IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Speciaal Bieren Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 19-10-2006 11:53 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 19 oktober 2006 1:56 schreef Y Draig Goch het volgende:
Waarde Schaffelaer, bent gij ook bekend met Jopen bokbier? Naar mijn mening het beste herfstbokbier, hoewel die van La Trappe op een goede tweede plaats komt.


Hehe-heh, afgelopen weekend nog een paar Jopen weggewerkt! Inderdaad een uitstekende bok, lekker vol en 'granig' in de mond.


Dear dirty delightful old drunken old days


B0lt
Usericon van B0lt
Posted 19-10-2006 17:46 by B0lt Profiel van B0lt

quote:
Op 19 oktober 2006 11:27 schreef Snoodaerdt het volgende:
Ben ik het eig wel mee eens ja Kort op de voet gevolgd dr de Triverius en de Vicaris Triple...
Maar jij was er ook dan? Uit de streek ofzo?

Ik zal zelfs meer zeggen: ge kent mij!


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 20-10-2006 9:40 by Snoodaerdt Profiel van Snoodaerdt

quote:
Op 19 oktober 2006 17:46 schreef B0lt het volgende:
Ik zal zelfs meer zeggen: ge kent mij!


én aanwezig op de Bles- bierhappening... zo waren er natuurlijk wel meerdere mensen...
Wie-o-wie zijt ge toch??


Member of the iso-betawuste crew!!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 24-10-2006 16:36 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Zojuist even mijn aandeel voor de bierdrink en drone/doom-luister avond gehaald die komende donderdag in mijn kribbe geplanned staat

5 stuks Bush Noël (zwaarste belgische speciaalbier in de speciale kerstmis uitvoering)
5 stuks BarBar blond (Speciaal belgisch honingbier van dezelfde brouwerij als Kwak)

Ik ben uiterst benieuwd naar hoe ze smaken en nog meer benieuwd naar wat mijn 4 metgezellen allemaal met zich mee gaan brengen aan bieren

Ik kan trouwens op zowel de Bush als de Barbar geen schenktemperatuur vinden, ik neem aan dat ze allebei niet te koud moeten? Dus gewoon een half uurtje voor het schenken even in de koelkast zetten?



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 27-10-2006 13:30 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Zo, dat was een zeer geslaagde avond!

BarBar Blond, Duchenne nogwattes (erg zuur in ieder geval), Bush Noel, Marredsous Tripel, Chimay Tripel, Rochefort 10, Den Koninck, Delirium Nocturno, een of ander bier waar chocolade in zat en nog wat dingen die ik vergeten ben..

Positieve verassing van de avond was toch wel die maredsous tripel, ik vond hem zelfs nog lekkerder dan de chimay! Die barbar had ook wel wat, maar ik moet eens een andere daarvan proberen dan de blond denk ik.

En ik heb nog 2 mooie rochefort glazen gekregen voor mijn verjaardag



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 19-12-2006 12:28 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Een vraagje:

Hoe kan je bier het beste bewaren? Pils zet ik altijd gewoon in de koelkast, maar mijn speciaal bier zet ik altijd rechtop (ivm met gistshit) in een kast op kamertemperatuur.. Een uurtje voordat ik het drink zet ik het dan in de koelkast en dan is het wel de juiste temperatuur. Maar van het weekend was niet alles dat ik koud had gezet opgegaan (dat was nieuw voor me ), maakt het iets uit of ik het dan gewoon weer terug in die kast zet? Of zou ik ook speciaal bier gewoon altijd in de koelkast moeten bewaren?

Enlighten me!

Edit: Van het weekend nog Urbock uit de tap (bij Locus Publicus in Rotterdam) gedronken.. dat was erg aan te raden!

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 19-12-2006 12:30]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-12-2006 12:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Een constante temperatuur (dus niet van koud naar warm naar koud naar warm etc.) en een afwezigheid van zonlicht is het belangrijkste bij elk bier.

Verder weet ik geen specifieke maatregelen voor speciaalbier die jij niet al genoemd hebt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 19-12-2006 12:35 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Hangt van het bier af. Als een bier gegist is op de fles is dit niet voor niets. Het bier is 'levend' en er kunnen smaakverrijkingen of -verdiepingen optreden. Dit is speciaal het geval voor de bieren op basis van Lambic.

In principe kun je alle bieren (zeker de sterkere) oneindig bewaren, je moet ze gewoon even openmaken en ruiken in geval van twijfel. Voor geuzes is dit bewaren zelfs zeer gewenst! Niet voor niets staat het botteljaar op deze flessen. Zelf heb ik al een kleine voorraad geuze opgebouwd.

Temperatuurschommelingen lijken me niet dodelijk voor een biertje. Je kan ze rustig weer uit de koelkast halen en bewaren voor een volgende sessie.


Dear dirty delightful old drunken old days


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-12-2006 12:39 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Niet dodelijk, maar het heeft toch echt invloed op de smaak. En volgens de meneer van de Grolschbrouwerij een negatieve invloed


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 19-12-2006 12:40 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Ik zeg ook niet dat je dat ding elke dag in en uit de koelkast moet halen...


Dear dirty delightful old drunken old days


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-12-2006 12:44 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 19 december 2006 12:40 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik zeg ook niet dat je dat ding elke dag in en uit de koelkast moet halen...

Hehehe, touché


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 19-12-2006 13:02 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Okay, mooi! Dan is mijn Bush Noël toch nog te drinken met kerst




Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 19-12-2006 13:30 by Iskariot Profiel van Iskariot

Bush? Nee, das niet (meer) te drinken...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-12-2006 7:40 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Voor de kerst:

Krat Hertog Jan 8,99 bij Supah de Boeah.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-12-2006 8:27 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

"Gulden Draak" is best smakelijk. Het beste komt het laatst!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-12-2006 8:33 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

de prut onderin?


Je moeder.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-12-2006 8:34 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 december 2006 8:33 schreef karnivoor het volgende:
de prut onderin?


Nee, jong. Zit geen prut. Alleen smaakt het laatste net wat intenser dan de rest.



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-12-2006 9:43 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 20 december 2006 8:34 schreef Count Usher het volgende:
Nee, jong. Zit geen prut. Alleen smaakt het laatste net wat intenser dan de rest.




Nou, bij mijn weten gist Gulden Draak wel degelijk na op fles waardoor er sowieso onderin een bezinksel zit van dode gistcellen. Dit smaakt meestal gewoon erg bitter, ik schenk daarom bieren met nagisting op fles ook nooit helemaal uit. Maar zeker wanneer je het laatste restje overhoudt en apart opdrinkt is het erg smerig. Ik zie mensen dit soms weleens doen zodat ze daarna extra van hun biertje genieten..



spectre
Usericon van spectre
Posted 20-12-2006 9:45 by spectre Profiel van spectre

daarom moet je het meteen helemaal schenken, net zoals Duvel. Met het juiste glas moet dat lukken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 20-12-2006 9:47 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Hehe, klopt. In sommige belgische cafe's (watercafe aan de bierkant te Gent bv.) kun je vragen of je het bezinksel apart in een glaasje ernaast kunt krijgen. Ik geloof dat sommige Vlamingen in een helende werking geloven.

Ik geeft trouwens ook de voorkeur aan decanteren. Rustig rechtop houden voor het inschenken die fles! Geeft toch altijd een kick als je in één keer vloeiend de fles in het glas inschenkt inclusief een perfecte schuimkraag. *argh* ik krijg nu al weer dorst, het is nog niet eens 10 uur!!


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 20-12-2006 9:48 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 20 december 2006 9:45 schreef spectre het volgende:
daarom moet je het meteen helemaal schenken, net zoals Duvel. Met het juiste glas moet dat lukken.

Duvel vind ik echt zo'n show-biertje voor in de kroeg. Het glas is zo ruim, dat je in één keer je flesje op de kop in het glas kunt zetten. Een glasheldere Duvel in het glas is het resultaat.

Een kenner weet beter!


Dear dirty delightful old drunken old days


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-12-2006 9:48 by spectre Profiel van spectre

Ok, dat heet decanteren dus. Ik zie het zo weinig gebeuren terwijl het juist wel moet bij die bieren.

edit: dacht ik hehe

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 20-12-2006 9:49]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-12-2006 10:25 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 december 2006 9:43 schreef Kramy het volgende:
Nou, bij mijn weten gist Gulden Draak wel degelijk na op fles waardoor er sowieso onderin een bezinksel zit van dode gistcellen. Dit smaakt meestal gewoon erg bitter, ik schenk daarom bieren met nagisting op fles ook nooit helemaal uit. Maar zeker wanneer je het laatste restje overhoudt en apart opdrinkt is het erg smerig. Ik zie mensen dit soms weleens doen zodat ze daarna extra van hun biertje genieten..


OK, maar de prut van "Gulden Draak" is zeer fijn en geeft die laatste teug toch een speciale afdronk.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-12-2006 13:27 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Na een aantal speciaalbier-sessies in de diverse Groningse etablissementen heb ik de Piraat 'her'ontdenkt!! Goddomme, dit bier kan ik iedereen aanraden.

Zeer krachtige body, heerlijke frisse hopbitterheid om de balans te houden met het overvloedig aanwezige alcohol en prachtige fruitige citrustonen. Elke teug geeft weer nieuwe smaaklagen prijs.

Drinken die kneiter!! Dit is geen laffe duvel-kloon, dit is een waarachtig bier!!




Dear dirty delightful old drunken old days


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 29-12-2006 13:30 by aerodis Profiel van aerodis

Vind je? Piraat is imo een behoorlijk saai biertje. Mijn aanrader van de week is Gordon's Finest Gold, een Schots blond biertje.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen