IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Folk Metal Vorige pagina | Volgende pagina
Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 25-03-2004 20:00 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Springen en huppelen .
Dat bedoel ik nou .
Maar in ieder geval een rare band, moet het nieuwe album nog even uitproberen.


F*ck hippies


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 25-03-2004 20:05 by Nar'Hyarmen Wijzig reactieProfiel van Nar'HyarmenQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 20:00 schreef Manifest het volgende:
Springen en huppelen .
Dat bedoel ik nou .
Maar in ieder geval een rare band, moet het nieuwe album nog even uitproberen.

raar zijn ze zeker!!! geweldig raar


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 25-03-2004 21:06 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 3 februari 2004 20:44 schreef altx het volgende:
Voornamelijk uit Noorwegen en Finland.

En dan heb je nog veel folk black metal bands uit Rusland.



Totaal niet waar.

Eens groeperen wat ik kan groeperen:
Ierland
Cruachan
Waylander
Belinus
UK
Skyclad
Frankrijk
Aes Dana
Heol Telwen
Bran Barr
De Nederlanden (B/Nl/Lux)
Heidevolk
Wapenspraak en Drinkgelag
Scancinavië
Thyrfing
Lumsk
Einherjer
Duitsland
Corvus Corax (maar dit is eerder neofolk)
Saltatio Mortis (zie CC)
Tanzwut (zie CC)
Adorned Brood
Menhir
Het Iberische schiereiland
Adhur
Numen

Als je het mij vraagt speelt de streek geen enkele rol, het irriteert me ook ietwat om te zien dat iedereen meteen folk-metal gaat ascosiëren met Scandinavië, vind ik ietwat spijtig.

[edit]misplacement [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 25-03-2004 21:09]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 25-03-2004 21:07 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Toch geef ik de voorkeur uit Folk Metal uit de Noordelijker gelegen gebieden .

En je hebt ook nog Numen, met hun folk death metal. Uit het Baskenland


F*ck hippies


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-03-2004 21:11 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2004 21:06 schreef beli mawr het volgende:
Totaal niet waar.

(...)

Als je het mij vraagt s^peelt de streek geen enkele rol, het irriteert me ook ietwat om te zien dat iedereen meteen folk-metal gaat ascosiëren met Scandinavië, vind ik ietwat spijtig.


Ja, zo kan ik het ook...

Gewoon de andere 10.000 bands uit Scandinavië niet noemen...

Ok, da's weer een tikje overdreven maar er komen gewoon heel veel folk metal bands uit Scandinavië, net zoals dat er veel black metal bands uit die contreien komen.

Maar dat is toch niet iets om je druk over te maken. Mij kan het op zich ook niet boeien waar een band vandaan komt, maar daarvoor hoef je de statistieken toch niet gelijk te gaan negeren...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 26-03-2004 10:04 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Scancinavië
Thyrfing


is dat niet gewoon pagan metal...

soieso..wat is het verschil tussen folk en pagan metal :S


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 26-03-2004 10:20 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

SKYCLAD is de enige echte en de beste!




Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 26-03-2004 10:35 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Skyclad was van origine een Thrash-band


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-03-2004 10:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 10:20 schreef enforcer het volgende:
SKYCLAD is de enige echte en de beste!




Toch niet. Ik heb Folkemon en die is aardig maar ook niet meer dan dat. Ik kan me niet voorstellen dat die andere veel beter zijn....

Skyforger, Falkenbach, (latere)Graveland etc.

Als er maar niet te veel van die irritante middeleeuwse fluitjes voorkomen zoals bij Waylander en zo kan ik het goed te pruimen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 26-03-2004 10:42 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Volgens mij nog niet genoemd het Nederlandse Grimm! Geweldige muziek, jammer dat ze gestopt zijn en nooit een officiele plaat hebben gemaakt.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 26-03-2004 10:45 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 26 maart 2004 10:37 schreef Chelman het volgende:
Toch niet. Ik heb Folkemon en die is aardig maar ook niet meer dan dat. Ik kan me niet voorstellen dat die andere veel beter zijn....



Skyclad is geweldig. Al was het alleen al om de geweldige teksten van walkyier (snik).
Cruachan ook erg prettig. Elvenking is af en tooe een nummertje wel leuk, maar vind het niet zo heel bijzonder.


Life doesn't get much better than this!


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 26-03-2004 11:37 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ach jah, skyclad wie kent het niet.

Hier trouwens de site van Turisas:
http://www.turisas.cjb.net/


F*ck hippies


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-03-2004 11:41 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 10:04 schreef Tormented soul het volgende:
is dat niet gewoon pagan metal...

soieso..wat is het verschil tussen folk en pagan metal :S
Neen dat is Viking.
Her verschil tussen Folk en Pagan is niet helemaal makkelijk uit te leggen. Maar pagan is meer metal met folky riddeltjes en instrumenten dan dat het hele nummer folk is. Het is meer echt een metal vorm. Verder ligt bij pagan het politieke geloff wat de band wil uit dragen er dik bovenop terwijl folk meer gewoon 'blij'. Folk zijn gewoon wat meer kortere duidelijke melodieuse vrolijke numertjes terwijl pagan meer naar episch en lang nijgt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 26-03-2004 11:59 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 26 maart 2004 10:37 schreef Chelman het volgende:
Toch niet. Ik heb Folkemon en die is aardig maar ook niet meer dan dat. Ik kan me niet voorstellen dat die andere veel beter zijn....

Skyforger, Falkenbach, (latere)Graveland etc.

Als er maar niet te veel van die irritante middeleeuwse fluitjes voorkomen zoals bij Waylander en zo kan ik het goed te pruimen.



dan zou ik toch echt effe "the wayward sons of mother earth", "a burnt offering for the bone idol" en "jonahs ark" gaan aanschaffen!

Oh en "prince of the poverty line", "the silent whales of lunar sea" en "irrational anthems" zijn ook niet mis!


daarna is het wel afgezakt tot ze weer redelijk terugkwamen met "folkemon"....


mara die eerste drie zijn MEGA klassiekers HAHAHHA!

ik zou het geen thrash willen nnoemen maar wel een hele gave hybride tussen thrash en folk ZEER origineel!

destijds hebben zij het hele genre uitgevonden en werden gelabelled als "pagan metal" of "folk metal" ik volg de band al vanaf het eerste uur!



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 26-03-2004 12:01 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Amen! (en je hebt nog smaak ook!)


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 26-03-2004 12:01 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ah, gelukkig maken mij klassiekers niks uit


F*ck hippies


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 26-03-2004 12:03 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Dan doe jij jezelf tekort.....het zijn echt hele gave platen!

Als je meer in de black metal/folk hoek gaat kijken vind ik MYTHOTYN erg goed die band volg ik ook vanaf het debuut, helaas bestaan ze niet meer en is die gozer nu verder gegaan met FALCONER



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-03-2004 12:03 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Toch dunkt mij iets dat Folk Metal is voort gevloeid uit folk rock/verpunkte folk en niet is ontsprongen uit een band.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 26-03-2004 12:04 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Zeer jammer ja.
Mithotyn - "Hail me" is zeker goed te doen.



F*ck hippies


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 26-03-2004 12:06 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 11:59 schreef enforcer het volgende:
dan zou ik toch echt effe "the wayward sons of mother earth", "a burnt offering for the bone idol" en "jonahs ark" gaan aanschaffen!

Oh en "prince of the poverty line", "the silent whales of lunar sea" en "irrational anthems" zijn ook niet mis!


daarna is het wel afgezakt tot ze weer redelijk terugkwamen met "folkemon"....


mara die eerste drie zijn MEGA klassiekers HAHAHHA!

ik zou het geen thrash willen nnoemen maar wel een hele gave hybride tussen thrash en folk ZEER origineel!

destijds hebben zij het hele genre uitgevonden en werden gelabelled als "pagan metal" of "folk metal" ik volg de band al vanaf het eerste uur!


Heb alle cd's van ze en eigenlijk al die cdls te gek, volg ze van af silent whales of the lunar sea periode. Wanneer komt die nieuwe cd eigenlijk uit?


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 26-03-2004 12:11 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Finntroll


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 26-03-2004 13:06 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

quote:
Op 25 maart 2004 21:06 schreef beli mawr het volgende:
Totaal niet waar.

Eens groeperen wat ik kan groeperen:
Ierland
Cruachan
Waylander
Belinus
UK
Skyclad
Frankrijk
Aes Dana
Heol Telwen
Bran Barr
De Nederlanden (B/Nl/Lux)
Heidevolk
Wapenspraak en Drinkgelag
Scancinavië
Thyrfing
Lumsk
Einherjer
Duitsland
Corvus Corax (maar dit is eerder neofolk)
Saltatio Mortis (zie CC)
Tanzwut (zie CC)
Adorned Brood
Menhir
Het Iberische schiereiland
Adhur
Numen

Als je het mij vraagt speelt de streek geen enkele rol, het irriteert me ook ietwat om te zien dat iedereen meteen folk-metal gaat ascosiëren met Scandinavië, vind ik ietwat spijtig.

[edit]misplacement [/edit]


Mag ik u erop wijzen dat Grimm ook uit Nederland komt, wij maakten nota bene een aantal jaren eerder folkmetal dan alle andere bands uit dat fijne lijstje


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 26-03-2004 13:07 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ik herinner me dat Grimm ook is met Otyg opgetreden heeft.
Zijn daar nog opnames van?


F*ck hippies


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-03-2004 13:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Er zijn meerdere Grimm's


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 26-03-2004 14:50 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

Ik ben niet zo in het folk, maar heb wel eens wat buien maar en luister ik Finntroll, Cruachan, of Ensiferum of iets. Adaro is ook wel aan te raden voor de folk-metal liefhebbers.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen