IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : ZM frontpage vraagjes. Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2004 14:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 14:37 schreef ~Narsil het volgende:
... het is volgens mij niet de bedoeling om de nummers stuk voor stuk te gaan toelichten in een review? Tenminste, als het dat is wat je bedoelt?


Dat proef ik ook uit de post van Vlodak..

Terwijl dat juist iets is waar we bewust niet voor gekozen hebben, niet met het fileermes door albums heen, maar korte en dus leesbare reviews schrijven..

Er zullen best bezoekers zijn die ellenlange reviews interessant vinden, over het algemeen nodigt zo'n enorme lap tekst niet bepaald uit tot lezen.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 20-01-2004 14:45 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

... wat leuk, we krijgen zinnige input en reactie, en er is zelfs sprake van interactie... ik word er zowaar bijna sentimenteel van


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-01-2004 14:45 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 14:44 schreef Snaack het volgende:
Dat proef ik ook uit de post van Vlodak..

Terwijl dat juist iets is waar we bewust niet voor gekozen hebben, niet met het fileermes door albums heen, maar korte en dus leesbare reviews schrijven..

Er zullen best bezoekers zijn die ellenlange reviews interessant vinden, over het algemeen nodigt zo'n enorme lap tekst niet bepaald uit tot lezen.


dat begrijp ik zie mijn toelichting hierboven


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2004 14:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 14:45 schreef Vlkodlak het volgende:
dat begrijp ik zie mijn toelichting hierboven


Dat krijg je al je op quote klikt en vervolgens koffie gaat zetten heh, dan ben je te laat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-01-2004 14:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 14:46 schreef Snaack het volgende:
Dat krijg je al je op quote klikt en vervolgens koffie gaat zetten heh, dan ben je te laat


hebbie koffie voor mij dan?


...waarschinlijk niet. ik ga koffie zetten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-01-2004 15:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zet ook wat voor mij

Wat trouwens sommige mensen niet inzien (geloof ik) is dat een verandering niet per se hoeft te betekenen dat alle redactieleden anders gaan werken; het kan ook zo zijn dat er "aanvullende" mensen komen die de nieuwe ideeën gaan uitwerken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 15:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 14:17 schreef Chelman het volgende:
Maar waarom gaat er (behalve Jenje) niemand van de redactie/mods in op de voorstellen van ZelThor en mij aangaande de aanstelling van 'genre-experts' die de hiaten in ons archief aanvullen?
Omdat ik iemand ben die dit soort dingen erg graag doet, en met name inhoudelijke gesprekken erover vind ik erg tof.

Oh wil je aub moderators en redactie niet op één hoop gooien, zijn 2 heel verschillende dingen. Voor de zm-redactie moet je wat kunnen namelijk


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-01-2004 15:14 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 januari 2004 15:13 schreef Jenje het volgende:
Oh wil je aub moderators en redactie niet op één hoop gooien, zijn 2 heel verschillende dingen. Voor de zm-redactie moet je wat kunnen namelijk
Zei de ex-mod die gestopt is omdat ie maar niet kon onthouden waar de link naar de moderator-functies zit!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 15:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 1:01 schreef Chelman het volgende:
Wellicht is het een idee om een aantal mensen te benaderen om enkele reivews te schrijven binnen hun favo genre? (Atilla, gunman, ironglory, hub)? Begin small....
Ik heb zelf het beginsel dat mensen zelf naar voren moeten stappen, dat is voor mij namelijk al een flink teken dat iemand inzet wil tonen (overigens betekent dit niet dat genoemde mensen dat niet zouden kunnen, voordat ik weer verkeerd geïnterpreteerd word)

quote:
Ik kan me voorstellen dat de 'vacature' enigszins afschrikkend werkt aangezien de werkenden onder ons niet altijd alle gewenste punten in kunnen vullen. Als ik voor mezelf spreek: regelmatig reviews aanleveren en nieuws doen is prima, ik kan bijvoorbeeld i.v.m. mijn werk geen regelmatige concert reviews met 100% zekerheid garanderen.
De vereisten in die vacature zijn ook aan de hoge kant, er kan dan kleine beetjes ingegeven worden, maar niet in zulke mate dat we straks 5 redactieleden erbij hebben waarvan er 2 geen nieuws kunnen doen, 3 geen live reviews en 1 geen interviews, dat schiet niet op en dat werkt niet prettig.


quote:
Dank u
Het zal je niet verwonderen dat ik niet geheel zonder reden een engelstalige subtakje had voorgesteld. Maar ik wil best wel over een maandje of zo wat van mijn werk naar je meelen. (heb komende maand weinig vrije tijd)
Op zich kost het redactiewerk niet veel tijd, ik doe er nog hoofdredactiewerk en festivalorganisatie bij en ik red het wel in een uurtje per dag (gemiddeld), alleen redactie werk kost je dus hoogstens een uurtje of 2, 3 per week.

quote:
Op 19 januari 2004 21:57 schreef ZelThoR het volgende:
En ook voor Jenjes standpunt heb ik begrip, het is een beetje raar om oud materiaal te gaan reviewen terwijl er nog niet genoeg mensen zijn voor het nieuwe materiaal. Een idee is om dit te splitsen, of om de reviewers van oud materiaal eerst te laten wennen en ze dan ook voor nieuw materiaal te gebruiken. Dan ligt er wat minder druk op en wordt de drempel naar "echt" redactielid een stuk lager.
Nee dat werkt niet echt, alle redactieleden moeten in zoveel mogelijk hetzelfde werk doen, niet de één alleen dit en de ander alleen dat. Dat werkt gewoon niet prettig.

quote:
Op 20 januari 2004 14:13 schreef Vlkodlak het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er veel te veel gezeurd wordt over spelling, terwijl dat naar mijn mening een stuk minder boeiend is dan waar het feitelijk om gaat: de inhoud. Op dat punt schieten de reviews op de fp nog al eens te kort vind ik. Sommige reviews zijn naar mijn mening wel erg kort en geven weinig informatie over de muziek.


Dit is iets waar we dmv die vacature aan willen werken, mensen erbij met verstand van zaken en die een goed stukje kunnen schrijven. En onderschat vooral dat laatste deel niet, het is donders moeilijk om iets te schrijven wat prettig leest, wat inhoudelijk goed is en waar de lezer en de band iets aan heeft.

Zie die vacature niet als een teken dat er iets mis is bij ZM, ik vind dat we goed werk doen, het stijgend aantal bezoekers van de frontpage wijst dat ook uit. Maar we willen meer en beter, als je dat namelijk niet ambieert kun je net zo goed stoppen.

Dit topic vind ik erg de moeite waard aangezien het mij een indicatie van de waardering voor ons werk geeft, en we leren zo waar zwaktes zitten die we zelf niet wisten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 15:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 15:14 schreef helmet het volgende:
Zei de ex-mod die gestopt is omdat ie maar niet kon onthouden waar de link naar de moderator-functies zit!
Jij hebt een slecht geheugen hippie, teveel geblowed kennelijk.

Oh je bent off topic


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 20-01-2004 15:39 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 15:25 schreef Jenje het volgende:
Dit is iets waar we dmv die vacature aan willen werken, mensen erbij met verstand van zaken en die een goed stukje kunnen schrijven. En onderschat vooral dat laatste deel niet, het is donders moeilijk om iets te schrijven wat prettig leest, wat inhoudelijk goed is en waar de lezer en de band iets aan heeft.
Totaal mee eens, een stukje schrijven doe je niet "zomaar" daar moet gewoon grondig over nagedacht worden en de muziek moet ge-observeerd worden, je hebt namelijk luisteren en "luisteren" als je begrijpt wat ik bedoel. Daarnaast is het de kunst om niet je mening op te dringen, maar om hem te geven! De lezer moet het gevoel krijgen de muziek te "horen" als hij/zij iets leest, daarnaast vind ik het erg belangrijk dat de band een soort van diagnose krijgt over zijn muziek, en dat dit opbouwend kan zijn voor verder werk!


Lies
Usericon van Lies
Posted 20-01-2004 16:12 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 14:13 schreef Vlkodlak het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er veel te veel gezeurd wordt over spelling, terwijl dat naar mijn mening een stuk minder boeiend is

Een correct taalgebruik is het minste dat je je lezers verschuldigd bent vind ik. Uiteindelijk is ZM toch een e-zine, en om dan kanjers van fouten in reviews, interviews, e.d.m. te laten staan, vind ik niet kunnen.

En als jullie voorbeelden willen: kijk 'ns naar de review van Songs Of Darkness, Words Of Light van MDB; ik weet niet wie die geschreven heeft (en het is dus ook geen persoonlijke aanval op de reviewer), maar als ik in om het even welke tekst zoveel taal- en stijlfouten tegenkom, stop ik met lezen. Dan mag de inhoud nog zo goed zijn, voor mij hoeft het niet meer.

Misschien ben ik een muggenzifter, maar schrijffouten als "aggressief" (heel consequent toegepast), "heugelijk" (waar slaat een zin als "Het heugelijke feit is dan eindelijk hier." eigenlijk op?), e.d.m. doen mij ineenkrimpen. Woorden worden uitgevonden (cf. "de melancholiek") en in een verkeerde context gebruikt. Platen die als een huis op zich staan klinken mij enigszins vreemd in de oren, en hoe graag ik ook de mening van anderen hoor, een "persoonlijke" opinie lijkt mij wat te veel van het goede. Daarnaast zitten er ook nog fouten à la "over de deze 14 jarige periode van bestaan" en "Ik kan mezelf hierbij niet bij aansluiten," die me dunkt makkelijk te verhelpen zijn. Spellingscontroles en je tekst nalezen (of laten nalezen) kunnen wonderen verrichten.

(Dit is natuurlijk maar één tekst die ik eruitpik, maar er zijn nog meer dan genoeg andere waar ik met plezier wat commentaar bij geef.)


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-01-2004 16:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 13:59 schreef ~Narsil het volgende:
Er is al eens eerder een soortgelijk topic geweest, en daarin heb ik meerdere keren gevraagd of je jouw beweringen kon staven met voorbeelden. Kwestie dat we daar verder mee komen hé, en ik heb daar nooit enig voorbeeld van zien verschijnen... dus mensen ik herhaal mijn vraag: als jullie iets hebben op te merken over de schrijfstijl ed. van de redactieleden kunnen jullie daar aub enkele voorbeelden bij geven... per mail desnoods. Het adres is nog steeds redactie @ZM.com

We kunnen er maar uit leren hé.
Ik vind persoonlijk ook dat we echt een eindredactie nodig hebben.


Ok, als ik weer eentje tegenkom, zal ik het gelijk mailen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-01-2004 17:33 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 16:12 schreef Lies het volgende:
En als jullie voorbeelden willen: kijk 'ns naar de review van Songs Of Darkness, Words Of Light van MDB; ik weet niet wie die geschreven heeft (en het is dus ook geen persoonlijke aanval op de reviewer),



hej, lies, thanks voor de opbouwende kritiek op mijn review van MDB. Inderdaad nu ik het weer eens terug lees heb je op sommige punten wel gelijk. eens kijken of ik de tijd kan vinden om er nog iets beters van te maken.

in het vervolg zal ik mijn reviews niet meteen online plaatsen en de volgende dag nog eens rustig doorlezen. helaas werk ik in zweden op een zweedse compu en heb geen nederlandse spellingscontrole.... jammer (iemand die weet waar ik zoiets misschien kan downloaden??)

ik zie dit dan ook niet als persoonlijke aanval, maar als iets waar ik wat mee kan.

een eindredacteur zal mijns inziens wonderen doen alleen ben ik benieuwd hoe we dat ter uitvoering zullen brengen. Een eindredactie topic voor alle leden in het forum misschien??

Ik moet toegeven dat ik soms ook de reviews wat aan de korte kant vind en dat er meer over de achtergrond van de bands wordt gesproken da over de muziek... en waar draait het nou allemaal om???

waar ik me wel aan kan ergeren is ZELTHOR... je gaat toch niet op de FP posten dat er spel en stijl fouten in staan?? dat staat wel heel lullig. de boodschap komt in dit topic ook wel over. de redacteuren lezen deze topics echt wel... sorry, vinnik nie kunnu!


I Find That I Am Not There...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-01-2004 17:36 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 januari 2004 17:33 schreef rvanderholst het volgende:
helaas werk ik in zweden op een zweedse compu en heb geen nederlandse spellingscontrole.... jammer (iemand die weet waar ik zoiets misschien kan downloaden??)
Welke tekstverwerker?


I'm not being rude. You're just insignificant.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-01-2004 17:36 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

WORD 2000


I Find That I Am Not There...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-01-2004 17:37 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 januari 2004 17:36 schreef rvanderholst het volgende:
WORD 2000
Tip: download een andere Office suite


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 17:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Werken alle office pakketten niet met een standaard spellingsbestand-formaat?

Dan kan ik je ze wel een keer sturen


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-01-2004 17:57 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

klinkt goed, kzal vanavond effe ernaar zoeken!



I Find That I Am Not There...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-01-2004 18:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 17:33 schreef rvanderholst het volgende:
waar ik me wel aan kan ergeren is ZELTHOR... je gaat toch niet op de FP posten dat er spel en stijl fouten in staan?? dat staat wel heel lullig. de boodschap komt in dit topic ook wel over. de redacteuren lezen deze topics echt wel... sorry, vinnik nie kunnu!

Sorry, ik kan me voorstellen dat je dat lullig vindt.

Alleen vind ik het wel een beetje overdreven Ik ging er niet diep op in, het enige wat ik aan kritiek gaf was over spel/stijlfouten, en dat vind ik best kunnen nadat ik heb gezegd dat het een goede review is, dat heeft wel een logisch verloop.

Maar goed, als jij het vervelend vindt, nogmaals sorry, ik zal het proberen niet meer te doen

Ik verwees overigens naar dit topic om m'n bron aan te geven, niet om je daar naar toe te dwingen

edit: Ik heb de kritiek net uit m'n reactie op de FP verwijderd!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 20-01-2004 18:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-01-2004 18:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

@Jenje:

Ik ben het eens met je punt dat alle redactieleden dezelfde taakomschrijving moeten hebben, of dat dat in ieder geval wenselijk is.
Maar je hoeft de "archiefmensen" geen redactielid te laten zijn, voor mijn part noem je het aspirant-redactieleden of Jenje-wannabee's, dan geef je nog extra aan dat het als leerweg/introductie bedoeld is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 18:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja kom zeg, dan komen er straks allemaal kansarme hangjongeren hier bij ons een leerproces volgen ..


hmm levert wel subsidie op .. hmmm hmm


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-01-2004 18:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 18:46 schreef Jenje het volgende:
Ja kom zeg, dan komen er straks allemaal kansarme hangjongeren hier bij ons een leerproces volgen ..


hmm levert wel subsidie op .. hmmm hmm

Daarom! Dat is alleen maar mooi!

Maareh, dat lijkt me juist ideaal voor jou om dat te besturen, beetje de nieuwelingen inwijden (of inrijden, whatever).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-01-2004 18:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm ... ik denk niet dat ik erg veel tijd heb om ook nog eens nieuwe leden bij elk stapje te begeleiden.

Nadeel van 'oude' reviews is dat die ook met regelmaat moeten verschijnen en ik denk niet dat dat te verwezenlijken is ...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-01-2004 18:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 18:55 schreef Jenje het volgende:
Hmm ... ik denk niet dat ik erg veel tijd heb om ook nog eens nieuwe leden bij elk stapje te begeleiden.

Nadeel van 'oude' reviews is dat die ook met regelmaat moeten verschijnen en ik denk niet dat dat te verwezenlijken is ...

Ja, het archief moet wel met een redelijk tempo vollopen, en aangezien de animo nogal laag is tot nu toe zit dat er niet echt in.

Maar dat kan er ook aan liggen dat niet iedereen hier (Administration) kijkt en dit dus waarschijnlijk niet gelezen wordt? Ik kan me in ieder geval voorstellen dat behalve het klachtentopic de meeste mensen niet snel iets zullen openen hier.

edit: zeker niet met zo'n topictitel kan dat niet "Eventuele implementatie van reviews oude albums" worden ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 20-01-2004 18:59]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen