IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : ZM frontpage vraagjes. Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2004 19:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Damesch ende heeren. Ik weet niet of het e.e.a. al eerder besproken is, vandaar dat ik dit topic post.

ZM is een leuke zine met name wat nieuws betreft. Op review gebied is het echter IMHO enigszins matig. Niet zozeer wat de kwaliteit betreft maar meer de kwantiteit. Er worden bijna uitsluitend nieuwe en relatief nieuwe releases behandeld maar oude(re) klassiekers (en missers) zijn een beetje onderbelicht. Voor de 'oude rotten' en mensen die toch al bij ZM betrokken zijn is dat niet zo erg. Het zou echter voor het uitbreiden van de 'reader base' nuttig kunnen zijn. Ook draagt het zorg voor een meer complete overview van de metal scene. Ik snap dat de redactie leden uiteraard niet over 48 uur in een dag beschikken maar mij persoonlijk lijkt het zeer prettig om de review base uit te breiden. Nogmaals, niet zozeer voor mij of voor de 'stamgasten' maar 'ter meerdere groei en bloei'* van ZM in het algemeen.

Ten tweede vroeg ik me af of het niet interessant zou zijn om de reviews in twee talen aanbieden. Dus een nederlandse 'zine en review base en (in het begin) een 'partner site' met in het Engels vertaalde reviews. Dit wederom om de 'reader base' te kunnen vergroten. Hier kleven uiteraard wat meer haken en ogen aan maar die kunnen m.i. uitgewerkt worden.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

*inside grapje voor Bintmeister

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 19-01-2004 19:07]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 19-01-2004 19:15 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Een search op de thuispagina zou ook handig zijn..


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-01-2004 19:16 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 januari 2004 19:15 schreef Sjaan het volgende:
Een search op de thuispagina zou ook handig zijn..
Een bril voor jou misschien ook?



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2004 19:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 19:15 schreef Sjaan het volgende:
Een search op de thuispagina zou ook handig zijn..


Wat Judge zei...

Er zit toch een search op?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-01-2004 19:17 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht



I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 19-01-2004 19:23 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Hm, nooit gezien..

Plaats de search op een duidelijkere plaats dan.. Had ik me int verleden veel moeite kunnen besparen


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 19:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 19:06 schreef Chelman het volgende:
ZM is een leuke zine met name wat nieuws betreft. Op review gebied is het echter IMHO enigszins matig. Niet zozeer wat de kwaliteit betreft maar meer de kwantiteit.
Als we meer redactieleden zouden hebben zouden we ook meer kunnen bespreken, wat meer labels ervan zou overtuigen ons meer te sturen waardoor we meer reviewen etc etc etc.

quote:
Er worden bijna uitsluitend nieuwe en relatief nieuwe releases behandeld maar oude(re) klassiekers (en missers) zijn een beetje onderbelicht. Voor de 'oude rotten' en mensen die toch al bij ZM betrokken zijn is dat niet zo erg. Het zou echter voor het uitbreiden van de 'reader base' nuttig kunnen zijn. Ook draagt het zorg voor een meer complete overview van de metal scene.
Ik zie zelf niet echt het nut daar van in. De oudere albums kent men meestal al en ik denk dus niet dat men dan een review daarvan gaat lezen

quote:
Ik snap dat de redactie leden uiteraard niet over 48 uur in een dag beschikken maar mij persoonlijk lijkt het zeer prettig om de review base uit te breiden. Nogmaals, niet zozeer voor mij of voor de 'stamgasten' maar 'ter meerdere groei en bloei'* van ZM in het algemeen.
Kom ons helpen zou ik zeggen, aanwas kunnen we erg goed gebruiken.

quote:
Ten tweede vroeg ik me af of het niet interessant zou zijn om de reviews in twee talen aanbieden. Dus een nederlandse 'zine en review base en (in het begin) een 'partner site' met in het Engels vertaalde reviews. Dit wederom om de 'reader base' te kunnen vergroten. Hier kleven uiteraard wat meer haken en ogen aan maar die kunnen m.i. uitgewerkt worden.
Voor zover ik weet was de bedoeling van Paul om zich specifiek op de nederlandstalige metalfan te richten, er zijn een aantal e-zines die dat doen, ZM heeft ervoor gekozen dat niet te doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 19:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 19:23 schreef Sjaan het volgende:
Hm, nooit gezien..

Plaats de search op een duidelijkere plaats dan.. Had ik me int verleden veel moeite kunnen besparen
En ik met aan één kant - 7 vind em zonder moeite ....


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2004 19:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 19:38 schreef Jenje het volgende:
Ik zie zelf niet echt het nut daar van in. De oudere albums kent men meestal al en ik denk dus niet dat men dan een review daarvan gaat lezen



Jij en ik wel, ja. Een nieuwe gebruiker die op zoek is naar zijn 'eigen' zine gaat hoogstwaarschijnlijk als eerste naar zijn favo bandje zoeken. Goede kans dat hij dan bijvoorbeeld 'Show No Mercy' of 'RTL' gaat zoeken (bij wijze van spreken). Als die het niet vindt....zeg ie: 'wat een kutzine' en gaat naar een andere....

quote:

Kom ons helpen zou ik zeggen, aanwas kunnen we erg goed gebruiken.



Ik hecht te veel waarde aan correct taalgebruik om mijn allochtoon gebrabbel op de frontpage te moeten aanschouwen.

quote:

Voor zover ik weet was de bedoeling van Paul om zich specifiek op de nederlandstalige metalfan te richten, er zijn een aantal e-zines die dat doen, ZM heeft ervoor gekozen dat niet te doen.


Ik wil dit principe ook niet loslaten. Mij ging het juist om het feit dat als je kan aantonen dat je reviews veel gelezen worden, je dan inderdaad makkelijker aan promo's e.d. kan komen waardoor je aanbod steeds beter wordt en....en...you get the picture.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 19:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 19:47 schreef Chelman het volgende:
Jij en ik wel, ja. Een nieuwe gebruiker die op zoek is naar zijn 'eigen' zine gaat hoogstwaarschijnlijk als eerste naar zijn favo bandje zoeken. Goede kans dat hij dan bijvoorbeeld 'Show No Mercy' of 'RTL' gaat zoeken (bij wijze van spreken). Als die het niet vindt....zeg ie: 'wat een kutzine' en gaat naar een andere....
Er is vast een manier om dit te doen, maar ik denk dat je dan afhankelijk bent van wat de redacteuren aan eigen collecties hebben, en dat je dus een bepaalde metalkleur krijgt (veel doom, of death of black) en dat je dan ook een onevenwichtig beeld krijgt. Ik denk trouwens niet dat mensen een kut-cd van 10 jaar geleden graag willen reviewen, dat zijn dingen die je graag snel vergeet
quote:
Ik hecht te veel waarde aan correct taalgebruik om mijn allochtoon gebrabbel op de frontpage te moeten aanschouwen.
Kutsmoes , spellingscontrole!!!
quote:
Ik wil dit principe ook niet loslaten. Mij ging het juist om het feit dat als je kan aantonen dat je reviews veel gelezen worden, je dan inderdaad makkelijker aan promo's e.d. kan komen waardoor je aanbod steeds beter wordt en....en...you get the picture.
Als je je site in het engels doet zul je zekers wat meer bezoekers, meer aandacht trekken. Het is een keuze die onze grote wijze administrator maakt.
En ik vind het wel wat hebben, om alleen op Nederland en wannabee-Nederland (België) te mikken.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-01-2004 19:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 19:47 schreef Chelman het volgende:
(...)
Ik hecht te veel waarde aan correct taalgebruik om mijn allochtoon gebrabbel op de frontpage te moeten aanschouwen.
(...)



Nou - en dit is gelijk een punt van kritiek richting de huidige redacteuren - jouw Nederlands is beter dan dat van de gemiddelde recensie die ik lees op ZM. Ik zit me zo nu en dan helemaal kapot te ergeren aan het slechte Nederlands...

Maar wat Jenje zegt, hebben jullie redacteuren geen spellings- en grammaticacontrole?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2004 20:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 19:53 schreef Jenje het volgende:
Er is vast een manier om dit te doen, maar ik denk dat je dan afhankelijk bent van wat de redacteuren aan eigen collecties hebben, en dat je dus een bepaalde metalkleur krijgt (veel doom, of death of black) en dat je dan ook een onevenwichtig beeld krijgt. Ik denk trouwens niet dat mensen een kut-cd van 10 jaar geleden graag willen reviewen, dat zijn dingen die je graag snel vergeet


Klopt. Maar dit is op zich een overkomelijk probleem. Er zitten hier op ZM genoeg experts in de minder gangbare genres die wellicht te porren zouden zijn. Denk ik dan...
quote:

Kutsmoes , spellingscontrole!!!



Iesch gaat mij mier om grammatica weetsje.
quote:

Als je je site in het engels doet zul je zekers wat meer bezoekers, meer aandacht trekken. Het is een keuze die onze grote wijze administrator maakt.
En ik vind het wel wat hebben, om alleen op Nederland en wannabee-Nederland (België) te mikken.



Kan ik mee leven en ik begrijp het op zich wel. Was enkel een voorstel die een potentieele groei veroorzaken kan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 20:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Iedereen heeft neem ik aan spellingscontrole, de grammaticacontroles zijn zo betrouwbaar als mijn stoelgang (niet dus), maar ik merk zelf ook vaak genoeg dat er flink wat fouten door die controle en die van jezelf (keertje doorlezen) heen schieten. Beste zou zijn om iemand anders je stukken te laten controleren op fouten, maar dat kost weer teveel tijd.

Als er echt vreselijke fouten in zitten worden die wel opgemerkt door mederedactieleden en die kunnen die dan ook aanpassen ...

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, natuurlijk proberen we erop te letten, maar ja ...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 19-01-2004 20:04 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 19 januari 2004 19:58 schreef altx het volgende:
Nou - en dit is gelijk een punt van kritiek richting de huidige redacteuren - jouw Nederlands is beter dan dat van de gemiddelde recensie die ik lees op ZM. Ik zit me zo nu en dan helemaal kapot te ergeren aan het slechte Nederlands...

Maar wat Jenje zegt, hebben jullie redacteuren geen spellings- en grammaticacontrole?


Ik moet zeggen dat ik weinig rondhang op de FP, maar als het zin heeft wil ik best even naar het Nederlands kijken van een tekst voordat die gepubliceerd gaat worden. Weet alleen niet of daar behoefte aan is. Ik kan er zelf vaak slecht tegen, maar veel andere mensen valt het niet eens op als er veel fouten in een tekst staan.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 20:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 20:00 schreef Chelman het volgende:
Klopt. Maar dit is op zich een overkomelijk probleem. Er zitten hier op ZM genoeg experts in de minder gangbare genres die wellicht te porren zouden zijn. Denk ik dan...
Bij deze mogen deze zich melden! Animo valt namelijk nogal tegen


quote:
Iesch gaat mij mier om grammatica weetsje.
Niet zeiken je typt prima nederlands ... je durft gewoonweg niet .. CHICKEN !


quote:
Kan ik mee leven en ik begrijp het op zich wel. Was enkel een voorstel die een potentieele groei veroorzaken kan.
Ik wijs het ook niet af, geef enkel mijn gedachten erover


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2004 20:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 19:58 schreef altx het volgende:
Nou - en dit is gelijk een punt van kritiek richting de huidige redacteuren - jouw Nederlands is beter dan dat van de gemiddelde recensie die ik lees op ZM. Ik zit me zo nu en dan helemaal kapot te ergeren aan het slechte Nederlands...

Maar wat Jenje zegt, hebben jullie redacteuren geen spellings- en grammaticacontrole?




Zpelvauten vind ik onvergeeflijk op een frontpage of recensie. Grammatica kan ik nog enigszins mee leven (daarvoor maak ik zelf te veel fouten).

Slechte stijl en zinsconstructies....dat is het moeilijkst om te overkomen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-01-2004 20:16 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 20:02 schreef Jenje het volgende:
(...)
Waar mensen werken worden fouten gemaakt, natuurlijk proberen we erop te letten, maar ja ...


Dat begrijp ik ook wel.


Maar er is iig 1 recensent (ik weet uit m'n hoofd ff niet wie) bij wie ik standaard taalfouten ga zitten tellen als ik een recensie van die persoon zit te lezen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 20:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

sorry


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-01-2004 20:19 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 20:17 schreef Jenje het volgende:
sorry


Hehe, grappenmaker!

Jouw recensies zijn best in orde, dus je hoeft je niet aangesproken te voelen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 20:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 20:19 schreef altx het volgende:
Hehe, grappenmaker!

Jouw recensies zijn best in orde, dus je hoeft je niet aangesproken te voelen.
Ik heb gelukkig een vriendin die mijn stukken na publicatie nogal eens kritisch doorleest en ze dan opnieuw schrijft en opnieuw online zet.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-01-2004 20:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 20:20 schreef Jenje het volgende:
Ik heb gelukkig een vriendin die mijn stukken na publicatie nogal eens kritisch doorleest en ze dan opnieuw schrijft en opnieuw online zet.


Hehe, veel betere spellingscheckers bestaan er niet...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 20:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 20:22 schreef altx het volgende:
Hehe, veel betere spellingscheckers bestaan er niet...
Dat dacht ik



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 19-01-2004 20:25 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik zou best wel wat melodieuze death/black en misschien nog wel wat old school death willen reviewen. Maar ik denk niet dat het voor mij ook maar enig nut heeft om een mailtje te sturen. (Jaja, zelfkennis )



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-01-2004 20:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nog even laten zien :


Nieuwe redactieleden gezocht!

Onlangs heeft de ZwareMetalen redactie helaas afscheid moeten nemen van Michiel (Judge M). En aangezien ZwareMetalen ook elke dag meer en meer bezoekers trekt zoekt ZwareMetalen nieuwe, fanatieke redactieleden.

Werkzaamheden:

- Opzoeken en plaatsen van nieuwsitems.
- Bezoeken van concerten en daar een verslag van maken.
- Interviews afnemen en uitwerken.
- Recenseren van cd’s, dvd’s en demo’s.

Vereisten:

- Goede kennis van hardrock en metal.
- Goede kennis van de Nederlandse taal.
- Algemene kennis van html en enige ervaring in het werken met computers.
- Veel inzet, niet alleen nieuws-items, cd-reviews, live-reviews en interviews schrijven van favoriete bands, maar ook van bands die niet direct in zijn of haar straatje liggen.
- Tijd (liever geen mensen die al verbonden zijn aan andere e-zines, magazines of clubs)

Heb je interesse en denk je dat je een aanwinst zult zijn voor ZwareMetalen, mail dan naar vacature@zwaremetalen.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-01-2004 21:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik vind het idee van Chelman goed, al gaat het een beetje voorbij aan het idee van een e-zine, want volgens mij is een e-zine, net als een tijdschrift, niet bedoeld om een database van allerlei informatie te zijn. Dat wordt het wel, naarmate de tijd vordert, maar er worden achteraf geen gaten gevuld. [/brakke zin] Maar toch, het is wel nuttig, alleen weet ik niet of het de readerbase echt zal vergroten, want de mensen die al niet blijven hangen als ze ZM tegenkomen, blijven dan alleen terugkomen voor archiefmateriaal. En voor de "beginnende" mensen, geven sites als allmusic.com (voor reviews, zelfs voor goede reviews) en Zenial (voor cijfers en korte opmerkingen) al genoeg informatie, en aangezien die al een grote database hebben weet ik niet of je daar tegen op kan.

Hoe dan ook, na al dat afkraken, blijf ik het een goed idee vinden Ik zou er zelf aan mee willen schrijven, alleen denk ik dat er wel sturing moet komen, dat het niet na 2 maanden doodbloedt en dat er niet alleen reviews komen van (zoals eerder gezegd) de geijkte genres en bands.

En ook voor Jenjes standpunt heb ik begrip, het is een beetje raar om oud materiaal te gaan reviewen terwijl er nog niet genoeg mensen zijn voor het nieuwe materiaal. Een idee is om dit te splitsen, of om de reviewers van oud materiaal eerst te laten wennen en ze dan ook voor nieuw materiaal te gebruiken. Dan ligt er wat minder druk op en wordt de drempel naar "echt" redactielid een stuk lager.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 20-01-2004 0:02 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 19 januari 2004 21:57 schreef ZelThoR het volgende:
En voor de "beginnende" mensen, geven sites als allmusic.com (voor reviews, zelfs voor goede reviews) en Zenial (voor cijfers en korte opmerkingen) al genoeg informatie, en aangezien die al een grote database hebben weet ik niet of je daar tegen op kan.

Niemand kan tegen mij op!

Maar een ander voorstel:
ZM moet zich focussen op zijn sterke punten. Er zijn erg veel metal e-zines beschikbaar op internet, ook in het nederlands, die groter en beter zijn dan ZM. Maar voor zover ik weet heeft ZM wel het grootste nederlandse metal-forum. Kan die tijd en energie dan niet beter in het forum worden gestoken ipv het e-zine?


Zenial


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen