IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : vraagje voor de auto techneuten Vorige pagina | Volgende pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 16-11-2004 18:26 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Stikstof, jep heb ik al lang in de banden van mijn auto. Voor autobanden vind ik dat wel ok. Handig om je banden niet zo vaak te moeten bijpompen.

Voor motorbanden zijn we dara thuis vanaf gestapt: stikstof is fel gevoelig voor de buitentemperatuur en dan gaat de druk nogal variëren, in de auto heb je geen last van de verschillen, op de motor wel.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 16-11-2004 18:33 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2004 20:29 schreef MindlessMayo het volgende:
Wilde zowieso even vragen wanneer de distibutie riem enzo was vervangen en hoeveel de kilometer stand is. Zijn er nog dingen waar ik bij het kijken etc de aandacht op moet vestigen voor een goed beeld?


Jammer dat ik deze gemist heb!! Heb je hem nog gekocht?

Ik heb er laatst één voor 270 gekocht uit 1986, APK tot mei 2005. Even bij de Kwikfit een gratis remmentest laten doen (zijn ze nog ergens goed voor ) en de auto op de brug laten zetten na wat gemompel over 'vering of was het nou een schokbreker ' (het onwetende 'vrouwtje' spelen wil soms best wel helpen) zodat ik ook gelijk de uitlaat kon zien enzo.

Bij oude Opels wil het ook wel nuttig zijn om de dorpels te checken of ze niet al te verrot zijn (dat is dat stuk tussen de voor-en achterwielen), om te vragen of de benzinemeter bij deze Opel óók niet werkt, en een beetje functionerende schokdempers zijn ook wel handig (reparatie is duur!!).






[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 16-11-2004 18:34]


Hatsjikidee!


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 17-11-2004 12:37 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

ik moet nieuwe schokbrekers voor voor de apk hebben.en een homokineethoes is stuk.4 banden en een voorpijp.baggerman!



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-11-2004 21:33 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2004 12:37 schreef Katablaster het volgende:
ik moet nieuwe schokbrekers voor voor de apk hebben.en een homokineethoes is stuk.4 banden en een voorpijp.baggerman!


Tsja.. dat is minder.. heb zelf net ook een dure reparatie gehad aan mijn auto:

- apk
- grote beurt
- 2 nieuwe banden
- kruiskoppeling (teveel speling...)
- remslang
- remcylinder
- remvoering

vooral die remmem bleken een duur geintje.. maarja, was dan ook niet iets waar ik graag nog lang mee door reed (complete voering achter was weg, kreeg een nogal door-merg-en-been-gaand staal op staal geluid ..

..

En als 'advies' hadden ze nog een fuzeko en een draagarm .. maar dat komt in de (al dan niet nabije) toekomst wel een keer


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-11-2004 21:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De fuseekogel hoef je niet te vervangen totdat je veel herrie hoort bij het insturen en/of wanneer je auto significant gaat zwabberen wanneer je de stuur loslaat.


edit: vaak stoepjes geraakt?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 17-11-2004 21:39]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 17-11-2004 23:21 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

zo, ik heb ook weer een jaar APK. 2 nieuwe bandjes and thats it


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 18-11-2004 10:00 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

ach het scheelt dat ik monteur ben en alles zelf kan en onderdelen goedkoop krijg.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-11-2004 10:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Weet je dan het volgende: als ik achteruit rij en rem dan hoor ik op het moment dat de auto stil komt te staan een klap in het linkerachterwiel (bijrijderskant dus), nou hebben die clowns van de kwikfit daar laatst het één en ander vervangen dus ze zullen het wel niet goed aangedraaid hebben, zodra het eens niet regnt ga ik dan ook dat wiel er ff af draaien en kijken wat er los zit .. maar wat zou het kunnen zijn? Het is echt zo'n metaal op metaal tik


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 18-11-2004 12:38 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 18 november 2004 10:22 schreef Jenje het volgende:
Weet je dan het volgende: als ik achteruit rij en rem dan hoor ik op het moment dat de auto stil komt te staan een klap in het linkerachterwiel (bijrijderskant dus), nou hebben die clowns van de kwikfit daar laatst het één en ander vervangen dus ze zullen het wel niet goed aangedraaid hebben, zodra het eens niet regnt ga ik dan ook dat wiel er ff af draaien en kijken wat er los zit .. maar wat zou het kunnen zijn? Het is echt zo'n metaal op metaal tik
regel 1:Ga noooit naar kwikfit.Alles ja alles gaat daar fout.of hebben ze niet anders in delfzijl? er zit inderdaad waaschijnlijk iets los.wieltje,schokbreker remklauw of kaliber....kan van alles zijn.oja,de bijrijder stuurt in jou auto?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-11-2004 12:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

als ik met me rug naar de achterkant van de auto sta ja (moest dus echts zijn )

ik ga idd NOOIT meer naar de kwikfit ..
verder zit hier nog een peugoiet dealer (DUUURRRRR) en een normale garage, waar ik nu dus ook wel heen ga mocht het nodig zijn)


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 18-11-2004 12:42 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 18 november 2004 12:39 schreef Jenje het volgende:
als ik met me rug naar de achterkant van de auto sta ja (moest dus echts zijn )

ik ga idd NOOIT meer naar de kwikfit ..
verder zit hier nog een peugoiet dealer (DUUURRRRR) en een normale garage, waar ik nu dus ook wel heen ga mocht het nodig zijn)
zou ik wel doen.met 180 een wiel verliezen is minder leuk



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-11-2004 12:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

lijkt me minder idd ...
ben al een keer een remklauw verloren tijdens het rijden ... gelukig in een woonwijk net na een bocht (reed net 20/30 ofzo)

thanx to kwikfit


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 18-11-2004 12:53 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 18 november 2004 12:47 schreef Jenje het volgende:
lijkt me minder idd ...
ben al een keer een remklauw verloren tijdens het rijden ... gelukig in een woonwijk net na een bocht (reed net 20/30 ofzo)

thanx to kwikfit
nou niet echt verstandig dat je daarna er gewoon weer heengaat.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-11-2004 13:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2004 12:53 schreef Katablaster het volgende:
nou niet echt verstandig dat je daarna er gewoon weer heengaat.
Ze moesten het repareren toch ..


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 19-11-2004 12:57 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

das hetzelfde als door een docter je op je bek laten slaan en het dan door dezelfde laten behandelen



el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 19-11-2004 13:14 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

Zeg Jenje ik had je toch wel wat snuggerder ingeschat. Als dat toch allemaal gebeurt is waarom je er dan nog uberhaupt over denkt om nog es naar de kwikfit te gaan.

Als ik toch net bij een garage ben geweest en mijn remklauw valt eraf.... dan zijn ze daar nog niet klaar met mij....

Gelukkig heb ik een goede degelijke niet zo dure, en eerlijke! garage waar ik voor het ingewikkelde werk naartoe kan.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-11-2004 15:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nha beetje lang verhaal, maar ik had met die gasten een deal gesloten dat ze vanwege die prutserij gratis mijn apk zouden doen ...


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 19-11-2004 22:20 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

APK is 35 euro man, zulke prutsers laat ik echt nie aan mijn auto, ik heb, nog, geen deathwish...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-11-2004 0:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik nu ook niet meer ...
Maar als ik halverwege naar andere garage was gegaan was ik denk ik mee kwijt geweest


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-11-2004 19:15 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Kwik-fit, Sprint zijn kut bedrijven. Heb er zelf slechte ervaringen mee. Ga alleen nog maar naar de dealer, zelfs voor banden.


Bazzio Attacks!!!


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 20-12-2004 9:17 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Mijn ruitenwissers piepen verschrikkelijk!!! Wat kan ik daar aan doen? En ze werden pas onlangs vervangen.


Je kan me de bout hachelen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2004 9:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zitten ze er juist op?


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 20-12-2004 10:23 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 20 december 2004 9:33 schreef Jenje het volgende:
Zitten ze er juist op?


mmm ja, ze wissen alleszins
bestaat er geen product om die dingen mee in te smeren of zo?


Je kan me de bout hachelen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2004 12:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2004 10:23 schreef Legatius het volgende:
mmm ja, ze wissen alleszins
bestaat er geen product om die dingen mee in te smeren of zo?
niet dat ik weet ... ruit al eens goed nat gemaakt en dan geprobeerd?


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 20-12-2004 12:53 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

ik heb ook een vraagje:

laatst reed ik snoeihard achteruit (wel iets van 60 ofzo) vervolgens rag ik hem in 1 keer in zn eerste versnelling, vol gas en dan de koppeling laten schieten terwijl je dus nog achteruit scheurt. sindsdien maakt ie een beetje raar tikkend geluid, en hij wil opeens ook niet meer goed van zn 1 naar zn 2, ik snap er niks van, een maat van me zei ik waarschijnlijk een klep heb gemold ofzo, dat is toch nog wel te repareren? (ik heb een 205je uit 88)


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen