IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Websites Maken nr 2 Vorige pagina | Volgende pagina
' '
Usericon van ' '
Posted 18-03-2004 18:29 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 maart 2004 18:21 schreef Snaack het volgende:
Zo zie je maar weer dat jij nog beter even colleges JAVA kan gaan volgen...


Ik kan wel een HashTable maken hoor.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-03-2004 18:32 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Komt er nu een softdrugs grap naar boven?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2004 18:34 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2004 18:29 schreef ' ' het volgende:
Ik kan wel een HashTable maken hoor.


Ga maar lekker met je l33t-nerd editortje coden dan.

Ik gebruik liever een professioneel pakket..

Het is Hashtable trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-03-2004 18:35]


' '
Usericon van ' '
Posted 18-03-2004 18:38 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Argh JAVA'en in een text-editor heeft niks met 1337-nerd te maken...

en och jee het is Hashtable, die Ease-Of-Use-Programming-Environment van jou fixt dat soort schrijffouten zeker vanzelf


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


' '
Usericon van ' '
Posted 18-03-2004 18:38 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 maart 2004 18:32 schreef Azagthoth het volgende:
Komt er nu een softdrugs grap naar boven?


Was dit een grap? Zo ja, beetje jammer.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2004 18:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2004 18:38 schreef ' ' het volgende:
Argh JAVA'en in een text-editor heeft niks met 1337-nerd te maken...






quote:
en och jee het is Hashtable, die Ease-Of-Use-Programming-Environment van jou fixt dat soort schrijffouten zeker vanzelf


Dat nog net niet, en hij haalt ook geen koffie voor me maar verder doet hij vrijwel alles. Wel zo fijn als je snel wilt kunnen ontwikkelen.

Auto-completion heerscht! Ookal vond ik deze editor wel errug gretig, ik heb hem al wat minder enthousiast ingesteld..

Edit: gofferdomme, kafferig kutplaatje dan maar een andere..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-03-2004 18:46]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 18-03-2004 18:56 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 18 maart 2004 18:38 schreef ' ' het volgende:
Was dit een grap? Zo ja, beetje jammer.


Oh sorry, is het weer de tijd van de maand? En nee het was geen grap, ik verwachte juist weer zo'n "goede" grap van jou.



' '
Usericon van ' '
Posted 18-03-2004 19:04 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 maart 2004 18:44 schreef Snaack het volgende:





Maar, die 'enter' is een beetje misplaatst op een binary keyboard


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-03-2004 19:25 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 maart 2004 18:44 schreef Snaack het volgende:






Dat nog net niet, en hij haalt ook geen koffie voor me maar verder doet hij vrijwel alles. Wel zo fijn als je snel wilt kunnen ontwikkelen.



Dan moet je WSAD installeren...die corrigeert ook spelfouten in classnames.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2004 19:41 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2004 19:25 schreef Chelman het volgende:
Dan moet je WSAD installeren...die corrigeert ook spelfouten in classnames.


Is hij ook zo slim om automatisch variabelen te casten?

Dat doet JBuilder.. Superrelaxt


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-03-2004 1:06 by Snaack Profiel van Snaack

*schop*

Supervette routeplanner/ locatiezoeker, Europees:

www.map24.nl

z00000000000000000000000m hehehehe


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-03-2004 1:10 by altx Profiel van altx

quote:
Op 18 maart 2004 19:41 schreef Snaack het volgende:
Is hij ook zo slim om automatisch variabelen te casten?

Dat doet JBuilder.. Superrelaxt


Sinds wanneer is dat relaxed?

Ik vind automatische casting juist maar super irritant... soms ben je daardoor langer dan noodzakelijk naar een simpele tikfout aan het zoeken...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 24-03-2004 1:17 by X-Act Profiel van X-Act

quote:
Op 18 maart 2004 17:59 schreef ' ' het volgende:
Zo zie je maar weer dat je beter gewoon in UltraEdit kunt java'en...

haha, m'n meeste java-code heb ik ook nog in UltraEdit geprogrammeerd


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-03-2004 1:29 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 maart 2004 1:10 schreef altx het volgende:
Sinds wanneer is dat relaxed?


Casting kan irritant zijn. Als ik dankzij het automatisch casten tijd kan besparen en deadlines dus wat haalbaarder worden zonder te moeten overwerken (mwah... zo erg is het nou ook weer niet hehehe) dan vind ik dat "relaxt" ja.

Hij doet dat overigens niet al tijdens het typen hoor, de optie te casten zit onder het rechtermuismenu..

quote:

Ik vind automatische casting juist maar super irritant... soms ben je daardoor langer dan noodzakelijk naar een simpele tikfout aan het zoeken...


Wat gebruik jij voor bud-editor dan

Borland JBuilder is juist een RAD-pakket..


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-03-2004 1:38 by altx Profiel van altx

quote:
Op 24 maart 2004 1:29 schreef Snaack het volgende:
Casting kan irritant zijn. Als ik dankzij het automatisch casten tijd kan besparen en deadlines dus wat haalbaarder worden zonder te moeten overwerken (mwah... zo erg is het nou ook weer niet hehehe) dan vind ik dat "relaxt" ja.

Hij doet dat overigens niet al tijdens het typen hoor, de optie te casten zit onder het rechtermuismenu..



Wat gebruik jij voor bud-editor dan

Borland JBuilder is juist een RAD-pakket..


Tsja... ik heb zelf eerst in C/C++ geprogrammeerd en vervolgens in Delphi, maar ik heb casten nooit als iets irritants ervaren...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-03-2004 1:43 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 24 maart 2004 1:38 schreef altx het volgende:
Tsja... ik heb zelf eerst in C/C++ geprogrammeerd en vervolgens in Delphi, maar ik heb casten nooit als iets irritants ervaren...




Je kan niet ontkennen dat het "prettig" is als je editor zo "slim" is je te kunnen wijzen op een castingfout en die fout voor je te kunnen herstellen?

Niemand code foutloos.. Dankzij deze optie maak je minder fouten. Relaxt dus.


' '
Usericon van ' '
Posted 24-03-2004 9:42 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

In C kan de editor toch niet automatisch casten, aangezien niet casten niet per se fout is?


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-03-2004 10:52 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 24 maart 2004 9:42 schreef ' ' het volgende:
In C kan de editor toch niet automatisch casten, aangezien niet casten niet per se fout is?
-Wall Niet casten in C is ongelooflijk rommelig en gevaarlijk. Dat autocasten van de compiler gaat regelmatig iets mee fout waardoor je met de verkeerde conversies zit.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 24-03-2004 10:53]


I'm not being rude. You're just insignificant.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-03-2004 15:51 by altx Profiel van altx

quote:
Op 24 maart 2004 1:43 schreef Snaack het volgende:
(...)
Niemand code foutloos.. Dankzij deze optie maak je minder fouten. Relaxt dus.


In dat opzicht vind ik het zelf beter om het denkwerk zelf te blijven doen en dat niet over te laten aan de omgeving die je gebruikt. Daar word je namelijk alleen maar lui van, waardoor je op den duur alleen maar meer fouten gaat maken.

Ik programmeer redelijk foutloos, al zeg ik het zelf, maar dat heeft volgens mij alles, maar dan ook alles, met mijn C achtergrond te maken.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-03-2004 17:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 25 maart 2004 15:51 schreef altx het volgende:
In dat opzicht vind ik het zelf beter om het denkwerk zelf te blijven doen en dat niet over te laten aan de omgeving die je gebruikt. Daar word je namelijk alleen maar lui van, waardoor je op den duur alleen maar meer fouten gaat maken.


Dat ben ik met je eens.

Ik vind het alleen maar een relaxte optie omdat het mij tijd bespaart in een 'fuck hoe moest dat ook al weer'-situatie.

Als ik het voorstel van mijn editor zie treedt het bekende "Oooj-ja"-effect op en is mijn geheugen weer opgefrist

quote:

Ik programmeer redelijk foutloos, al zeg ik het zelf, maar dat heeft volgens mij alles, maar dan ook alles, met mijn C achtergrond te maken.


Your point being... Je bent 1337 omdat je een C-achtergrond hebt?

De meeste IT-ers van rond de 25 hebben volgens mij een C-achtergrond. Voordat Hogescholen en Uni's rond 2000 massaal overstapten op JAVA als hoofdtaal werd er vooral C(++) gedoceert (op de TU Delft Fortran heb ik me laten vertellen )

Enne: welke zichzelf respecterende nerd heeft er in zijn pubertijd nou geen dingetjes in C en Turbo Pascal zitten maken


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-03-2004 17:38 by altx Profiel van altx

quote:
Op 25 maart 2004 17:25 schreef Snaack het volgende:
(...)
Your point being... Je bent 1337 omdat je een C-achtergrond hebt?
(...)


Moet ik het helemaal uitkauwen of zo?

C is zo f**king primitief dat je als programmeur goed op moet blijven letten, omdat de compiler niet echt bepaald vergevingsgezind is...

Maar op zo'n manier leer je dus wel programmeren, omdat elke fout die je maakt, grondig afgestraft wordt in de zin van dat je soms uren naar een klein foutje aan het zoeken bent.

Aangezien je dat zo veel als mogelijk wil vermijden, ga je steeds beter en nauwkeuriger programmeren, met als uiteindelijk resultaat dat je zelfs in een standaard ASCII-editor nog redelijk foutloos kan programmeren.

Zo duidelijk?


edit: By the way, ik ben nog van de oude lichting op de TU Delft. Ben begonnen met Modula-2, toen een "beginnerscursus" C gehad. En daarna er zelf voor gekozen om in projecten eerst C++ en later Delphi te gebruiken. Dus zo vanzelfsprekend is het helemaal niet dat ik nu wel aardig C kan programmeren.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 25-03-2004 17:40]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-03-2004 17:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 25 maart 2004 17:38 schreef altx het volgende:
Moet ik het helemaal uitkauwen of zo?




quote:
C is zo f**king primitief dat je als programmeur goed op moet blijven letten, omdat de compiler niet echt bepaald vergevingsgezind is...

Maar op zo'n manier leer je dus wel programmeren, omdat elke fout die je maakt, grondig afgestraft wordt in de zin van dat je soms uren naar een klein foutje aan het zoeken bent.

Aangezien je dat zo veel als mogelijk wil vermijden, ga je steeds beter en nauwkeuriger programmeren, met als uiteindelijk resultaat dat je zelfs in een standaard ASCII-editor nog redelijk foutloos kan programmeren.

Zo duidelijk?



Ik hoor geen nieuwe dingen hoor kerel


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-03-2004 17:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 25 maart 2004 15:51 schreef altx het volgende:
Ik programmeer redelijk foutloos, al zeg ik het zelf, maar dat heeft volgens mij alles, maar dan ook alles, met mijn C achtergrond te maken.


quote:
Op 25 maart 2004 17:25 schreef Snaack het volgende:
Your point being... Je bent 1337 omdat je een C-achtergrond hebt?



quote:
Op 25 maart 2004 17:38 schreef altx het volgende:
By the way, ik ben nog van de oude lichting op de TU Delft. Ben begonnen met Modula-2, toen een "beginnerscursus" C gehad. En daarna er zelf voor gekozen om in projecten eerst C++ en later Delphi te gebruiken. Dus zo vanzelfsprekend is het helemaal niet dat ik nu wel aardig C kan programmeren.


AltX, volgens mij heb je te lang achter je PC gezeten vandaag. Pak een biertje en ga ff relaxen ofzo



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-03-2004 18:02 by altx Profiel van altx

quote:
Op 25 maart 2004 17:44 schreef Snaack het volgende:
(...)
Ik hoor geen nieuwe dingen hoor kerel


Vraag dan ook alsjeblieft niet naar de bekende weg...

Maar dat van dat biertje is idd wel een goed idee...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-03-2004 18:06 by altx Profiel van altx

quote:
Op 25 maart 2004 17:47 schreef Snaack het volgende:
AltX, volgens mij heb je te lang achter je PC gezeten vandaag. Pak een biertje en ga ff relaxen ofzo




Ik zie alleen je probleem met die dikgedrukte stukken tekst niet...

Ik heb een C achtergrond omdat ik in eerste instantie een beginnerscursus C tijdens mijn studie gehad heb, maar het niveau dat daarbij gehaald werd, was echt bedroevend. Daarna ben ik zelf ermee verder gegaan tijdens een paar hobby-projectjes en in mijn werk voor mijn eigen bedrijfje.

Omdat je tijdens je studie in aanraking bent gekomen met een bepaalde taal, maakt het toch niet vanzelfsprekend dat je die taal goed beheerst. Ik zie in de praktijk namelijk daar te veel tegenvoorbeelden van...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen