IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : vernieuwde autobelastingen? Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 11:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Bovendien worden auto's aanzienlijk goedkoper in aanschaf door afschaffing van de koopstraf belasting a.k.a. BPM en de houderschapsbelasting a.k.a belasting om niks.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


campske666
Usericon van campske666
Posted 12-02-2004 11:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 11:32 schreef Jenje het volgende:
...dan de patsers in leasebakken of ander gespuis dat veel verdient.




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-02-2004 12:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 11:48 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, dat is zo. maar goed iedere versie van belastingen heeft zo zijn nadelen. en op zich is betalen naar gebruik de meest eerlijke.
Het kilometer gedeelte is inderdaad erg eerlijk. Maar ik denk dat de milieufactor op een andere manier berekend moet worden.


Wilf de Nepviking
Usericon van Wilf de Nepviking
Posted 12-02-2004 12:41 by Wilf de Nepviking Wijzig reactieProfiel van Wilf de NepvikingQuote dit berichthttp://www.klankontwerp.nl

Gaan ze dan in elke auto een tacho inbouwen? Hoe willen ze een paar miljoen auto's monitoren? Onbegonnen werk. Bovendien erg fraudegevoelig.


Ein volk, ein reich, ein Mohammed (v.z.m.h.)


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 12-02-2004 12:51 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

Waarom zou iemand met veel geld wel een milieu auto kunnen lappen en iemand met minder geld niet?Die dingen zijn geen kut goedkoper.op zich is het wel een redelijk eerlijk idee vind ik.De enige die erop achteruit zouden gaan zijn diegenen die extreem veel kmters rijden



Wilf de Nepviking
Usericon van Wilf de Nepviking
Posted 12-02-2004 13:14 by Wilf de Nepviking Wijzig reactieProfiel van Wilf de NepvikingQuote dit berichthttp://www.klankontwerp.nl

quote:
Op 12 februari 2004 12:51 schreef Katablaster het volgende:
Waarom zou iemand met veel geld wel een milieu auto kunnen lappen en iemand met minder geld niet?Die dingen zijn geen kut goedkoper.op zich is het wel een redelijk eerlijk idee vind ik.De enige die erop achteruit zouden gaan zijn diegenen die extreem veel kmters rijden


Sterker nog: Hoe goedkoper/kleiner de auto hoe zuiniger. Een dikke BMW of Mercedes rijdt één op veel (niet te zwijgen over de nog exclusievere bolides) terwijl een Volkswagen Polo of Fiat Panda 1 op 30 rijdt.


Ein volk, ein reich, ein Mohammed (v.z.m.h.)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 13:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 13:14 schreef Wilf de Nepviking het volgende:
Sterker nog: Hoe goedkoper/kleiner de auto hoe zuiniger. Een dikke BMW of Mercedes rijdt één op veel (niet te zwijgen over de nog exclusievere bolides



Je bedoelt een op weinig....


Overigens zijn de meeste middenklassers van BMW en Benz (3 serie, Cklasse) best zuinig. Zelfs de hogeremiddenklassers (5 serie, Eklasse) zijn prima te doen. De huidige 530d haalt iets van 1 op 20.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Wilf de Nepviking
Usericon van Wilf de Nepviking
Posted 12-02-2004 13:19 by Wilf de Nepviking Wijzig reactieProfiel van Wilf de NepvikingQuote dit berichthttp://www.klankontwerp.nl

quote:
Op 12 februari 2004 13:16 schreef Chelman het volgende:
Je bedoelt een op weinig....


Overigens zijn de meeste middenklassers van BMW en Benz (3 serie, Cklasse) best zuinig. Zelfs de hogeremiddenklassers (5 serie, Eklasse) zijn prima te doen. De huidige 530d haalt iets van 1 op 20.





Ja je hebt gelijk. Of ik bedoelde toevallig bij één op veel 1 km op veel liter

De bovenklasse rijdt vaak maar 1 op 6 of 1 op 8 hoor. Dat zijn dan ook pittige blokkies in het vooronder.


Ein volk, ein reich, ein Mohammed (v.z.m.h.)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 13:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 13:19 schreef Wilf de Nepviking het volgende:
De bovenklasse rijdt vaak maar 1 op 6 of 1 op 8 hoor. Dat zijn dan ook pittige blokkies in het vooronder.


Ja die wel. Maar relatief zijn zelfs die zuinig (in vergelijking met de prestaties die ze leveren)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Wilf de Nepviking
Usericon van Wilf de Nepviking
Posted 12-02-2004 13:21 by Wilf de Nepviking Wijzig reactieProfiel van Wilf de NepvikingQuote dit berichthttp://www.klankontwerp.nl

Ja zo ken ik er nog wel een paar.

Niet dat je mij hoort zeuren over hoge emissies; ik rijd met mijn tank zelf 1 op 3...

(in verhouding ook erg zuinig voor een 8 cilinder 5.2 liter blok, niet?)

[Dit bericht is gewijzigd door Wilf de Nepviking op 12-02-2004 13:22]


Ein volk, ein reich, ein Mohammed (v.z.m.h.)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 13:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 13:21 schreef Wilf de Nepviking het volgende:
Ja zo ken ik er nog wel een paar.

Niet dat je mij hoort zeuren over hoge emissies; ik rijd met mijn tank zelf 1 op 3...

(in verhouding ook erg zuinig voor een 8 cilinder 5.2 liter blok, niet?)



Jep.


Ik rijd best zuinig maar ik heb dan een 2.0 liter Turbo Diesel.

Mijn pa rijdt relatief onzuinig met z'n 3.0V6 benzine die amper 200pk uitspuugt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Wilf de Nepviking
Usericon van Wilf de Nepviking
Posted 12-02-2004 13:28 by Wilf de Nepviking Wijzig reactieProfiel van Wilf de NepvikingQuote dit berichthttp://www.klankontwerp.nl

Mijn 5.2 liter V8 heeft maar 150pk. Maar dat maakt niet uit, want het maximum koppel ligt op 1600 toeren (ik meen 250Nm). Het kleinste en goedkoopste Moparblokkie uit die tijd. Als je hem opvoert kan er met weinig aanpassingen 400pk uitgeperst worden. Daar heb ik alleen absoluut niets aan bij een truck van 2300 kilo die gemaakt is om te vervoeren/trekken.


Ein volk, ein reich, ein Mohammed (v.z.m.h.)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-02-2004 13:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Aanpakken die scheurijzers, betalen gij zondaars!


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 12-02-2004 13:43 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 10:32 schreef attila_de_hun het volgende:
En aangezien de VVD geen bal om de normale mensen geeft maar alleen om het bedrijfsleven en grote inkomens is dit raar


Wat een stelletje joden zijn het toch.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-02-2004 13:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 12:41 schreef Wilf de Nepviking het volgende:
Gaan ze dan in elke auto een tacho inbouwen? Hoe willen ze een paar miljoen auto's monitoren? Onbegonnen werk. Bovendien erg fraudegevoelig.

via benzine lijkt me redelijk en realistisch.


campske666
Usericon van campske666
Posted 12-02-2004 13:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 13:43 schreef metal blade het volgende:
Wat een stelletje joden zijn het toch.



Mwhoehahaha


Wilf de Nepviking
Usericon van Wilf de Nepviking
Posted 12-02-2004 13:55 by Wilf de Nepviking Wijzig reactieProfiel van Wilf de NepvikingQuote dit berichthttp://www.klankontwerp.nl

quote:
Op 12 februari 2004 13:48 schreef attila_de_hun het volgende:
via benzine lijkt me redelijk en realistisch.


Dan betalen mensen die aan de grens wonen dus geen belasting...


Ein volk, ein reich, ein Mohammed (v.z.m.h.)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-02-2004 13:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 13:55 schreef Wilf de Nepviking het volgende:
Dan betalen mensen die aan de grens wonen dus geen belasting...


idd, maar een volledig sluitende oplossing bestaat nu eenmaal niet.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-02-2004 14:00 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

....het verbaasd me dat dit van de VVD moet komen, maar ik vind het wel een okay idee.

Ben benieuwd hoeveel via frisia en aanverwante bedrijven gekochte verlaagde BMW'tjes met daarin een stelletje pimpin' losers, die bijkans hierdoor diep in de schulden zitten of gewoon aan het dealen slaan, de centra van steden zullen blijven vervuilen met hun zogenaamde coolheid en r&b op volume 10


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 12-02-2004 14:48 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 13:55 schreef Wilf de Nepviking het volgende:
Dan betalen mensen die aan de grens wonen dus geen belasting...

Hey, het KAN erger.
Bijv. met zo'n big-brother kastje op je dashbord (die JIJ moet betalen) zodat de guv'ment ten allen tijde precies weet waar je uithangt.

BTW: Een OV-variant van dat kastje is al in de maak. De NS wil het SMS-treinkaartje gaan testen.
Hoezo "precies weten waar je gaat en hoevaak"?
Dan maar fietsen! Control freaks.

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 12-02-2004 14:51]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 14:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Sommige mensen hebben echt last van paranoia. SMS kaartjes bij de NS hebben niks met controle te maken maar met efficiency en kosten.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 12-02-2004 15:43 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 14:56 schreef Chelman het volgende:
Sommige mensen hebben echt last van paranoia. SMS kaartjes bij de NS hebben niks met controle te maken maar met efficiency en kosten.....

Hey Chel, ik heb een nieuwe sig voor je:
Ignorance is Bliss.

On-topic: voor dit VVD initiatief.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 15:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 15:43 schreef MBMarduk het volgende:
Hey Chel, ik heb een nieuwe sig voor je:
Ignorance is Bliss.



En ik een voor jou:

Paranoia....je hebt altijd een vriend over je schouder.

Oftewel: tussen paranoia en ignorance zit een gigantische ruimte. En als je ELKE initiatief van een groot bedrijf (vide: jouw posts over MS etc.) als een samenzwering ziet dan zit je dichter bij paranoia dan gezond vantrouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 12-02-2004 15:54]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 12-02-2004 15:53 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Prima plan en nee het verbaast me geen meter dat het van de vvd komt. Ik bedoel die lui moeten toch ook eens wat vernieuwen e.d.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 15:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dit is niks vernieuwends voor de VVD. Het is bij uitstek een liberale maatregel (voor zover je in geval van belastingen van liberaal mag spreken) oftewel: iedereen betaalt precies evenveel als hij/zij zelf verbruikt en hij hoeft niet anderen te sponsoren (wat nu wel gebeurt).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen