IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : vraagje voor de auto techneuten Vorige pagina | Volgende pagina
PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 07-01-2005 0:08 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

Mmm enige probleem dat ik tot nu toe heb met m'n renault scenic is dat de stuurkolom keiharde knallen maakt zo nu en dan... Alleen als je flink gestuurd hebt.. Lijkt me dat ik ff naar de garage moet...


Another Day, Another Way ....


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 07-01-2005 0:11 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Tijd terug had mijn collega wat ge-emmer met zijn knipperlicht van zijn gloedjenieuwe lease-auto. Wij samen naar de garage. Komt er zo'n miep aan (heeeeeeeeele grote garage met veel baliemiepen).

"Kan ik jullie helpen?".
- Ja, mijn knipperlichtvloeistof is kapot

Haar gezicht bleef onbewogen en ze ging er verder gewoon serieus op in hehe


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 20-01-2005 12:11 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Ik heb momenteel geen magazine liggen, en vind de site niet, maar kent iemand de website voor Chroom & Vlammen-magazine?


Je kan me de bout hachelen!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-02-2005 13:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2005 12:11 schreef Legatius het volgende:
Ik heb momenteel geen magazine liggen, en vind de site niet, maar kent iemand de website voor Chroom & Vlammen-magazine?


http://www.c-u-f.de/

Vette blad.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-06-2008 16:19 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nog mensen hier die ervaring hebben met een Mercedes Vito 108 CDI?

Ik overweg zoiets aan te schaffen als festival campertje en voor dagelijks gebruik.
Zijn die dingen een beetje betrouwbaar en ook belangrijk: niet onbetaalbaar in onderhoud?

Ik heb er hier in de buurt 2 zien staan

1x met 97.000 KM, bouwjaar 2000 voor 6700 euro (btw auto)
1x met 197.000 KM, bouwjaar 2000 voor 3900 (BTW auto) Maar wel met dealer onderhoudsboekjes erbij en in een enorrrrm geil kleurtje



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 29-06-2008 19:28 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Prachtige busjes maar het schijnen technisch/motorisch enorme probleemgevallen te zijn! VW/Toyota busjes zijn weliswaar minder sexy maar stukken degelijker.

Vraagje: Het stuur van m'n auto staat scheef. Op zich niet zo'n ramp maar het staat een beetje debiel. Hoe krijg ik die weer recht?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 29-06-2008 19:34 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 29 juni 2008 19:28 schreef Jällö het volgende:
Prachtige busjes maar het schijnen technisch/motorisch enorme probleemgevallen te zijn! VW/Toyota busjes zijn weliswaar minder sexy maar stukken degelijker.

Vraagje: Het stuur van m'n auto staat scheef. Op zich niet zo'n ramp maar het staat een beetje debiel. Hoe krijg ik die weer recht?
In het midden van je stuur zit een kapje, dat krijg je los met een schroevedraaier. Daaronder zit een moer, die losdraaien en je kan het stuur er zo af halen.



Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 29-06-2008 19:56 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 29 juni 2008 19:28 schreef Jällö het volgende:
Prachtige busjes maar het schijnen technisch/motorisch enorme probleemgevallen te zijn! VW/Toyota busjes zijn weliswaar minder sexy maar stukken degelijker.

Vraagje: Het stuur van m'n auto staat scheef. Op zich niet zo'n ramp maar het staat een beetje debiel. Hoe krijg ik die weer recht?


check eerst eens je je stuurstang onder de auto.. die kan een duw opgelopen hebben.
Meestal als je stuur scheef staat is dat het geval..Ik noem stoepje knallen maar als voorbeeld.
Verder is het gewoon de moeren in het stuur loshalen.. pas op als je daar een airbag heb, dan kan je er beter afblijven.. Staat zo lullig, merk van je auto in je voorhoofd gedrukt.sommige hebben ook wel eens een pullietrekker nodig, lijkt op zo`n kraantje op de kermis.verder allemaal niet zo moeilijk.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 29-06-2008 20:47 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Wat VB zei. Ik had dat ook en na het vervangen van een fusee kogel stond mijn stuur weer recht.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 29-06-2008 20:50 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

De mijne stond juist scheef na het vervangen van een lager, dus ik denk het wel snor zit. Thx iig. Het rechtzetten was eigenlijk ook wel te simpel voor woorden.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 29-06-2008 21:51 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Als het stuur niet trilt bij remmen en dergelijke en de auto nog gewoon spoort is er geen man overboord.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-06-2008 22:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2008 19:28 schreef Jällö het volgende:
Prachtige busjes maar het schijnen technisch/motorisch enorme probleemgevallen te zijn! VW/Toyota busjes zijn weliswaar minder sexy maar stukken degelijker.



'Schijnen' of heb je er ervaring mee?
Ik hoor er verschillende meningen over dus ik had goede hoop dat iemand hier wellicht zo'n apparaat als bedrijfsauto in gebruik heeft (gehad).

Op zich heb ik namelijk het idee dat mercedes prima auto's maakt en als ze zo slecht zijn zie je ze niet op elke hoek van de straat, lijkt mij. Daar zijn ze weer net te duur voor.

Als alternatief zou ik persoonlijk eerder denken in de richting van een Nissan Vanette. Die vind ik er ook niet verkeerd uitzien.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 29-06-2008 23:10 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb er veel over gelezen aangezien ik zelf ook van plan ben/was een busje te kopen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 30-06-2008 14:47 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

De nieuwe mercedesbusjes blijken idd probleembakken te zijn. Volgens mij zijn die ford transit busjes ook behoorlijk degelijk.


Een kleine snol zit zo vol.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 30-06-2008 15:07 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 29 juni 2008 16:19 schreef XXL het volgende:
Nog mensen hier die ervaring hebben met een Mercedes Vito 108 CDI?

Ik overweg zoiets aan te schaffen als festival campertje en voor dagelijks gebruik.
Zijn die dingen een beetje betrouwbaar en ook belangrijk: niet onbetaalbaar in onderhoud?

Ik heb er hier in de buurt 2 zien staan

1x met 97.000 KM, bouwjaar 2000 voor 6700 euro (btw auto)
1x met 197.000 KM, bouwjaar 2000 voor 3900 (BTW auto) Maar wel met dealer onderhoudsboekjes erbij en in een enorrrrm geil kleurtje




Bij ons op het werk hebben we ook zo'n Vito voor het vervoeren en afleveren van goederen waarbij het busje vaak weg is voor een onderhoudsbeurt en het verhelpen van euvels.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 30-06-2008 18:39 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 29 juni 2008 22:38 schreef XXL het volgende:
'Schijnen' of heb je er ervaring mee?
Ik hoor er verschillende meningen over dus ik had goede hoop dat iemand hier wellicht zo'n apparaat als bedrijfsauto in gebruik heeft (gehad).

Op zich heb ik namelijk het idee dat mercedes prima auto's maakt en als ze zo slecht zijn zie je ze niet op elke hoek van de straat, lijkt mij. Daar zijn ze weer net te duur voor.

Als alternatief zou ik persoonlijk eerder denken in de richting van een Nissan Vanette. Die vind ik er ook niet verkeerd uitzien.


Ik heb er een gehad een half jaar als bedrijfswagen.
Ze willen na de benodigde km wel eens roken als een gek.. dus worden het olieboten.
Verder een lekker te rijden wagen.. en er pas een 2 persoonsmatras achterin

Vanette niet doen.. tering bakken zijn dat. versnellingsbakken gaan snel naar de kloten.
Check ff de achtergrond van de wagen.
Als het een aannemersbak is geweest.. niet kopen.
Turkenbak geweest??
Niet kopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 30-06-2008 18:40]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-06-2008 19:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 18:39 schreef Vikingblood het volgende:
Verder een lekker te rijden wagen.. en er pas een 2 persoonsmatras achterin


Dat matras was een beetje het idee, ja.

quote:
Check ff de achtergrond van de wagen.
Als het een aannemersbak is geweest.. niet kopen.
Turkenbak geweest??
Niet kopen.


De 1 is van een schoonmaakbedrijf geweest en de gele is van NUON geweest.
In beide gevallen ga ik er vanuit dat er geen onmogelijk zware aanhangers mee zijn voortgesleurd.

Hoe dan ook, ik ga ook eens rondsnuffelen voor een VW Transporter. Die zijn sowieso qua onderdelen bij reparaties al voordeliger.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-07-2008 1:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

weet iemand zo wat de aandachtspunten zijn bij de aanschaf van een peugeot 306 cabrio? dat de kap vooral bij oudere versies een probleem kan zijn weet ik al maar zijn er misschien nog meer dingen waar op gelet moet worden?


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-07-2008 1:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 juni 2008 19:28 schreef Jällö het volgende:
Prachtige busjes maar het schijnen technisch/motorisch enorme probleemgevallen te zijn! VW/Toyota busjes zijn weliswaar minder sexy maar stukken degelijker.



Mn pa had er zo 1, en die had geregeld problemen met de electronica, andere hadden ons later dus ook gezegt dat dat een de zwak van die busjes is.
We hebben ook een gescheurde koppakking gehad maar dat was net na aanschaf en weten niet of dat echt een zwak punt van die busjes is.

Nu hebben we de Vito 2 en die is wel stukken lekkerder, door de turbo trekt hij echt lekker op. Hij maakt alleen best veel herrie boven de 100. Maar hij is nog maar een half jaartje oud en hebben er dus nog geen problemen mee.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 01-07-2008 9:36 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2008 1:05 schreef karnivoor het volgende:
weet iemand zo wat de aandachtspunten zijn bij de aanschaf van een peugeot 306 cabrio? dat de kap vooral bij oudere versies een probleem kan zijn weet ik al maar zijn er misschien nog meer dingen waar op gelet moet worden?

http://autonieuws.autotrader.nl/autotestrapport.php?id=203
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=17626

Ofzo.
Maar waarom een cabrio?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-07-2008 11:56 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

reeds gezien uiteraard, ook ik heb internetz

omdat ik het leuk vind verder wordt de auto niet machtig veel gebruikt (geen woonwerkverkeer)


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-08-2009 18:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het viel mij op dat mijn auto na de apk aanzienlijk minder trekkracht in de lage toeren had, meer stootte en een enorme zwarte rookpluim door de straat trok bij belasting.
Bij navraag bij de garage zeiden die voor de apk niets aan de instelling van de brandstofpomp te hebben gewijzigd .

Onder de motorkap gekeken en toen viel mijn oog op een slangetje wat bij de aanschaf was losgemaakt en afgedopt en nu verbonden was met een nippeltje.
Stoute schoenen aangetrokken en dat kreng losgetrokken en plotseling loopt de auto weer beter, rustiger en het roken is volledig verdwenen.

Toch maar eens gekeken waar dat slangetje heen loopt.

Blijkt dat die is voor het openen van mijn EGR-klep die uitlaatgas weer mijn motor in stuurt.

Vraag:

Waarom gooi je in godsnaam uitlaatgassen terug in je brandstofsysteem als hij daar slechter van gaat lopen? Ik vermoed dat het iets met de emissienormen te maken zal hebben.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-08-2009 18:36 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-08-2009 18:56 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2009 18:36 schreef Forever After het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitlaatgasrecirculatie


Ik had google en wiki inderdaad al aangeslingerd om me er iets meer in te verdiepen.

quote:
Bij dieselmotoren is een bijwerking van het EGR systeem dat er meer roet uitgestoten wordt. Minder NOx leidt tot meer roet, en omgekeerd. Voor elke motor moet een optimum gevonden worden door deze af te stellen. Bij gebruik van een roetfilter zijn de grotere emissies van roet door het gebruik van EGR niet meer zo belangrijk, aangezien het roet toch wordt afgevangen. Zo krijgt men lage NOx emissies, en hoeft er geen geld in NOx behandeling geïnvesteerd te worden. Het inlaatsysteem kan op den duur zwaar vervuild raken met roetaanslag.


OK, dilemma. één vraag krijg ik nog niet beantwoord via google.

Wat weegt zwaarder? Aanzienlijke roetuitstoot en het versmeren van mijn motor of de uitstoot van wat meer NOx? Ja, zo min mogelijk van beide is gewenst en ideaal maar ik wil gewoon dat mijn auto optimaal loopt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 11-08-2009 19:00 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

Dat hebben ze gedaan voor de roetmeting bij de apk.
Door de emissies terug te sturen, stoot je auto minder uit= apk ok.

Vergeten eruit/weg te halen denk ik.


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen