IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 16 feb 04 release nieuw My Dying Bride album Vorige pagina | Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-01-2004 16:04 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik heb de cd Songs of Darkness, Words of Light nu zo'n 10 keer geluisterd. Ik vind het nog steeds wel een goede cd met erg goede nummers, maar de 'meesterwerken' die op vorige cds stonden ontbreken hier een beetje vind ik. Alleen het laatste nummer "A doomed lover" vind ik echt goed. Voor de rest zijn het ook wel goede nummers maar niet geniaal zeg maar. En "The blue lotus" vind ik zelfs redelijk slecht.
Misschien moet de plaat nog een beetje 'groeien', maar tot nu toe vind ik het een van de mindere cds van MDB. Toch nog wel een erg goede cd hoor. En tot nu toe de beste cd van 2004

Zenial

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-01-2004 16:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 16:04 schreef Zenial het volgende:
Ik heb de cd Songs of Darkness, Words of Light nu zo'n 10 keer geluisterd. Ik vind het nog steeds wel een goede cd met erg goede nummers, maar de 'meesterwerken' die op vorige cds stonden ontbreken hier een beetje vind ik. Alleen het laatste nummer "A doomed lover" vind ik echt goed. Voor de rest zijn het ook wel goede nummers maar niet geniaal zeg maar. En "The blue lotus" vind ik zelfs redelijk slecht.
Misschien moet de plaat nog een beetje 'groeien', maar tot nu toe vind ik het een van de mindere cds van MDB. Toch nog wel een erg goede cd hoor. En tot nu toe de beste cd van 2004

Ik ben het grotendeels met Zenial eens, alleen ben ik het er absoluut mee oneens dat "the Blue Lotus" slecht is De echte "knallers" ontbreken inderdaad. Er zijn weer wat nieuwe invloeden te horen, en dat is mooi, Aaron zingt bijvoorbeeld hier en daar wat (voor hem) ongebruikelijke zanglijnen, vooral in "the Blue Lotus". De CD lijkt wel wat minder intens dan normaal, wat gezapiger, maar goed, dat kan nog veranderen als ik hem een paar keer gehoord heb. Alles bij elkaar is het wel weer duidelijk MDB, met wat nieuwe elementen.

edit: ik geef het album nu ongeveer een 7, met doorgroeimogelijkheden naar een 8

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 14-01-2004 16:43]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 14-01-2004 17:05 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Een paar keer beluisterd, en IMHO de minste My Dying Bride tot nu toe. Elk nummer klinkt 't zelfde, geen vernieuwing (behalve wat meer keyboard als normaal), geen vette riffs. 't Klinkt me allemaal nogal futloos en inspiratieloos aan. Jammer.

' '
Usericon van ' '
Posted 14-01-2004 19:55 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 januari 2004 17:05 schreef filosofem het volgende:
Een paar keer beluisterd, en IMHO de minste My Dying Bride tot nu toe. Elk nummer klinkt 't zelfde, geen vernieuwing (behalve wat meer keyboard als normaal), geen vette riffs. 't Klinkt me allemaal nogal futloos en inspiratieloos aan. Jammer.

Precies. Net zoals The Dreadfull Hours. Een ware pruts-cd.

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 14-01-2004 19:59 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 19:55 schreef ' ' het volgende:
Precies. Net zoals The Dreadfull Hours. Een ware pruts-cd.

The Dreadfull Hours is hun beste werk tot nu toe.

Ik ben benieuwd of ze het weten te overtreffen.

This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/

NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 14-01-2004 20:06 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 14 januari 2004 16:04 schreef Zenial het volgende:

je verandert wel snel van mening? eerst geweldig na 2x luisteren en na 10x luisteren is het dan weer wat minder.

heb de helft tot nu toe 3x gehoord vond het vrij goed, weer andere invloeden inderdaad. geen mega succes maarja dat verwachte ik ook niet

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-01-2004 20:46 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 14 januari 2004 20:06 schreef NolthuarII het volgende:
je verandert wel snel van mening? eerst geweldig na 2x luisteren en na 10x luisteren is het dan weer wat minder.

Oh hij is nog steeds geweldig hoor
Maar niet zo tof als hun andere cds...

Zenial

NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 16-01-2004 13:51 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

hmmz ik vind het moeilijk te vergelijken met de andere cd's. qua sfeer vind ik het denk ik een van de beter cd's. Aron's stem is ook steeds mooier geworden naar mijn mening. maar de diversiteit op het album is niet erg groot geloof ik (heb pas 5 nummers compleet).

' '
Usericon van ' '
Posted 16-01-2004 14:12 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 januari 2004 19:59 schreef Stormblast het volgende:
The Dreadfull Hours is hun beste werk tot nu toe.

Hihi.

NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 17-01-2004 11:39 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 14:12 schreef ' ' het volgende:
Hihi.

inderdaad, nog nooit turn loose the swans geluisterd zeker stormblast ?

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 17-01-2004 11:39]

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 17-01-2004 12:09 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2004 11:39 schreef NolthuarII het volgende:
inderdaad, nog nooit turn loose the swans geluisterd zeker stormblast ?

Ikzelf heb Turn loose The Swans nog niet gekocht, maar heb verder
-The Angel and the dark river
-Like Gods Of The Sun
-The Light At The End Of The World
-Meisterwerk I
-The Dreadfull hours

Waarvan ik The Dreadfull Hours en Like Gods Of The Sun de beste vind...en neig net iets meer naar TDH. Veel meer sfeer (My hope, The destroyer ).

btw 16 februari dus 2 schijfjes aan gaan schaffen, de nieuwe MBD en de nieuwe Vintersorg

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 17-01-2004 12:12 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Godallemachtig Die jeugd van tegenwoordig.

quote:
Op 17 januari 2004 12:09 schreef Tormented soul het volgende:
Ikzelf heb Turn loose The Swans nog niet gekocht, maar heb verder
-The Angel and the dark river
-Like Gods Of The Sun
-The Light At The End Of The World
-Meisterwerk I
-The Dreadfull hours

Waarvan ik The Dreadfull Hours en Like Gods Of The Sun de beste vind...en neig net iets meer naar TDH. Veel meer sfeer (My hope, The destroyer ).

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 17-01-2004 12:17 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Oja ik ben natuurlijk niet trui als ik niet in het bezit ben van TLTS

TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 17-01-2004 13:05 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Ik vind de nieuwe cd geweldig. My Dying Bride bewijst hier weer dat het de gave heeft om met weinig en simpele middelen goede nummers kan schrijven.

My Wine in Silence is briljant.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-01-2004 16:19 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Staan de songteksten ook al ergens online, dat iemand weet...?

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 17-01-2004 22:01 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

fantastisch album...je hoort de nieuwe invloeden van Hamish veel meer, erg goed samenspel tussen de 2 gitaren

Appel
Stoomfiets Speaking!
Usericon van Appel
Posted 17-01-2004 23:32 by Appel Wijzig reactieProfiel van AppelQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_user.php?id=2048

heb meisterwerk II

[Dit bericht is gewijzigd door Appel op 17-01-2004 23:33]

Red de fietsen de winter door.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-01-2004 23:34 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2004 13:05 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Ik vind de nieuwe cd geweldig. My Dying Bride bewijst hier weer dat het de gave heeft om met weinig en simpele middelen goede nummers kan schrijven.

My Wine in Silence is briljant.

juist ja!! My Wine In Silence is inderdaad geweldig!! wat een heerlijk gitaarloopje!!

depressief...... oeh, wat een mistroostige sfeer!

I Find That I Am Not There...

' '
Usericon van ' '
Posted 17-01-2004 23:36 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Hebben jullie allemaal wel eens Turn Loose the Swans of The Angel and the Dark River geluisterd? Ik geloof er geen zak van, want als je die geluisterd hebt kun je niet meer met een recht gezicht zeggen dat dit een goede plaat is.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 17-01-2004 23:41 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ooit gehoord van ontwikkeling van een band??

het zou toch van de dolle zijn als MDB een TLTS-2 of een TAATDR-2 zou gaan maken.....

ik vind dit wel een puike plaat en bij deze uitspraak staat mijn gezicht reterecht!!

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 17-01-2004 23:51 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Zelfs ik vind het een goede plaat, dus JFrost moet hem gewoon eens echt gaan luisteren...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 18-01-2004 0:18 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

wie zegt nou dat THE BLUE LOTUS slecht is???

briljante zanglijn in dit nummer!!!

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 18-01-2004 0:20 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 0:18 schreef rvanderholst het volgende:
wie zegt nou dat THE BLUE LOTUS slecht is???

briljante zanglijn in dit nummer!!!

Ik.

' '
Usericon van ' '
Posted 18-01-2004 3:32 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 17 januari 2004 23:41 schreef rvanderholst het volgende:
ooit gehoord van ontwikkeling van een band??

het zou toch van de dolle zijn als MDB een TLTS-2 of een TAATDR-2 zou gaan maken.....

ik vind dit wel een puike plaat en bij deze uitspraak staat mijn gezicht reterecht!!

Ja ontwikkeling van een band ja. Inderdaad. Dus niet proberen met 'TLATEOTW' terug te gaan naar 'TLTS'. Ze zijn gewoon uitgepoept man. Ze proberen weer een beetje de succes-formule van Turn Loose the Swans te doen herleven, maar het lukt ze van geen kanten.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 18-01-2004 3:35 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 3:32 schreef ' ' het volgende:
Ja ontwikkeling van een band ja. Inderdaad. Dus niet proberen met 'TLATEOTW' terug te gaan naar 'TLTS'. Ze zijn gewoon uitgepoept man. Ze proberen weer een beetje de succes-formule van Turn Loose the Swans te doen herleven, maar het lukt ze van geen kanten.
Hey, kom op zeg...waar heb ik dit aan verdiend? rvanderholst een beetje als eerste afbranden...ben ik niet meer je alles? Ik kom hier na hoop ik?

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com