IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : "The encyclopedia of Dutch Black metal" is uit!!!! Volgende pagina
JVV
Usericon van JVV
Posted 26-01-2004 14:52 by JVV Wijzig reactieProfiel van JVVQuote dit bericht

Eindelijk na 5 jaar hard werk is hij uit! De encyclopedie van de Nederlandse BM! Meer dan 100 blz (professioneel gedrukt) met bands als Funeral Winds, Bestial Summoning, Necro Schizma, Countess, Stalaggh, Liar of Golgotha, Mordaehoth, Botulistum etc etc. Dit monument mag je gewoon niet missen! Voor info en bestellingen (hij kost 10 euro) kun je terecht bij Vincent Meelhuysen.
e-mail: blackmetalencyclopedia@hotmail.com
Ik heb hem gisteren op de metal market in Tilburg gekocht en ik kan alle fans van Nederlandse BM hem zeker aanraden!!!

Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 26-01-2004 14:54 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Ik heb er ook al wel eens wat over gehoord jah, er schijnt onwijs veel in te staan.
Voor mijzelf is het nix, maar een maat van me zal hem wel interessant vinden

They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-01-2004 14:56 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

hmm, behoorlijk up to date zo te zien.

Sater
Usericon van Sater
Posted 26-01-2004 14:59 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Heb mijnheer Vincent een mailtje gestuurd.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

JVV
Usericon van JVV
Posted 26-01-2004 15:51 by JVV Wijzig reactieProfiel van JVVQuote dit bericht

Dag Bjorn! Mag je zeker niet missen dit boekwerk! wij hebben er ook een aantal in onze distro!
quote:
Op 26 januari 2004 14:56 schreef aerodis het volgende:
hmm, behoorlijk up to date zo te zien.

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 26-01-2004 19:33 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 26 januari 2004 15:51 schreef JVV het volgende:
Dag Bjorn! Mag je zeker niet missen dit boekwerk! wij hebben er ook een aantal in onze distro!

Hebben jullie een website trouwens, ik kan er zo snel geen vinden?

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2004 19:33 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2004 19:33 schreef elessar het volgende:
Hebben jullie een website trouwens, ik kan er zo snel geen vinden?
Nopuh maar ze hebben een lijst die je krijgt als je erom vraagt.
Veel interessant spul

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 26-01-2004 19:34 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 26 januari 2004 19:33 schreef kwelgeest het volgende:
Nopuh maar ze hebben een lijst die je krijgt als je erom vraagt.
Veel interessant spul

Thanks, ik zal eens een mail die kant op slingeren!

broeinest
Eerste klas bitch!
Usericon van broeinest
Posted 26-01-2004 19:36 by broeinest Wijzig reactieProfiel van broeinestQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

hahahaha... zelfs Schimmendal staat erin. Alleen is het geen gristelijke band zoals staat vermeld in het boek.

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 26-01-2004 19:36 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Heb 'm ook gisteren gekocht. Redelijk informatief maar leest niet echt lekker. De lay-out had beter gekund.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2004 19:39 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2004 19:36 schreef MBMarduk het volgende:
Heb 'm ook gisteren gekocht. Redelijk informatief maar leest niet echt lekker. De lay-out had beter gekund.
Jammer, ik ben al niet zo'n lezer

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 26-01-2004 20:19 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2004 14:59 schreef Sater het volgende:
Heb mijnheer Vincent een mailtje gestuurd.

Ook maar gedaan, zoiets mag niet in de collectie ontbreken.

Op je knie en pijp voor genade!

JVV
Usericon van JVV
Posted 26-01-2004 21:32 by JVV Wijzig reactieProfiel van JVVQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2004 19:34 schreef elessar het volgende:
Thanks, ik zal eens een mail die kant op slingeren!

Ik heb onze distro lijst al naar je toegemaild.

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 27-01-2004 8:24 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 26 januari 2004 21:32 schreef JVV het volgende:
Ik heb onze distro lijst al naar je toegemaild.

headbanger013
Usericon van headbanger013
Posted 27-01-2004 11:58 by headbanger013 Wijzig reactieProfiel van headbanger013Quote dit bericht

Kheb um ook zien liggen op de MetalMarket , maar ik heb uiteindelijk niet gekocht!
*STOM!*

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 27-01-2004 12:12 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik zag hem ook liggen ja, maar aangezien ik geen enkele goede nederlandse black metal band ken (wel hordes belachelijk slechte) heb ik hem maar laten liggen.
Ook dubieus trouwens dat de titel van dat ding in het engels is, terwijl veel van die prutbandjes juist alles in het nederlands doen. Zou het dan niet True-Stoer-NSBM'eriger zijn om het "De encyclopedie van Nederlandse Black Metal" te noemen? Eventueel nog in triest oud-nederlandsche spelling...

Zenial

irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 27-01-2004 12:14 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

hey pipo..

wat is er NSBM aan de nederlandse taal?

Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 27-01-2004 12:14 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:12 schreef Zenial het volgende:
Ook dubieus trouwens dat de titel van dat ding in het engels is, terwijl veel van die prutbandjes juist alles in het nederlands doen. Zou het dan niet True-Stoer-NSBM'eriger zijn om het "De encyclopedie van Nederlandse Black Metal" te noemen? Eventueel nog in triest oud-nederlandsche spelling...
De Enciekloopedie van Niederlandsche Zwaert Metael!

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 27-01-2004 12:20 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:14 schreef Elfensteen het volgende:
De Enciekloopedie van Niederlandsche Zwaert Metael!

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

JVV
Usericon van JVV
Posted 27-01-2004 13:49 by JVV Wijzig reactieProfiel van JVVQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:12 schreef Zenial het volgende:
Ik zag hem ook liggen ja, maar aangezien ik geen enkele goede nederlandse black metal band ken (wel hordes belachelijk slechte) heb ik hem maar laten liggen.

Er zijn zat hele goede NL'se BM bands! Zoals Funeral Winds, Deinonychus, Warlust, Occult, Mordaehoth, Bestial Summoning, Necro Schizma etc etc. Deze bands hebben veel invloed op de scene gehad in binnen- en buitenland. Daarom is de encyclopedie ook in het Engels. Onze eigen NL'se bands doen het in het buitenland beter dan hier! Je mag best trots zijn op wat Nederland heeft voortgebracht op BM gebied!

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 27-01-2004 14:28 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Deinonychus is de enige die ik kan waarderen, en ik zou het geen black metal noemen eigenlijk. Ik blijf liever trots op de oude death en doom bands uit mn landje

Zenial

JVV
Usericon van JVV
Posted 27-01-2004 14:42 by JVV Wijzig reactieProfiel van JVVQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 14:28 schreef Zenial het volgende:
Deinonychus is de enige die ik kan waarderen, en ik zou het geen black metal noemen eigenlijk. Ik blijf liever trots op de oude death en doom bands uit mn landje

Tja, als je niet van BM houdt...kun je NL'se BM ook niet waarderen natuurlijk! NL had ook erg goede doom/death bands als Dead End, Castle, Spina Bifida, Sempiternal Deathreign, oude The Gathering etc....

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 27-01-2004 15:03 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Ijskonijn heeft er ook eentje besteld

Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 15:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 14:42 schreef JVV het volgende:
Tja, als je niet van BM houdt...kun je NL'se BM ook niet waarderen natuurlijk! NL had ook erg goede doom/death bands als Dead End, Castle, Spina Bifida, Sempiternal Deathreign, oude The Gathering etc....

Je hoeft een genre persoonlijk niet te waarderen om te kunnen bepalen of iets goed is of niet. Grindcore en hardcore zijn bijvoorbeeld echt NIET mijn genres. Toch kan ik best goed de betere bands eruitpikken.

Het is triest maar waar, de NL BM scene is/was vol met tr00er dan tr00 copycats die echt niks nieuws brachten. (enkele notabele uitzonderingen daargelaten)

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2004 16:15 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik kan de Nederlandse scene anders wel aardig waarderen.
infinity, fluisterwoud, weltbrand, haatstrijd & lugubre heerschen o.a. erg hard en ik kan er nog wel wat opnoemen die ik met regelmaat aanzet.

JVV
Usericon van JVV
Posted 27-01-2004 16:19 by JVV Wijzig reactieProfiel van JVVQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 16:15 schreef kwelgeest het volgende:
Ik kan de Nederlandse scene anders wel aardig waarderen.
infinity, fluisterwoud, weltbrand, haatstrijd & lugubre heerschen o.a. erg hard en ik kan er nog wel wat opnoemen die ik met regelmaat aanzet.

Hehe, eindelijk iemand die de NL'se scene wel kan waarderen! Je hebt helemaal gelijk! Binnenkort komen de nieuwe cd's van Funeral Winds (bij DTM, Spanje) en Infinity (bij THR, Zweden) uit.

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com