IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Pain of Salvation Vorige pagina | Volgende pagina
Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 01-05-2005 10:41 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

Ik MOET gewoon even [enigszins overbodig] melden dat ik PoS helemaal geweldig vind!!!

Zeker een van mijn favoriete bands, en nadat ik ze laatst weer eens heb gezien ben ik weer extra verliefd!

Ik vind elk album geweldig en om ze live te zien is echt iedere keer te gek [al waren ze die keer dat ik ze in het voorprogramma van Dream Theater heb gezien idd niet 'up tp their usual standards' of hoe zegt men dat]
Wat een energie, wat een emotie, wat spelen ze vol overtuiging en wat is die Daniel een fantastische zanger!!!!

Okee.. hehe.. dat moest er even uit.


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Monstroaxe
Usericon van Monstroaxe
Posted 11-05-2005 22:01 by Monstroaxe Wijzig reactieProfiel van MonstroaxeQuote dit berichthttp://www.muzikantenweb.nl

ze zijn idd een geweldige band.
Ik vond ze met de laatste tour ook echt super, veel nieuwe nummers van "Be" gespeeld en goede show.
Ik verheug me al op progpower


"Every day is the beginning of a Recreation Day"


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-12-2006 10:33 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik hoorde gisteren voor het eerst het nieuwe nummer America en dat is meteen weer een schot in de roos. Man, deze band kan echt niks verkeerd doen! GENIAAL!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 05-12-2006 12:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik kreeg een Entrophia déjávu bij dat nummer


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-12-2006 13:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Mja, nu je 't zegt.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-12-2006 18:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Eindelijk het hele album binnen. Het is allemaal een stuk energieker dan BE, meer riffgericht, maar nog steeds op en top PoS.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-12-2006 19:34 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 18:35 schreef Count Usher het volgende:
...meer riffgericht...
goed nieuws! Eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op nog zo'n zware brok als BE, hoe goed dat album ook is.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-12-2006 19:42 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Mja, ik hou er wel van als je een tijdje nodig hebt om een plaat te doorgronden. Nu is het goed te horen dat alles in oefenruimte is ontstaan. Het is allemaal wat overzichtelijker (simpeler) ook.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-12-2006 21:37 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Zo dan, de nieuwe schijf heerscht echt heel erg! Wat gaaf zeg!

Hebben we op het nummer Spitfall te maken met een soortemet Eminem feel?

En Discogirl! Wow, errug gaaf!

Jammer dat deze schijf pas volgend jaar uit komt, anders had ie zeker in mijn top 3 van dit jaar gestaan!

Geen zware brok zoals Be, heerlijke nummers, lekkere riffs en hele mooie melodieen...



I Find That I Am Not There...


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 18-12-2006 1:01 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2006 21:37 schreef rvanderholst het volgende:
Zo dan, de nieuwe schijf heerscht echt heel erg! Wat gaaf zeg!

Hebben we op het nummer Spitfall te maken met een soortemet Eminem feel?

En Discogirl! Wow, errug gaaf!

Jammer dat deze schijf pas volgend jaar uit komt, anders had ie zeker in mijn top 3 van dit jaar gestaan!

Geen zware brok zoals Be, heerlijke nummers, lekkere riffs en hele mooie melodieen...




Geweldige plaat idd

Eminem feel gaat wel erg ver al snap ik wat je bedoelt. Erg gaaf nummer, vind ik.

Het is overigens Disco Queen, niet girl... toch?

Sowieso op deze schijf weer erg rake teksten van meneer Gildenlow. Alleen wel allemaal erg 'anti'. "America" uit volle borst meezingen dan maar?

Ik heb nu alweer zin in 2 maart!!! Oh en ik zat met een vriend te denken een dansje in te studeren op dat disco nummer, leek ons wel leuk om reacties van het gemiddelde prog publiek te zien


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-12-2006 8:43 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 5 oktober 2002 17:10 schreef Witchking het volgende:
Relaxte band, doet me denken aan de band Porcupine Tree.


hm ik had dit topic eerder moeten doorlezen

eens checken ooit


Je moeder.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 19-12-2006 22:09 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2006 8:43 schreef karnivoor het volgende:
hm ik had dit topic eerder moeten doorlezen

eens checken ooit


Zeker checken ja maar ik vind het niet meteen heel erg Porcupine Tree achtig maar dat kan aan mij liggen. Maakt ook niet uit, is allemaal mooie muziek


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 19-12-2006 22:14 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Damn meid, tijd om je nick weer 'ns te laten veranderen. How'bout PoSPem/PoSpam?



lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 29-12-2006 16:18 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 17 december 2006 21:37 schreef rvanderholst het volgende:

Hebben we op het nummer Spitfall te maken met een soortemet Eminem feel?


Dondert niet, geweldig nummer. Doet me ergens ook wel denken aan het nummer "Popular" van Nada Surf


no text supplied


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 29-12-2006 18:32 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

'k Heb die nieuwe gister gehoord, man wat kut. Maar 't is echt wel zo'n love-or-hate-plaat denk ik.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 06-01-2007 4:22 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Geniaal album! Ik moet de review nog schrijven, maar het is en blijft gewoon fascinerend om naar te luisteren. En natuurlijk swingt "Disco Queen" de pan uit, maar niets gaat boven de tekst van "Spitfall". Iedereen die het niet zo op rap heeft, moet dit nummer gewoon hebben


no text supplied


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2007 23:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

euhm, met die hippe elementen en dat accentje is het soms alsof Clawfinger aandeelhouder geworden is op deze plaat ?


signature


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-01-2007 15:07 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Complete verrassing voor mij! Be is het beste muzikale werk wat ik ken, Scarsick is dat niet. Na enkele luisterbeurten ook niet beter dan Remdy Lane en TPE1, maar slecht? Matig? redelijk? Neen!

Uitstekend! Spitfall, Cribcaged en Kingdom of Loss zijn fan-tas-tische nummers met even geweldige lyrics. Disco Queen is muzikaal een guilty pleasure maar heeft (!) een trieste ondertoon. Denk maar aan de film Natural Born Killers, waarbij insest en geweld binnen een gezin als een sit-com wordt uitgebeeld, inclusief lachend publiek. Hilarisch aan de oppervlak, zwartgallig en triest van binnen. Disco Queen doet hetzelfde trucje Briljant!

De tijd mag de plaats van Scarsick in mijn collectie aanwijzen. Ik kan nu alleen zeggen dat PoS me wederom niet teleurstelt!

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 23-01-2007 15:07]


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 24-01-2007 2:27 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ik doe nog geen voorbarige uitspraken over dit nieuwe album, want Be kraakte ik ook ooit af.

Een ding is zeker: PoS blijft verbazen.


zo kan ie wel weer


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-01-2007 19:19 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

SICK!

Hoe kan ik nu ooit een objectieve recensie schrijven? Hun vorige album ‘BE’ vind ik nog steeds onovertroffen als het aankomt op muziek die intrigeert, hypnotiseert en filosofeert. Het nieuwe album is in alles de tegenpool van ‘Be’. Nog steeds gevarieerd maar dit keer geen uitgekiende progrock met gesproken passages, bluesrock, gospel, folk en country maar een mix van recht-toe-recht-aan rockmuziek met tribal ritmes, veel gerapte passages, pop en disco (!). Ik vertrouw mezelf niet eens, want als het op Pain of Salvation aankomt weet ik niet of ik juist extra kritisch ben of juist álles goed vind en negatieve zaken afdoe als iets wat ik gewoon nog niet begrijp. Dat weet ik niet, de tijd moet dat uitwijzen.

Op dit moment vind ik Scarsick niet beter dan enig ander Pain of Salvation album. Met elke luisterbeurt krijg ik de ‘flow’ echter weer te pakken. Alles vloeit steeds beter in elkaar en de lyrics zijn top notch. Zonder de teksten zouden bekritiseerde nummers als Spitfall, Cribcaged en Disco Queen een stuk minder indrukwekkend zijn. Alle drie de nummers beroeren me, met rap, pop en discomuziek. Puur omdat de teksten zo bikkelhard zijn. De eerste twee zijn spijkerharde tegenwoorden voor de Urban subcultuur. Al vraag ik me soms af of dat wel nodig was? Waarom een ander muzikaal genre zohard onder uit halen? Tot het moment dat ik de nummers nogmaals hoor. Dan weet je het precies. Of ik laat me weer veel te veel leiden door Daniel en zijn crusade voor een betere wereld.

Disco Queen vind ik dan weer helemaal geweldig. Een dansbaar discodeuntje met dito hoge gilletjes maakte dit echt een hilarische luisterervaring, totdat ik de teksten las en de dreiging in latere passages van het nummer hoorde. Vrolijk lachend met een mes achter de rug. Hoe verzin je het? Ook het nummer America weet ik steeds beter op waarde te schatten. Een popnummer (met Westside story riffwerk als ik andere recensies lees?) met een anti-Amerika tekst maken dit een beetje mosterd na de maaltijd. Er is al zoveel over gezegd, ook in progland. Tot ik me bedenk dat er ook nog helemaal niks is veranderd. Dat rechtvaardigt het zeker.

Kingdom of Loss is ook ene mooi nummer met dito teksten (check de trademarks ™ in het boekje!) al had er iets meer ingezeten met een betere gitaarsolo’s. Die zijn sowieso al schaars op de plaat en dat mis je behoorlijk als je weet hoe mooi die van PoS kunnen zijn). De rest van de plaat is meer richting ‘standaard’ PoS.

Mrs. Modern Mother Mary, Flame to the Moth en zelfs het 10 minuten durende epos Enter Rain gingen er de eerste luisterbeurten het ene oor in en de ander weer uit. De donkere textuur van de muziek is overal aanwezig, het contrast echter niet. Dat is denk ik het grootste euvel van deze plaat, de eerste 5 nummers zijn zo wezenlijk verschillend van elkaar (metal - rap – ballad – disco) dat de rest van de plaat lijkt te verdwijnen in een grauwe massa. Zeker omdat die nummers alle aandacht naar zich toe eigenen doordat ze zo verschillend zijn. En die echte emotionele uitspatting ontbreken. De nummers waar langzamerhand naar een enorme emotionele climax wordt gewerkt. Ik noem een ‘The Perfect Element’ (het nummer dus), ‘A Trace of Blood’ of Iper Impius. Dat had de cd afgemaakt.

Ik ben er zeker over te spreken maar snap heel goed dat bepaalde gitaarriffjes beter hadden gekund, dat de plaat beter uitgebalanceerd had kunnen worden en dat je moe kan worden van de vele klaagnummers. Soms vraag ik me af of Daniel Gildenlöw beter een boek kan gaan schrijven. Maar dat drukt de pret niet bij me. De nummers zijn stuk voor stuk goed uitgewerkt en blijven in je hoofd zitten. Waar ‘BE’ zowel muzikaal als conceptueel zweverig was en veel aan je eigen interpretatie overlaat, laat Scarsick je tegen de grond vallen en op de harde manier de ellende van de moderne wereld zien. Missie geslaagd. En zoals het boekje eindigt:

To be continued…


Havermout
Usericon van Havermout
Posted 27-01-2007 23:54 by Havermout Wijzig reactieProfiel van HavermoutQuote dit berichthttp://www.havermout.net

quote:
Op 27 januari 2007 19:19 schreef Tormented soul het volgende:
SICK!

Ook het nummer America weet ik steeds beter op waarde te schatten. Een popnummer (met Westside story riffwerk als ik andere recensies lees?) met een anti-Amerika tekst maken dit een beetje mosterd na de maaltijd. Er is al zoveel over gezegd, ook in progland. Tot ik me bedenk dat er ook nog helemaal niks is veranderd. Dat rechtvaardigt het zeker.





Hoezo mosterd na de maaltijd??

Het is bekend dat Daniel Gildenlöw een van de eerste was die publiekelijk het beleid van Amerika heeft bekritiseerd en met name het toelatingsbeleid. Onder de huidige omstandigheden is het nog maar de vraag of de amerikaanse fans uberhaupt Pain of Salvation nog op een podium in Amerika te zien krijgen.
Dit nummer beschrijft duidelijk hun kijk op Amerika en ze hebben nog het lef ook om dit openlijk op een cd te zetten.

In de context van de maatschappij-kritische teksten die PoS al vanaf het eerste album in hun nummers heeft verwerkt is de beste tekst die ze ooit hebben geschreven toch wel de tekst in de thank you's: "George W. Bush for all the inspiration".

Disco queen en America zijn voor mij wel de twee nummers die er qua muziek wat mij betreft niet op hadden gehoeven. Vallen toch wel een beetje buiten het 'Pos kader' hoewel ze er toch wel weer een eigen karakter aan hebben gegeven.


Kijk wel erg uit naar het optreden over een aantal weken in Paradiso





Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 20-02-2007 13:32 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik wil dolgraag naar hun optreden in de Biebob (Vosselaar, BE) maar heb geen vervoer terug. Rijdt er iemand richting Tilburg en heeft er 2 plaatsjes (eventueel tegen betaling) over?


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 21-02-2007 20:33 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2007 23:54 schreef Havermout het volgende:
Hoezo mosterd na de maaltijd??

Het is bekend dat Daniel Gildenlöw een van de eerste was die publiekelijk het beleid van Amerika heeft bekritiseerd en met name het toelatingsbeleid. Onder de huidige omstandigheden is het nog maar de vraag of de amerikaanse fans uberhaupt Pain of Salvation nog op een podium in Amerika te zien krijgen.


Naar eigen zeggen in een interview lijkt dit nogal mee te vallen. Gesprekken met de Amerikaanse fans en hun kijk op hun eigen land zijn mede inspiratie voor dit nummer en, zoals de band droog opmerkte, zoveel fans hebben ze daar niet eens, dus geen ramp... als de Amerikaanse regering Pain of Salvation zou willen verbieden het land te betreden op basis van de teksten van "Scarsick", dan zijn ze dus echt geen haar beter dan Iran of Cuba.


Havermout
Usericon van Havermout
Posted 22-02-2007 10:00 by Havermout Wijzig reactieProfiel van HavermoutQuote dit berichthttp://www.havermout.net

quote:
Op 21 februari 2007 20:33 schreef Blueprint het volgende:
als de Amerikaanse regering Pain of Salvation zou willen verbieden het land te betreden op basis van de teksten van "Scarsick", dan zijn ze dus echt geen haar beter dan Iran of Cuba.


Het is niet dat iets of iemand ze verbied of tegenhoud om naar Amerika af te reizen, maar het is de band zelf die zich niet kan vinden in het huidige toelatingsbeleid. De strenge controles en absurde eisen om uberhaupt het land in te mogen. 'De druppel' was het gegeven dat men voornemens was om vingerafdruk verificatie aan het paspoort toe te voegen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-04-2007 13:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:

PAIN OF SALVATION Drummer Quits To Focus On Family Life - Apr. 29, 2007
Sweden's PAIN OF SALVATION has issued the following update:

"We are sad to announce that Johan Langell [drums] has decided to leave the band, to focus on family. This is not a sudden decision, but something that has been pending for several years. As the band now rapidly continues to grow for each year, the time and commitment needed for being in studio and on tours increase. Not really wanting this, Johan chose to include the whole band in his doubts regarding this directly from the start, and now when the time has finally come.

"The search for a new drummer has started, but Johan will stay for the remaining gigs this year, and has also offered to help teach any new drummer his or her parts. 'Whoever the new drummer will be, I want us to have a relaxed relation,' he concludes.

"This is undoubtedly a big change, but change is always dualistic to its nature, always two-sided. It was change that initially brought Johan Langell to the band. It was change that gave us Johan Hallgren and Simon [Andersson, bass]. This aspect of life constitutes the pain of salvation that originally gave the band its name — it is an ongoing progress of constant development that forces you to take another step or give in. And we don't give in. After years of discussion and planning, we are ready to take our next step, and we are happy to have Simon onboard for this. Now we can only turn to the fans and ask them to keep following us on our journey. And hey — don't worry. It's all worth it."

Commented Johan Langell: "After having been the drummer of PAIN OF SALVATION for more than 17 years, I have decided to leave the band. At this point, many of you may wonder why, and the answer is quite simple. For a few years now I have increasingly felt that the joy and passion of playing drums has diminished, to the point where I feel that I just can't go on anymore.

"Looking back, I can see that this process started already five years back, when I became a father. Since then, my priorities have shifted more and more from music and playing drums to family, and I have caught myself feeling jealous of friends who lead typical and normal family lives.

"Some people might find this strange, considering the position and success of PAIN OF SALVATION, but this is actually part of the problem. The bigger the band gets, the more time and devotion is required, and as for myself, family comes first now. That's where I want to spend my time and devotion. I have had difficulties going on tour and spending time away from home, even if it's only a week.

"Here I want to take the opportunity to say that I really love the guys in the band and the music we have created over the years. My decision comes only from the fact that my heart is simply not in it anymore. Therefore, I feel that it is time for someone else to take over, someone with the hunger and willingness to devote himself/herself to the band and fans as much as I think you should always do. I also want to say that we are very good friends, and will be after I have quit as well. This is not a rash decision, but one that has been considered for a long time, and discussed within the band. It will be a big change in my life since we have played together for such a long time, especially me and Daniel [Gildenlöw, vocals] who have practically grown up together, spending virtually all free time in the rehearsing room.

"Yes, PAIN OF SALVATION has been a big part of my life, and then it is still important for me to see it live on, because the band has so much more to give. Thanks to all you wonderful fans that have supported me through the years. Who knows, maybe we'll see each other in front of the stage?"

Daniel Gildenlöw (vocals) stated: "I have been playing together with Johan for 17 years now, and I can honestly say I have never played with a better drummer. I remember, as if it were yesterday, the day when he arrived to his audition. I was sixteen and he was fourteen — he had never played in a band and he didn't even know how a count-in worked, but when he played we could instantly see his full potential.

"During our many years together we have come to a musical understanding that I have shared with few, and he has continued to develop as a drummer and a musician. The sad part is that he is still developing. Sad, because he is not only quitting the band, he is quitting music — at least for now. Johan and us have had discussions about his departure for many years, and I will never understand his decision, even though I accept it.

"There are so many things I will miss when he finally moves out of the rehearsing room, but the thing I will probably miss the most is his way of saying 'it's impossible' when I present a new drum part. 'I will never be able to play this!' Then thirty minutes later he nails it, and you know it will always be there, long after everyone else have forgotten their parts.

"I cannot begin to explain how sad I am to see him go, and for the first time since I was eleven, I had to stop and dare to consider giving up on the band. We all had to sit down and seriously think about the future. It was clear though, that none of us would allow PAIN OF SALVATION to be laid in an early grave, least of all Johan himself.

"It was clear to us before we did the tour for 'Scarsick' that this was going to be Johan's last tour with the band, and it was a profound and bittersweet feeling that I think permeated the whole tour, and hopefully spilled over to the fans attending the shows.

"If you want a chance to see PAIN OF SALVATION with Johan behind the drums, you need to see any of the shows we have planned for the rest of the year. I know that I, for one, will savour these shows, as will the rest of the band."

Johan Hallgren (guitar, vocals) commented: "Johan Langell is a great drummer and friend. I will miss him dearly as a member of POS. He will always be my good friend and we have yet good times to come. I fully respect his decision and I wish him good luck in life. But remember we have a few more shows with the guy. I recommend you attend one to see a great man!"


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen