IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Nevermore Vorige pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 01-08-2010 13:40 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ohja, die nieuwe moet ik nog checken. Een paar nummers live gehoord, klonk wel okay.

Boeiender

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 01-08-2010 13:45 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 1 augustus 2010 13:38 schreef Staalman het volgende:
Geen enkele reactie op Nevermore's laatste plaat?

Heb hem nu veelvuldig beluisterd, heeft sterke momenten maar merk ook dat hij bij vlagen straal langs mij heen gaat. Het is helaas niet de overtreffende trap van This Godless Endeavor geworden die ik stiekem gehoopt had.

Ik denk niet dat Nevermore in staat is een slechte plaat uit te brengen. Tenzij ze heel hard proberen natuurlijk. Maar deze nieuwe mist diepgang. Ik heb niet echt het idee dat ze hier echt hun best op hebben gedaan. Zelf gaven ze aan dat ze wat compactere/meer commerciële songs wilde schrijven om zo het grote publiek beter te bereiken. Ik hoop voor de band dat het lukt maar van mij hoeft het niet zo nodig.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 05-08-2010 20:50 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2010 13:38 schreef Staalman het volgende:
Geen enkele reactie op Nevermore's laatste plaat?

Heb hem nu veelvuldig beluisterd, heeft sterke momenten maar merk ook dat hij bij vlagen straal langs mij heen gaat.

Hij gaat niet 'straal langs me heen' op die 'vlagen' maar luistert gewoon heel gemakkelijk weg. Eén of 2 nummers hadden ook zo op de Warrel Dane cd kunnen staan... Daarintegen zitten er ook een aantal nummers bij waar je toch steeds weer een nieuwe laag in ontdekt. Prima album, al denk ik inderdaad dat Nevermore niet in staat is een slecht album af te leveren. Voor mij blijft DNB favoriet.

"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."

Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-08-2010 22:13 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik vind hem ook nog niet zo bijzonder. Sterker nog, ik vind de soloplaat van Warrell Dane een stuk sterker! Hopelijk bereikt de band met dit album het succes dat ze zeker verdienen, terwijl ik "Dead Heart..." nog eens opzet.

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-09-2010 19:34 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik heb inmiddels 'The Obsidian Conspiracy' beluisterd, en ook deze plaat heeft mijn onbegrip over de enorme waardering die Nevermore weet te oogsten niet doen verdampen. Het is zeker een goede band: strak, heavy, en de heren musici weten de weg op hun instrumenten - hoewel er nog wel een paar duizend andere bands rondlopen waarbij dat het geval is. Het zit 'm voor mij vooral in het feit dat Nevermore vrij consequent is in het schrijven van nummers met als voornaamste kenmerken zouteloze (zang)melodieën, harmonische armoe en kleurloze arrangementen, zelfs in de wat meer afwijkende nummers (ik noem hier even de onregelmatige maatsoort van "The Day You Built The Wall"… *kuch*). Iemand als Jeff Loomis is natuurlijk een begaafd gitarist, maar ik hoor hem maar zelden riffs of akkoorden spelen die me echt van mijn sokken blazen.

Als geheel worden de nummers enorm fanatiek op de luisteraar afgevuurd, maar ze komen zelden overtuigend aan. Bovendien kan ik ook na meerdere luisterbeurten niet van me af zetten dat ik het materiaal van 'The Obsidian Conspiracy' door de bank genomen sterk vind lijken op ieder willekeurig nummer van de drie voorgaande Nevermore-albums (en vice versa natuurlijk). Zo erg zelfs dat ik Nevermore onbewust al vergeleek met Iron Maiden, waarbij ik dat gevoel al zo'n tien jaar heb...

Nog meer recente reflecties?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-09-2010 22:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Mooi verwoord

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 13-09-2010 22:12 by Grutte Pier Wijzig reactieProfiel van Grutte PierQuote dit bericht

Ik heb hem al een tijd in huis en vind het een verrekte sterke plaat, nog steeds.

Het is een volwassen plaat met kwaliteit waarvan ik vind dat maar weinig andere bands die bieden.
Eigenlijk vind ik Nevermore dan ook ondergewaardeerd.
Waar een band als Annihilator mijn aandacht al lang heeft verloren (saai) blijft Nevermore me boeien.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-09-2010 22:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2010 22:12 schreef Grutte Pier het volgende:
Ik heb hem al een tijd in huis en vind het een verrekte sterke plaat, nog steeds.

Het is een volwassen plaat met kwaliteit waarvan ik vind dat maar weinig andere bands die bieden.
Eigenlijk vind ik Nevermore dan ook ondergewaardeerd.
Waar een band als Annihilator mijn aandacht al lang heeft verloren (saai) blijft Nevermore me boeien.

Ik zou zeggen: organiseer een festivalletje in Fryslan en boek ze.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 13-09-2010 22:54 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Nevermore is liefde..!

Black seeds of bunny!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2010 22:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

voor de Nevermorers die wat gelijkaardigs lusten

http://www.myspace.com/fracturenorway

Paal Strand - vocals (Fuel)
Jostein Thomassen - Guitar (Source of Tide, Spider, Peccatum, Mortiis)
Lars Stian Havraas - Bass (Disiplin, Scum, Kill All, Source of Tide, Windir (Guest)
Per Morten Bergseth - Drums (Sonic Debris, Fimbulwinter, Source of Tide)
Wegard Golebiowski - Guitar (2006-)

signature

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-04-2011 21:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Jeff Loomis en Van Williams zijn uit de band. Exit Nevermore dan maar.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 21-04-2011 21:51 by Hollie! Wijzig reactieProfiel van Hollie!Quote dit bericht

Dit lees ik net op de Nevemore site:

Jeff Loomis and Van Williams of Nevermore Announce Their Departure

Nevermore guitar player Jeff Loomis and drummer Van Williams have announced their departure from the group. The two have released a joint statement:

"In a mutual decision Jeff Loomis and Van Williams have decided to leave Nevermore. The time has come to pursue our own paths from the group. Due to internal struggles and ongoing issues within the band, we feel it is our time to move on. We would like to thank all of our fans around the world for their years of love, support and enthusiasm. This was not an easy decision but a very necessary one at this point, may we all meet again someday, somewhere in time."

Loomis and Williams had been with Nevermore since the band's first album, 1995's self titled, Nevermore.

NEVERMORE recently announced that they would be cancelling their planned tour with Symphony X. No information regarding additional confirmed tour dates is known at this time.

edit: Count Usher was me net voor...

[Dit bericht is gewijzigd door Hollie! op 21-04-2011 21:52]

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 21-04-2011 21:52 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 21-04-2011 21:53 by Hollie! Wijzig reactieProfiel van Hollie!Quote dit bericht

Hehe, ik ben niet zo'n snelle copy-paste-er...

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 21-04-2011 21:56 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Hehe.
Hoedanook, Nevermore is wat mij betreft niet meer. Jeff Loomis IS Nevermore. De stem van Dane is héél belangrijk, maar zonder de riffs van Loomis is het over en uit. Helaas.

Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 21-04-2011 21:58 by Hollie! Wijzig reactieProfiel van Hollie!Quote dit bericht

Tsja, en met een revaliderende bassist blijven er weinig man over... Erg jammer...

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 21-04-2011 21:59 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Tja, Sanctuary is in elk geval terug. Da's al iets. De laatste plaat van Nevermore deed mij persoonlijk niet zoveel. Zeker in het licht van de vele hoogtepunten uit het verleden.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-04-2011 8:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmmm

Boeiender

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-04-2011 9:06 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Pull the plug!!!!!!!

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 22-04-2011 11:43 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Dat is verrekte kutnieuws zeg! Sanctuary zal dan ook niks meer worden, want daar zaten Loomis en Dane ook in. Tenzij Dane de originele gitaristen zover gaat krijgen. Maar Dane kan met zijn stem helemaal geen Sanctuary meer aan. Ja, voor een eenmalige show of zo, maar geen full comeback mijns inziens.

" When the going gets weird, the weird turn pro!"

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-04-2011 12:49 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2011 9:06 schreef Staalman het volgende:
Pull the plug!!!!!!!

Juist!

Bareuh...

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 22-04-2011 23:49 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Hopelijk slaan ze met een nieuwe gitarist in de gelederen eindelijk eens een wat muzikalere weg in (zie mijn post van 13-09-2010 hierboven)...

Hoewel ik nog liever gezien had dat Warrell vertrokken was.

Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 23-04-2011 13:37 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2011 11:43 schreef Ghislain Lambert het volgende:
Dat is verrekte kutnieuws zeg! Sanctuary zal dan ook niks meer worden, want daar zaten Loomis en Dane ook in. Tenzij Dane de originele gitaristen zover gaat krijgen. Maar Dane kan met zijn stem helemaal geen Sanctuary meer aan. Ja, voor een eenmalige show of zo, maar geen full comeback mijns inziens.

Lenny zat al in de Sanctuary reünie, dus met Atilla is er best wat van te bakken - Sean Blosl is geloof ik wel uit de picture.

Warrel geeft hieraan en aan zijn nieuwe solo project voorlopig de hoogste prioriteit, maar wil NM niet meteen helemaal de nek omdraaien. Zijn stem kan dat weer prima aan, overigens.

We zien wel. Van is te vervangen en met de eeuwige post-Pantera groove riffs van Jeff had ik het wel een beetje gehad. Het mag van mij best weer wat meer terug in de richting van de eerste 3.5 CDs. Als dat onder de noemer Sanctuary gebeurt, ook goed.

Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 23-04-2011 14:17 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2011 13:37 schreef Martinator het volgende:
Lenny zat al in de Sanctuary reünie, dus met Atilla is er best wat van te bakken - Sean Blosl is geloof ik wel uit de picture.

Warrel geeft hieraan en aan zijn nieuwe solo project voorlopig de hoogste prioriteit, maar wil NM niet meteen helemaal de nek omdraaien. Zijn stem kan dat weer prima aan, overigens.

We zien wel. Van is te vervangen en met de eeuwige post-Pantera groove riffs van Jeff had ik het wel een beetje gehad. Het mag van mij best weer wat meer terug in de richting van de eerste 3.5 CDs. Als dat onder de noemer Sanctuary gebeurt, ook goed.

Zonder Loomis' eigen stijl geen Nevermore imo. En ik geloof er niks meer van dat Dane een volle tour Sanctuary kwalitatief aan kan met zijn stem. De laatste jaren bij Nevermore was hij zowat iedere tour na een paar dagen alweer snipverkouden met keelklachten e.d en was zijn stem live echt niet meer wat het ooit was. Laat staan de hoge uithalen van Sanctuary. Maar hij mag het van mij wel proberen hoor, en mijn ongelijk bewijzen. Graag zelfs.

" When the going gets weird, the weird turn pro!"

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 25-04-2011 18:40 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2011 13:37 schreef Martinator het volgende:

+1

Warrel zingt weer een heel stuk beter nu hij zanglessen heeft genomen. En Loomis heeft wat mij betreft een jaar of tien terug creatief gepiekt. Sanctuary!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 25-04-2011 18:40]

Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com