IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Speciaal Bieren Vorige pagina | Volgende pagina
de laar
Usericon van de laar
Posted 18-09-2006 19:11 by de laar Profiel van de laar

nichtensapje


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-09-2006 19:12 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 16 september 2006 18:56 schreef varanus het volgende:
Oeh, die Grand Prestige lust ik anders wel soep van




Alleen jammer dat ze om 13.00 uur 's middags een beetje hard aankomen. *Bbboooiiiinngg*


..."Hate can only create more hate"...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-09-2006 19:16 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Hard aankomen + jammer. Leg ff uit.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-09-2006 19:21 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 18 september 2006 19:16 schreef Slechtheid het volgende:
Hard aankomen + jammer. Leg ff uit.


Het is 13.00 uur, je zit in je stamkroeg, waar ze overigens Grolsch op de tap hebben. Je hebt eens zin in iets anders, dus je vraagt om Hertog Jan. Dit schenken ze vanuit een flesje in een glas, zonder dat je 't flesje gezien hebt.
't Smaakt wel wat 'apart', maar zo lekker dat je er verder niet bij nadenkt. Na een stuk of wat 'amsterdammers' sta je op om naar de wc te gaan. Dan voel je opeens yoghurt in je benen en valt 't bier wel erg zwaar. Je komt erachter dat je geen gewone Hertog hebt gekregen, maar Grand Prestige. Beetje jammer als je daarna nog fanatiek wilde gaan shoppen .

Lang geleden trouwens .


..."Hate can only create more hate"...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-09-2006 19:24 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ga dan ook pilsen NA het shoppen!


Alucard
Usericon van Alucard
Posted 18-09-2006 19:25 by Alucard Profiel van Alucard

quote:
Op 18 september 2006 19:21 schreef Immortella het volgende:
Het is 13.00 uur, je zit in je stamkroeg, waar ze overigens Grolsch op de tap hebben. Je hebt eens zin in iets anders, dus je vraagt om Hertog Jan. Dit schenken ze vanuit een flesje in een glas, zonder dat je 't flesje gezien hebt.
't Smaakt wel wat 'apart', maar zo lekker dat je er verder niet bij nadenkt. Na een stuk of wat 'amsterdammers' sta je op om naar de wc te gaan. Dan voel je opeens yoghurt in je benen en valt 't bier wel erg zwaar. Je komt erachter dat je geen gewone Hertog hebt gekregen, maar Grand Prestige. Beetje jammer als je daarna nog fanatiek wilde gaan shoppen .

Lang geleden trouwens .


Maar wel goed voor de portomonnee
:p


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-09-2006 19:27 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 18 september 2006 19:24 schreef Slechtheid het volgende:
Ga dan ook pilsen NA het shoppen!


Als je Grand Prestige drinkt, heet dat natuurlijk geen pilsen.


spelfout weggehaald...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-09-2006 19:29 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 18 september 2006 19:24 schreef Slechtheid het volgende:
Ga dan ook pilsen NA het shoppen!


Jamaar.... Ik had met 'n vriendin in die kroeg afgesproken! Meer onder het motto 'ff een biertje drinken en dan de stad in'.

(En dan daarna uiteraard weer 'n biertje drinken)


..."Hate can only create more hate"...


Opper-mango
Usericon van Opper-mango
Posted 18-09-2006 19:52 by Opper-mango Profiel van Opper-mango

IK zelf ben groot liefhebber van John Bull Bitter van de tap, goed spul.

[Dit bericht is gewijzigd door Opper-mango op 18-09-2006 19:53]


BÄRSÄRK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 25-09-2006 13:00 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Zo, gisteren een geniale biertocht gehad! Het was vanuit speciaal biercafe 'De Paas', het enige cafe van Den Haag dat is aangesloten bij de alliantie der biertapperijen

Maar goed het kwam er op neer dat we op een bootje door de grachten van den haag gingen en de eigenaar van het cafe ons dingen uitlegde over de bieren die we gingen drinken. En onder het drinken zelf werd er uitleg gegeven over de gebouwen en wateren van Den Haag.

Het begon met een kriek van Boon. Heerlijk bier! Ik heb eigenlijk nog nooit een goede kriek gedronken, door die bellevue en primus rommel heb ik er nooit zo'n trek in gehad om me daar in te gaan verdiepen. Maar nu ik dit in mijn handen kreeg ben ik toch wel erg benieuwd geworden naar andere soorten kriek/geuze-bieren. Er werd verteld dat er ook soorten bestonden waaraan perzik toegevoegd werd, dit moet ik zeker gaan ontdekken!

Daarna kregen we een trappist voorgeschoten. Eentje uit het diepe zuiden van België, gebrouwen met een dry-hopping methode. Orval! Ik kende dit bier al wel, en ik vind het eigenlijk 1 van de slechtere trappisten (samen met Achel). Maar nu weet ik waarschijnlijk ook waarom.
Hierna kregen we namelijk een bier uit de andere kant van België, Hommel. Dit schijnt het belgische woord te zijn voor 'hob', en ook dit bier is met een dry-hopping methode gebrouwen. Maar ook dit bier vond ik niet om over naar huis te schrijven.

Als afsluiter van de rondvaart werd ons een Duvel voorgeschoteld. Maar niet zo'n gewone uit dat bekende kleine flesje. Nee gewoon een 25cl longneck flesje met groen etiket. Ik weet niet meer hoe het heette verder, ik weet wel dat het zeer goed naar binnen te werken was! Ook grappig dat de kapitein aan het eind ook mee begon te drinken.. de randen van de grachten kwamen toen wel zeer dichtbij op sommige momenten

Om de middag goed af te sluiten zijn we daarna nog even in De Paas zelf geweest. Hier hebben we onszelf getrakeerd op een La Trappe Quadrupel. Wat ik echt een geniaal bier vind! Het is echt heel erg vol, en eh, tjah ik zou het bijna omschrijven als 'romig' haha.. Enige nadeel van dit bier vind ik dat het niet zo lekker ruikt.

Als afsluiter werd ons door de broer van de eigenaar een Gouden Carolus Classis aangeraden. Hieruit bleek dat ook de broer er verstand van had Een heerlijk donker biertje met een chocolade achtige smaak. Alhoewel dit volgens mij niet tot de ingredienten behoorde

Een zeer geslaagde middag, met als resultaat een koppijn om trots op te zijn!



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 13:08 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 25 september 2006 13:00 schreef Kramy het volgende:
Om de middag goed af te sluiten zijn we daarna nog even in De Paas zelf geweest. Hier hebben we onszelf getrakeerd op een La Trappe Quadrupel. Wat ik echt een geniaal bier vind! Het is echt heel erg vol, en eh, tjah ik zou het bijna omschrijven als 'romig' haha.. Enige nadeel van dit bier vind ik dat het niet zo lekker ruikt.



De boottocht lijkt me gezien het bier wat zonde La Trappe T. en Q. zijn zeer beste bieren. Ik neem daar ook regelmatig een sixpackje van mee
Alleen jammer dat ik zo toch eigenlijk nog steeds alleen de standaard dingen hoor...

Gelukkig hebben we ook redelijke goede bierwinkels in Den Haag


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 25-09-2006 13:12 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 25 september 2006 13:08 schreef Argus het volgende:
De boottocht lijkt me gezien het bier wat zonde La Trappe T. en Q. zijn zeer beste bieren. Ik neem daar ook regelmatig een sixpackje van mee
Alleen jammer dat ik zo toch eigenlijk nog steeds alleen de standaard dingen hoor...

Gelukkig hebben we ook redelijke goede bierwinkels in Den Haag


1001 bierenwinkel bij de leyweg
Die mensen hebben er zeker verstand van, en hebben een uitgebreid assortiment! Als ik daar binnenga kom ik altijd met een lege portemonnee weer buiten hehe

De biertocht was ook gewoon erg gezellig, of je de bieren nu lekker vind of niet.. Heerlijk om met wat lui in een bootje te varen en biertjes te drinken, al wuivend naar de mensen op de kant die met hun drukke leventje bezig zijn en vol jaloezie jouw kant opkijken En het was ook een verassing welke bieren er geschonken zouden worden, en ik ben altijd wel in voor een bierproeverij, zo leer ik ook eens buiten mijn standaard bieren te drinken.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 13:15 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 25 september 2006 13:12 schreef Kramy het volgende:
1001 bierenwinkel bij de leyweg



Vaste stop de eerste 20 jaar van mijn leven toen ik daar 'om de hoek' woonde


quote:

En het was ook een verassing welke bieren er geschonken zouden worden, en ik ben altijd wel in voor een bierproeverij, zo leer ik ook eens buiten mijn standaard bieren te drinken.



Daar ben ik zeker wel voor. Alleen Krieken e.d. dat gaat het bij mij gewoon nooit worden. Net als dubbeltjes.
(of een energy drankje )


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 25-09-2006 13:20 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik ben ook nooit een fan geweest van krieken (wel van dubbels trouwens ) maar deze Boon kriek was toch wel een erg fijn biertje als indrinker! Je moet het echt maar eens gaan proberen, soms loont het om open-minded te zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 25-09-2006 13:20]



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 13:24 by Argus Profiel van Argus

Ik ben altijd wel bereid een slokje te nemen. Maar een compleet glas gaat toch zonde zijn denk ik.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2006 13:28 by spectre Profiel van spectre

Opa Gus heeft een eigen biermerk kwam ik achter



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-10-2006 13:30 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 12 oktober 2006 13:28 schreef spectre het volgende:
Opa Gus heeft een eigen biermerk kwam ik achter




Ik zie anders alleen maar pils staan?



spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2006 13:34 by spectre Profiel van spectre

Doe je bril op muts


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 12-10-2006 18:29 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 12 oktober 2006 13:28 schreef spectre het volgende:
Opa Gus heeft een eigen biermerk kwam ik achter





Woei !
Wabla had van de week wel Pilserner Gladioter meegenomen voor me
Beetje zwaar voor door de week alleen (10%)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 12-10-2006 18:42 by zakkenvuller Profiel van zakkenvuller

quote:
Op 12 oktober 2006 18:29 schreef Argus het volgende:
Woei !
Wabla had van de week wel Pilserner Gladioter meegenomen voor me
Beetje zwaar voor door de week alleen (10%)


Die Gladiator verkopen ze hier gewoon in halve liter blikken bij de C1000, kost niet eens zoveel.
Ben nu een Kwak aan het drinken, best lekker, maar wel erg duur voor een niet heel speciaal biertje.


Nog zo stoere internet warrior.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-10-2006 18:54 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 25 september 2006 13:00 schreef Kramy het volgende:
Daarna kregen we een trappist voorgeschoten. Eentje uit het diepe zuiden van België, gebrouwen met een dry-hopping methode. Orval! Ik kende dit bier al wel, en ik vind het eigenlijk 1 van de slechtere trappisten (samen met Achel). Maar nu weet ik waarschijnlijk ook waarom.
Hierna kregen we namelijk een bier uit de andere kant van België, Hommel. Dit schijnt het belgische woord te zijn voor 'hob', en ook dit bier is met een dry-hopping methode gebrouwen. Maar ook dit bier vond ik niet om over naar huis te schrijven.


Beide inderdaad sterk hoppige bieren. Je moet houden van de frisbittere smaak van hop als hij wat aanweziger is, die soms zelfs wat scherp kan worden. Zelf vind ik Orval een absoluut geniaal bier en het is dan ook mijn favoriete trappist samen met Rochefort 10 (die's compleet anders, dus dat mag )

Hommelbier is ook heerlijk! Maar goed, de hersft treedt weer in, dus wat mij betreft wordt het weer tijd voor zwaardere en zoetere bieren... mjam!

Iemand nog wat aanraders? En geen kanon of Grand Prestige aub, dat zijn beide gedrochten van bieren...


Dear dirty delightful old drunken old days


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 12-10-2006 19:03 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 12 oktober 2006 18:54 schreef Schaffelaer het volgende:
Iemand nog wat aanraders? En geen kanon of Grand Prestige aub, dat zijn beide gedrochten van bieren...


Grolsch Herftbok vind ik persoonlijk super lekker maar ik denk dat jij dat als kenner wel bocht zult vinden.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


watery black
Usericon van watery black
Posted 12-10-2006 20:25 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 12 oktober 2006 18:42 schreef zakkenvuller het volgende:
Die Gladiator verkopen ze hier gewoon in halve liter blikken bij de C1000, kost niet eens zoveel.
Ben nu een Kwak aan het drinken, best lekker, maar wel erg duur voor een niet heel speciaal biertje.


*argus*

Dat zal wel gewoon de pils van pilsener zijn he...
Dit spul is het
http://www.gulpener.nl/product.php?proID=11



[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 12-10-2006 20:26]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2006 20:27 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 12 oktober 2006 18:29 schreef Argus het volgende:
Woei !



Te koop bij uw betere Lidlslijter
Smaakt trouwens naar paardezeik, dat wel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-10-2006 20:28 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Bokbier is uiteraard het perfecte seizoensbier! Helaas ben ik nooit gecharmeerd van wat Grolsch naast zijn overigens uitstekende pilsener brouwt. Ook voor de herfstbok geldt: te eenzijdig zoet.

Hou je van bok, probeer ook eens een Leute of een La Trappe. Zeer smakelijke bokjes en makkelijk verkrijgbaar!



Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen