|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Lijkt me nu een uitgelezen kans om als autofrabrikant je plannen voor (deels) electrische auto's weer eens uit de kast te trekken... I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:Ja en dan 1 uurtje 60 km/u rijden .... Ze moeten tempo maken met die waterstof auto's .. de ideale oplossing, maar daar wil Shell niet aan |
|
Is dat erg? *filosofem rijdt een leasebak* |
|
Ik dacht dat de opbrengst per liter voor een benzinepomp niet echt denderent is. Dus ik denk niet dat ze dat zo makkelijk gaan doen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Shell doet onderzoek hiernaar, dus of ze er niet aan willen? Er zijn nauwelijks auto's voor "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit, of SHell de enigste leverancier is, en hoeveel een pomp verdient aan een liter. (wel weet ik dat hier int oosten de benzine fiks goedkoper is dan int westen) ruim 8 cent de liter. |
|
quote: Hmm Shell is marktleider, vandaar dat veel oliebedrijven precies doen wat Shell doet. Een andere reden voor de hoge olieprijzen is de productieverlaging die Opec enkele maanden geleden heeft afgesproken. Ongetwijfeld zal de oorlog in Irak ook de nodige invloed hebben.. Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
quote: Vorige week was ik in Antwerpen waar ik voor 1,15 tankte. In nederland reed ik langs tankstations waar het soms 1,28 kostte.. |
|
In de 30ger jaren hadden we in Drente een uitvinder genaamd Waardenier.. Deze had een motor ontworpen die op water liep.. Dus niet waterstof, maar water.. Deze man is in opdracht van de NAM/SHELL in een inrichting gestopt, zijn spullen en aantekeningen zijn in beslag genomen en hij is jaren later als wrak ontslagen en als kluizenaar gestorven.. Was deze man gek of was men bang dat hij de hele oliemarkt plat zou leggen? Een kleine snol zit zo vol. |
|
Wat denk jij Skinpeeler .. (zelfde met suiker, er is een suikervervanger die zelfs gezond is (geen neveneffecten als slecht voor tanden, slecht voor je gewicht) maar dat moet nog iets verder ontwikkeld worden aangezien het nog noet voldoende getest is om op de markt te mogen komen .. en gok eens welke organisatie die tests tegenhoud .. |
|
..hmm... ik moet nu echt op zoek naar een autootje met grijs kenteken, ik reis nu sinds 2 weken ook 160 km op een dag! 't schijnt dat ze allang auto's op water kunnen laten rijden maar ja, dat wordt niet doorgedrukt omdat dat een enorme klap voor de economie betekent.... tsja... t milieu is niet belangrijk genoeg...schijnt |
|
quote: Een olie vervanger hoeft nog zo gek voor Shell niet te zijn, zij hebben al de infrastructuur om Waterstof aan te bieden en die olie komt wel op aan Plastics e.d. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote:Klopt, maar ik denk dat Shell wel erg graag aan de domme autorijdertjes blijft voorzien van veel te dure benzine .... |
|
Een verhoging van Shell met 1 cent betekent een verhoging van de adviesprijs aan de pomp met ongeveer 1,75 cent. Voor de hoge prijsverhogingen moet je dus niet bij de Shell zijn maar bij de overheid die belacheljike accijnzen op brandstof heft. Dit alles onder het mom van milieu e.d. terwijl de uitstoot van auto’s niet meer dan enkele procenten bedraagt... Verder is het zo dat in mei 2001 de prijs voor gewone ongelode benzine 1,275 euro bedroeg. Wat betekent het? Dat betekent een stijging van maar liefst 1,9% over drie jaar. (ik ga uit van 1,30 als prijs nu) Zelfs een leek is in staat in te zien dat deze stijging, die al overigens inclusief accijns e.d. is, ver ONDER de inflatie zit. In reeële termen vraagt Shell nu dus in feite minder voor hun product dan in 2001. Vergeet ook niet dat de prijs van ruwe olie sinds kort absurd hoog staat en het lijkt me duidelijk dat je niet eenzijdig Shell als de schuldige kan aanwijzen. Ik heb geen aandelen Shell dus ik hoef ze niet te verdedigen maar de kille cijfers wijzen dit maar al te duidelijk uit... Verder is het zo dat Shell inderdaad vet veel winst maakt en dat ze dus ‘hun prijs toch zouden kunnen verlagen’. Toeval wil echter dat Shell hun winst maar voor een heel klein gedeelte aan de pomp haalt. De meeste winst behalen ze met industriële producten en leveringen en met het zgn. prospecting. Ik kan me voorstellen dat het kut is als je zelf je benzine moet betalen maar enige objectiviteit lijkt me op zijn plaats. Mij persoonlijk kan het toch geen reet boeien. Ik rijd op Diesel en met een tankpas van de zaak. Hier een kleine berekening van de benzine prijs aan de pomp:
Bedank Den Haag maar. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Onzin. Ten eerste verdient Shell maar een relatief kleine proportie aan de pomp het is ergens tussen de 15% en 25%. Verder is Shell zo ongeveer het meest gediversificeerde olie bedrijf teer wereld en wat hun betreft gaat men per direct veel alternatieve brandstoffen gebruiken want ze kunnen dan hun marktaandeel ENORM vergroten. @SkinPeeler: een auto die op Water an sich rijdt is niet mogelijk. Wellicht dat die kerel een portable electrolyse apparaat in zijn voertuigen bouwde die het water eerst splijtte en daarna waterstof als brandstof gebruikte. Degene die veruit het meeste te verliezen heeft bij overgang naar bijvoorbeeld waterstof als brandstof zijn niet de Shells e.d maar de overheid.... Waarom? Hun maakt het niet echt uit of je waterstof of benzine tankt. Zij zijn allang in staat om je van waterstof te voorzien. De overheid daarentegen zou ECHT een enorm problemen hebben. Zij zijn afhankelijk van de accijnzen ondanks hun mooie woorden over de milieu en zo. Ze zouden dan dus een accijns op waterstof moeten invoeren (en indirect dus op water). Dat zullen ze echter niet onder het mom van milieu kunnen doen en zullen ze dus met allerlei andere spannende smoesjes moeten aankomen.... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Nederland moet gewoon die belachelijk hoge wegenbelasting op diesel en gas naar beneden gooien.. .. Of de benzine accijnzen.. wie op de goede plek in Belgie tankt bespaart 20 cent per liter |
|
quote: op gas is de wegenbelasting toch juist laag? Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Hmm.. Benz. voor een auto van 800 kg is bijv. 42 euro / kwartaal, diesel is 110 euro / kwartaal, en bij gas staan 2 mogelijkheden: aardgas/g3 a 41 euro per kwartaal en 'Gas en overige' a 124 euro per kwartaal. Ik neem aan dat LPG in die laatste catagorie valt? Waarom rijdt anders nog niet iedereen op gas? Het is gewoon idioot om zoveel meer wegenbelasting te laten betalen voor LPG terwijl de uitstoot zoveel lager is.. [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 12-05-2004 11:39] |
|
quote: Maar hoelang het hier nog zal duren weet ik niet, met die regering van nu mag je je verwachten aan een stijging van de prijs aan de pomp, ze (de Belgische "regering" olv Guy Verhofstadt (rare mens, in tijden als dit doet onze regering het toch zooooooo goed )) hebben een beetje te veel cadeautjes uitgedeeld waardoor we hier ook nog zullen verzeilen in een situatie als bij de Noorderburen, nl. besparingen, besparingen en nog eens besparingen en meer betalen voor legio zaken (zoals openbaar vervoer, ieder jaar stijgt de prijs om met de trein mee te gaan) Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Tsja... nou ja, tot die tijd moeten onze meest zuidelijke bewoners zich maar tegoed doen aan de lage benz. en tabaksprijzen in jullie land .. lang leven één EU he.. ? |
|
quote: Als je het mij vraagt zullen de prijzen de komende jaren enkel blijven stijgen, het is een niet onuitputtelijke energiebron he, en ze zullen steeds dieper moeten boren om nog olie te vinden, daardoor zullen die autofabrikanten wel verplicht zijn om andere energiebronnen aan te wenden. Wat ook perfect mogelijk is, je kunt bv. waterstofgas perfect veilig opslaan zonder enig gevaar voor exploties. [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 12-05-2004 11:45] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: En de aanschaf straf bij diesel auto's..... (de hogere BPM zeg maar) Dit is gewoon weer een bewijs dat milieuoverwegingen geen rol in dat befaamde 'ontmoedigingsbeleid' spelen. Wat is het uberhaupt voor een idioterie om een ontmoedigingsbeleid op mobiliteit te voeren? Dat is een van de belangrijkste rechten van een mens nl. om zich te verplaatsen waar men wilt..... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: pfft, hier in België is de ideologie van de "regering" om iedereen met het OV te gaan verplaatsen, hoe ze dat zullen doen weet ik ook niet, maar ja, je moet wat met een regering die in 2016 de Olympische spelen wil organiseren , we hebben echt wel veel geld te veel Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Rotterdam eerst: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1043873&page=1 KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Kijk, en dan is het toch weer lekker om in Limboland te wonen. Ik rij 10 minuten en dan tank ik in België voor 99 cent! Suppository: www.suppository.nl Leng Tch'e: www.razorgrind.com |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |