IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : vraagje voor de auto techneuten Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-04-2004 23:01 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik ga morgen maar eens kijken, naar het schijnt moet je gemakkelijk kunnen zien of er vocht in je olie zit door even een aansteker onder de pijlstok te houden, verder pak ik wel een snelwegje dan is de motor warm en zou condens weg moeten zijn..


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-04-2004 23:16 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Bij een lekke koppakking gaat je olie ook best schuimen wegens koelvloeistof in je olie. En andersom ook, een beetje.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 22-04-2004 12:56 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

Dus je vermoedt een defect aan je auto, maar je hebt er niet eens voor over om hem een keer helemaal warm te laten draaien? Kost je 10 minuten! Dat noem ik pas lui......



Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 20-05-2004 16:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 12:56 schreef Sloeber het volgende:
Dus je vermoedt een defect aan je auto, maar je hebt er niet eens voor over om hem een keer helemaal warm te laten draaien? Kost je 10 minuten! Dat noem ik pas lui......




Hmm.. zoals ik al eerder zei ben ik een auto-nOOb en ik dacht dus dat het wel een half uurtje rijden zou zijn voor de condens eruit zou zijn.. blijft natuurlijk lui ja. update: het was dus wel condens, auto rijdt nog altijd prima.


die Heij
Usericon van die Heij
Posted 21-05-2004 21:09 by die Heij Wijzig reactieProfiel van die HeijQuote dit bericht

Effuh over die vloeistof uit die auto.
Dat lijkt niet echt op een probleem te duiden hoor! Als je inderdaad alleen maar korte stukjes rijd dan kan het heel goed condens zijn wat uit je uitlaat komt. En als er een verder probleem is dan moet je dat toch wel bij de vloeistoffen terug kunnen vinden. Is je uitlaatpijp aan de binnenkant wit aangeslagen of normaal een beetje zwart/bruin?


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 22-05-2004 0:09 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

in de post boven die van jou is het probleem al opgelost


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 28-07-2004 0:11 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

Ik ga deze topic lekker weer openen: weet iemand nog een beetje goede DIY autotechniek cursus of -boek voor de auto-onkundige zoals ik?

Het is voor oude auto's bedoeld (bouwjaar '68 tot '90), weinig nieuwerwetse electronica dus...




Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2004 9:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ok vraagje:

Mijn peugeot 205 maakt bij lange ritten aan de linkervoorkant een wat piepnd/krakend geluid, met name als ik op de motor afrem.

Ik vermoet dat het wat slijtage op de stang van de schokdemper is, daar zitten wel plekken op heb ik gezien .... is het nodig om dat ding te vervangen?


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-07-2004 10:01 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 9:50 schreef Jenje het volgende:
Ok vraagje:

Mijn peugeot 205 maakt bij lange ritten aan de linkervoorkant een wat piepnd/krakend geluid, met name als ik op de motor afrem.

Ik vermoet dat het wat slijtage op de stang van de schokdemper is, daar zitten wel plekken op heb ik gezien .... is het nodig om dat ding te vervangen?


Hmmh, even wat smeren met vet kan wonderen doen. Om de goede werking van het geheel na te kijken blijft het simpel: geef een ferme duw op die kant; als hij sterk naveert zit je in de kosten.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2004 11:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

wat is naveert??


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-07-2004 17:16 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 11:29 schreef Jenje het volgende:
wat is naveert??

Je duwt hem omlaag, om het de veerwerking na te bootsen,...normaal moet hij dan redelijk strak gewoon terug omhoog komen en niet te hard (of niet) deinen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2004 17:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

oh dat gaatnog prima, hij veert prima.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 28-07-2004 18:46 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

...Als in de Olyslager serie maar dan wat algemener, gewoon voor de basisbegrippen (moet toch ergens beginnen)...iemand?


Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2004 10:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 9:50 schreef Jenje het volgende:
Ok vraagje:

Mijn peugeot 205 maakt bij lange ritten aan de linkervoorkant een wat piepnd/krakend geluid, met name als ik op de motor afrem.

Ik vermoet dat het wat slijtage op de stang van de schokdemper is, daar zitten wel plekken op heb ik gezien .... is het nodig om dat ding te vervangen?


Hmm net mee naar garage geweest.

Remmen, wiel, hele reutemeteut is prima in orde. Stomme geluid is erg irritant, alleen kut is dat als je er mee naar garage gaat, het geluid natuurlijk er niet is .... nha ja


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 27-08-2004 11:50 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2004 10:08 schreef Jenje het volgende:
Hmm net mee naar garage geweest.

Remmen, wiel, hele reutemeteut is prima in orde. Stomme geluid is erg irritant, alleen kut is dat als je er mee naar garage gaat, het geluid natuurlijk er niet is .... nha ja


Zoiets hadden wij ook laatst met onze Nissan. Nadat we de achterwielen (die een wat betere groef hebben en sowiezo minder versleten zijn) voor hadden gezet was het een stuk minder.

Ik wil je trouwens niet ongerust maken, maar de twee Peugeots die wij hier inmiddels hebben versleten (ze waren al op leeftijd...) gingen niet zo heel lang meer mee nadat het eerste onderdeel eraf- cq. uitviel.

*taalfout!*

[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 27-08-2004 11:51]


Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2004 11:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

OCh zo oud is ie nog niet en laatste apk kwam ie met glans door ...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 27-08-2004 11:54 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2004 11:51 schreef Jenje het volgende:
OCh zo oud is ie nog niet en laatste apk kwam ie met glans door ...


Oké, dan is het alvast voor het moment dat je dashboardverlichting, de verwarming, lampjes in de auto uitvallen en de ruitenwisser aangaat als je de lampen aandraait, maar helaas niet vice versa, etc etc...én je een krakend geluid bij je voorwiel hebt

Saillant detail: nét gearriveerd op de sloop viel ook de uitlaat eronderuit...


Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2004 11:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

hoeveel km ?


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 27-08-2004 14:57 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2004 11:59 schreef Jenje het volgende:
hoeveel km ?


Tja, geen idee...die deed het namelijk ook niet ... Toen we hem kregen (een klein half jaar voordat hij ter ziele ging) stond hij dacht ik op iets van 214.000 (maar het vermoeden bestaat dat het er beduidend meer waren...). Ik geloof dat we hem met 12 jaar naar de sloop hebben gebracht. De Peugeot daarna heeft het ietsjes langer volgehouden...

[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 27-08-2004 14:58]


Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2004 15:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

och deze heeft net 90.000 gelopen


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 27-08-2004 15:44 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Jenje dit heb je nodig:





I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-08-2004 15:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2004 15:44 schreef Gunman het volgende:
Jenje dit heb je nodig:




Gratis benzine en lucifers voor mijn vriendin

Wat lief van je


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-08-2004 1:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

terpentine doet het beter heb ik uit betrouwbare bron vernomen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 28-08-2004 13:55 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2004 1:46 schreef ElitE het volgende:
terpentine doet het beter heb ik uit betrouwbare bron vernomen




varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2004 15:13 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2004 1:46 schreef ElitE het volgende:
terpentine doet het beter heb ik uit betrouwbare bron vernomen


En dan 2 keer.....


spelfout weggehaald...


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen