|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Baco en Roodbaard |
|
neuk! was/is weer, jaha! zeerr vet! je beste vriend.... op is ook wel koel, ooit een keer mee opgetreden toen ik 15 was, dat was wel zeer vet, die lui hebben echt nix geen ego , oja, ook nog mee gevoetbald signature |
|
Fuck die populaire Nederhop en neder R&B acts! Osdorp heerscht ze er nog steeds allemaal stuk voor stuk eruit.... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Oude osdorp Posse was/is echt supercool. Brakke Amiga-beats en niet van die geforceerde teksten, zoals op het werk vanaf ongeveer Afslag Osdorp. Heb de band midden jaren '90 echt gruwelijk vaak gezien en dat was altijd feest. Toen ze opeens wel weer Moordenaar live gingen doen, was hetzelfde moment dat het publiek jonger en jonger werd. Is 't wel eens opgevallen dat 't publiek van de OP ook niet meegroeit? Was 2 jaar terug weer bij een showtje van ze en voelde me daar een behoorlijk oude lul tussen de alto-tieners. Eerste 3 albums + de demo zijn echt te gek. Plaat met Nembrionic Hammerdeath was ook erg cool; heb ze in '95 in Tilburg gezien op festival Mundial. De tering, wat gekkenhuis was 't daar. Overige nederhop heb ik weinig mee; kocht destijds De Posse, maar daar stond maar weinig boeiends op, eerlijk gezegd. De enige die er positief uitsprongen was White Wolf. Dingen als Oudekerk Kaffers en (vooral) de West Klan was echt te treurig... Doe mij maar Extince... We don't take it, we just fake it... |
|
neuk is echt tof ben ook niet echt een rap fan maar neuk vind ik wel heel stoer meot alleen die nieuwste cd hebben alleen die kan je echt nergens halen maja echt neuk had gewooon niet moeten stopppen man ~ From nothing we have risen and from nothing we still rise ~ |
|
Neuk! was toch zo'n beetje de Nederlandse Biohazard? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Morgen is Osdorp Posse in Kampen voor het full-color festival..Keb ze nog nooit live gezien en nooit de behoefte gehad, maar het lijkt me toch wel grappig. |
|
Meestal krijgen ze 't publiek wel aardig los. Altijd weer een leuk feesje Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Ik draai nu Biobakmuziek van het album Geendagsvlieg. Echt een geweldige text!! anno '05 nogsteeds ontopic zeg maar Gedver, godver, kan het roffer en toffer want ik wordt godverdomme schijtziek van dat gecover steeds als ik m'n tv aanzet dan zie ik zo'n opgedofte tweedehands slet die een hit van wat jaren terug vernbeukt met zo'n vlakke housebeat die er maar doorheen beukt het liefst gooi ik dan m'n tv aan scherven ik zou er wat voor geven om hun te zien sterven hoever kan het muzikale peil nog zakken? Jaren 90 muziek zet zichzelf te kakken 't is een schande en tegelijkertijd ook triest iedereen noemt zichzelf tegenwoordig artiest dus tijd om de wwarheid weer te zeggen en al die nepgroepen het verschil uit te leggen een artiest schrijft teksten muziek of beats een zangeres die zingt, en doet verder niets! zonder een artiest zijn ze dus een looser vergankelijk, afhankelik van een producer een covr is dan de gemakkelijkste shit op naar de roem, met een makkelijke hit voor het makkelijke geld, voor een makkelijke bitch het wordt tijd voor een muzikale switch of een nieuw verbod in de muzikale wet want geen kans dat de radio het belet Coverende stelende nepartiesten, jullie zijn verantwoordelik voor dit trieste decenium, tien jaar flauwekul met een creativiteitsgehalte van nul jullie halen muziek uit de biobak en voeren het de varkens met gemak en de consument volgt trouw elke trend want die varkens zijn niets betrs gewend! En hoe zit het dan met Geen Slaap tot Osdorp? Jullie hebben toch ook ooit een cover gemaakt? Er is een verschil tussen een cover en een ode je favoriete groepen eren is nog niet verboden als je er dan maar iets nieuws mee doet, eigen stijl, eigen taal, eigen tekst, maar goed iets wat je inspireerd is niet verkeerd maar laat dan ook is horen wat je er van hebt geleerd voor je zomaar iets klakkeloos na gaat doen het is nutteloos, behalve dan voor de poen zing een track in, zet je handtekening, en wacht op de coverafrekening en ik hoop dat ze jou uit zullen persen tot op het bot, ji vieze perverse muziek verkrachter, ik haat jouw soort! ongehoord, hoe muziek nou wordt vermoord door siliconentieten, playbackende mondjes of al die jongensgroepen met lekkere kontjes ik haat die glitter en glamourmietjes met hun valse imago en hun tweedehands liedjes sterf stref dood en verderf! en haal die R&B van het hiphop erf! er zijn te veel covers door m'n strot gepropt en de echte artiesten zijn te veel gefokt dus stop de verloedering en de verveling en eis een eerlijke airplay verdeling Fok covers, fok covers, fok covers, fok 'm! geef je nare koffers mee aan de schillenboer en we kicken het wat roffer voor de pillenhoer Suck my piss |
|
Teksten zijn echt de kracht van de OP |
|
Vond ik ook tekst. Weet trouwens iemand van wie het liedje is die gaat over de iwwitante w? (irritante rr) signature |
|
Tien Euro blijft een joetje, honderd piek dat is een meier Vijfentwintig is een geeltje en je partner is je vrijer Alle meissies noem ik wijven en voor jongens zeg ik gozers Geile wijven dat zijn moppies, tortelduifjes noem ik vozers Een kut is een doos, een korte tijd is een poos en als ik zeg 'Ik raak het stierenoog' bedoel ik de roos Regen heet ook wel majem, en jenever is jajem Heb je mokkel nou een scheur in d¹r broek? Kom maar ik naai 'm! Dus neem nog een jajem en daarna een gele rakker en dan heb je een kopstoot. Een gabber is geen hakker maar je makker! Dus geintjesflikker draai me geen loer! Een provinciaal dat is een boer en een temeier een hoer Een drugsdealer is een nachtaphoteker of een handelaar Ik wandel naar de whiskeybar en neem een Jan de Wandelaar en maak 'm soldaat zoals huisbazen huissies melken Ik stuur je tulpen uit Amsterdam als ze verwelken! Het is de orginele Amsterdamse taal zonder bekakte 'r' maar ouderwets normaal Dus lul maar lekker slap als het om een erectie gaat want het kan me niet verrotten welk dialect je praat Het is de orginele Amsterdamse taal zonder bekakte 'r' maar ouderwets normaal Dus lul maar lekker slap als het om een erectie gaat Hier in Amsterdam zegt iedereen je waar het op staat! Een homofiele hoer dat is een broodpoot of een schandknaap en als je wordt geprikt dan heet je nieuwe snee 'Jaap' Schorem moet naar de bajes, da¹s een grote teil met gajes De nor, de lik, de bak, de cel alswel de Bijlmerbajes Stelen heet pikken, jatten, gappen of klauwen Rijms jatten dat heet bijten en dat zal je berouwen Want je ouwehoert slap, en mijn rijms maken je wijzer Een G.S.M. in jouw hand heet meteen een lulijzer! Een woonboot is een drijfhuis, een bangerik een schijtluis Jij moet naar het toilet of de W.C., ook plee of schijthuis Je troel heeft een smoel en met al die make-up erbij is haar gezicht een verfporem oftewel een schilderij En als je dood bent dan heb jij een tuintje op je buik ben jij de hoek om of de pijp uit en zo koud als een ijskruik Is het tijd om te vertrekken, nou dan smeer ik 'm of peer ik 'm Mijn geloof is rap, als ik de paus zie dan bekeer ik 'm! Het is de orginele Amsterdamse taal zonder bekakte 'r' maar ouderwets normaal Dus lul maar lekker slap als het om een erectie gaat want het kan me niet verrotten welk dialect je praat Het is de orginele Amsterdamse taal zonder bekakte 'r' maar ouderwets normaal Dus lul maar lekker slap als het om een erectie gaat Hier in Amsterdam zegt iedereen je waar het op staat! Een souteneur is een pooier, en die schooier maakt het mooier Zet z'n kip in de vitrine en wordt rijker dan de Gooier Maar doe een regenjas aan voor jij de kerk in gaat en lever geen Haarlemmerdijkies als het om vakwerk gaat Want je hebt zo gonorroe of moet ik zeggen een druiper? Schaamluizen zijn platjes en een gladjanus een gluiperd Alleen een stommerd brengt een nieuwe brommert naar de lommert want je wordt bedonderd omdat niemand zich om jou bekommert Je autowrak heet koekblik, oude fietsen worden barrels Jij wil losse relaties, maar wij lullen over scharrels Rechters zijn befgajes, onderwereld heet penose Politie is de smeris of de kit, Jantjes matrozen Een snifter is een zadelruiker, sigaretten saffies en opgewarmd eten kliekies, prakkies of lif-laffies Een borstprothese heet gewoon een rubberen tiet, en het verschil tussen kennen, kannen, kunnen we niet! Het is de orginele Amsterdamse taal zonder bekakte 'r' maar ouderwets normaal Dus lul maar lekker slap als het om een erectie gaat want het kan me niet verrotten welk dialect je praat Het is de orginele Amsterdamse taal zonder bekakte 'r' maar ouderwets normaal Dus lul maar lekker slap als het om een erectie gaat Hier in Amsterdam zegt iedereen je waar het op staat! |
|
danku das de eerste keer dat ik die tekst begrijp signature |
|
quote: De Uitverkorenen http://www.ramp-records.nl/newsite/html/artiestenbios/uitverkorenenbio.htm quote: Toevallig pas ook weer gehoord heerschend nummer. Kent iemand hier btw zui-oost posse? Dat vond ik vroeger ook helemaal te gek. Met die heerschende flow van janor [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 08-08-2005 22:34] |
|
oops [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 08-08-2005 22:34] |
|
quote:Tuurlijk! Maare, wat ik nog zoek is iets van 'De Maastraat Manne'...Je weet wel, die die twee gasten die op dat ene nummer(de Posse) te horen zijn nl. Bijl en Suikerpik Wille(ofzo), die op z'n grondvesten het huis laat trille Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Slaat nergens op die tekst van Watseburt: Props voor de heist rocker en de watskebuuurt Watskebizzy bizzle rob robber Mensen praten serieus maar ze weten van geen ene kaaaaankermoer watskeburt Maar dr gebeurt veel serieus Komen die vocalen nog of moet ik beginnen REFREIN: Je bent een sjembek dat zeurt Maar je weet niet watskeburt, watskeburt, watskeburt Je bent een MC dat front Maar je komt niet tot de grond, tot de grond, tot de grond Je bent een MC met crown Maar je weet niet wat is nou, wat is nou, wat is nou Je bent een sjembek zonder klauw En je bent niet 'bout it 'bout, 'bout it 'bout, 'bout it 'bout *ok vieze freddy is aandeburt* Vieze Freddy, alsof je dat niet wist En ik drink tot de motherfucking fles leeg is Heb pas doekoe als ik bierflesjes inwissel Dan ben ik pas stang yo uhh, fo' shizzle Je lacht maar ik maak hier geen motherfucking grappen Pus uit mn pik je kan een lauw biertje tappen Staat te spacen, maar ik ben niet van Star Trek Ook geen bhustabust maar ik breek wel je nek *ehehehehehe* Komt alleen uit m'n achterste Moeders met dochters ze verachten me Ben van baksteen. alsof je dat niet ruikt Want de een is dik en de ander gebruikt Ik ben tuig, van de eerste klasse En je wast je handen al tijdens het plassen Kijk me aan, je weet precies hoe laat het is Baksteen, de rest is geschiedenis [REFREIN] Wat is niau kauw watskeburt in de schuur Is bij jouw alles rustig of gezeur met de buur? Of zijn het biertjes voor gratis of gewoon pleurisduur En ben je 'bout it bout it of een treurig figuur Voor alle vrouwen en chickies, van Joure tot Maastrikkie Heb die vrouwen in m'n dickies yo we houden het jiggy 'bout it bout it net als een gek met al dat goud in m'n mikkie Twee gezichten een formule als Lauda en Niki [REFREIN] Watser, watser, watser, watser Watser met jou ouwe? Keeenker keeeenker je staat te spacen Serieus gek wat praat je met mij man keeeeenker Je praat maar je weet niet eens watser met jou Je weet niet eens watser met mij maar watser met jou ouwe Keenker keenker mensen zijn aan de crack tegenwoordig, serieus Ik liep laatst door het centraal komt er een junkie naar me toe voor een euro *euro, keeenker een euro?* Ik zeg hier heb je twintig cent, zegt-ie nee hoef je niet Dus ik zeg, ja ja is goed ik ken jou ik ken jou Je komt uit Noord - uhh ja ik kom uit Noord hoe weet je dat hoe weet je dat Zeg ik ja ik ken je moeder ik heb m'n krantenwijk voor dr bezorgt - Uhh m'n moeder m'n moeder? Ik heb haar al 25 jaar niet gezien Dus ik zeg fuck jou man ik verkoop dr crack stomme slet Kanker kanker kanker junkies op het centraal Serieus, enigste vette plek van centraal is de fucking pizzahut En uhh en en en en en de meeting point maar kanker die is dicht In ieder geval centraal is een baas, vieze Freddy is een baas, baksteen is een baas, heist rocker is een baas. *watskeburt* *kanker* |
|
behoorlijk verneukt slecht.. Probeer anders De West Klan....nog slechter Suck my piss |
|
Ik hou absoluut niet van dit soort muziek. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
Neuk! is gaaf. Osdorp Posse weet ik ook wel te waarderen, soms. Maar niet te vaak. En Waskeburt is ook leuk ja. [Dit bericht is gewijzigd door CurseOfDeath op 09-08-2005 16:04] Bloodied by the thorns beside the leaves |
|
quote: Suck my piss |
|
quote: Jaaaaaaaa space marines komt weer voor één keer bij elkaar! bij de opening van het nieuwe patronaat! daar gaat ik dus heen! en nederhop?! Waarom heb ik opgezwolle nog niet gelezen? vette shit. Ook 0118 uit zeeland trouwens.. |
|
Je beste vriend de politie een zwijn wat de dood verdient! Samen met kinderen voor kinderen waren dat nog eens tijden! I am the 1%. |
|
quote:Mwoah....troep...is mijn onbescheiden mening. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |