IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Websites Maken nr 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 22:32 by Snaack Profiel van Snaack

WSAD??? wat de fukk is dat?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2003 22:36 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2003 22:32 schreef Snaack het volgende:
WSAD??? wat de fukk is dat?


WebSphere Studio Application Developer

http://www-3.ibm.com/software/awdtools/studioappdev/


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 22:37 by Snaack Profiel van Snaack

Ah zeg dan gelijk dat je met Websphere van IBM bezig bent, dat ken ik

IK heb zelf een aantal jaar met een van zijn tegenhangers, Silverstream, gewerkt.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2003 22:41 by Chelman Profiel van Chelman

Ik heb altijd een love-hate relatie met IBM gehad maar sinds WSAD en WebSphere 5 heb ik weinig op Big Blue aan te merken.

WSAD is zeer open, voldoet eindelijk aan de J2EE standaard (in tegensteling tot VisualAge for Java i.c.m. oude WebSphere Studio) en het is op een open source IDE raamwerk gebasseerd waardoor het mogelijk is om zelf makkelijk plugins voor de tool zelf te maken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-07-2003 22:45 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

quote:
Op 27 juli 2003 22:31 schreef Snaack het volgende:
Tip van de week -- leer geen ASP maar PHP (en dat uit de mond van een voormalig M$ adept)


Ja, en dat is nu waar ik verschil van mening. Als je affiniteit hebt met PHP primaz, maar in grote corporaties werken ze er toch niet mee. Overigens, is ASP voor een beginneling 1000X zo makkelijk te leren. FP kan je ook leren hardcoden ondanks dat het lichtelijk anders gaat.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 22:47 by Snaack Profiel van Snaack

Voordat Silverstream geheel J2EE compliant werd ben ik er mee gestopt, werk nu ergens anders en daar gebruik ik het niet meer..

Maar, wat voor applicaties bouw je met Websphere??

Ik heb redelijk rechttoe-rechtaan webapplicaties gebouwd --> SAAI

Momenteel doe ik iets met J2ME, ben een game voor mobieltjes aan het maken die met Bluetooth gaat werken.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 22:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2003 22:45 schreef Argentumfeles het volgende:
Ja, en dat is nu waar ik verschil van mening. Als je affiniteit hebt met PHP primaz, maar in grote corporaties werken ze er toch niet mee.



Gebruik van open-source talen/ tools wordt (zelfs binnen de overheid!) door de overheid gestimuleerd.. En terecht!

Het merendeel van de webservers draait Apache, ook niet zonder reden..

quote:
Overigens, is ASP voor een beginneling 1000X zo makkelijk te leren. FP kan je ook leren hardcoden ondanks dat het lichtelijk anders gaat.


Vergelijk msdn.microsoft.com en www.php.net met elkaar en je kan het niet met me oneens zijn dat PHP iets n00b-vriendelijker is dan ASP..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2003 22:53 by Chelman Profiel van Chelman

Het varieert.

De meest aansprekende waren:

Een interne front-office applicatie waarmee de medewerkers op kantoor in real-time de basisbank producten (Credit Cards, Betaal/Spaar reks doorlopende kredieten etc.) kunnen aanvragen en doorvoeren inclusief gelijk berekenen van limieten en BKR toetsing met behulp van MQ messaging.

Interne front office applicatie die zowel web-based als Java client based kan opereren waar medewerkers alle klant contacten kunnen vastleggen met hun bijbehorende resultaten. Dit dient met name voor service verbetering en centrale rapportering van sales doelstellingen.

Allebei voor verschillende niet nader te noemen NL banken.

Ook heb ik aan een grootschalige WebSphere Portal release meegwerkt inclusief het via het web ontsluiten van mainframe applicaties bij een defensie leverancier.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-07-2003 22:54 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

Ik heb zowel een linux met mysql server en nu een winhost, ik weet wel welke ik prefereer. Overigens, ik vind MSDN op zich al duidelijker! Er is meer over ASP te vinden op i-net, het is beter voor een beginneling te doorgronden, alles gewoon. Ik heb van beide werelden geproefd, maar wil nooit meer terug naar het in mijn mening rommelige PHP.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-07-2003 22:57 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

quote:
Op 27 juli 2003 22:54 schreef Argentumfeles het volgende:
Ik heb zowel een linux met mysql server en nu een winhost, ik weet wel welke ik prefereer. Overigens, ik vind MSDN op zich al duidelijker! Er is meer over ASP te vinden op i-net, het is beter voor een beginneling te doorgronden, alles gewoon. Ik heb van beide werelden geproefd, maar wil nooit meer terug naar het in mijn mening rommelige PHP.

Overigens ben ik nog nooit een bedrijf mogen binnenstappen die zich niet bij het veilige microsoft houd.

edit: volgens mij ben ik blind aan het worden, kan wijzig niet onderscheiden van quote blijkbaar, mijn excuses.



[Dit bericht is gewijzigd door Argentumfeles op 27-07-2003 22:58]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 22:58 by Snaack Profiel van Snaack

Waar werk je? Ik werkte bij Ordina en daar deden we ook dergelijke dingen..

Ik heb zelf o.a. bij het ministerie van V&W gewerkt aan verschillende systemen, o.a. een webbased planningssysteem voor juristen en een "beleidsondersteunend" webbased systeem waarmee contracten gegenereerd werden, ik heb daarvoor nog boeken vol RTF door moeten ploegen en ben M$ Word intens gaan haten


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-07-2003 23:00 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

quote:
Op 27 juli 2003 22:58 schreef Snaack het volgende:
Waar werk je? Ik werkte bij Ordina en daar deden we ook dergelijke dingen..

Ik heb zelf o.a. bij het ministerie van V&W gewerkt aan verschillende systemen, o.a. een webbased planningssysteem voor juristen en een "beleidsondersteunend" webbased systeem waarmee contracten gegenereerd werden, ik heb daarvoor nog boeken vol RTF door moeten ploegen en ben M$ Word intens gaan haten


Ik ben pas op de arbeidsmarkt geworpen! Druk aan het solliciteren. Al eens met SAP te doen gehad?

DSM werkt alleen maar met ASP.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 23:01 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2003 22:54 schreef Argentumfeles het volgende:
Ik heb zowel een linux met mysql server en nu een winhost, ik weet wel welke ik prefereer. Overigens, ik vind MSDN op zich al duidelijker!


Dat meen je niet

quote:
Er is meer over ASP te vinden op i-net, het is beter voor een beginneling te doorgronden, alles gewoon. Ik heb van beide werelden geproefd, maar wil nooit meer terug naar het in mijn mening rommelige PHP.


De ware schoonheid van PHP ga je pas inzien als je geen n00b meer bent


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2003 23:02 by Chelman Profiel van Chelman

Ik werk voor een klein clubje van ongeveer een man of 30 genaamd Delion www.delion.com

Hoe lang zit je al bij Ordina? Misschien zegt de naam Joop Bijsterbos je iets?



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-07-2003 23:03 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

quote:
Op 27 juli 2003 23:01 schreef Snaack het volgende:
Dat meen je niet

De ware schoonheid van PHP ga je pas inzien als je geen n00b meer bent


Hmzz, je hebt twee types mensen. De ene waardeert de weg ernaartoe de ander waardeert het resultaat. Ik denk dat dat er ook veel mee te maken heeft.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 23:04 by Snaack Profiel van Snaack

Ik vroeg het aan Chelman maar dat maakt niet uit

quote:
Op 27 juli 2003 23:00 schreef Argentumfeles het volgende:
Ik ben pas op de arbeidsmarkt geworpen! Druk aan het solliciteren. Al eens met SAP te doen gehad?


SAP, ja, daar heb ik bij Ordina en het minsterie van V&W migraties van meegemaakt... Toen we bij Ordina overstapten heb ik geloof ik 4 keer mijn salaris anderhalve week te laat gekregen..

quote:

DSM werkt alleen maar met ASP.


Op webgebied neem ik aan?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 23:05 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2003 23:02 schreef Chelman het volgende:
Ik werk voor een klein clubje van ongeveer een man of 30 genaamd Delion www.delion.com

Hoe lang zit je al bij Ordina? Misschien zegt de naam Joop Bijsterbos je iets?




Ik heb bijna 3 jaar bij Ordina gewerkt, ben er tijdens de laatste reorganistie uitgekickt, ik werk nu bij een klein multimedia bedrijfje..

Joop Bijsterbos ken ik niet, maar goed, er werken 4000 mensen bij Ordina.. Ik zat bij SDS West in Zoetermeer..


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-07-2003 23:06 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

quote:
Op 27 juli 2003 23:04 schreef Snaack het volgende:
Ik vroeg het aan Chelman maar dat maakt niet uit

SAP, ja, daar heb ik bij Ordina en het minsterie van V&W migraties van meegemaakt... Toen we bij Ordina overstapten heb ik geloof ik 4 keer mijn salaris anderhalve week te laat gekregen..

Op webgebied neem ik aan?


Zo ver ik kon zien wel ja. Men zegt dat SAP ook het bloed onder je nagels kan uithalen. Zoiets wat jij met microsoft producten hebt dan


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2003 23:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2003 23:05 schreef Snaack het volgende:
Ik heb bijna 3 jaar bij Ordina gewerkt, ben er tijdens de laatste reorganistie uitgekickt, ik werk nu bij een klein multimedia bedrijfje..

Joop Bijsterbos ken ik niet, maar goed, er werken 4000 mensen bij Ordina.. Ik zat bij SDS West in Zoetermeer..


Joop was wel directeur en grootaandeelhouder. Hij heeft alles verkocht, in de tussentijd nog Eniac opgericht (wat nu door zijn zoon gerund wordt). En ik werk nu met hem samen aan een aantal nieuwe initiatieven voor ons clubje.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 23:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2003 23:07 schreef Chelman het volgende:
Joop was wel directeur en grootaandeelhouder. Hij heeft alles verkocht, in de tussentijd nog Eniac opgericht (wat nu door zijn zoon gerund wordt). En ik werk nu met hem samen aan een aantal nieuwe initiatieven voor ons clubje.


Heersch!

Ik ken van die heren trouwens alleen Ronald Kasteel


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 27-07-2003 23:11 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

Ah, heerlijk toch dat ellenbogenwerk en who's butt I had the privilage to sniff.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2003 23:14 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2003 23:10 schreef Snaack het volgende:
Heersch!

Ik ken van die heren trouwens alleen Ronald Kasteel


Ja die komt nog weleens op de nieuws met trieste berichten over Ordina Maar ja welke bestuursvoorzitter niet......


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2003 23:15 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 juli 2003 23:14 schreef Chelman het volgende:
Ja die komt nog weleens op de nieuws met trieste berichten over Ordina Maar ja welke bestuursvoorzitter niet......


Precies.. Ik vind het achteraf niet erg daar weg te zijn, geen reorganisatiestress meer


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 27-07-2003 23:20 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

http://morte-aeterna.dvxs.net

Nieuwe Morte Aeterna site ....



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2003 23:22 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2003 23:15 schreef Snaack het volgende:
Precies.. Ik vind het achteraf niet erg daar weg te zijn, geen reorganisatiestress meer


Dat klopt idd. Dat blijft een probleem bij de grotere organisaties. Die Joop was eigenlijk directeur van ELC wat dus door Ordina overgenomen is. Zodra hij contractueel wegkon is hij gesplit, net voordat de shit in de ICT begon rond te vliegen.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen