IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : De toegevoegde waarde van songteksten Vorige pagina
EcthelionBandmember
Boterham met pindakaas
Usericon van EcthelionBandmember
Posted 26-05-2004 22:00 by EcthelionBandmember Wijzig reactieProfiel van EcthelionBandmemberQuote dit berichthttp://www.metalgamers.nl.tt

Als je kijkt naar de teksten van macabre


Bassist


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-05-2004 23:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2004 17:20 schreef possess me het volgende:
meer gayness bedoel je, bah

vrouwen moeten instumenten bespelen, of alleen zingen als ze in DracenA of Darkened Nocturn Slaughtercult e.d. spelen, verder haalt het de muziek alleen maar verder omlaag


Nee man, vrouwen moeten in de keuken staan, daar waar ze horen!

METAL IS EXCLUSIEF VOOR MANNEN GODVERDOMME

Geëmancipeerde feministische jeukheaumeau


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 27-05-2004 0:01 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

heb je weer te weinig vlees gegeten



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-05-2004 0:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Kan dat dan?


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 27-05-2004 7:57 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Ik hecht meestal vrij veel waarde aan teksten, maar weet wel in welke genres dat nut of juist geen nut heeft. Van Gorerotted kan je bijvoorbeeld geen teksten van Anathema's niveau verwachten... 't Maakt me dan ook weinig uit dat je de vocalen van Gorerotted nauwelijks verstaat.

Wat me wel mateloos irriteert is de lage kwaliteit van lyrics in bands die cleane zang gebruiken. Ik denk dan aan bv. Threshold (met hun "love mother earth" campagne) en Manowar (beetje met een zwaard in de ene en een pint in de andere hand posers slachten? Nou neen jongens), dat reduceert de kwaliteit wel voor mij.

Maar als je dan My Dying Bride als bandnaam hebt, en dus frequent cleane zang gebruikt, dan komen goede lyrics de muziek juist ten voordele omwille van bepaalde emoties die tekst kan oproepen.

En sommige bands (ik denk dan aan Nile)hebben knappe lyrics, maar de vocalen zijn nagenoeg onverstaanbaar.. Jammer, maar ik heb ze dan toch het liefst zoals ze nu zijn.


"Obras son amores y no buenas razones"


Krijt
De drummer die je (nog) niet kent.
Usericon van Krijt
Posted 30-06-2006 21:00 by Krijt Wijzig reactieProfiel van KrijtQuote dit bericht

Over het algemeen gaat het vandaag de dag vooral om hoe het klinkt en niet om wat er gezongen wordt.. En dat is jammer.
Soms komen er echt diepe boodschappen langs ( met de nadruk op soms ), maar is het nummer weer niks. OF andersom, uiteraard.
Meestal luister ik liever naar nummers met een niet-zo-geweldige tekst maar goede muziek, dan naar nummers met een goede tekst maar niet-zo-geweldige muziek.
Om het zo maar even te zeggen.

Wat ik probeer te zeggen is dat de teksten minder belangrijk zijn dan de muziek.
Maar het is toch zeker een afknapper als de teksten slecht of ongeïnspireerd zijn.

Maar dat is mijn mening maar. Negeer hem gerust.

[Dit bericht is gewijzigd door Krijt op 30-06-2006 21:01]


"Mine friends, I loveth thee to tiny fragments." - Ik


Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 01-07-2006 0:15 by Gnosis Wijzig reactieProfiel van GnosisQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

Ik weet het niet... Doe mij maar eerder een goed nummer met een slechte tekst dat een nummer met een goede tekst dat niet aan te horen is. Ik heb zelf ook nummers die nummersd die zonder tekst ook prima aan te horen zijn. Bij deathmetal gaat het uiteindelijk toch om tekstplaatsing en nadrukken in plaats van goede teksten...



Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 01-07-2006 6:49 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Vocalen... ach, hoort erbij he

Nee maar bij mij ligt het er puur aan wat voor band, en zelfs wat voor nummer eigenlijk. Bij zwaardere genres gaat t vaak over minder "emotionele" onderwerpen (dood, moord, satanische offers ed. ) dus boeit dat een stuk minder. Soms, in het geval van Dimmu, omdat dat zo'n beetje mijn favo band is, ga ik wel naar de lyrics luisteren (soms opzoeken omdat ik t echt niet versta ) Maar tuurlijk kan ik een erg mooie songtekst erg waarderen. Het is inderdaad in t algemeen belangrijker dat een tekst goed in de muziek loopt (metrum ) en de frontman (zanger) is nou eenmaal degene die het publiek mee moet krijgen en vaak het icoon van de band is.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-07-2006 14:44 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 26 mei 2004 23:50 schreef Snaack het volgende:
Nee man, vrouwen moeten in de keuken staan, daar waar ze horen!

METAL IS EXCLUSIEF VOOR MANNEN GODVERDOMME

Geëmancipeerde feministische jeukheaumeau


Zullen je bandleden blij mee zijn

Ontopic: Teksten zijn voor mij net zo belangrijk als de muziek zelf.. Ligt ook wel een beetje aan de muziekstijl natuurlijk, bij lompe deathmetal word ik er al niet heel veel anders van omdat ik de teksten toch veelal niet versta.. Maar toch maakt het de muziek 100 keer vetter als je je kunt identificeren met de teksten!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 03-10-2006 13:28 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Ik vindt dat tekst en muziek samen moeten werken om een bepaalde gemoedstoestand weer te geven (kunst, welke vorm dan ook is een vorm van expressie, en er bestaat geen expressie zonder bijbehorende emotie) dus als muziek dat niet doet, vind ik het eigenlijk al geen muziek meer (bye bye puberaal Cannibal Corpse en vele anderen).

Ik vind de latere teksten van Death echt aardschokkend goed bijvoorbeeld (in het begin deden ze nog de standaard blaat blaat hoor mij hoe ik door mijn bek een scheet laat en de tekst wil je niet weten), RATM, System of a down, Pantera, Life of agony, Edge of sanity, en vooral ook bands die het echt ergens over hebben, maar het verstoppen in een metafoor: "to hell I've been there, to hell and back, to hell I fell there, had to climb out with unbearable weight on my back" (mag je raden van welke band dat is lol)

"No escaping, from those haunting EMPTY WORDS, deep inside in a world of EMPTY WORDS" (Death, Symbolic, die hele cd is geniaal, maar dit komt toevallig uit Empty words)

"I fight for love of brothers, your friends fight one another, you can't see cause your head's up your ass" (Pantera, Vulgar Display of Power, Regular people)

en natuurlijk "I've learned to believe in myself even though they don't believe in me, unwilling to change for society I'll be who I want to be" (Life of agony, River runs red, Underground)

Zelfs Slayer heeft goeie teksten, alhoewel niet altijd, als je het bekijkt vanuit het standpunt dat Kerry King zelf katholiek is en met een verwijtende vinger loopt te schudden--> Dead skin mask:"of pleasant faces and lifeless pageants!!"

Domweg Jezus was a prick schreeuwen trekt me niet, maar bands die de hypocrisie van het Christendom, de Islam, het Jodendom en vele andere geloven onderstrepen hou ik wel van: "Life is there for me, Hell is there for me" (Paradise Lost, Shades of God, Pity the sadness, maar check de rest van de cd ook en vooral As I die)

"My sins will be forgiven, the beginning of the madness. I fear no foe, for I am eternal, ain't gonna feel no grief. The sinner and the sadness. I fuck the law, kill in the name of Christ" (Edge of Sanity, Purgatory afterglow, The sinner and the sadness)

"Never try to understand, accept, obey. Follow followers and forget who you are" (samael, Ceremony of opposites, To our Martyrs)

In dit soort gevallen kan ik het prima hebben dat er recalcitrante zooi in het nummer voorkomt, het gaat wel echt ergens over---> "I spit at your god's face, I piss on the cross, I vomit on the holy bible, I shit on the blessed whore and her bastard son(onbevlekte ontvangenis my ass die bitch ging gewoon vreemd en loog erover, dubbel fout) I desecrate, crush and destroy all which is sacred, all which is blessed, I have found the one that lives in me" (Samael, zelfde nummer als hierboven genoemd)

Mijn excuses voor het lange verhaal, kon het punt niet sneller duidelijk maken en had het eigenlijk nog een flink stuk uitvoeriger willen doen.

edit: spelfoutzooi weghalen

[Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 03-10-2006 13:36]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2009 12:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dit was ooit een productief topic,

toen kwam RIDM

songteksten worden in de topictitel al aangebracht als "toegevoegd"


zijn er dan geen bands die beginnen met een tekst?

Mika bvb


signature


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-09-2009 20:46 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com



Koekoek


Against God and Government


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2009 21:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vet lief


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-09-2009 23:40 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 september 2009 12:46 schreef Hypnos het volgende:
Dit was ooit een productief topic,

toen kwam RIDM

songteksten worden in de topictitel al aangebracht als "toegevoegd"


zijn er dan geen bands die beginnen met een tekst?

Mika bvb


Hehehe, Kerry King katholiek, mooi man...

Maaruh, ik vind teksten in deathmetal bijvoorbeeld weinig ter zake doen omdat je het meestal toch niet verstaat, maar in andere muziek zoals Pink Floyd en dergelijke is de tekst soms net zo belangrijk als de muziek.

Eigenlijk gaat het om de combi tekst en zang, het kan nog zo'n mooie tekst zijn, als de zang het niet over kan brengen is de toegevoegde waarde nihil.


Boeiender


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 24-09-2009 0:14 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

K kan God Dethroned anders bijvoorbeeld behoorlijk goed verstaan hoor. Vader is ook altijd goed te doen en zelfs een behoorlijk aantal nummers van Behemoth zijn duidelijk.

Bij mij verschilt het per band of ik de teksten belangrijk vind of niet trouwens.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-09-2009 8:18 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Meestal.....

Mooi woord.


Boeiender


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen