IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Pain of Salvation Vorige pagina | Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 05-06-2011 18:03 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Mooi!

On March 9, 2011, Daniel Gildenlöw announced on his Facebook page, that 'Road Salt Two' will be mixed and mastered in mid-May 2011, released in September 2011, and is said to have a darker sound than Road Salt One. He also revealed the titles of several songs set to appear on the album: new, remixed versions of "Mortar Grind" and "Gone", "Conditioned", "Whole New Alone", "Healing Now", "1979", "To The Shoreline", "Through The Distance", "If You Wait", "Softly She Cries", "In The Physics of Grindlock", "Break Darling Break", and "The Deeper Cut". Moreover, he announced that the video to 'Where it Hurts' will be released globally in mid-March.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 06-09-2011 16:30 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

25 september komt de nieuwe plaat van deze heren uit!



Ben benieuwd P.O.S nieuwe stijl bevalt mij wel. Nieuw nummer is te beluisteren op de facebook pagina van de band.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 27-09-2011 9:43 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Nieuwe plaat alweer een paar dagen in huis en meerdere keren beluisterd. Uiteraard een vervolg op RS1 maar de koers is iets harder.

Héérlijke plaat en zeker jaarlijstjes materiaal.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 21-10-2011 16:52 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Johan Hallgren leaves the band

After 13 years in the band, Johan Hallgren has decided to leave Pain of Salvation to focus on his daughter and wife. He will not leave music altogether, but plans to work with music in a way that allows him to stay at home with his family in Sweden. That means that the band's upcoming Nov/Dec tour together with Opeth will be his last. He will of course be sadly missed, both musically and personally, and very difficult to replace. So, if you know someone who sings and plays the crap out of basically anyone, send him or her our way - we might just have a thing or two to discuss.

Johan: "I'm leaving the band with both joy and sadness. I need to stay close to my daughter and my child-to-come, they will be my greatest concern along with my wife. I will miss everyone I've met during the years, and the band will continue to have a warm place in my heart. So finally, treat yourself and all that surrounds you with respect, and stay with POS - the greatest band on the planet! Sorry if I disappoint you, I miss you already!"


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-10-2011 18:15 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Zo, da's een fikse aderlating voor de band op het podium.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Daops
Usericon van Daops
Posted 23-10-2011 14:35 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Zo, eindelijk eens Road Salt two opstaan voor het eerst. Helemaal niet verkeerd,,trek hem zelfs beter dan deel 1 zo op het eerste gehoor! Fijnere produktie ook, wat minder irritant scherp zeg maar.

Blijft toch gaaf hoe de band telkens nieuwe wegen durft in te slaan.

Jammer van het vertrek van de tweede Johan, zal live inderdaad een gemis zijn. Qua nieuwe muziek zal het weinig uitmaken denk ik, aangezien Daniel toch alles schrijft.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 23-10-2011 14:48 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

En opneemt..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-01-2017 11:37 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Op vrijdag komt de nieuwe plaat uit genaamd In the Passing Light of Day. Twee tracks zijn al te beluisteren en die zijn allebei veelbelovend:





Ik ben ook weer de discografie aan het beluisteren, ik ben nu bij BE. Entropia blijft een supergave plaat, Dream Theater meets Faith no More, maar Remedy Lane is toch wel de beste plaat van de band.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-01-2017 17:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ben erg benieuwd naar de rest van het album. Tickets voor het optreden in Hedon op 16 April zijn al aangeschaft.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ed
Usericon van Ed
Posted 09-01-2017 22:12 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Ben na BE afgehaakt, die zanger die vond ik toen veel te prominent geworden, zo te zien is dat nog niet veranderd.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-04-2017 19:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2017 11:37 schreef HierIsMike het volgende:






Het origineel van de eigen band van Ragnar:



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Room101
Usericon van Room101
Posted 27-04-2017 22:25 by Room101 Wijzig reactieProfiel van Room101Quote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2017 17:06 schreef XXL het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de rest van het album. Tickets voor het optreden in Hedon op 16 April zijn al aangeschaft.
In Venlo lag de nadruk wat erg op het nieuwe album. Zes v.d twaalf nummers.. maar verder een goede show.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 03-05-2017 12:44 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Ragnar is inmiddels uit de band gekicked, gestapt. Zeg het maar.

Best jammer. Vond hem live bijzonder goed en zijn inbreng op het laatste studiowerkje meer dan verfrissend.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 03-05-2017 17:21 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Johan Hallgren is meteen ook terug. Ragnar is idd een meer dan degelijk muzikant, maar - als je zijn FB leest - ook een onprofessionele huilebak. Prima ontwikkeling dus


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-05-2017 17:45 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ragnar is idd een prima gitarist, maar afgaande op mijn eigen smaak redt hij het niet bij Hallgren.

Bovendien vind ik Hallgren onstage een veel betere performer.
Toen hij uit de band ging vond ik dat echt behoorlijk kut.

Dit nieuws valt bij mij dus enorm goed.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-05-2017 6:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

+1


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 05-05-2017 10:06 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Mmmmm, beetje dubbel gevoel.

Je bent natuurlijk een ontzettende sukkel als je werk denkt te leveren en dan achteraf gaat zaniken dat je niet of niet genoeg geld krijgt.

Aan de andere kant vond ik die Ragnar meer dan verfrissend voor het laatste studiowerk. De laatste plaat is de beste sinds Be en de elementen die deze plaat voor mij zo gaaf maken zitten hem vooral in de bijdragen van Ragnar (stukjes muziek van zijn eigen band of van oud werk van hem).

Ik heb Pain of Salvation ook gezien met Hallgren. Een heel andere performance dan Ragnar, maar veel beter ... Dat rondsjouwen over het podium heb je na twee nummers ook wel gezien....

Ik ben bang dat het evenwicht in de band weer weg is met deze voor de hand liggende oplossing. Ik vrees volgend plaatwerk, maar geniet ondertussen van In The Passing Light of Day.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-07-2020 19:54 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Nieuwe track:



Valt vies tegen. Klinkt als derderangs Leprous ofzo.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-08-2020 13:05 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vandaag uitgekomen en ik zit er op deezer een beetje naar te luisteren.

Het is wel uuh...

Een album om aan te wennen maar wat ik tot nu toe gehoord heb vind ik zeker niet slecht.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 28-08-2020 13:23 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

valt me nog niet mee. te veel eletronica om het electronica.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-08-2020 13:36 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

10 jaar geleden zou ik hem hebben weggeklikt.

Tegenwoordig sta ik redelijk open voor dergelijke invloeden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 28-08-2020 14:32 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Hier draait ie al een paar weken zijn rondjes (nouja, digitale rondjes) en hij bevalt mij beter dan de vorige. Meer stripped down, maar beter songmateriaal.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-08-2020 11:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Na een paar luisterbeurten denk ik dat deze wel eens jaarlijstjes materiaal kon worden.

En om 1 of andere reden blijft 'Wait' enorm in mijn kop zitten.





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-08-2020 13:10 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2020 11:02 schreef XXL het volgende:
Na een paar luisterbeurten denk ik dat deze wel eens jaarlijstjes materiaal kon worden.

En om 1 of andere reden blijft 'Wait' enorm in mijn kop zitten.






Dit nummer had zo op Remedy Lane kunnen staan.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-08-2020 16:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Grappig dat je dat aanhaalt.

Ik kom op Panther een paar keer meer riffs tegen die daar op hadden kunnen staan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen