IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Nederhop (Osdorp Posse, Onderhonden, Neuk, etc.) Vorige pagina | Volgende pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-01-2004 23:45 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 22:49 schreef altx het volgende:
Extince vind ik dan weer helemaal niks... Het nummer Spraakwater bijvoorbeeld... te erg voor woorden...
Nee inderdaad dan hoor ik liever Braakwater van de O.P


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Orion
Usericon van Orion
Posted 20-01-2004 23:49 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

Jo, Def P.! Hoe begint een tof feest?
Pass me the....
Stuur alle discosukkels naar buiten,
blijf op ze staan en gooi ze dan door de ruiten.
Want het is laag tuig en voor mij moeten ze buigen,
en dan schop ik hun gebit aan duigen.
Want op mijn feest draait niemand pop
maar alleen hiphop,
en wie zeikt aan m'n kop,
die krijgt een schop
in z'n kier want Def P. is hier en geef mij maar
Bier is hier, voor plezier!
Bier is hier, voor plezier!
Dit is een ode aan m'n bier,
een toverdrank die altijd zorgt voor plezier.
Vers uit het vat of uit een krat,
zelfs met blikkies zuip ik me nog zat.
De een drinkt rum, de ander gin,
maar met bier komt pas echt de stemming er in.
Ze zeggen in de hemel is geen bier,
want waarvoor anders kwam jezus hier?
Bier is hier, voor plezier!
Bier is hier, voor plezier!
Na een bier of vijf, versier je elk wijf.
Na een bier of zes, kijk je niet op een fles.
Na een bier of zeven, begin je te leven.
Na een bier of acht, voel je de kracht.
Na een bier of negen, kun je overal tegen.
Na een bier of tien, ga je anders zien.
Na een bier of elf, kun je lachen om jezelf, en
Na een bier of twaalf, is niets meer schandalig.
Bier is hier, voor plezier!
Bier is hier, voor plezier!
Bier, daarvoor ben ik hier,
maar elke vier moer ik pissen als een stier.
Maar dat is goed, want als je niet pissen moet,
dan zit je zo vol en je poept uit je hoed. (Van je voet tot je hoed? -M.K.)
Zolang er wordt geschonken blijven we dronken
en daarna in het donker lekker ronken.
De volgende ochtend ben je muf als een stier,
en het enige medicijn is...
Bier is hier, voor plezier!
Bier is hier, voor plezier!


blijft toch me favo nummer van de OP , hele cd is wel gaaf eigenlijk


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 20-01-2004 23:50 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 20 januari 2004 22:49 schreef altx het volgende:
Extince vind ik dan weer helemaal niks... Het nummer Spraakwater bijvoorbeeld... te erg voor woorden...

idd, heb ik het fel op mijn heupen gekregen toen ze dat nummer hier grijs draaiden, wat een klotenummer, zoals dat van Kemper en die andere daar "ik wou dat ik ... was ", dat irriteert me ook mateloos.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 21-01-2004 0:06 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

is geen nederhop maar wel bij djax:
space marines die kan ik ook altijd nog waarderen


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2004 0:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De Osdorp Posse vind ik geweldig! Het leukst vind ik de 10 jaar OP cd met die herbewerkingen van hun oude nummers net als die paar op Briljant hard & geslepen (Commerciele AIDS & Je kan ons niet...)

Verder hebben ze een hele zooi toffe nummers; de metalgroove in Godvoordomme; Die nazi skinheads, Steek em op!, Mic check, Ventje concurrentje en een hele zooi waar ik nu ff niet op kom.

Ze zijn trouwens enorme fans van het album 'Slow deep and hard' van Type o Negative want daar hebben ze de meeste metalsamples uit gehaald.

'De goeie in het vloeien' vind ik een superstrakke rap en 'Zo simpel' moet wel de briljantste nederrap ooit bevatten; OP fans moeten dit ff checken!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 21-01-2004 1:06 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 20 januari 2004 16:28 schreef Chelman het volgende:
Ouderkerk Kaffers.

God is Bullshit



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-01-2004 10:13 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht






Edit;ik wil m'n mening niet eens motiveren of onderbouwen,ik walg gewoon van die troep,dus...;

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 21-01-2004 10:14]


spelfout weggehaald...


phercolum
Usericon van phercolum
Posted 21-01-2004 11:12 by phercolum Wijzig reactieProfiel van phercolumQuote dit bericht

hn...de OP en een paar belgische bands als ABN en hof van commerce waren niet slecht als een tussendoortje op een festivalletje of iets dergelijks, maar om echt te gaan zeggen dat ik er speciaal naar een optreden voor ga, nee dank je.
Hoewel ik de bands respecteer...ze proberen iets nieuws te deon in hun eigen taalgebied...en zonder al te veel toegevingen te doen zijn somiige bands er zelfs nog tamelijk succesvol in ook nog....


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-01-2004 11:17 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 21 januari 2004 11:12 schreef phercolum het volgende:
hn...de OP en een paar belgische bands als ABN en hof van commerce waren niet slecht als een tussendoortje op een festivalletje of iets dergelijks, maar om echt te gaan zeggen dat ik er speciaal naar een optreden voor ga, nee dank je.
Hoewel ik de bands respecteer...ze proberen iets nieuws te deon in hun eigen taalgebied...en zonder al te veel toegevingen te doen zijn somiige bands er zelfs nog tamelijk succesvol in ook nog....

pfft, ik woon in de Westhoek, waar 't Hof van Commerce van afkomstig is en ik vind het grote zooi, wat doet zo'n gast als een Flip Kauwlier trouwens op een folkfestival? Als je naar Antwerpen kijkt heb je er tenminste de Clement Perens Explosition, wat stevige rock is , in Brabant Belgian Associality, ook stevige rock en leuk. Maar hier in de Westhoek, een hatelijke rapgroep Geef mij maar Willem Vermandere, die bracht ook iets nieuws en is heel erg ge-eerd in onze regionen en ver daarbuiten, en het is een toffe gast om een pintje mee te delen, en zijn teksten zijn daarboven ook nog eens heel erg mooi.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 21-01-2004 11:20 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

mijn neef heeft in onderhonden gerapt... maar zelf vond ik het niet echt leuke muziek, ik heb er wel wat cd's van, en nu zijn eigen cd er is heb ik die ook wel (al een jaar oud ofzo) maar vind het nog steeds niet echt tof...


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 21-01-2004 12:15 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Tjezus, flashback alert!!! Ik weet nog wel toen ik voor het eerst Moordenaars hoorde. Moet ergens in '92 geweest zijn. Hilarisch! Vanaf dat moment fan. Mijn allereerste show ooit was een OP-show. Man man, wat een feest was dat. Vier kerels, vier mics en één DAT-bandje. That's it. Maar wat gingen die gasten er op! Ten tijde van Vlijmscherp zag ik ze in Tilburg op een festival spelen met Nembrionic Hammerdeath. Een van de coolste OP-shows die ik gezien heb.

Ik was altijd een behoorlijke fan; ik heb de eerste demo nog, die Commercieelste Hits lp en alle reguliere releases tot en met Geendagsvlieg (op vinyl). Vanaf Geendagsvlieg ging het wat mij betreft bergafwaarts. Alles werd zo geforceerd maatschappij-kritisch en de inbreng van de anderen (IJsblok, King en Seda) werd minder en minder. Ik heb ze vorig jaar nog een keer live gezien, maar het deed me helemaal niets meer.

Van die andere Djax-nederhop (om het maar even oneerbiedig te zeggen) was eigenlijk alleen White Wolf een band die langer meeging dan 2 nummers op de De Posse verzamelaar.


We don't take it, we just fake it...


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 21-01-2004 13:50 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 1:06 schreef Mies het volgende:
God is Bullshit
't is een werkloze lul die op een wolkje zit!

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 21-01-2004 13:51]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 21-01-2004 13:55 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Dingen als Neuk!, de spacemarines en belgian asociality vind ik nog wel ok.
Op kan ik tegenwoordig weinig mee, heb wel briljant hard en geslepen hier nog liggen, die vindt af en toe de weg naar de cd-speler.


Life doesn't get much better than this!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 21-01-2004 13:56 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Ik was vroeger echt een verschrikkelijke OP debiel. Had ook alle cd's enzo.
Als ik het terug hoor vind ik het ook nog steeds vet eigenlijk.
Vooral die loodzware beats met samples enzo. Ik hoef me iig niet af te vragen waarom ik kort daarna metal ben gaan luisteren


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 13:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 13:55 schreef H-K het volgende:
Dingen als Neuk!, de spacemarines en belgian asociality vind ik nog wel ok.
Op kan ik tegenwoordig weinig mee, heb wel briljant hard en geslepen hier nog liggen, die vindt af en toe de weg naar de cd-speler.
space marines! ooit nog eens via atak naar enschede gehaald, maar daar kwam toen niemand op af, geweldige band


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 21-01-2004 13:59 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 21 januari 2004 13:56 schreef rajackar het volgende:
Ik was vroeger echt een verschrikkelijke OP debiel. Had ook alle cd's enzo.
Als ik het terug hoor vind ik het ook nog steeds vet eigenlijk.
Vooral die loodzware beats met samples enzo. Ik hoef me iig niet af te vragen waarom ik kort daarna metal ben gaan luisteren



Mja, als ik terug ga denken kwam de metaltik bij mij ook zo'n beetje door het nummer voor het blok met die geweldige gitaarsample.
Toen Fear Factory op the box en de rest is ancient history


Life doesn't get much better than this!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 21-01-2004 14:11 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

die zuid oost deventer posse was ook altijd wel vet. Allemaal wazige beats en samples enzo. Vond ik altijd wel erg tof.
En van de westklan heb ik zelfs nog een cd liggen

Die show van de OP op dynamo 96 was ook zo tering vet. Met nembryonic erbij. Tering wat een feest was dat
En iid zo heerlijk simpel altijd die optredens, maar wat een heerlijk sfeertje. Ik geloof dat ik ze iets van 14 keer heb gezien.
Pas in de tijd van geendagsvlieg en later ben ik het allemaal wat minder gaan vinden.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 21-01-2004 14:16 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ja die show op Dynamo...Super....Maar euhh wie kent er eigenlijk de Maastraat manne, die vond ik altijd zo vet klinken op dat ene nummer; de posse blijft groeien ofzo


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-01-2004 15:41 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 21 januari 2004 13:57 schreef Jenje het volgende:
space marines! ooit nog eens via atak naar enschede gehaald, maar daar kwam toen niemand op af, geweldige band


kom erbij spring in de pit!

ohh das jammer man..


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2004 16:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 januari 2004 14:11 schreef rajackar het volgende:
...
Die show van de OP op dynamo 96 was ook zo tering vet. Met nembryonic erbij. Tering wat een feest was dat
En iid zo heerlijk simpel altijd die optredens, maar wat een heerlijk sfeertje. Ik geloof dat ik ze iets van 14 keer heb gezien.
...


In datzelfde jaar speelden ze op Lowlands; dat was ook nogal vet; het podium brak zelfs in tweeen!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 21-01-2004 16:22 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Die show op Lowlands was in '95...


We don't take it, we just fake it...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-01-2004 17:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 januari 2004 16:22 schreef VivaHate het volgende:
Die show op Lowlands was in '95...


yeah je hebt gelijk


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 22-01-2004 12:04 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Ja, de osdorp posse, fantastisch! Zeer goede teksten, vindt ik nog steeds zo.

De muziek vindt ik de laatste tijd wel bergafwaarts gaan. Maar die oude albums zijn geniaal. Heel leuk om zo nu en dan op te zetten.


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 12:13 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 23:49 schreef Orion het volgende:
Jo, Def P.! Hoe begint een tof feest?
Pass me the....
Stuur alle discosukkels naar buiten,
blijf op ze staan en gooi ze dan door de ruiten.
Want het is laag tuig en voor mij moeten ze buigen,
en dan schop ik hun gebit aan duigen.
Want op mijn feest draait niemand pop
maar alleen hiphop,
en wie zeikt aan m'n kop,
die krijgt een schop
in z'n kier want Def P. is hier en geef mij maar
Bier is hier, voor plezier!
Bier is hier, voor plezier!
Dit is een ode aan m'n bier,
een toverdrank die altijd zorgt voor plezier.
Vers uit het vat of uit een krat,
zelfs met blikkies zuip ik me nog zat.
De een drinkt rum, de ander gin,
maar met bier komt pas echt de stemming er in.
Ze zeggen in de hemel is geen bier,
want waarvoor anders kwam jezus hier?
Bier is hier, voor plezier!
Bier is hier, voor plezier!
Na een bier of vijf, versier je elk wijf.
Na een bier of zes, kijk je niet op een fles.
Na een bier of zeven, begin je te leven.
Na een bier of acht, voel je de kracht.
Na een bier of negen, kun je overal tegen.
Na een bier of tien, ga je anders zien.
Na een bier of elf, kun je lachen om jezelf, en
Na een bier of twaalf, is niets meer schandalig.
Bier is hier, voor plezier!
Bier is hier, voor plezier!
Bier, daarvoor ben ik hier,
maar elke vier moer ik pissen als een stier.
Maar dat is goed, want als je niet pissen moet,
dan zit je zo vol en je poept uit je hoed. (Van je voet tot je hoed? -M.K.)
Zolang er wordt geschonken blijven we dronken
en daarna in het donker lekker ronken.
De volgende ochtend ben je muf als een stier,
en het enige medicijn is...
Bier is hier, voor plezier!
Bier is hier, voor plezier!


blijft toch me favo nummer van de OP , hele cd is wel gaaf eigenlijk


Hahah, goede tekst..hebben ze ook zoiets voor whisky?


Glory, Glory, what one hell of a way to die


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-02-2004 22:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 16:36 schreef altx het volgende:
Die grunt in "Jongens van de industrie" is wel grappig.


O ja... voor het geval dat mensen die alleen de clip van dit nummer kennen, mij ervan gaan beschuldigen dat ik dingen verzin die er niet zijn: De clip is "ietsjes" ingekort ten opzichte van de originele versie van het nummer. Het nummer bestaat uit 2 gedeeltes, een soft en een hard stuk, en de clip is na het softe stuk afgelopen. (Ik heb by the way de originele cd Tegenstrijd, waar dit nummer op staat.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen