|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
vervamon nederlandse folk? |
|
quote: In Extremo is goed, is prachtig gewoonweg, heerlijk om live te zien en heerlijk om te horen Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Dark Sanctuary en Stille Volk!!! [Dit bericht is gewijzigd door IceQueen op 28-10-2002 8:57] Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
quote: Stille Volk is echt fijn! |
|
nog een folkgroep die aan te raden is: Gaia Consort, ze brengen leuke up tempo folk, net als Altan, Aran, Dervish,... Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Heaven, once so proud, look as it comes down |
|
neofolk ja? Der Blutharsch und Death in June! er is al een topic over Folk Noir, Neofolk, of hoe je het ook zou willen noemen, voor de liefhebbers |
|
quote: ik vind het wel cool als die fluitspeler op zijn handen gaat lopen op het podium, dan zakt zijn rok omhoog wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: ja, leuke band uit Frankrijk |
|
quote: Echte "huppelmuziek" Maar ik vind de CD's nergens meer Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
quote: Staan die niet in DISORDER?? I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Ja,maar dan moet ik weer bestellen en wachetn en ik wil ze METEEN(u know me ) Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
quote: Wat ben ik blij dat smaken verschillen Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
Ik heb een vraagje kent iemand hier de neo-folk band: Wolfenmond En wat zijn hun beste nummers enzo? meer info iemand? |
|
Hedningarna, een Zweeds/Finse band bestaande uit oude mannetjes die traditionele folk maken.Finntroll heeft nog het nummer "Vargtimmen" gecovert op hun laatste cd. Vooral de cd "Traa" (betekend 3 en is inderdaad hun derde cd) is erg goed Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:ik had laatst nog hun cd in Belgische muziek zaak geluisterd. Ik vind dat Finntroll iets moois er van heeft gebrouwt. Maar weet jij of hun nou alleen traditionele instrumenten gebruiken of ook nog electronische shit. (hedningarna dan) |
|
quote: Hedningarna gebruikt didjeridoes (of hoe je het het ook schrijft) en klinkt best wel lekker, heb er een cd van thuis, Hipjok, leuke schijf, maar leg hem niet veel op. Geef mij maar Ierse folk, Belgische folk is ook heel lekker, Laïs is soms ook wel heel erg leuk, Aran is een hele leuke band, Kadril ook en noem maar op. Scandinavische folk heb ik ook leren kennen, ook mooi, een ten zeerste aangeraden groep is wel Garmana Franse en Iberiesche folk is ook heel erg leuk, artisten als Carlos Nuñez moet je echt live zien om de muziek goed tot zijn recht te laten komen, hetzelfde geld voor Hevia en Alain Stivell (Bretoense harp en doedelzakvirtuoos, echt prachtig). Je merkt wel grote verschillen tussen de soorten folk van land tot land in de gebruikte instrumenten, wanneer je op de gebruikte doedelzak let kun je al met redelijk veel zekerheid zeggen welke soort folk ze spelen. Folk is en blijft één van mijn favo muziekgenres, het is mooi en blijft mooi. NP: Garmana - Gamen Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Ik vind hagalaz runedance tot nu toe de beste Scandinavische folk, maar er is nog veel meer folk. Als het door gaat in de kerstvakantie wil ik met jouw naar een cd zaak in Belgie. Daar lagen cd's van Garmana, Hedningra en nog meer gave bands. Eigenlijk alleen maar folk cd's haast van Ierland, Schotland en andere landen. Stille volk uit Frankrijk is echt fantastisch. Dead can dance vind ik ook gaaf, maar is geen folk. |
|
Hippjokk is ook een gave cd hoewel ze hier iets "moderner" klinken.Traa blijft mijn inziens de beste van Hedningarna Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Hagalaz' Runedance, hoe kon ik die vergeten, tuurlijk is dat ook een topaanrader Dat is goed Wlad Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Hagalaz Runedance is een vervolg op Aghast met hun cd "Hexerei im zwielicht der finsternis".Beetje neurotische muziek.(hebben wel een mooie picture disc uitgebracht destijds). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hub weet jij of Skallagrim iets is? |
|
quote: Nee,nog nooit van gehoord Ik zal er wel eens navraag over doen.Waar komen ze vandaan? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Loreena McKennitt is trouwens ook erg gaaf Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |