IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : De toegevoegde waarde van songteksten Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-05-2004 14:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 14:41 schreef possess me het volgende:
songteksten zijn geen toegevoegde waarde aan de muziek, de muziek is juist de toegevoegde waarde aan een tekst en de intentie daarvan


Uhm ja natuurlijk...

IMHO is dit absolute nonsens. Als je de songtekst schrapt zodat er een instrumentaal nummer overblijft, kan ik er nog wel naar luisteren, maar andersom? Nou nee...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 25-05-2004 15:27 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 14:59 schreef altx het volgende:
Uhm ja natuurlijk...

IMHO is dit absolute nonsens. Als je de songtekst schrapt zodat er een instrumentaal nummer overblijft, kan ik er nog wel naar luisteren, maar andersom? Nou nee...
heb het ook niet over de vocalen, maar over de songTEKSTEN...topic gaat ook over songTEKSTEN

muziek is alleen een manier om de intenties over te brengen

maar bands die geen intenties over willen brengen, luister ik nauwelijks, zijn in dat opzicht alleen wat technische toontjes en staaltjes, klinkt wel goed op zich, maar betekend geen neuk

[Dit bericht is gewijzigd door possess me op 25-05-2004 15:27]


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-05-2004 15:41 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 15:27 schreef possess me het volgende:
heb het ook niet over de vocalen, maar over de songTEKSTEN...topic gaat ook over songTEKSTEN

muziek is alleen een manier om de intenties over te brengen

maar bands die geen intenties over willen brengen, luister ik nauwelijks, zijn in dat opzicht alleen wat technische toontjes en staaltjes, klinkt wel goed op zich, maar betekend geen neuk


Ja und????

Als je de songteksten schrapt, dan valt er niet zo veel meer te zingen...


Maar voor jou is het oplezen van de songteksten dus de ultieme muzikale ervaring?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 25-05-2004 16:28 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 25 mei 2004 15:41 schreef altx het volgende:

Als je de songteksten schrapt, dan valt er niet zo veel meer te zingen...




Daar had Obituary anders weinig last van...



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-05-2004 16:45 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik vind dat een beetje goede teksten toch wel wat kunnen bijdragen aan een nummer/album.

Lekker sarcastisch bijvoorbeeld:
Carpathian Forest: He's turning blue

Verhalend:
Zowat alles van Iced Earth,
vele nummers van Iron Maiden...

Als het maar goed in elkaar steekt en niet te onnozel overkomt.





I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 25-05-2004 16:56 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

het ligt er voor mij puur en alleen aan waarom ik luister en in wat voor bui ik ben. soms gaat het mij meer om de tekst dan om de muziek, maar meestal ga ik meer voor het gevoel/emotie dat in het nummer gelegd is.
als zowel de tekst zuigt en er geen emotie in de muziek ligt, word het al een stuk ONinteressanter.

[Dit bericht is gewijzigd door Brujeria op 25-05-2004 16:56]


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-05-2004 20:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 0:44 schreef Snaack het volgende:
Ik vind het wel opmerkelijk dat er hier een aantal mensen posten dat ze de tekstuele inhoud van een song totaal niet boeiend vinden, terwijl ze wel op hun achterste poten staan als er een band is met een christelijke boodschap in de teksten, om maar wat te noemen.

Als het maar beukt, toch?




Inderdaad, als het maar beukt, Heaumeau!






possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 25-05-2004 23:05 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

als het maar beukt...

zijn julie allemaal echt zó oppervlakkig dat de meesten geen fuck geven om de tekst? als het maar beukt...

kun je net zo goed de hele dag hardcore/terror luisteren, en dan één nummer op repeat, beukt ook lekker de hele tijd toch?


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-05-2004 23:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Een ding is zeker....JIJ let niet echt goed op de tekst...in ieder geval niet op de tekst van de poster boven je waarop je reageert. Kijk er nog eens een keer goed naar....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 25-05-2004 23:13 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 25 mei 2004 0:44 schreef Snaack het volgende:
Ik vind het wel opmerkelijk dat er hier een aantal mensen posten dat ze de tekstuele inhoud van een song totaal niet boeiend vinden, terwijl ze wel op hun achterste poten staan als er een band is met een christelijke boodschap in de teksten, om maar wat te noemen.

Als het maar beukt, toch?


--------------------------------------------------------------------------------




quote:
Op 25 mei 2004 20:58 schreef Snaack het volgende:
Inderdaad, als het maar beukt, Heaumeau!





reageert op zijjn eigen post een pagina eerder, lijkt me voor mij bedolt, of denken julie zo scheef?


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-05-2004 23:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik denk niet dat het voor jou bedoeld was. Verder zou je denk ik ook op basis van zijn andere posts in moeten kunnen zien dat die laatste post een grapje was.

TIP: kijk eens naar de eerste post in dit topic.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 25-05-2004 23:16 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 23:15 schreef Chelman het volgende:
Ik denk niet dat het voor jou bedoeld was. Verder zou je denk ik ook op basis van zijn andere posts in moeten kunnen zien dat die laatste post een grapje was.

TIP: kijk eens naar de eerste post in dit topic.
ik haal geen oude koeien uit de sloot, ik post mijn mening, tegenovergesteld van anderen hier dus...



beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-05-2004 23:18 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Geef zelf wel de voorkeur aan bands met teksten die ergens over gaan..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 25-05-2004 23:19 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 23:18 schreef Borgia het volgende:
Geef zelf wel de voorkeur aan bands met teksten die ergens over gaan..
eindelijk zijn zeer uitgebreide ''mening'' ipv eeuwig gezeik op mijn posts waar dan ook



[Dit bericht is gewijzigd door possess me op 25-05-2004 23:20]


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-05-2004 23:26 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 23:19 schreef possess me het volgende:
eindelijk zijn zeer uitgebreide ''mening'' ipv eeuwig gezeik op mijn posts waar dan ook




Had ém ff moeten onderbouwen..maar ik ben veel te gaar in m'n hoofd...


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 25-05-2004 23:27 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 23:26 schreef Borgia het volgende:
Had ém ff moeten onderbouwen..maar ik ben veel te gaar in m'n hoofd...
hehe, mijn fout, het was voor de verandering es niet chelman die dat postte, sorry hehe


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-05-2004 23:28 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 23:27 schreef possess me het volgende:
hehe, mijn fout, het was voor de verandering es niet chelman die dat postte, sorry hehe


Verdomme dat kost je een biertje


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 25-05-2004 23:30 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

een glaasje aids kun je krijgen

infernal voices forever


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-05-2004 23:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 23:30 schreef possess me het volgende:
een glaasje aids kun je krijgen

infernal voices forever
He bah.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 26-05-2004 11:11 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Er is heel veel instrumentale muziek die goed te pruimen is, maar de stem van een zanger(es) die teksten produceert kan veel meer toevoegen aan een band, veel emotie.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-05-2004 12:04 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Als een nummer een goede tekst heeft vind ik dat mooi meegenomen en kan dat bijdragen aan de sfeer en de emotie die de muziek overbrengt, maar over het algemeen vind ik metal teksten niet erg belangrijk. Metal is volgens mij over het algemeen muziek die niet zozeer gaat om het overbrengen van een boodschap maar meer om de lol en de teksten in metal zijn meestal niet erg hoogstaand.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 26-05-2004 12:04]


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 26-05-2004 12:14 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2004 12:04 schreef Schaep het volgende:
Als een nummer een goede tekst heeft vind ik dat mooi meegenomen en kan dat bijdragen aan de sfeer en de emotie die de muziek overbrengt, maar over het algemeen vind ik metal teksten niet erg belangrijk. Metal is volgens mij over het algemeen muziek die niet zozeer gaat om het overbrengen van een boodschap maar meer om de lol en de teksten in metal zijn meestal niet erg hoogstaand.


In power en heavy metal niet

maar goed ken genoeg bands met teksten die ergens over gaan..machine head, dream theater en machine head bijvoorbeeld


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-05-2004 12:16 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2004 12:14 schreef Borgia het volgende:
In power en heavy metal niet

maar goed ken genoeg bands met teksten die ergens over gaan..machine head, dream theater en machine head bijvoorbeeld


De genres waar ik op moment voornamelijk naar luister zijn dan ook death, heavy en power metal. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar over het algemeen vind ik metal teksten niet al te hoogstaand.


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 26-05-2004 17:18 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

machine head en machine head?


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 26-05-2004 17:20 by possess me Wijzig reactieProfiel van possess meQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2004 11:11 schreef Phriar het volgende:
Er is heel veel instrumentale muziek die goed te pruimen is, maar de stem van een zanger(es) die teksten produceert kan veel meer toevoegen aan een band, veel emotie.


meer gayness bedoel je, bah

vrouwen moeten instumenten bespelen, of alleen zingen als ze in DracenA of Darkened Nocturn Slaughtercult e.d. spelen, verder haalt het de muziek alleen maar verder omlaag


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen