by MediaPlayer Wijzig reactieProfiel van MediaPlayerQuote dit bericht

In die tweede ben ik een keer geweest, of in elk geval iets wat er heel sterk op lijkt. Ik kreeg echt knallende koppijn van dat ding, dus ik liet het maar bij één rondje.


MediaPlayer


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 24-09-2023 17:41 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Dat zal die attractie leren.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 25-10-2023 19:12 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Iets nieuws, blijkbaar. De surf coaster. Seaworld, Orlando, Florida.






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-10-2023 8:15 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zotjes . Als je dan in je broek schijt van de schrik, loopt het tenminste mooi naar beneden.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-10-2023 9:10 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 25 oktober 2023 19:12 schreef F.Jacobse het volgende:
Iets nieuws, blijkbaar. De surf coaster. Seaworld, Orlando, Florida.







Ziet er wel vet uit idd! Staande coasters bestaan overigens al sinds 1982, al is een gelanceerde wel nieuw.

Ik moet echt Ride to Happiness eens doen, jezus wat een bruut ding.



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-02-2024 10:14 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Vorige week een paar dagen naar Disneyland Paris geweest, en dat park ligt toch wel een paar mijlen voor op andere parken waar ik tot nog toe geweest ben hoor. Oké, je moet een beetje van het Disney-sfeertje houden, maar alles klopt daar, al zijn een paar attracties inmiddels wel echt aan vervanging toe.

Zo moet Space Mountain héél gauw weer terug naar het originele Jules Verne-thema, want dat laffe Star Wars-thema dat er nu op zit is echt extreem slecht uitgevoerd. Paar vlaggen, paar schermen tijdens de rit en klaar. Echt heel suf, terwijl dat ding een waanzinnige Cyberpunk-uitstraling heeft. Prima ritje, al blijf ik achtbanen in het donker niks vinden.

Indiana Jones et le Temple du Peril moet asap worden afgebroken, wat een oude en vooral pijnlijke rammelbak zeg. Mijn dochter d'r eerste "over-de-kop-achtbaan" en daar is ze nu ook voorlopig wel even van genezen, auw. Afbreken en een nieuwe, toffe andere achtbaan neerzetten.

Walt Disney Studios, het tweede park, is het ook (nog) net niet allemaal. Theming is lafjes, de Avengers Campus heeft ook weinig te bieden en alles lijkt een beetje willekeurig bij elkaar geraapt. Ze zijn daar echter wel hard aan het werk en er komt een enorm Arendelle-gebied bij (Frozen dus) dus wellicht moet ik daar over 10 jaar nog eens gaan kijken.

Qua attracties is het daar wel redelijk in orde: Ratatouille is prachtig, Crush' Coaster is te gek (al is de capaciteit echt ondermaats) en de Tower of Terror is dé reden dat je dat park toch niet over mag slaan. Jezus wat vet. De rit is waanzinnig, maar de opbouw, de thematisering, echt helemaal te gek. Wat een airtime in dat ding, en niet zo gek ook: de lift waar je in zit valt niet naar beneden, maar wordt aan kabels naar beneden getrokken. Ergo: nog sneller, en dat is als je net met een noodgang omhoog bent gegaan best heavy, vooral de eerste keer. Wauw.

Verder is de sfeer te gek, het park is brandschoon, medewerkers zijn vriendelijk en van de operations kunnen veel pretparken nog iets leren. Voordat je instapt wordt er al duidelijk verteld waar je moet gaan staan, dat je je rugtas al af moet doen, waar iedereen uiteindelijk moet komen te zitten, schiet echt lekker op. Uiteindelijk nergens langer dan 45 minuten in de rij gestaan, en dat was eigenlijk al wel uitzonderlijk. Meestal 15 tot 30 minuten, wat ook makkelijker wordt gemaakt door de duidelijke app die aangeeft hoe lang wachtrijen overal zijn.

De Disneykarakters lopen tegenwoordig niet meer los door het park, maar staan op vaste plekken waar je ze dus kunt ontmoeten. Daar zijn de wachttijden wel iets gekker vaak, wat ook komt doordat de figuren echt de tijd nemen om met iemand op de foto te gaan. Even dansen, even knuffelen, noem maar op. Zorgt er wel voor dat elk kind een echte ervaring heeft, in plaats van even gauw een fotootje en door, maar zorgt er ook voor dat een rij van 30 man zo een uur duurt.

Ons verblijf, Davy Crockett Ranch, was dik in orde. Een minuut of 5 rijden tot aan de poorten van het park, niks mis mee. Schoon, prima onderkomens, leuk zwembad, aanrader.

Ben nu ook wel weer even genezen de komende jaren, want mijn god wat lopen daar ook een randdebielen en zichzelf-nogal-belangrijk-vindende-influencer-types rond die rustig de weg blokkeren om 10 minuten lang foto's te gaan maken (doei, doorlopen dus), en sommige mensen zien er qua merchandising uit alsof ze net 3000 euro hebben uitgegeven in de Disney Store, niet normaal.

Al met al wel een waanzinnige ervaring, en voor 1100 euro (4 nachten, 5 dagen, 3 personen, 2 parken) viel het me nog enigszins mee. Al geef je daar makkelijk geld uit, sommige zaken zijn echt schunnig duur. Eten en drinken overigens allemaal redelijk netjes, beetje Nederlandse horecaprijzen. niet extreem te noemen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen