IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : vraagje voor de auto techneuten Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-09-2004 21:17 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Klopt, beestje is trouwens uit geloof ik '88, maar dat maakt niet uit. De teller staat na afgelopen weekend weer op 124.

Toevellig...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-09-2004 21:18 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 21:17 schreef Greycloak het volgende:
Klopt, beestje is trouwens uit geloof ik '88, maar dat maakt niet uit. De teller staat na afgelopen weekend weer op 124.

Toevellig...


'88? Wow.. revolutionair om toen al met het Ka-model op de markt te komen..


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-09-2004 21:20 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 21:18 schreef Valorian het volgende:
'88? Wow.. revolutionair om toen al met het Ka-model op de markt te komen..
Oeps, de 9 zit naast de 8.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-09-2004 22:54 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Mijn auto is min of meer rijp voor een grote beurt..

Ik moet vrijwel zeker nieuwe remblokken en mogelijk nog wat andere dingen..

Iemand tips?

Dacht zelf aan kwikfit.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 18-09-2004 23:02 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Heb je die banden nog gebalanceerd?



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 19-09-2004 0:21 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 22:54 schreef Valorian het volgende:
Mijn auto is min of meer rijp voor een grote beurt..

Ik moet vrijwel zeker nieuwe remblokken en mogelijk nog wat andere dingen..

Iemand tips?

Dacht zelf aan kwikfit.


Iig geen kwikfit, zijn pas nog beschuldigd van oplichtpraktijken.


Bazzio Attacks!!!


B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 19-09-2004 16:05 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 18 september 2004 22:54 schreef Valorian het volgende:
Mijn auto is min of meer rijp voor een grote beurt..

Ik moet vrijwel zeker nieuwe remblokken en mogelijk nog wat andere dingen..

Iemand tips?

Dacht zelf aan kwikfit.


NOOIT naar kwikfit , als ze je al niet naaien en oplichten mollen ze je auto.... even nagaan of iemand een beun weet die het voor je kan doen... of zelf doen.



Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 19-09-2004 16:07 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2004 16:05 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
NOOIT naar kwikfit , als ze je al niet naaien en oplichten mollen ze je auto.... even nagaan of iemand een beun weet die het voor je kan doen... of zelf doen.
Inderdaad, een collega van me heeft 2 keer brand bij zn blok gehad omdat die lui er een verkeerde Kat opgezet hadden en een stuk uit het blikwerk geslepen hadden. Er loopt dan ook nog een rechtzaak


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-09-2004 16:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

hmm laatst naar Kwikfit geweest, voor geluid in wiel, no cure, no pay


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 12:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Probleem is dus speling in de aandrijfas, er wordt nu een nieuwe in gezet bij de KwikFit ...

Wordt daar erg netjes geholpen ...
Bedrag word van te voren met je afgesproken ...


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 07-10-2004 14:22 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 september 2004 0:15 schreef ElitE het volgende:
je had het goed, wisselstroom/gelijkstroom (Alternating Current/Direct Current)

u gaat door voor de koelkast


Doe maar Altering Current/Diverting Current.

U doet 5 stappen terug.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-10-2004 14:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2004 14:22 schreef judge paul het volgende:
Doe maar Altering Current/Diverting Current.

U doet 5 stappen terug.
Ik vrees dat u toch echt zelf vijf stappen terug moet nemen. Het is namelijk echt Alternating Current/Direct Current


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 07-10-2004 15:18 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Nou, dan hebben ze gelogen op de MTS tijdens mijn elektro opleiding....


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 07-10-2004 15:19 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Oja, maar ik wil best vijf stappen terug doen, hoor !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 15:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

en 2 naar links en 8 naar rechts!


d


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 07-10-2004 20:33 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2004 12:54 schreef Jenje het volgende:

Bedrag word van te voren met je afgesproken ...


En daar komen ze dan op terug als je wilt afrekenen want...- en nu komt het - wat ze hadden moeten doen hebben ze verkeerd gedaan en toen moest het opnieuw en toen bleek dat wat ze eerst dachten dat het was toch niet zo bleek te zijn en moest er een nieuw onderdeel besteld worden, maar dat kost tijd dus dachten ze dat ze dat onderdeel wel even konden maken door diverse andere onderdelen aan elkaar te 'plakken' en dan was het ook goed.

Dus de rekening wordt hoger...

Maar je kunt altijd nog via de klantenservice van Kwikfit proberen om je teveel betaalde geld terug te krijgen (duurt ongeveer 6 maanden want ze maken het eerst 2x over naar een verkeerde rekening enzo)


Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 20:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik doe het hele simpel

Ik neem sleutels, betaal bedrag en ga weg .. KLAAR

Maar kan me niet voor stellen dat ze dat hier doen ... kwamen erg betrouwbaar bij mij over ...


Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 07-10-2004 21:32 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

KwikfiX zijn over het algemeen behoorlijke oplichters, ja.
Een vriend en ikzelf brachten onze auto's tegelijk weg vanwege lekke banden. Beide rechtsvoor, beide op de rand waar het loopvlak overgaat in de zijkant. (zelfde spijker?)
Ik kreeg te horen dat men dat niet repareerde (ondanks dat ik bijna nieuwe banden onder mijn skelter had zitten) omdat die rand teveel spanning te verwerken krijgt en een lekkage op dat punt moeilijk succesvol te dichten is. Advies; nieuwe band. Vredestein, dus duur.
Afijn, dat heb ik dus gedaan want zij zullen het wel weten.
Vriend krijgt hetzelfde verhaal te horen en ook hij schaft een nieuwe Vredestein-band aan.
Beide tevreden. Totdat ik vriend's "nieuwe" band eens van dichterbij bekijk. Blijkt het mijn lekke band te zijn, gerepareerd en wel. De flikkers hadden mijn "oude" band verkocht voor nieuw!

We zijn terug geweest en na veel 5en en 6en is e.e.a. geregeld. Je moet dan wel eerst goed boos worden, dreigen met de politie en foto's bij je hebben om te bewijzen dat het daadwerkelijk dezelfde band is.


Be Patient, Death Will Come Eventually...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2004 21:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm zal wel door randstad komen, hoefde hier neit eens te betalen ton ze oorzaak niet konden vinden.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-10-2004 23:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2004 15:18 schreef judge paul het volgende:
Nou, dan hebben ze gelogen op de MTS tijdens mijn elektro opleiding....


MTS...tsja....

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_current

http://www.pbs.org/wgbh/amex/edison/sfeature/acdc.html



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-10-2004 23:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Hehehe apk bij de kwikfit.. nee mevrouw, afgekeurd maar we willen het wel maken hoor, kost 350 euro aan onderdelen ongeveer.

Ex vriendje, automonteur en apk meester.. 60 euro aan onderdelen..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-10-2004 19:09 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Iemand een idee?

Ik heb zien staan een Opel Kadett 1400i Bouwjaar 1990 (jaja ik weet het, niet mooi en zeer oud maar goed kan niet anders). Apk tot maart 2005, in 2003 zijn de banden, uitlaat, remblokken en remschijven vervangen. Voor 300 euro.. is dit een goed bedrag voor zo'n auto.

Waar moet ik op letten, wat zijn de valkuilen en enige tips??

Het is de bedoeling dat ik er naar het werk mee kan rijden (15 tot 20 km) en regelmatig ritjes van een uurtje snelweg.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 13-10-2004 19:46 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

@MindlessMayo

Een collega van me rijdt met zijn Opels tot ze rotten, en mits een beetje zorg duurt dat toch wel lang. Dus dat is zeker de moeite, ook al omdat je de eerste tijd van enkele grote kosten gespaard blijft.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-10-2004 20:29 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2004 19:46 schreef Gunman het volgende:
@MindlessMayo

Een collega van me rijdt met zijn Opels tot ze rotten, en mits een beetje zorg duurt dat toch wel lang. Dus dat is zeker de moeite, ook al omdat je de eerste tijd van enkele grote kosten gespaard blijft.


Wilde zowieso even vragen wanneer de distibutie riem enzo was vervangen en hoeveel de kilometer stand is. Zijn er nog dingen waar ik bij het kijken etc de aandacht op moet vestigen voor een goed beeld?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-11-2004 16:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:

Fill 'Her Up... With Nitro
By Ralph Kinney Bennett

I'm pretty attentive to my cars. I tend to keep them a long time and try to keep them running well. But even I have to admit I don't do a good job of checking my tire pressure.

Sure, I walk around and take a look at them when I'm at the gas station, and if they don't seem noticeably saggy, that's fine.



Well, that's not a good idea. Improperly low pressure makes tires overheat and wear out much more quickly. And as we've all been reminded scores of times, it also causes a definite deterioration in car handling and a noticeable drop in gas mileage.



If you could see an underinflated tire rolling in slow motion you'd see why. Tortuous warping takes place as the tire meets the pavement. This puts a huge strain on the tire body itself and dramatically increases the tire's "rolling resistance."



A properly inflated tire, on the other hand, has a much smaller contact area with the pavement. It's "rounder" and therefore rolls more smoothly and efficiently, putting much less strain on your engine, transmission, rear axle or transaxle.



Over time tires lose their proper inflation pressure naturally (air actually escapes imperceptibly through the tires themselves) and although you the driver may not notice it, your car is gradually working harder to maintain a given speed.



I bicycle every day, so I am dramatically aware of the "drag" caused by underinflated tires. If you have a bike, let just a little air out of your tires and ride it around the block. See how much harder you have to work to move along. You use more energy and you know it. But in your car you're somewhat isolated from your tires and the sound of your engine and unaware how much more energy (and therefore gasoline) you're using to go a given distance.



The gas mileage gains for properly inflated tires may be more significant that you would think. Some state and federal studies have shown that motorists often are driving with tires 8 to 18 pounds under proper inflation pressure. One study showed that in a car running with tires at 24 pounds per square inch (psi), increasing tire pressure to 32 psi increased gas mileage by 3 miles a gallon. At today's prices that's pretty good.



Although, as I have mentioned, I'm a little recalcitrant, I do try to keep my tires inflated to the maximum pressure listed on the tire (you'll see it in raised numbers somewhere on the sidewall of your tires).



Expert drivers in fuel economy runs have always known this and they superinflate their tires, running at 100 pounds per square inch or more. Don't do this! It's mucho dangerous. These guys are usually using special tires under special conditions. Just follow the "max pressure" readings on your tires and, more important, keep checking them.



And here's something that can help you. An old technological fix, known to the experts but not very well known to the public, can keep your tires running for long periods at ideal pressure.



It's nitrogen. Yep. Good old nitrogen -- that unglamorous inert gas that constitutes about 78 percent of the air we breathe.



For years, over the road truckers, auto racers and the U.S. military have been filling tires on their vehicles with pure nitrogen. Here's why.



In a tire filled with compressed air, the oxygen molecules tend to "migrate" through the wall of the tire over time. That's why, when you open the garage to check on your aunt's dust-covered 1980 Pontiac the tires are often flat.



But nitrogen molecules migrate 3 to 4 times more slowly than oxygen, so tires stay properly inflated longer. There are other benefits. Nitrogen retains less heat than oxygen and therefore allows tires to run cooler.



While nitrogen is dry and benign and will not combine chemically with other materials (the metal in tire rims, for instance), compressed air contains trace amounts of water and the oxygen tends to combine with other materials, causing rust and corrosion. If you were to see the inner face (the part enclosing and sealing the inside of the tire) of some fancy aluminum wheels you would be surprised at how corroded they become due to oxidation.



Tour de France bicyclists fill their tires with nitrogen. So do NASCAR, Indy and Formula One racing teams, over-the-road truckers, some fire departments and the U.S. military.



And now, in a typical example of the confluence of technology and markets, high gasoline prices and continuing concerns about tire safety are bringing about a growing interest in nitrogen.



Big discounter Costco has begun offering nitrogen fill-ups on new tires in some of its tire centers. Pep Boys has been test marketing nitro at some of its tire shops in the south. Several small tire chains in Florida, New York and Ohio are doing the same.



Branick Industries, of Fargo, N.D., one of the nation's leading suppliers of equipment for tire, wheel and suspension services, builds a nitrogen inflation system that takes air from a garage or service center's air compressor and passes it through an internal membrane that separates out the abundant nitrogen molecules.



The pure nitrogen is compressed and stored in this "nitrogen generator" and or a back-up tank next to it, from which tires are filled. Costco is filling new tires with nitrogen for free. Some dealers charge $2 per tire and up to $5 apiece on tires not sold by them.



It's a safe bet you'll be hearing more about nitro and seeing an increased availability of nitrogen fill-ups as you shop for tires or maintain your present ones. In the greater scheme of things this is no big deal. But like the improvements that have been made in the inner workings of automatic transmissions over the past 50 years it is one of those gains in efficiency that we often take for granted. It is one of those little refinements and improvements that are routine in a vigorous, free and therefore infinitely articulate market.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen