IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Woonwagenbewoners (in opstand) Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2004 9:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

naar aanleiding van onderstaaznd bericht een topic over kampbewoners:

Kampbewoners blokkeren A2 in Maastricht

Ongeveer honderd bewoners van het beruchte woonwagenkamp 'de Vinkenslag' in Maastricht blokkeren op dit moment de A2 ter hoogte van het MVV-stadion in Maastricht. De bewoners hebben huishoudelijk afval en banden op de weg geplaatst om het verkeer tegen te houden.

Getuigen hebben gemeld dat de A2 er uit ziet als een kleine vuilnisbelt. Als gevolg van de blokkade zijn er kilometerslange files ontstaan. De politie weet op dit moment nog niet wat voor actie ze gaat ondernemen tegen de kampbewoners: via onderhandelingen of via harde actie, aldus een woordvoerder.

De bewoners voeren actie omdat zij het zat dat het woonwagenkamp zo vaak gecontroleerd wordt. Die is al een tijd bezig met een grootscheepse operatie om paal en perk te stellen aan allerlei illegale activiteiten op het kamp. De bewoners voelen zich naar eigen zeggen door de gemeente Maastricht "als beesten behandeld en onderdrukt". Een vrouw verklaarde tegenover een radiojournalist dat de bewoners behandeld worden als "Joden in de tweede wereldoorlog"

Op dit moment heeft de politie een omleiding gemaakt bij de afslag Meerssen voor het verkeer vanuit de richting Eindhoven, maar de files zijn aan beide zijden van de Geusselt inmiddels fors.

"Het is stikdruk op de weg en bij de Geusselt zit het helemaal vast", aldus een woordvoerder van de politie. Bovendien is het erg mistig. Dat kan volgens de politie tot levensgevaarlijke situaties leiden.

Update 09:04 uurDe politie heeft overigens zojuist verklaard dat de Mobiele Eenheid (ME) op weg is naar de kruising van de A2, om een cordon om de actievoerende kampbewoners te leggen.



dat er zelfs maar gesuggereerd wordt dat er onderhandeld gaat worden met zulk tuig is niet te bevatten. ze moeten met een tank inrijden op die gasten. protesteren omdat ze terecht gecontroleerd en opgepakt worden (als ze wat hebben misdaan)? dat kan natuurlijk alleen in Nederland.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-04-2004 9:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Tja wij hebben hier rond/in Apeldoorn ook een paar van die kampen. Gewoon een concetratie van problemen.
Of afschaffen of concetratie kampen van maken

Nee ik denk dat een verbod op zulk soort kampen het beste is. Het is natuurlijk wat hypocriet om wel te gaan wijzen naar Marrokanen die niet integreren terwijl sommige 'eigen' bevolkingsgroepen zich ook niet weten te gedragen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 14-04-2004 9:39 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Gister is hier bij ons een inval gedaan op het kamp. 28 plantages gevonden.... Ze moeten al die kampen gewoon continu controleren.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2004 9:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 9:36 schreef kwelgeest het volgende:

Nee ik denk dat een verbod op zulk soort kampen het beste is. Het is natuurlijk wat hypocriet om wel te gaan wijzen naar Marrokanen die niet integreren terwijl sommige 'eigen' bevolkingsgroepen zich ook niet weten te gedragen.


ja, maar dan moeten ze verhuizen en wie wil er nu kampers bij hem/haar in de straat?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-04-2004 9:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 9:39 schreef Dunne_Hein het volgende:
Gister is hier bij ons een inval gedaan op het kamp. 28 plantages gevonden.... Ze moeten al die kampen gewoon continu controleren.


maar dan vinden de kampers dat ze "als joden in de tweede wereldoorlog" worden behandeld. (zie bovenstand bericht)en dat ze een snelweg plat kunnen leggen. terwijl ze gratis stroom aftappen, de buurt terroriseren en geen belasting betalen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-04-2004 9:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 9:41 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar dan moeten ze verhuizen en wie wil er nu kampers bij hem/haar in de straat?
Alsof ik om die 'Turken' aan de overkant gevraagd heb
Daar heb je wel gelijk in maar een gedwongen spreiding van het probleem lijkt me toch beter dan tot in de oneindigheid dit gezeur te hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 14-04-2004 9:45 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 9:43 schreef attila_de_hun het volgende:
... dat ze een snelweg plat kunnen leggen. terwijl ze gratis stroom aftappen, de buurt terroriseren en geen belasting betalen.

Dat zou ik ook wel willen...


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 14-04-2004 9:49 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

gister was inderdaad ook al een inval bij een woonwagenkamp. of dit een gevolg is van het nieuws dat woonwagenbewoners ontzien worden door de belasting-inspecteurs weet ik niet, maar ik ben blij dat ze nu eindelijk actie ondernemen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 14-04-2004 9:49 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

hard aanpakken dat tuig..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-04-2004 10:20 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Het is elke keer hetzelfde met die gasten. Het is toch niet vreemd dat de politie veelvuldig invallen doet in die kampen, temeer omdat er werkelijk elke keer wel weer wat gevonden wordt: wapens, wietplantages, stroom dat afgetapt wordt. En dan blijkt ook nog eens dat hel leeuwendeel geen eens belasting betaalt!!!!

Dan kunnen ze wel een vergelijking met de "joden tijdens de tweede wereld-oorlog" maken, maar die hadden het niet zo luxe!!!

Oppleuren met die parasieten van de maatschappij


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2004 10:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ach, er zal straks wel weer één of andere linkse hippie staan te schreeuwen dat we deze paria's meer moeten helpen.

Ze hebben het al zo zwaar


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-04-2004 10:24 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 10:22 schreef Jenje het volgende:
Ach, er zal straks wel weer één of andere linkse hippie staan te schreeuwen dat we deze paria's meer moeten helpen.

Ze hebben het al zo zwaar

Dat is ZO 90-er jaren.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-04-2004 10:24 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 10:22 schreef Jenje het volgende:
één of andere linkse hippie



Ook afschieten


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-04-2004 10:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 10:24 schreef Staalman het volgende:
Ook afschieten


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 14-04-2004 10:28 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

heh, bij die laatste inval bij Vinkenslag (ofzo) lieten ze een bewoner aan het woord bij wie de plantage was weggehaald: "Ja, hoe moeten we dan aan geld komen?". Ik wist op dat moment even niet of ik moest lachen of huilen....


I can't shoot straight unless I've had a pint!


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-04-2004 10:29 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 april 2004 10:22 schreef Jenje het volgende:
Ach, er zal straks wel weer één of andere linkse hippie staan te schreeuwen dat we deze paria's meer moeten helpen.

Ze hebben het al zo zwaar


Ik ben links georienteerd, maarre aanpakken die hap, zo hard mogelijk..


Een kleine snol zit zo vol.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-04-2004 10:35 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 10:29 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ik ben links georienteerd, maarre aanpakken die hap, zo hard mogelijk..

Zgn. "blauw-links" he!?

(=net geen bruin-links)


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 14-04-2004 10:45 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Wat ik nou zo belachelijk vind is dat als greenpeace of iets dergelijks een tamelijk onschuldige actie doet ze meteen opgepakt worden en dat deze eikels vrolijk hun gang kunnen gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 14-04-2004 12:00]


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 14-04-2004 10:46 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 14 april 2004 10:45 schreef arrebar het volgende:
Wat ik nou zo belachelijk vind is dat als greenpeace of iets dergelijks een tamelijk onschuldige actie doet ze meteen opgepakt worden en dat deze eikel vrolijk hun gang kunnen gaan.


eikels... klinkt alsj nedeland nog nie goed


Een kleine snol zit zo vol.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-04-2004 10:50 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 10:46 schreef SkinPeeleR het volgende:
eikels... klinkt alsj nedeland nog nie goed


Rustig rustig SkinPeeleR, geef onze dislectische kamper ook een kans...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2004 11:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

kansloos dit..

hard neermeppen dat protest, oppakken dat tuig.

Kamp schoonvegen en platbranden.

Klaar.

Sim-pol!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-04-2004 11:58 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2004 11:38 schreef Snaack het volgende:

Kamp schoonvegen en platbranden.


Omgekeerde volgorde!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 14-04-2004 12:01 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 14 april 2004 10:46 schreef SkinPeeleR het volgende:
eikels... klinkt alsj nedeland nog nie goed

Oeh, een typfoutje, erg zeg. Krijg een leven
Zeg jouw spelling is ook erg goed zeg, vooral in dat topic over het Antilliaanse kabinet.

[Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 14-04-2004 12:06]


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 14-04-2004 12:04 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

als er bij die invallen nou niets gevonden wordt kan ik me een actie als deze voorstellen, maar dat ze het lef hebben om te zeggen dat de politie hun illegale activiteiten niet mag stopzetten vind ik absurd, want daar komt het wel op neer



MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 14-04-2004 12:11 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ik vroeg me al af waarom er vandaag mensen 2 uur te laat op de universiteit waren
Ach ja, als er eens in de Geusselt niks te beleven valt, dan maar ernaast he


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2004 12:12 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Moge het duidelijk zijn hoe ik hierover denk.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen