IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Folk Metal Vorige pagina | Volgende pagina
DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 03-02-2004 19:04 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2004 16:58 schreef helmet het volgende:
... Saltatio Mortis ...

De nieuwe van Saltatio Mortis heeft in Mindview een nogal slechte review gehad... heb hem nog niet gehoord, maar ik vond Das Zweite Gesicht wel heel goed... Als het in dezelfde stijl ligt, dan top...


Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 03-02-2004 19:09 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

Wat mij opvalt is dat de meeste Folk Metal uit Duitsland komt of ben ik fout?



Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 03-02-2004 19:10 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

ja...erg fout...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Hemelbos
Den Aardtmann op den Vuurtopberg
Usericon van Hemelbos
Posted 03-02-2004 19:12 by Hemelbos Wijzig reactieProfiel van HemelbosQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2004 19:10 schreef Voice Of Doom het volgende:
ja...erg fout...

Leg eens uit? Waar komt Folk Metal dan veel vandaan?



elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 03-02-2004 19:17 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Grimm en Heidevolk uit Nederland, Cruachan uit Ierland, Isengard en Storm uit Noorwegen... ik ben er niet zo in thuis (meestal vind ik het te blij), hou dan meer van Kampfar of Garmenhord bijv.

Probeer Glittertind eens



Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 03-02-2004 20:30 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2004 19:12 schreef Hemelbos het volgende:
Leg eens uit? Waar komt Folk Metal dan veel vandaan?
Anders zoek je even...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-02-2004 20:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2004 19:12 schreef Hemelbos het volgende:
Leg eens uit? Waar komt Folk Metal dan veel vandaan?


Voornamelijk uit Noorwegen en Finland.

En dan heb je nog veel folk black metal bands uit Rusland.



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 03-02-2004 20:46 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Temnozor bijv, of heet dat dan weer geen folkmetal? De definities zijn me nooit helemaal duidelijk geworden...



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-02-2004 20:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2004 20:46 schreef elessar het volgende:
Temnozor bijv, of heet dat dan weer geen folkmetal? De definities zijn me nooit helemaal duidelijk geworden...


Ja bijvoorbeeld, alhoewel een Rakoth (veel) meer folk bevat (maar weer minder metal).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 03-02-2004 23:45 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Vreemd dat iedereen direct Duitsland en Scandinavië begint te schreeuwen...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-02-2004 23:49 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 februari 2004 19:04 schreef DarknessThere het volgende:
De nieuwe van Saltatio Mortis heeft in Mindview een nogal slechte review gehad... heb hem nog niet gehoord, maar ik vond Das Zweite Gesicht wel heel goed... Als het in dezelfde stijl ligt, dan top...
die nieuwe (derde) is ook een stuk minder folkmetal en veel meer authentieke folk, net zoals de eerste.

http://www.zwaremetalen.com/recensie/1037.html


I'm not being rude. You're just insignificant.


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 04-02-2004 9:01 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Storm - Nordavind is ook een vet folk album.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 04-02-2004 10:29 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Skyclad natuurlijk, is gelijk ook de leukste folkmetalband.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2004 19:29 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik jken eigelijk veel te weinig Folkmetal bands... uit mijn hoofd:

Falkenbach
Finntroll
Ensiferum
Manegarm
Vintersorg (ouwe)
Otyg
Skyforger
Menhir
Elvenking
Falconer

zal nog wel wat vergeten zijn... maar ik heb vers vleesch nodig :D


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 25-03-2004 19:33 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Turisaz uit Finland.
Zelfde straatje als Ensiferum.

Vindsval --> sessiemuzikanten op falkenbach album.
www.vindsval.de volgensmij

Equilibrium --> straatje van Finntroll alleen in het Duits dit keer.

Korpiklaani --> Hittivaien was sessiemuzikant op Jaktens Tid van Finntroll.
Eerst heette korpi Shaman.
Ik hou meer van de oude Shaman, maar de nieuwe is ook gaaf.
http://www.korpiklaani.com/

Tyr --> Progressive viking rock
Enige progressieve muziek die ik kan waarderen.


[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 25-03-2004 19:35]


F*ck hippies


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2004 19:34 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

tnx zal eens wat mp3's van hun site's plukken


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 25-03-2004 19:36 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Your welcome!!
Of kom gewoon op soulseek!
--> Nick kriegerv


F*ck hippies


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2004 19:38 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 19:36 schreef Manifest het volgende:
Your welcome!!
Of kom gewoon op soulseek!
--> Nick kriegerv


als ik Soulseek aanzet staat gelijk heet het geheugen van dit kreupele ding vol en loopt alles vast. Tnx anyway . Als de muziek me bevalt bestel ik wel wat


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 25-03-2004 19:42 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Goede zaak.
Ik wil zelf nog wel wat Shaman materiaal bestellen, maar ja gaat moeilijk via Finland.


F*ck hippies


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2004 19:43 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

oei inderdaad.. ben je dan op de verkoop bij concerten aangewezen?


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 25-03-2004 19:47 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Nou volgensmij zitten ze nu bij Napalm Records. Dus misschien is er wat te krijgen. En concerten hebben ze vast nog niet, alleen geruchten erover.
Ik moet nog eens contact op nemen met de vioolspeler van de band. Die weet er vast meer van af


F*ck hippies


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 25-03-2004 19:54 by Nar'Hyarmen Wijzig reactieProfiel van Nar'HyarmenQuote dit bericht

heb ik nou elvenking nergens zien staan??

ennn... faun is volgens mij ook folkmetal alhoewel ik dat even niet zeker weet

en skyclad? misschien een beetje...
en de rest die ik ken is al genoemd


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 25-03-2004 19:54 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 19:29 schreef Tormented soul het volgende:
Ik jken eigelijk veel te weinig Folkmetal bands... uit mijn hoofd:

Falkenbach
Finntroll
Ensiferum
Manegarm
Vintersorg (ouwe)
Otyg
Skyforger
Menhir
Elvenking
Falconer

zal nog wel wat vergeten zijn... maar ik heb vers vleesch nodig :D





[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 25-03-2004 19:55]


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 25-03-2004 19:56 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Als je elvenking leuk vindt, moet je mago de oz proberen. Dan moet ik wel in een erg rare bui zijn om dat te luisteren, maar het is wel leuk voor af en toe.


F*ck hippies


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 25-03-2004 19:59 by Nar'Hyarmen Wijzig reactieProfiel van Nar'HyarmenQuote dit bericht

oh ja! mago de oz


dat is vet grappig! Ik vind alleen niet alle nummers even goed. er is er eentje daar kan ik echt op gaan springen en huppelen enzo, maar ik weet helaas () niet meer hoe dat heette...

en wat betreft elvenking... ik ben blind


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen