IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : volkert 18 jaar Vorige pagina | Volgende pagina
JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 16-04-2003 19:24 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com



Misschien wordt het eens tijd dat jij je een keer laat onderzoeken Oebe. Je bent vast van harte welkom in het PieterBaan-centrum


Don't blush when I rip you open


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 16-04-2003 19:26 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 16 april 2003 18:58 schreef Snaack het volgende:

Now please fuck off, walgelijk persoon





LOL hahahah


Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 16-04-2003 19:53 by Heer Krieg Wijzig reactieProfiel van Heer KriegQuote dit bericht

quote:
Op 15 april 2003 23:41 schreef natassja het volgende:
nou geef uwe mening, te lang te kort???

ik vind het een redelijke straf


Je snapt er ook geen bal he, deze man heeft A maar 1 persoon vermoord(omdat het Fortuyn is, is 18 jaar redelijk)dus niet b.v. 3 dubbele moord, heeft een blanco strafblad, kans op herhaling is nihil, en ook nog dat deze man Fortuyn als een gevaar zag voor de minderheden. Deze man(vd G.) is minder gevaarlijk dan die persoon in Venlo die Rene Stegemans heeft doodgeschopt, maar deze krijgt 10 jaar toegewezen(zeg maar ongeveer 5,5 jaar plus 2 jaar t.b.s. en dan komt hij vrij) en is dus in 2009 weer vrij man.
Het klinkt dus als oneerlijk, maar dat is ook zo. Steegemans is dus een minder bekent persoon dan Fortuyn, en toch komt de dader van een ernstiger misdrijf als de doodslag op steegemans makkelijker vanaf als vd G. omdat vd G. het met voorbedachte rade deed.
Het zou eigenlijk andersom moeten, maar dan zonder t.b.s. bij vd G. omdat een herhaling in de toekomst niet van toepassing is.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 16-04-2003 23:15 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ehh even dimmen Snaack: eigen Volkert eerst! en dan zien we wel weer verder.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-04-2003 23:17 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Tof! Appels met peren vergelijken!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-04-2003 23:20 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 19:53 schreef Heer Krieg het volgende:
Je snapt er ook geen bal he (...)


Jij snapt er ook echt geen bal van, he?

In een discussie hoor je niet de persoon aan te vallen, maar de stelling die geponeerd wordt.

On topic: Ik vind de straffen die in Nederland uitgedeeld worden nooit terecht, omdat ik het geringe aantal jaren dat je hier krijgt, niet in verhouding vind staan tegenover de misdaad (het ontnemen van een mensenleven) die gepleegd is. Wat mij betreft krijgt elke moordenaar levenslang.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-04-2003 23:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 19:53 schreef Heer Krieg het volgende:
Je snapt er ook geen bal he, deze man heeft A maar 1 persoon vermoord(omdat het Fortuyn is, is 18 jaar redelijk)dus niet b.v. 3 dubbele moord, heeft een blanco strafblad, kans op herhaling is nihil, en ook nog dat deze man Fortuyn als een gevaar zag voor de minderheden. Deze man(vd G.) is minder gevaarlijk dan die persoon in Venlo die Rene Stegemans heeft doodgeschopt, maar deze krijgt 10 jaar toegewezen(zeg maar ongeveer 5,5 jaar plus 2 jaar t.b.s. en dan komt hij vrij) en is dus in 2009 weer vrij man.
Het klinkt dus als oneerlijk, maar dat is ook zo. Steegemans is dus een minder bekent persoon dan Fortuyn, en toch komt de dader van een ernstiger misdrijf als de doodslag op steegemans makkelijker vanaf als vd G. omdat vd G. het met voorbedachte rade deed.
Het zou eigenlijk andersom moeten, maar dan zonder t.b.s. bij vd G. omdat een herhaling in de toekomst niet van toepassing is.
Hoe weet jij zo zeker dat herhaling in toekomst niet ter sprake is? Als deze man 1 keer met voorbedachte rade een moord kan plegen, waarom zou hij dat dan geen 2e keer kunnen doen? Deze man wist van tevoren dat hij iemand zou gaan vermoorden. Ik zou juist zeggen dat hij daarom nog een keer in staat is iemand te vermoorden. Zoals ik al eerder heb gezegd: een gevaar zoals deze moet uit de maatschappij worden gehaald en zo zou het eigenlijk ook moeten gaan met die 2 kerels die Rene in Venlo hebben doodgeslagen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-04-2003 14:21 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 14:44 schreef Snaack het volgende:
Waar heb ik dat gezegd

Je hebt gelijk, ik bedoelde eigenlijk te vragen of iedere politieke moord per definitie zwaardere maatschappelijke gevolgen heeft dan een "gewone" moord (wat een vreselijke manier om dat uit te drukken, eigenlijk).
quote:
Dus? De nabestaanden van Janmaat dan (de man is overigens al weer enige jaren geleden aan een hartstilstand overleden..) vinden het vast net zo 'kut' dat hun Janmaat vermoord is als de ouders van de op brute wijze afgeslachtte tweeling het 'kut' vinden dat hun tweeling vermoord is. Dit is dus de 'nabestaanden schade'.
Juist. Maar persoonlijk denk ik dat als deze man was omgelegd - door bijv. Van der G. - het eigenlijk 'geen' maatschappelijke schade zou aanrichten. Vandaar dat ik niet achter het standpunt sta dat een politieke moord per definitie extra zwaar gestraft zou moeten worden.
quote:
Een 'gewone' moord heeft geen (amper) maatschappelijke consequenties. Een politieke moord daarentegen wel, ook al is die schade natuurlijk zeer moeilijk te bepalen/ meten.
In onze vrijwilligersorganisatie zeggen sommige mensen wel eens "niemand is onvervangbaar" en ik denk dat dat ook geldt voor de politiek (en alle andere sectoren in onze maatschappij). Een partij zou niet gelijk politiek instabiel moeten zijn, of ineens minder verkiesbare vertegenwoordigers moeten hebben als er een kopstuk wegvalt (natuurlijk zijn we het er over eens dat de manier waarop in dit geval niet door de beugel kan).

Bovendien kan dan ook wat in deze thread een "gewone" moord wordt genoemd wel degelijk verderstrekkende maatschappelijke gevolgen hebben. Denk aan sleutelfuncties binnen het Nederlandse beveiligingsapparaat of in de economische sector. Als het hoofd van de beveiliging van het leven wordt beroofd, is dan het district waar zij/hij over ging ineens onveilig? Een moord in de laatstgenoemde sector zou het land theoretisch in een economische crisis kunnen storten? Kan een afdeling van een ziekenhuis niet meer verplegen als de hoofdzuster wegvalt? Waarom maakt de moord op een politicus het land ondemocratisch? Maar vooral, waarom zijn de maatschappelijke gevolgen van een politieke moord per definitie groter?
quote:
Daarom wordt een pleger van een politieke moord zwaarder gestraft als een pleger van een 'gewone' moord OMDAT DIE EERSTE MEER SCHADE VEROORZAAKT HEEFT
Je gaf al aan dat het vrij moeilijk meetbaar is. Waarschijnlijk ligt daar de grootste bron van onenigheid in dit topic.
quote:
EDIT -- Je kan het Oud Neerlandsch Taelgebruyck overdrijven
Deze ging over jezelf?


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-04-2003 14:25 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 23:21 schreef Misanthrope het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat herhaling in toekomst niet ter sprake is? Als deze man 1 keer met voorbedachte rade een moord kan plegen, waarom zou hij dat dan geen 2e keer kunnen doen?

Hoe weet ik zeker dat jij nooit een moord gaat plegen? Dat 'weet' ik gewoon niet. Net als dat jij niet 'zeker weet' dat ie het wel nog een keer gaat doen. Het zou me niet verbazen als ie het weer deed, maar zeker weten?

In de rechtbank gaan ze uit van de rapporten van psychologisch onderzoek waarin werd geconcludeerd dat herhaling van het gepleegde vergrijp niet in de lijn der verwachtingen ligt.

[edit] toevoeging:
Volgens mij heeft Van der Graaf overigens een aantal jaren meer straf gekregen dan de gemiddelde moordenaar in de Nederlandse bak. Hij is dus zwaarder gestraft.

Ik krijg steeds sterker de indruk dat het eigenlijk de strafmaat in zijn algemeenheid is die hier ter discussie staat. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 17-04-2003 14:36]


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-04-2003 14:32 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 16:07 schreef 0Tolerence het volgende:
ja ik wordt ook moe van mensen die het niet zien
Ik vind het vrij moeilijk om aan te nemen hoe onze democratie functioneert van iemand die beweert uit principe niet te stemmen terwijl hij eigenlijk gewoon lui is en niet begrijpt hoe het Nederlandse kiessysteem werkt.

Of misschien kun je proberen het beter uit te leggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 17-04-2003 22:48]


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-04-2003 14:47 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 18:58 schreef Snaack het volgende:
Flame, flame, afgesloten met:
Now please fuck off, walgelijk persoon

Nou, nou, nou, nou, zo erg is het nou toch ook allemaal niet?

Een vrije vertaling van Oebe's stukje:

- Ik vind dat een groot deel van de mensen hier erg overdrijft.
- Er zijn ook aanwijzingen dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken. Maar dat wordt vast afgedaan als een complottheorie die niet serieus genomen kan worden, dus zo breng ik het dan ook maar.
- Nederland heeft een traditie van het verafgoden van mensen die dat niet verdienen.

Nou ja, niet helemaal volledig, maar allé.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-04-2003 22:46 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Dit hebben jullie vast al wel gelezen, maar ik vond het toch wel grappig genoeg om het te posten.


Taarten voor Volkert

de Volkskrant, woensdag 16 april 2003

Aanhangers van Pim Fortuyn zijn dinsdagochtend in de buurt van de extra beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp op zoek naar slachtoffers voor hun slagroomtaarten. Aanvankelijk was het plan Volkert van der G., diens advocaten, familie en vrienden te besmeuren. Maar na het vonnis, waarbij de moordenaar van Pim Fortuyn tot teleurstelling van de aanhangers niet tot levenslang werd veroordeeld, speuren ze ook naar de rechters. De doelwitten laten zich evenwel niet zien. "We kunnen niet plannen zoals die linkse activisten", verzucht een van de Pim-fans. "Daar zijn we veel te beschaafd voor." Tijdens het vonnis lieten Fortuyn-aanhangers luidruchtig hun teleurstelling over de strafmaat blijken.


Touché, pussycat!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-04-2003 23:32 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2003 14:47 schreef Sporty Voleg het volgende:
- Nederland heeft een traditie van het verafgoden van mensen die dat niet verdienen.

Abel Tasman...
Van Heutsz...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 18-04-2003 6:39 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

eerst dit:
quote:


"We kunnen niet plannen zoals die linkse activisten", verzucht een van de Pim-fans. "Daar zijn we veel te beschaafd voor."


dan dat:
quote:
Tijdens het vonnis lieten Fortuyn-aanhangers luidruchtig hun teleurstelling over de strafmaat blijken.


lekker beschaafd

[Dit bericht is gewijzigd door winters rage op 18-04-2003 6:41]


My madness, my sadness


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-04-2003 8:46 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

18 jaar?

ik vindt dat ie geen enkele straf had moeten krijgen, hulde aan de van der Lubbe van de Nederlandse politiek


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-04-2003 8:49 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 16 april 2003 23:15 schreef Oebe het volgende:
Ehh even dimmen Snaack: eigen Volkert eerst! en dan zien we wel weer verder.


Go Oebe!!!

Hahahahahaha!!!!


Dit slaat nergens op.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-04-2003 9:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 18:15 schreef Oebe het volgende:
Ja, Volkert is nu wel gepakt en hij is veroordeeld, maar heeft hij het wel gedaan? Kwam de kogel niet toch van links en was het Machinepistolen Melkertje of Ratatat Rosenmuller? Zou niet toch gewoon een badmuts kunnen zijn gebruikt om Volkert erin te luizen, het gebeurde zo snel.

Was het TL licht dat aan moest blijven in zijn cel, zogenaamd voor camera-observatie, onmerkbaar in morse-code aan het knipperen, waardoor hij er zelf van overtuigd raakte dat hij het gedaan had?

Daarentegen, de man had in zijn schuurtje een voorraad van het uiterst brandbare terpentine, waardoor de verdenking terecht lijkt dat hier een link kan worden gelegd naar Al Qaida en is Volkert toch stiekem een allochtoon?

En hoe pijnlijk ook, we moeten ons de vraag stellen: is Fortuyn eigenlijk wel echt dood? Hij is immers in een mediapark doodgeschoten, dat is natuurlijk een uiterst merkwaardige lokatie voor een politieke moord.

Inmiddels zijn we het eerste land waarin naast de meer voorkomende standbeelden van massamoordenaars, plunderaars en volksverlakkers ook een (bijna onthoofd) standbeeld staat van een irrelevante randfiguur die door niemand gelezen columns schreef in een wachtkamerperiodiek en af en toe wat deed in de adviseurensfeer waarbij hij werd dwarsgezeten door burgervader Peper (nu een adept) en wat andere pluchereten. Hoe dan ook, voor het deificeren van Die-Zij-Pim-Noemen-En-Die-Iedereen-Persoonlijk-Kent verdient mijns inziens ook Volkert van der G. een standbeeld.

Ik ga een girorekening openen en t.z.t zult u daarvan bericht krijgen.


Pim Fortuyn was een omhoog gevallen, rechts populistische, nietszeggende ,op goedkope sentimenten inspelende, braller. Maar in Nederland mogen zulke mensen rondlopen en aandacht krijgen. dat hoort nu eenmaal bij ons systeem. Ben je het niet met zo iemand eens, en dat waren er voor de moord toch vrij veel, mag je nooit en te nimmer iemand doden. Het moge toch duidelijk zijn dat Volkert van de Graaf de moordenaar was, en de theorie van manimulerende lichtimpulsen is volgens mij science fiction van de zuiverste soort. Volkert van de Graaf (waarom blijven ze nog steeds V. zeggen?)heeft zijn straf dan ook dik verdiend en wat mij betreft komt hij nooit meer in de maatschappij. dat vind ik overigens voor alle moordenaars die dit doelbewust doen. straffen die gasten. in onze maatschappij moeten problemen uitgepraat worden en houden zo graag.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2003 9:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Gister is in Rusland (weer) een politieke moord gepleegd. Zoals jullie misschien weten zijn de straffen daar veel zwaarder. Tevens is een politieke moord daar normaal!
Dus je schiet er blijkbaar niets mee op door veel hogere schaffen uit te delen, het is (lijkt mij) een maatschapelijk probleem waar Volkort een uitspatting is. Hij had gewoon eens van vrienden of zijn buurman een flinke schop onder zijn kont moeten krijgen zodat hij een beetje uit zijn waanwereld gehaald zou worden, dan had hij het waarschijnlijk niet eens gedaan, (denkend aan zijn gezinnetje enzo).


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-04-2003 9:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2003 22:46 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dit hebben jullie vast al wel gelezen, maar ik vond het toch wel grappig genoeg om het te posten.


Taarten voor Volkert

de Volkskrant, woensdag 16 april 2003

Aanhangers van Pim Fortuyn zijn dinsdagochtend in de buurt van de extra beveiligde rechtszaal in Amsterdam-Osdorp op zoek naar slachtoffers voor hun slagroomtaarten. Aanvankelijk was het plan Volkert van der G., diens advocaten, familie en vrienden te besmeuren. Maar na het vonnis, waarbij de moordenaar van Pim Fortuyn tot teleurstelling van de aanhangers niet tot levenslang werd veroordeeld, speuren ze ook naar de rechters. De doelwitten laten zich evenwel niet zien. "We kunnen niet plannen zoals die linkse activisten", verzucht een van de Pim-fans. "Daar zijn we veel te beschaafd voor." Tijdens het vonnis lieten Fortuyn-aanhangers luidruchtig hun teleurstelling over de strafmaat blijken.

Wat ontzettend sneu, die advocaten doen ook alleen maar hun werk. Wat een wraakzuchtige hoopje ellende die lui.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-04-2003 9:19 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 18 april 2003 9:14 schreef ghoulliette het volgende:
Gister is in Rusland (weer) een politieke moord gepleegd. Zoals jullie misschien weten zijn de straffen daar veel zwaarder. Tevens is een politieke moord daar normaal!
Dus je schiet er blijkbaar niets mee op door veel hogere schaffen uit te delen, het is (lijkt mij) een maatschapelijk probleem waar Volkort een uitspatting is. Hij had gewoon eens van vrienden of zijn buurman een flinke schop onder zijn kont moeten krijgen zodat hij een beetje uit zijn waanwereld gehaald zou worden, dan had hij het waarschijnlijk niet eens gedaan, (denkend aan zijn gezinnetje enzo).


Dat is meerdere malen reeds onjuist gebleken.
Er zijn ook huisvaders die na 30 jaar 'goed' huwelijk plots doordraaien en hun kinderen, hun vrouw de buren en zichzelf afmaken bijvoorbeeld.

Ook denk ik dat Mijnheer V. van der Graaf dit uitermate wel heeft doordacht. Het was geen impulsieve actie, daarom krijgt hij ook zo veel gevangenisstraf, zo werkt justitie dan weer wel helaas.

Je hoeft normaliter in Nederland alleen maar te doen alsof je op dat moment een half uurtje debiel was en er gaat alweer een jaar of 3 van je straf af.


Dit slaat nergens op.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 9:26 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

die lpfaanhangers bij die rechtzaal vind ik wel zon stelletje zielepoten(no offence tegen de mensen die redelijk denken en lpf stemmen het gaat hier om die mensen met die leuzen voor minder dan 20 jaar slaan wij de boel hier in elkaar) ze lopen zo te zeuren dat het een aanslag op de democratie is, en zelf plegen ze nu een aanslag op de rechtsorde
ik vind overgens 18 jaar een hele redelijke straf. een aanslag op de politiek??? daar ben ik het niet helemaal mee eens de partij lpf is toch in de kamer terecht gekomen
moord of geen moord de zetels hebben ze gehaalt. kijk het is erg als je een politicus neerhaalt, maar iedere moord heeft wel iets ergs, op de moord na heeft volkert fortuyn geen persoonlijk leed aangedaan, andere moordenaars laten hun slachtoffer eerst in doodangst zitten als je dat soort dingen afweegt dan kom je er toch bij dat 18 jaar nog wel een forse maar redelijke straf is


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-04-2003 10:22 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

onzin arrebar, heeft er allemaal geen fuck mee te maken, maarja het is onderhand wel duidelijk wat ik vind. Zie vorige posts


"This one is older than shit, heavier than time!"


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-04-2003 10:57 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

18 jaar is te veel.

Als jou moeder wordt vermoord, krijgt de dader in dit teringlandje een jaar of (wat is het?) Drie? Vier?

Waarom zou dat anders zijn bij een kale homofiele rechtse populist?


Dit slaat nergens op.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-04-2003 11:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 10:57 schreef mörke het volgende:
18 jaar is te veel.

Als jou moeder wordt vermoord, krijgt de dader in dit teringlandje een jaar of (wat is het?) Drie? Vier?

Waarom zou dat anders zijn bij een kale homofiele rechtse populist?


ik zou het andere benaderen: die andere straffen zijn te laag.



mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-04-2003 11:10 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 18 april 2003 11:07 schreef attila_de_hun het volgende:
ik zou het andere benaderen: die andere straffen zijn te laag.



Ik bedoel geen oordeel te vellen over de lengte van de straffen, wel over het feit dat een straf door de media-dekking in combinatie met joelende menigtes kan worden beinvloed.

Dat wordt een beetje het publieke executieprincipe van de romeinen....

Duimpjes

*edit typo's*

[Dit bericht is gewijzigd door mörke op 18-04-2003 11:11]


Dit slaat nergens op.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen