|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik weet niet of het communisme 'veel meer' getolereerd wordt, ik ken veel mensen die het vaak nog erger vinden dan het nazisme. Berichten in bijvoorbeeld de krant zijn over het communisme vaak net zo negatief, zo niet negatiever dan over het nazisme. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: quote: KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: De symbolen van bijvoorbeeld USSR worden wel getolereerd en dienen zelfs als merchandise. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik voel dat er een bepaalde wending aan dit topic gegeven gaat worden Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
koude oorlog? blokkade van Cuba? Niet erkennen van China? Niet mogen lid worden van de VN van de chinese republiek? Duitsland was gewoon lid van de volkenbond hoor? dus waarom zou het nazisme minder getolereerd worden? |
|
quote: Klopt, daar heb je wel een punt. En dat is een vreemd contrast als je de berichten in het journaal hoort of in de pers leest over het communisme. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
en in het gevraagd topic zijn mensen opzoek naar WOII stuff? Overal is een markt voor. Nu is het in de voormalige SU danook zo dat er een grote groep is die nostaligische gevoelens heeft tov de SU en het dus in leven gehouden wordt. In duitsland is er eerder schaamte voor hun verleden. |
|
quote: Ik heb het niet over verzamelobjecten. Dat is gewoon normaal. Ik heb het over trendy kleren met hamers en sikkels. Ik zou het wel willen zien wanneer Ralph Lauren eens een swastika op zijn polo truitjes zou pasten. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Goodbye Lenin? ghello? Het voormalige SU ademt nu eenmaal een sfeer uit van een verleden waarin nog niet alles omgeld draaide. en daar zijn een groot aantal mensen blijkbaar gevoelig voor. edit: daarnaast lopen heelveel mensen gewoon met de mode mee zonder erover na te denken. en de ontwerpers willen gewoon geld verdienen, als dat met nazi zooi kon hadden ze dat vast ook gedaan. [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 26-11-2003 16:07] |
|
jeuj nog zo'n topic ... alle isme's zuigen ik twijfel alleen nog over egoisme .. |
|
quote: jij was toch aanhanger van NihilISME !? |
|
quote: tja... en dat terwijl de svastika (yung-drung) gewoon een gejat boeddhistisch symbool is. ironisch good intent and honesty do not redeem stupidity |
|
quote: Leuke film. Maar als ik nu Goodbye Hitler zou willen opnemen? Ik gok dat dat niet in pathe zou draaien.... quote: Laat me niet lachen. Niet alles om geld draaide? Alles draaide daar om geld en macht! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Ik ben alleen aanhang van mijn vriendin, andere dingen komen misschien overeen met mijn levenswijze, maar dat zegt nog niet dat ik ze aanhang. Dat jij kaal bent wil toch niet zeggen dat je Pim Fortuyn aanhangt? |
|
quote: zou je een goed script daarover kunnen bedenken dan? er zijn trouwens genoeg films over WOII. quote: Duh, maar dat voelen de mensen niet zo. Voor de gemiddelde rus is het verschil met vroeger dat ze nu niets te vreten hebben en toen wel. |
|
quote: het is geen boeddhistisch symbool. dat symbool is in bijna alle culturen aanwezig. swastika betekent zoiets als 'well being' in een of andere hindoe dialect KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ahum, Hitler heeft de Swastika echt niet in het oosten gaan zoeken, het is namelijk ook een oud heilig symbool van de Germaanse volkeren. En ik denk dat we er wel van mogen uitgaan dat dat zijn motivatie was om het te gebruiken, en niet de Boedhistische versie. |
|
misschien werd hij er wel geil van? |
|
quote: bedoel je sanskriet mischien? en touché trouwens, het komt voor in meerdere culturen, het is het symbool van geluk. Neemt niet weg dat het niet bepaald een origineel idee is van hitler en dat het behoorlijk irritant is dat het nog steeds hier als nazi-symbool wordt beschouwd. Ik hoef, als boeddhist zijnde, niet te proberen met dat teken over straat te lopen, dan heb ik zo een boete aan mijn broek hangen... good intent and honesty do not redeem stupidity |
|
quote: Newsflash! Toen hadden ze dat ook niet. Toen bestond er echter geen zichtbare elite die dat wel had....oftewel niemand om tegenaan te schoppen. Enne.....als je in de SU ging klagen waren je probleem snel opgelost....je kon de welvaart gaan opbouwen op Siberie... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Dat zal je leren boedhist te worden. |
|
het enige symbool dat ik met Hitler in verband breng is trouwens het hakenkruis. (en ja ik weet dat de romeinen het ook gebruikten) |
|
quote: Weet jij wat een swastika is ? |
|
quote: Voor zover ik weet is het linksdraaiende swastika het symbool van de zon en leven en het rechtsdraaiende het symbool van de maan en de dood. Dit is in bijna alle culturen die het gebruikten zo geweest. In boeddhisme kan het anders zijn. quote: Klopt KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Lieve schat, ik heb een hele familie die klaagt dat ze nu niets meer te eten hebben en toen wel. en dat ze zus en zo toen wel hadden en nu niet. Nu klagen die stinkrussen om alles, maar ik kan je vertellen dat het er niet veel beter op geworden is, wel anders. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |