IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : volkert 18 jaar Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 11:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 11:10 schreef mörke het volgende:
Dat wordt een beetje het publieke executieprincipe van de romeinen....

Precies... zo werkt het toch. Op die manier krijgt het volk wat het wil (wraak) en blijft iedereen braaf en bang (omdat de straf hoger uitvalt dan 'normaal').


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-04-2003 11:17 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 18 april 2003 11:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Precies... zo werkt het toch. Op die manier krijgt het volk wat het wil (wraak) en blijft iedereen braaf en bang (omdat de straf hoger uitvalt dan 'normaal').


Mogelijk, maar ik denk dat onze 'samenleving' niet kan werken op zo'n principe.

Dan kan de zorg ook het raam uit.


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 11:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 11:17 schreef mörke het volgende:
Mogelijk, maar ik denk dat onze 'samenleving' niet kan werken op zo'n principe.

Dan kan de zorg ook het raam uit.

Heu, het werkt toch op zo'n principe, je ziet het toch gebeuren? Volkert *krijgt* een hogere straf dan 'normaal' (al wil het publiek NOG MEER straf, en het OM ook want ze gaan in beroep) en de volgende gek met politieke moord-ideeën zal zich wel tien keer bedenken (LPF kreeg opeens ook veel meer stemmen).

Hoe groter het aantal mensen, hoe nauwkeuriger het gedrag te voorspellen wordt (gegeven dat terugkomt in Isaac Asimov's 'The Foundation' BTW, heersch boek (SF)).


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-04-2003 11:31 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 18 april 2003 11:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Heu, het werkt toch op zo'n principe, je ziet het toch gebeuren? Volkert *krijgt* een hogere straf dan 'normaal' (al wil het publiek NOG MEER straf, en het OM ook want ze gaan in beroep) en de volgende gek met politieke moord-ideeën zal zich wel tien keer bedenken (LPF kreeg opeens ook veel meer stemmen).

Hoe groter het aantal mensen, hoe nauwkeuriger het gedrag te voorspellen wordt (gegeven dat terugkomt in Isaac Asimov's 'The Foundation' BTW, heersch boek (SF)).


Misschien heb je gelijk, misschien werkt het wel op zo'n principe, maar dat zal dan niet openlijk worden toegegeven.

De reden die men nu geeft voor het geven van een dergelijk hoge straf (had ik begrepen) was omdat van der Graaf geen berouw toonde, geen excuus van debielheid had, en het klaarblijkelijk duidelijk had gepland.

Maar het voorspellen van gedrag betreffende grote massa's a la de Foundation is niet mogelijk. Althans nu nog niet.

(of je moet een Meneer Seldon kennen )

*typoos*

[Dit bericht is gewijzigd door mörke op 18-04-2003 11:32]


Dit slaat nergens op.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 11:49 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 10:22 schreef 0Tolerence het volgende:
onzin arrebar, heeft er allemaal geen fuck mee te maken, maarja het is onderhand wel duidelijk wat ik vind. Zie vorige posts
als je er wel effe aan uit wil leggen wat je er onzin aan vind.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-04-2003 12:20 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 9:26 schreef
ik vind overgens 18 jaar een hele redelijke straf. een aanslag op de politiek??? daar ben ik het niet helemaal mee eens de partij lpf is toch in de kamer terecht gekomen
moord of geen moord de zetels hebben ze gehaalt. kijk het is erg als je een politicus neerhaalt, maar iedere moord heeft wel iets ergs, op de moord na heeft volkert fortuyn geen persoonlijk leed aangedaan, andere moordenaars laten hun slachtoffer eerst in doodangst zitten als je dat soort dingen afweegt dan kom je er toch bij dat 18 jaar nog wel een forse maar redelijke straf is



Nou persoonlijk leed aangedaan, dat is niet het punt hier he. Wat ik al eerder zei, het heeft zowel politieke schade aangericht alsmede een moord. Dat maakt imo de koelbloedige moord met voorbedachte rade tot een jaar of 12 plus het feit dat het politiek nogal wat teweeg heeft gebracht, dat hij dan een homofiele populist is dan maakt niet uit, geeft hem recht op een levenslange straf.
Elke josti die nu bereid is te moorden zal bijv. de volgende keer marijnissen omleggen omdat het een communist is en komt daar slechts mee weg met 12 jaar zitten, nou dat is toch niks!
Dat bedoel ik maar


"This one is older than shit, heavier than time!"


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 18-04-2003 12:45 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 12:20 schreef 0Tolerence het volgende:
Nou persoonlijk leed aangedaan, dat is niet het punt hier he. Wat ik al eerder zei, het heeft zowel politieke schade aangericht alsmede een moord.
Het is mij nog altijd niet duidelijk wat nu precies die politieke (of maatschappelijke) schade mag zijn. Kun je (of iemand anders, natuurlijk) iets concreter zijn?
quote:
Elke josti die nu bereid is te moorden zal bijv. de volgende keer marijnissen omleggen omdat het een communist is
Je blinkt wederom niet uit door kennis van zaken.
quote:
en komt daar slechts mee weg met 12 jaar zitten, nou dat is toch niks!
Dat bedoel ik maar
Het is inderdaad niet schrikbarend veel, maar (zoals gezegd) aanzienlijk meer dan de 'doorsnee' moordenaar krijgt. Ik stelde eerder ook al dat eigenlijk de strafmaat in Nederland in zijn algemeenheid hier ter discussie staat en niet de verhouding 'doorsnee moord' tot 'politieke moord.'


Touché, pussycat!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-04-2003 12:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 12:45 schreef Sporty Voleg het volgende:
Het is mij nog altijd niet duidelijk wat nu precies die politieke (of maatschappelijke) schade mag zijn. Kun je (of iemand anders, natuurlijk) iets concreter zijn?
Je blinkt wederom niet uit door kennis van zaken.
Het is inderdaad niet schrikbarend veel, maar (zoals gezegd) aanzienlijk meer dan de 'doorsnee' moordenaar krijgt. Ik stelde eerder ook al dat eigenlijk de strafmaat in Nederland in zijn algemeenheid hier ter discussie staat en niet de verhouding 'doorsnee moord' tot 'politieke moord.'


ten eerste het was een voorbeeld, ten tweede je blinkt zelf niet uit door kennis van zaken want je snapt niet eens dat het politieke gevolgen heeft!
Doordat die gast is neergeschoten heeft de partij wel degelijk deuken opgelopen, dan wel door vermindert aantal stemmers wat mogelijk tot zijn premierschap had kunnen leiden, dan wel tot een stabiel LPF waardoor het vorige kabinet nooit was gevallen. Deze zaken zal je nooit zeker weten, maar het mag duidelijk zijn dat een goede leider het zaakje bij elkaar kan houden. Hij was tenslotte lijsttrekker


"This one is older than shit, heavier than time!"


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-04-2003 15:06 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Yep.. en beginnende pas net bestaande partijtjes bestaande uit media-geile egotrippers zonder enige kennis van zake met een kale nicht met een grote bek aan de leiding horen ook al meteen de verkiezingen te winnen, te gaan regeren en de macht over te nemen hier in ons land....

Tis hier godverdomme geen bananenrepubliek...



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 15:42 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 12:20 schreef 0Tolerence het volgende:
Nou persoonlijk leed aangedaan, dat is niet het punt hier he. Wat ik al eerder zei, het heeft zowel politieke schade aangericht alsmede een moord. Dat maakt imo de koelbloedige moord met voorbedachte rade tot een jaar of 12 plus het feit dat het politiek nogal wat teweeg heeft gebracht, dat hij dan een homofiele populist is dan maakt niet uit, geeft hem recht op een levenslange straf.
Elke josti die nu bereid is te moorden zal bijv. de volgende keer marijnissen omleggen omdat het een communist is en komt daar slechts mee weg met 12 jaar zitten, nou dat is toch niks!
Dat bedoel ik maar

je slaat volledig de plank mis, iedere moord is erg, alleen heeft volkert politiek niet zoveel gedaan als je denkt. dat het kabinet balkenende na 85 dagen uit elkaar viel is te wijten aan dat de lpf geen stabiele fractie was fortuyn had dit moeten voorkomen. Het punt wat ik maak is dat iedere moord erg is, maar voor een moord zijn de misdaden tegen de heer fortuyn eigenlijk maar weinig, wat heeft hij ervan gemerkt, en als je het gaat afwegen tegen andere moorden, hij heeft bijvoorbeeld geen gezin kwaad gedaan, daarnaast is volkert ook niet echt gelieft in de gevangenissen hoor, die 12 jaar voor hem zullen ook erger zijn als voor de meeste anderen.
en trouwens 12 jaar in de cel is ook niet niks hoor, tis wel effe een gat uit je leven, en de manier hoe er op volkert is gereageert zet echt niemand aan om iemand anders te vermoorden. dus ga effe wat zinnigere voorbeelden geven


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 15:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:42 schreef arrebar het volgende:
je slaat volledig de plank mis, iedere moord is erg, alleen heeft volkert politiek niet zoveel gedaan als je denkt. dat het kabinet balkenende na 85 dagen uit elkaar viel is te wijten aan dat de lpf geen stabiele fractie was fortuyn had dit moeten voorkomen.

Dit is kortzichtig. Natuurlijk heeft Volkert politiek heel veel schade gedaan. Hij heeft inbreuk gemaakt op de mogelijkheid om en publique politiek te bedrijven. Alle politici zullen stukken meer op hun tellen passen met uitlatingen in interviews e.d.
Als je iemand vermoord om z'n politieke overtuiging neem je de mogelijkheid weg om midden tussen het volk te argumenteren, te betogen, je punt te maken.

De 'politieke schade' gaat helemaal niet over het kabinet -- het gaat over de (on)mogelijkheid om in een beschaafd land als bestuurder onder de mensen te verkeren.

quote:
Het punt wat ik maak is dat iedere moord erg is, maar voor een moord zijn de misdaden tegen de heer fortuyn eigenlijk maar weinig, wat heeft hij ervan gemerkt, en als je het gaat afwegen tegen andere moorden, hij heeft bijvoorbeeld geen gezin kwaad gedaan

Wat heeft Fortuyn nou gemerkt, nou Fortuyn merkt niks meer want hij is DOOD. Goh....

Volkert heeft geen gezin kwaad gedaan?? Dus dat maakt het minder erg? Ook homo's hebben familie en vrienden, jesus fucking christ...

Ik ben to-taal geen aanhanger van Fortuyn, maar ik vind je post nou niet bepaald zinnig.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 18-04-2003 15:47 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ik vind 18 jaar voor een moord zowiezo weinig, maar dat even buiten beschouwing gelaten...

Een politieke moord moet inderdaad zwaarder bestraft worden, omdat er veel meer maatschappelijke gevolgen zijn dan bij een "normale" moord. Moeilijk te meten, maar toch. Of Pim Fortyun het verdiende om te regeren over Nederland is ook iets dat hier niet ter zake doet. Als op hem gestemd wordt, dan heeft hij dat recht, dus als hij er opeens niet meer is, en zijn partij daardoor in elkaar stort (persoonlijk vind ik dat maar een teken van zwakte, maar kom...) , dan is die maatschappelijke schade veel hoger dan dat iemand een kind van 5 jaar vermoord. (Klinkt vreselijk, maar het i zo...)

Dus, in bepaling van die straf vind ik dat voor (ongeveer) twee derde persoonlijke schade (zie gerechtigheidsgevoel van de nabestaanden, enzo) moet meetellen, en dan nog één derde maatschappelijke schade...

Normale moord was 15 jaar, meen ik te hebben gelezen? Goed. 15 jaar = 2/3, dus voor politieke moord: 15 + 7,5 = 22,5 jaar... Nog altijd een belachelijk lage straf... Moord


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 17:04 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 15:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Dit is kortzichtig. Natuurlijk heeft Volkert politiek heel veel schade gedaan. Hij heeft inbreuk gemaakt op de mogelijkheid om en publique politiek te bedrijven. Alle politici zullen stukken meer op hun tellen passen met uitlatingen in interviews e.d.
Als je iemand vermoord om z'n politieke overtuiging neem je de mogelijkheid weg om midden tussen het volk te argumenteren, te betogen, je punt te maken.

De 'politieke schade' gaat helemaal niet over het kabinet -- het gaat over de (on)mogelijkheid om in een beschaafd land als bestuurder onder de mensen te verkeren.

Kijk je kan wel zeggen maar dat heeft er weinig mee te maken, het gaat hoeerg laat je dat meetellen. Bovendien wisten politicie wel dat het niet veilig was om politicus te zijn alleen waren we in een waan van kijk eens hier in holland gebeurt nooit iets.
quote:



Wat heeft Fortuyn nou gemerkt, nou Fortuyn merkt niks meer want hij is DOOD. Goh....

Volkert heeft geen gezin kwaad gedaan?? Dus dat maakt het minder erg? Ook homo's hebben familie en vrienden, jesus fucking christ...

Ik ben to-taal geen aanhanger van Fortuyn, maar ik vind je post nou niet bepaald zinnig.

nee dat is zinnig reageren, zucht. alsof ik bij het denken over fortuyn denk van goh het is een homo.
Ik weeg alle erge en minder erge punten af en vergelijk het met andere uitspraken. alleen sommige mensen hier lezen dat met zijn bord voor hun kop dat ze dat compleet anders opvatten.
iedere moord heeft erge en minder erge dingen. kijk iemand op een brutale wijze doodslaan omdat die je ergens op aanspreekt heeft ook weer andere kanten, net zoals het weer andere kanten heeft om iemand te verkrachten en te vermoorden.
daarvoor krijgen mensen ook andere straffen die bijna altijd lager liggen dan de straf tegen volkert. een dader van een verkrachting en moord zou 10 jaar gekregen hebben. maar die heeft het slachtoffer wel effe de laatste paar uur van haar leven een fucking kuttijd bezorgt.
en het is eigenlijk een soort kassabonnetje, een optelsom met alle dingen.
de moord zelf.
de wijze waarop de moord is gepleegt.
het sociale en maatschappelijke effect.
nouja als je nu nog niet ziet dat hij voor de wijze waarop bijna geen jaren krijgt dan moet je een nieuw paar hersens regelen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 18-04-2003 17:17 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 18 april 2003 11:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Heu, het werkt toch op zo'n principe, je ziet het toch gebeuren? Volkert *krijgt* een hogere straf dan 'normaal' (al wil het publiek NOG MEER straf, en het OM ook want ze gaan in beroep) en de volgende gek met politieke moord-ideeën zal zich wel tien keer bedenken (LPF kreeg opeens ook veel meer stemmen).

Hoe groter het aantal mensen, hoe nauwkeuriger het gedrag te voorspellen wordt (gegeven dat terugkomt in Isaac Asimov's 'The Foundation' BTW, heersch boek (SF)).


off-topic: idd, heerschend boek (Natuurlijk wel in het engels gelezen neem ik toch aan?)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-04-2003 17:46 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 17:04 schreef arrebar het volgende:
Kijk je kan wel zeggen maar dat heeft er weinig mee te maken, het gaat hoeerg laat je dat meetellen. Bovendien wisten politicie wel dat het niet veilig was om politicus te zijn alleen waren we in een waan van kijk eens hier in holland gebeurt nooit iets.
nee dat is zinnig reageren, zucht. alsof ik bij het denken over fortuyn denk van goh het is een homo.
Ik weeg alle erge en minder erge punten af en vergelijk het met andere uitspraken. alleen sommige mensen hier lezen dat met zijn bord voor hun kop dat ze dat compleet anders opvatten.
iedere moord heeft erge en minder erge dingen. kijk iemand op een brutale wijze doodslaan omdat die je ergens op aanspreekt heeft ook weer andere kanten, net zoals het weer andere kanten heeft om iemand te verkrachten en te vermoorden.
daarvoor krijgen mensen ook andere straffen die bijna altijd lager liggen dan de straf tegen volkert. een dader van een verkrachting en moord zou 10 jaar gekregen hebben. maar die heeft het slachtoffer wel effe de laatste paar uur van haar leven een fucking kuttijd bezorgt.
en het is eigenlijk een soort kassabonnetje, een optelsom met alle dingen.
de moord zelf.
de wijze waarop de moord is gepleegt.
het sociale en maatschappelijke effect.
nouja als je nu nog niet ziet dat hij voor de wijze waarop bijna geen jaren krijgt dan moet je een nieuw paar hersens regelen.


Steek je nog wel iets op van de discussie of niet? Blijkbaar niet, de belangrijkste argumenten voor levenslang zijn
-Schade aan Democratie, dmv vrijheid van meningsuiting aan te tasten en beinvloeding van de regering, de samenstelling, dat in dit geval het vallen van de regering heeft veroorzaakt(dat voorkomen HAD kunnen worden, wie weet?)
-Moord met voorbedachte rade, tevens een zeer ernstig feit!

Tel dit op en je kan wel bedenken dat hij lang moet zitten!


"This one is older than shit, heavier than time!"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 18:16 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 17:46 schreef 0Tolerence het volgende:
Steek je nog wel iets op van de discussie of niet? Blijkbaar niet, de belangrijkste argumenten voor levenslang zijn
-Schade aan Democratie, dmv vrijheid van meningsuiting aan te tasten en beinvloeding van de regering, de samenstelling, dat in dit geval het vallen van de regering heeft veroorzaakt(dat voorkomen HAD kunnen worden, wie weet?)
-Moord met voorbedachte rade, tevens een zeer ernstig feit!

Tel dit op en je kan wel bedenken dat hij lang moet zitten!

mwa als je voor moord met voorbedachte rade 9 jaar geeft en voor de aanslag op de democratie ook 5 jaar, nouja dan kom je op de 14 jaar die die van mij minimaal uit moet zitten. en jij ziet mijn punten niet waarom hij op de andere punten niks heeft of je leest er overheen, want ik vergelijk het met andere moorden en probeer zo een bepaalde normale lengte voor een straf te bepalen. en daarom neem ik juist die andere dingen erbij. want als je die andere punten van mij er niet bijneemt kan je geen heel oordeel maken. want het gaat mij er niet om of 18 jaar, of 12 jaar hoe je het wil noemen, een redelijke straf is. maar het gaat mij erom of het in vergelijking tot andere straffen een redelijke straf is. van mij hadden ze volkert ook 20 jaar of levenslang mogen geven, maar dan hadden ze een verkrachter die meisjes verkracht en vermoord ook een straf in die buurt moeten geven.
12 jaar in de cel is echt niet niks.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-04-2003 18:24 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Het punt is nou juist dat dit soort zaken eens in de 400 jaar gebeurd, dat was sinds de laatste politiek moord en dat is een dus 400 jaar geleden. Het is gewoon uniek en daarom kan je het niet zo makkelijk vergelijken met andere zaken EN DUS moet je een voorbeeld stellen EN juist dan die gast levenslang geven, het is gewoon onacceptabel


"This one is older than shit, heavier than time!"


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 18-04-2003 18:48 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Het is dat ik een probleem heb met het vermoorden van mensen, maar anders had Meneer van der G. best een lintje van mij mogen hebben (okay, heb het ook niet echt op lintjes en het kongingshuis maar ja).

Pim Fortuin was 1) geen politicus 2) een gevaar voor de samenleving en 3) godverdome wat is zijn aanhang DOM. Als ik de aanhang van Pim Fortuin zie ben ik spontaan voor Plato's idee van het afschaffen van de Democratie.

Het spijd me, maar al dat domme gelul dat Volkert dood moet, mensen die hem willen vermoorden (besef je dan niet dat je dan geen haar beter bent?!) en het ultieme hoogtepunt dat de hondjes van Pim Fortuin nu zo zielig zijn zonder hun baasje (jaja, daarom zou Volkert dood moeten, denk aan de hondjes!).. Ik durf te wedden dat die hondjes al lang niet eens meer weten wie Pim Fortuin is, die zijn al lang gelukkig als ze maar te vreten krijgen.

Volkert's acties zijn fout, obviously. Daarom wordt hij ook zoals elk ander die op voorbedachte rade iemand vermoord berecht en heeft hij precies dezelfde straf gekregen. Hij heeft echter wel zeer volgens princiepes gehandeld en dus niet gewetenloos. De hele moord is vanwegen zijn geweten. Dat het geen slim plan was en dat het vermoorden van mensen echt niet kan.. das iets dat hem blijkbaar ontschoten was.

Maar dat walgelijke democratie aangetast. Ga toch weg.. Pim fortuin was een walgelijke man en was precies de aanslag op de democratie. We zitten nu nog steeds met de schade die door die man is aangericht en dan istie nog niet eens de politiek in gekomen. God (nou ja Volkert) behoede ons als dat was gebeurd zeg. Afbraak politiek door een populist.. Megalomania door een fanatist...

Ook wordt ik moet van dat afgeven op links. Wat de fuck heeft links met 1 gek te maken die iemand anders kappot schiet. Ach ja...

Het is jammer dat inteligentie niet te meten is (nee IQ tests doen dat niet) anders zou ik zo voor een inteligentie test voordat iemand mocht stemmen...


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 19:15 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 18:24 schreef 0Tolerence het volgende:
Het punt is nou juist dat dit soort zaken eens in de 400 jaar gebeurd, dat was sinds de laatste politiek moord en dat is een dus 400 jaar geleden. Het is gewoon uniek en daarom kan je het niet zo makkelijk vergelijken met andere zaken EN DUS moet je een voorbeeld stellen EN juist dan die gast levenslang geven, het is gewoon onacceptabel

hehe we begrijpen elkaar. maar toch met die redenatie kan je iedere moordenaar wel voor de rest van zijn leven in een eenzaam hutje laten branden. en omdat de moord zo uniek is is nog geen reden om hem levenslang te geven. je kan niet volkert een hele zware straf geven en een andere moordenaar niet. dat probeer ik hier dus uit te leggen. en met 15 jaar stel je ook al een goed voorbeeld hoor, en bovendien baltesar gerards werd gevierendeeld. trek jij je er iets van aan als je een politicus zou vermoorden, ik niet hoor.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-04-2003 19:39 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 19:15 schreef arrebar het volgende:
hehe we begrijpen elkaar. maar toch met die redenatie kan je iedere moordenaar wel voor de rest van zijn leven in een eenzaam hutje laten branden. en omdat de moord zo uniek is is nog geen reden om hem levenslang te geven. je kan niet volkert een hele zware straf geven en een andere moordenaar niet. dat probeer ik hier dus uit te leggen. en met 15 jaar stel je ook al een goed voorbeeld hoor, en bovendien baltesar gerards werd gevierendeeld. trek jij je er iets van aan als je een politicus zou vermoorden, ik niet hoor.


haha, ja natuurlijk is elke moord "uniek" maar ik heb het echt over uniek!
Maar mijn punt is duidelijk mag ik hopen


"This one is older than shit, heavier than time!"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 19:40 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 18:48 schreef Asgorath het volgende:
Het is dat ik een probleem heb met het vermoorden van mensen, maar anders had Meneer van der G. best een lintje van mij mogen hebben (okay, heb het ook niet echt op lintjes en het kongingshuis maar ja).

Pim Fortuin was 1) geen politicus 2) een gevaar voor de samenleving en 3) godverdome wat is zijn aanhang DOM. Als ik de aanhang van Pim Fortuin zie ben ik spontaan voor Plato's idee van het afschaffen van de Democratie.
het afschaffen van de democratie is inderdaad zo slecht nog niet, als je ziet hoe dom een grote groep mensen kan stemmen. aan de andere kant is een dictatuur ook niet de oplossing
quote:


Het spijd me, maar al dat domme gelul dat Volkert dood moet, mensen die hem willen vermoorden (besef je dan niet dat je dan geen haar beter bent?!) en het ultieme hoogtepunt dat de hondjes van Pim Fortuin nu zo zielig zijn zonder hun baasje (jaja, daarom zou Volkert dood moeten, denk aan de hondjes!).. Ik durf te wedden dat die hondjes al lang niet eens meer weten wie Pim Fortuin is, die zijn al lang gelukkig als ze maar te vreten krijgen.

ach dat soort lpf aanhangers begrijpen niks van democratie en rechtsorde. met die leuzen van voor minder dan 20 jaar slaan wij de boel hier in elkaar. dat soort mensen zijn enorm dom, waarom de boel in elkaar slaan om et vonnes. zo kan de rechter toch niet meer objectief zijn werk doen. en dan dag gezeur over demonisering, daar word ik ziek van. fortuyn heeft zelf gekozen voor een tegencampagne, dat wil zeggen tegen de media en de gevestigde orde(nee dat denk ik niet dat zij de campagnelijder bij leefbaar nederland) dus daarmee lokte hij zelf de demonisering over zich af. fortuyn heeft rosenmoller 2 keer extreem links genoemt maar als rosenmoller zegt dat fortuyn extreem rechts is dan is het meteen demonisering. net als dat melkert fortuyn zoerg gedemoniseert zou hebben, maar wie begon er nou met het boek de puinhopen van 8 jaar paars. hij maakte milieugroepen belachelijk. en hij wou dan dat iedereen die hem demoniseerde vervolgt zou worden. en dat terwijl hij zelf voor complete vrijheid van meningsuiting was

quote:

Volkert's acties zijn fout, obviously. Daarom wordt hij ook zoals elk ander die op voorbedachte rade iemand vermoord berecht en heeft hij precies dezelfde straf gekregen. Hij heeft echter wel zeer volgens princiepes gehandeld en dus niet gewetenloos. De hele moord is vanwegen zijn geweten. Dat het geen slim plan was en dat het vermoorden van mensen echt niet kan.. das iets dat hem blijkbaar ontschoten was.

Maar dat walgelijke democratie aangetast. Ga toch weg.. Pim fortuin was een walgelijke man en was precies de aanslag op de democratie. We zitten nu nog steeds met de schade die door die man is aangericht en dan istie nog niet eens de politiek in gekomen. God (nou ja Volkert) behoede ons als dat was gebeurd zeg. Afbraak politiek door een populist.. Megalomania door een fanatist...


idd ik had fortuyn ook liever geen kogel zien krijgen khad liever gehad als hij zelf ziek zou worden maar die gast zijn plannen waren gek, nertsenfokkerij weer invoeren(oftewel 1000den dieren weer in een onmenselijk kuthokje stoppen waar ze een kutleven lijden en dan slachten voor een of andere dikke lul die een mooie jas wil) en volkert heeft ook eens meegeholpen bij het vrijlaten van nertsen als ik het goed heb. maargoed dat is toeval. hij dacht dat je met strenger straffen het veiliger maakte. en hij dacht dat alle allochtonen zon beetje de schuld waren van de criminaliteit(en wat nou zo stom is is dat je de onvrede onder allochtonen op die manier juist laat bestaan inplaats van wegneemt) En de zorg word er niet beter op als je van de zorg een bedrijf maakt. net als dat het niet eerlijker zou worden met zijn belastingstelsels. maargoed als een zesde van nederland zo egoistisch of stom is om daarvoor te kiezen dan is dat hun probleem. maar dan is de democratie afschaffen ineens helemaal niet zo onbegrijpelijk als het eerst leek
quote:

Ook wordt ik moet van dat afgeven op links. Wat de fuck heeft links met 1 gek te maken die iemand anders kappot schiet. Ach ja...

Het is jammer dat inteligentie niet te meten is (nee IQ tests doen dat niet) anders zou ik zo voor een inteligentie test voordat iemand mocht stemmen...
tja ach met dat laatste voorstel help de de democratie dus niet. het is democraties als iedereen mag stemmen. arm rijk dom slom mag allemaal. maar idd links had niks met de moord te maken.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-04-2003 19:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Zijn plannen waren helemaal niet zo gek, sterker nog, veel partijen hebben LPF punten overgenomen, dus daar zit je al fout.
Ten tweede, nertsen fokken is hetzelfde als koeien. Je stopt ze in een hokkie, geeft ze vreten, slacht ze, gebruikt het produkt. Al dan niet vlees en huid of alleen huid. Ik zie het verschil niet, weer pure linkse onzin!


"This one is older than shit, heavier than time!"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 19:51 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 19:39 schreef 0Tolerence het volgende:
haha, ja natuurlijk is elke moord "uniek" maar ik heb het echt over uniek!
Maar mijn punt is duidelijk mag ik hopen
ik begrijp volkomen wat je bedoelt maar of ik er mee eens ben is een 2e punt. want omdat zon moord uniek is of er dan ook een ergere straf op moet staan is een 2e vraag.
ik geef effe een voorbeeld
stel een hoge pief bij shel schiet een greenpeace actievoerder dood omdat die zichzelf vastgeketend heeft aan een dok voor een olieschip.
net zo uniek, en goed vergelijkbaar. dan mag jij uit gaan leggen waarom dat welke straf word en waarom iemand die rowena rikkers doodmartelt maar 15 jaar krijgt


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-04-2003 19:52 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 19:51 schreef arrebar het volgende:
ik begrijp volkomen wat je bedoelt maar of ik er mee eens ben is een 2e punt. want omdat zon moord uniek is of er dan ook een ergere straf op moet staan is een 2e vraag.
ik geef effe een voorbeeld
stel een hoge pief bij shel schiet een greenpeace actievoerder dood omdat die zichzelf vastgeketend heeft aan een dok voor een olieschip.
net zo uniek, en goed vergelijkbaar. dan mag jij uit gaan leggen waarom dat welke straf word en waarom iemand die rowena rikkers doodmartelt maar 15 jaar krijgt


jahaaa, nee, nou mis je de boot hehe
Dit is appels met peren vergelijken!


"This one is older than shit, heavier than time!"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 18-04-2003 19:56 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 19:45 schreef 0Tolerence het volgende:
Zijn plannen waren helemaal niet zo gek, sterker nog, veel partijen hebben LPF punten overgenomen, dus daar zit je al fout.
Ten tweede, nertsen fokken is hetzelfde als koeien. Je stopt ze in een hokkie, geeft ze vreten, slacht ze, gebruikt het produkt. Al dan niet vlees en huid of alleen huid. Ik zie het verschil niet, weer pure linkse onzin!

pak me aan op mijn standpunten. ik ben tegen alle vormen van bioindustrie. van mij mogen legbatterijen ook verboden, moeten koeien ook niet in kleine hokjes scharrelen.
maargoed als we elkander gaan begooien met argumenten die nergens op slaan dan zeg ik alvast dat door jou mentaliteit er een onschuldig iemand de doodstraf kreeg voor de moord op kennedy. oftewel pure rechtse straf maar hard dan straf je wel goed onzin.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen