IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Websites Maken nr 2 Vorige pagina | Volgende pagina
grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 06-10-2003 16:33 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 6 oktober 2003 16:25 schreef Snaack het volgende:
512MB, dat lijkt me zat.. Mijn PC is gewoon te traag, PIII700.. Ik denk dat het vooral aan de videokaart ligt, 8MB Ati Rage Mobility prustding.. Oude laptop heh
Dan ligt gegarandeerd aan je videokaart.
Ik speelde het af met een AMD nog iets
iedergeval evenwijdig aan pentium 3 met 311 mb. met een 32 mb videokaart.
Ik ga het zometeen kijken bij een gozer met een Pentium4 en een 128 mb videokaart.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-10-2003 16:38 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 oktober 2003 16:26 schreef helmet het volgende:
En de verhouding selects (zoeken door de textvelden/FTI?) tegenover invoeren van nieuwe data (herindexeren)?


veel : weinig

Er draait een CMS op deze database(s) waarvan de content door weinig (1-3) mensen beheerd wordt. Erg weinig INSERT/ UPDATE statements dus, zelfs in statements per dag uit te drukken.

De SELECTS daarentegen zijn wel flink, bij elke hit worden er meerdere SELECTS uitgevoerd.

Dat InnoDB bulk-inserts zo snel kan doen heeft voor mij geen voordeel eigenlijk. Een FTI-index op mijn velden leggen echter wel, ookal gaat het dan om miliseconden performancewinst..

quote:
Mja, dan zou ik toch gewoon voor het gemak van de transacties gaan denk ik


Dat denk ik nu ook ja

Het hier uitleggen van mijn vraag heeft me geholpen bij de besluitvorming


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-10-2003 17:36 by grindcore Profiel van grindcore

Ehm, een nOObvraag:Ik heb een website draaien op de webspace van m,n ma.
Echter begint het een beetje uit z,n voegen te groeien.
Wat mijn vraag is: kan ik een pentium 1 als webserver inrichten?
Of kan ik beste webruimte aanvragen bij een provider aanvragen zoals Lycos?



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-10-2003 17:41 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 13 oktober 2003 17:36 schreef grindcore het volgende:
Ehm, een nOObvraag:Ik heb een website draaien op de webspace van m,n ma.
Echter begint het een beetje uit z,n voegen te groeien.
Wat mijn vraag is: kan ik een pentium 1 als webserver inrichten?
Of kan ik beste webruimte aanvragen bij een provider aanvragen zoals Lycos?




Je kan prima een Pentium 1 als webserver inrichten. Maar je moet wel even rekening houden dat je niet zomaar een site kan/mag hosten vanauit huis via je internet provider.

Ten eerste staan sommige dat niet toe. en tweede kan het zijn dat je bijvoorbeeld geen statische IP adres toegekend krijgt waardoor je site na een onvermijdelijke toekomstige reset niet meer bereikbaar is.

Als het om een simpele persoonlijke site gaat kan je best met wat ruimte op Lycos of zo volstaan. (je moet dan wel de banners en zo voor lief nemen). Als het een wat 'serieuzere' site is zou ik het overwegen om bij een echte host je site neer te plempen. Sommige zijn zeer gunstig geprijsd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-10-2003 17:50 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 13 oktober 2003 17:41 schreef Chelman het volgende:
Je kan prima een Pentium 1 als webserver inrichten. Maar je moet wel even rekening houden dat je niet zomaar een site kan/mag hosten vanauit huis via je internet provider.

Ten eerste staan sommige dat niet toe. en tweede kan het zijn dat je bijvoorbeeld geen statische IP adres toegekend krijgt waardoor je site na een onvermijdelijke toekomstige reset niet meer bereikbaar is.

Als het om een simpele persoonlijke site gaat kan je best met wat ruimte op Lycos of zo volstaan. (je moet dan wel de banners en zo voor lief nemen). Als het een wat 'serieuzere' site is zou ik het overwegen om bij een echte host je site neer te plempen. Sommige zijn zeer gunstig geprijsd.
M,n ma zit bij Chello.
Dus meerdere servers is mogelijk.
Alleen zoek ik me te pletter of Chello statische adressen toestaat.


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 13-10-2003 17:59 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

@snaack. Je moet er ook rekening mee houden dat innodb geen word-indexen toe laat op velden van het type "text" of "blob" ... dat is best irritant af en toe. Daarnaast kan het ook geen kwaad om de wordindex in te stellen op woorden van 3 letters (kan in my.ini of my.cnf) ... anders kan je sommige woorden gewoon niet eens vinden. Kan wel zijn dat je na zo'n config verandering al je tabellen opnieuw moet laten indexeren.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2003 18:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 oktober 2003 17:50 schreef grindcore het volgende:
...
Alleen zoek ik me te pletter of Chello statische adressen toestaat.


Nee. Chello wijst, net zoals de meeste ISP's voor particulier gebruik, dynamisch IP-adressen toe.

En, NEE, je mag met Chello geen eigen servertje draaien. (alsof je dat zou willen met die fijne 16kb/s upstream )

Er zijn trouwens wel oplossingen voor zoals DynDNS.

Dat neemt niet weg dat Chello je afsluit als ze ontdekken dat je aan het serven bent. Of block in je firewall alle requests van de Chello spider(s)..


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-10-2003 19:05 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 13 oktober 2003 18:11 schreef Snaack het volgende:
Nee. Chello wijst, net zoals de meeste ISP's voor particulier gebruik, dynamisch IP-adressen toe.

En, NEE, je mag met Chello geen eigen servertje draaien. (alsof je dat zou willen met die fijne 16kb/s upstream )

Er zijn trouwens wel oplossingen voor zoals DynDNS.

Dat neemt niet weg dat Chello je afsluit als ze ontdekken dat je aan het serven bent. Of block in je firewall alle requests van de Chello spider(s)..
Ik heb ze gebeld,
Idd, het mag niet,
Ik kwam trouwens een adres tegen voor gratis 100mb webruimte voor niets.
Ik ga dat ff checken of dat wat is.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2003 11:12 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 oktober 2003 17:59 schreef Paul het volgende:
@snaack. Je moet er ook rekening mee houden dat innodb geen word-indexen toe laat op velden van het type "text" of "blob" ... dat is best irritant af en toe.


Dat heb ik al ontdekt ja. Erg irritant..

Ff g00glen of ik kan vinden waarom niet (of weet iemand hier waarom dat niet in InnoDB zit??)

quote:
Daarnaast kan het ook geen kwaad om de wordindex in te stellen op woorden van 3 letters (kan in my.ini of my.cnf) ... anders kan je sommige woorden gewoon niet eens vinden. Kan wel zijn dat je na zo'n config verandering al je tabellen opnieuw moet laten indexeren.


Bedankt voor de tip! Het gaat niet om enorm grote tabllen dus dat indexeren zal niet zo veel tijd in beslag nemen


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 19-10-2003 21:24 by grindcore Profiel van grindcore



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 19-10-2003 21:29 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Weet iemand hoe ik automatisch een galery kan aanmaken met een bepaalde bronmap?
Heb nl. fotoshop niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 19-10-2003 21:30]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-10-2003 21:31 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 oktober 2003 21:29 schreef beli mawr het volgende:
Weet iemand hoe ik automatisch een galery kan aanmaken met een bepaalde bronmap?
Heb nl. fotoshop niet.
Moet je eens kijken op http://www.hotscripts.com

Staat vast wel wat tussen..



Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 25-10-2003 17:18 by Morgil Profiel van Morgil

iemand enig idee hoe ik op een website een flash animatie (.swf) als achtergrondplaatje instel? En dan het liefst ook nog dat hij zichzelf steeds naast elkaar laat zien en niet 1 keer...


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 25-10-2003 17:19 by JFrost Profiel van JFrost

Kan dat dan?


this user is dead


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 25-10-2003 17:20 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 25 oktober 2003 17:19 schreef JFrost het volgende:
Kan dat dan?


dat hoop ik dus van wel..


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 25-10-2003 17:21 by JFrost Profiel van JFrost

Ik denk van niet. En als het al kon zou ik het ten sterkte afraden ... een site met een bewegende, getilede achtergrond ... de HORROR.


this user is dead


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 25-10-2003 17:23 by Morgil Profiel van Morgil

hmm.. nou die van mij vond ik toch best sfeervol. Het midden is gewoon niet bewegend.. waar de tekst op komt enzo.

http://www.morgil.remorse.nl/sneeuwbackground.swf


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-10-2003 17:31 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Ik zou proberen het Flash-filmje te exporteren als GIF-bestand.. Die kun je wel als achtergron gebruiken...



Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 25-10-2003 17:34 by Morgil Profiel van Morgil

dat lukt dus niet.. dan krijg ik OF een zwart vak OF een wit rondje..


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 25-10-2003 17:40 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 25 oktober 2003 17:23 schreef Morgil het volgende:
hmm.. nou die van mij vond ik toch best sfeervol. Het midden is gewoon niet bewegend.. waar de tekst op komt enzo.

http://www.morgil.remorse.nl/sneeuwbackground.swf


Zoek een JAVAscriptje die witte bolletjes willekeurig naar beneden laat dwarrellen over je site. Dan gaat het ook over de tekst heen enzo, misschien nog wel grappig...


this user is dead


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 25-10-2003 17:42 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 25 oktober 2003 17:40 schreef JFrost het volgende:
Zoek een JAVAscriptje die witte bolletjes willekeurig naar beneden laat dwarrellen over je site. Dan gaat het ook over de tekst heen enzo, misschien nog wel grappig...


nee ik wil het erachter

dat javascriptje had ik al gedaan en zag er niet uit


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 25-10-2003 23:01 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Kun je het Flash object niet embedden in een layer (DIV) met een negatieve z-index? Zodat het onder alle andere objecten komt te liggen?

Wel even de wmode parameter van het Flash object transparant maken, anders ligt het altijd op de voorgrond.

<PARAM name="wmode" value="transparent" />


I'm not being rude. You're just insignificant.


Fire
Usericon van Fire
Posted 25-10-2003 23:02 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

afschaffen dat flash. Te weinig mensen die weten hoe je dat goed kan toepassen.



Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 25-10-2003 23:04 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

Dan kun je alles wel afschaffen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Fire
Usericon van Fire
Posted 25-10-2003 23:11 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 25 oktober 2003 23:04 schreef Voice Of Doom het volgende:
Dan kun je alles wel afschaffen...
Er zijn genoeg goede webapplicaties beschikbaar



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen