IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : vraagje voor de auto techneuten Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-08-2004 15:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hij heeft genoeg lucifers


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 02-09-2004 19:53 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

mensen, ik wil een saab 900 uit 86 tot 91 kopen... maar de meesten hebben 350.000 + gedraait ... is dat verstandig? of is de motor dan meestal al wel versleten?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2004 20:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Gave bakkies zijn het. Je gaat natuurlijk wel voor de Turbo mag ik hopen?

Ik zou het niet wagen als je geen verstand van sleutelen hebt overigens.

Verder is het zo dat 350K op zich te overzien is, mits het voornamelijk lange snelweg ritten zijn geweest. Helaas weet je dat nooit als je een auto koopt.

Houd er ook rekening mee dat de auto's die n de jaren 80 ontworpen zijn in principe bereknd waren op 150K+ kilometers. Tegenwoordig worden auto's op 250K+ kilometers gebouwd. Dit betekent dat dat de 350K ruim 2 keer de geschatte levensduur is. Nogmaals het valt te overzien afhankelijk van hoe de auto gebruikt is maar er is altijd een maar...



[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 02-09-2004 20:04]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 02-09-2004 20:29 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 19:53 schreef DaVinz het volgende:
mensen, ik wil een saab 900 uit 86 tot 91 kopen... maar de meesten hebben 350.000 + gedraait ... is dat verstandig? of is de motor dan meestal al wel versleten?


Wij laten het meestal afhangen van de prijs en de nog resterende looptijd van de APK
(ik zou er geen duizenden euro's voor neertellen...)


Hatsjikidee!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 02-09-2004 20:31 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

thnx Chelman voor uw wijze raad

ik zit er inderdaad ook aan te denken om eerder eentje van 200.000 te nemen... maarja die zijn wat duurder dan hè


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-09-2004 20:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Eh, een turbo die al 350 k heeft gedraaid? Lijkt je dát verstandig, Chel?

Persoonlijk zou ik dat alleen doen als ie motorisch compleet gereviseerd is, al is het een Saab en dus per definitie goed.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 02-09-2004 20:32 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 20:31 schreef Greycloak het volgende:
Eh, een turbo die al 350 k heeft gedraaid? Lijkt je dát verstandig, Chel?

Persoonlijk zou ik dat alleen doen als ie motorisch compleet gereviseerd is, al is het een Saab en dus per definitie goed.
ook met zoveel kilometers? lees veel dat de koppeling snel verrot is...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-09-2004 20:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 20:32 schreef DaVinz het volgende:
ook met zoveel kilometers? lees veel dat de koppeling snel verrot is...
Een koppeling is een kleinigheid vergeleken bij een turbo die eruit moet. Koppelingplaten trouwens of iets anders? Drukgroep?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 02-09-2004 20:42 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 20:41 schreef Greycloak het volgende:
Een koppeling is een kleinigheid vergeleken bij een turbo die eruit moet. Koppelingplaten trouwens of iets anders? Drukgroep?
platen, ik heb er niet bar veel verstand van hoor...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-09-2004 21:02 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 20:42 schreef DaVinz het volgende:
platen, ik heb er niet bar veel verstand van hoor...
Mwah, keertje 400 Euri, dan kan ie weer een hele tijd mee hoor. Zó snel verneuk je die dingen niet, of je moet een kutpiloot zijn. Mijne draaien al een ton mee, nog immer geen problemen.

Maar ja, da's dan een Fordje.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 02-09-2004 21:16 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

Fordjes roeleren.

Wij zijn bezig een Ford broncoII uit 85 te restaureren. ouderwetse carberateur v6 2.8.

iemand nog goede adressen voor onderdelen en dergelijke?


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 02-09-2004 21:50 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2004 12:49 schreef robbemans het volgende:
en AC/DC??

wisselstroom/gelijkstroom of andersom toch


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-09-2004 0:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

je had het goed, wisselstroom/gelijkstroom (Alternating Current/Direct Current)

u gaat door voor de koelkast


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 03-09-2004 14:43 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Kan op LPG rijden schadelijk zijn voor je motor? Vlugger slijtage?


Je kan me de bout hachelen!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 09-09-2004 16:27 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

wat is in gods naam een b-motor ??


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-09-2004 16:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik denk een boxer motor.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 09-09-2004 16:39 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 16:35 schreef Chelman het volgende:
Ik denk een boxer motor.
serieus? hmmm thnx..


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-09-2004 17:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 14:43 schreef Legatius het volgende:
Kan op LPG rijden schadelijk zijn voor je motor? Vlugger slijtage?
Echt wel, vraag ernaar bij Uw garage. Dat spul stoort doorgaans ook nog eens als de hel.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Blind guardian
Beowulf
Usericon van Blind guardian
Posted 09-09-2004 17:22 by Blind guardian Wijzig reactieProfiel van Blind guardianQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 19:53 schreef DaVinz het volgende:
mensen, ik wil een saab 900 uit 86 tot 91 kopen... maar de meesten hebben 350.000 + gedraait ... is dat verstandig? of is de motor dan meestal al wel versleten?


Ik rijd zelf ook met een SAAB 900i - 16v, een donkergroene coupé.
Als je een beetje geluk hebt als mij dan heeft hij ook nog een Aero-kit er op zitten en ga je helemaal in stijl.
Rijdt enorm lekker, geweldige wegligging en supersterke motor.
De mijne had er 140000 op de teller. Als je een beetje rondsurft kan je er toch nog met weinig km's op de kop tikken. Het klassieke model 900 is immers gefabriceerd tot 93. (de mijne is van september 93, de laatste maand)
Het is echt een super karakterwagen en terecht in Zweden uitgeroepen tot meest gave Rock'n rollwagen aller tijden


So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died"


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 09-09-2004 17:28 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 14:43 schreef Legatius het volgende:
Kan op LPG rijden schadelijk zijn voor je motor? Vlugger slijtage?

Raar genoeg zijn er bepaalde auto's die daar probleemloos honderduizenden kilometers mee gaan en anderen die er echt niet tegen kunnen.

Toyota bijvoorbeeld heeft wel een erg kwalijke reputatie als je ze op LPG zet, terwijl benzinemotoren van dat merk een zéér lange levensduur hebben (buurman zijn Carina II 1.6l had 240k km, niks compresseiverlies).

Een dikke Volvo met minimum een 2.5l erin moet daar wel tegen kunnen. Die systemen zijn geavanceerd genoeg om steeds de juiste hoeveelhgeid brandstof te berekenen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 09-09-2004 18:28 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 21:16 schreef Corallus Hortulanus het volgende:
Fordjes roeleren.

Wij zijn bezig een Ford broncoII uit 85 te restaureren. ouderwetse carberateur v6 2.8.

iemand nog goede adressen voor onderdelen en dergelijke?
ehm, voor Ford onderdelen moet je in Nieuwleusen (15 Km vanaf zwolle) zijn. hier rijden wel zo godsverschrikkelijk veel fords rond (en er worden er jaarlijks ook honderden kaputgereden op autorodeo's)
Hier zijn zat Fordonderdelen te krijgen in ieder geval


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 09-09-2004 19:46 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 17:22 schreef Blind guardian het volgende:
Ik rijd zelf ook met een SAAB 900i - 16v, een donkergroene coupé.
Als je een beetje geluk hebt als mij dan heeft hij ook nog een Aero-kit er op zitten en ga je helemaal in stijl.
Rijdt enorm lekker, geweldige wegligging en supersterke motor.
De mijne had er 140000 op de teller. Als je een beetje rondsurft kan je er toch nog met weinig km's op de kop tikken. Het klassieke model 900 is immers gefabriceerd tot 93. (de mijne is van september 93, de laatste maand)
Het is echt een super karakterwagen en terecht in Zweden uitgeroepen tot meest gave Rock'n rollwagen aller tijden
inderdaad een enorm brute wagen, maar hoeveel heb je er nu mee gereden?
ik heb niet bar veel geld en voor onder 2000 € vind je niet veel met minder dan 200.000km hebben gereden ... maar ik ben nog opzoek


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Blind guardian
Beowulf
Usericon van Blind guardian
Posted 09-09-2004 21:00 by Blind guardian Wijzig reactieProfiel van Blind guardianQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 19:46 schreef DaVinz het volgende:
inderdaad een enorm brute wagen, maar hoeveel heb je er nu mee gereden?
ik heb niet bar veel geld en voor onder 2000 € vind je niet veel met minder dan 200.000km hebben gereden ... maar ik ben nog opzoek



Ik heb er 5450 euro voor betaald, de wagen is in prachtstaat, met Turbovelgen (van de allereerste 900's,"bananenvelgen" zoals ze zeggen) op en bijna full option. Het was het echt waard. Het is een tank van een wagen en ik blijf er nog heel lang mee rijden.


So I went to the dentist. He said "Say Aaah." I said "Why?" He said "My dog's died"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-09-2004 21:11 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 19:53 schreef DaVinz het volgende:
mensen, ik wil een saab 900 uit 86 tot 91 kopen... maar de meesten hebben 350.000 + gedraait ... is dat verstandig? of is de motor dan meestal al wel versleten?


Tsja.. je weet het maar nooit .. zo heeft een neef van me ruim 500.000 op zijn Peugeot 205 staan..

@Chelman: Heb jij trouwens enig idee waarom, als een auto tegenwoordig inderdaad gemaakt is voor +250.000 km, er op sommige auto's nog steeds een 5-cijferige kilometerteller zit?? Vooral Ford (in ieder geval de kleine modellen) lijkt hier goed in, zelfs een Ford Ka uit 1999 (toch greycloak?) heeft nog zo'n teller die na 99.999 weer op nul gaat.. beetje bizar, en vooral ook enigszins vervelend bij kopen van 2e hands auto's..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-09-2004 21:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 21:16 schreef Corallus Hortulanus het volgende:
Fordjes roeleren.

Wij zijn bezig een Ford broncoII uit 85 te restaureren. ouderwetse carberateur v6 2.8.

iemand nog goede adressen voor onderdelen en dergelijke?


Misschien heb je wat aan www.fordworld.nl (ook een forum)


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen