IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : JOVD voorstel Vorige pagina
UberHeerscher
Usericon van UberHeerscher
Posted 30-05-2004 21:24 by UberHeerscher Wijzig reactieProfiel van UberHeerscherQuote dit berichthttp://www.jostiband.nl/

Nogmaals het gaat niet om of je het kan bepalen. Het gaat om wie er verantwoordelijk is OF en HOEVEEL je verdient......


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-05-2004 10:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik wist nietdat jij mijn grote vriend Chelman was! Wat een pak van mijn hart. Ik vreesde voor een invasie van liberalen. (en dat dat mijn mede kameraden als Dargull er nooit meer zijn )


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 31-05-2004 15:22 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht


Als er wat minder studenten komen? Soit. Er zijn er toch veels te veel. Dat veroorzaakt ook een negatieve druk op de inkomens van de hoger opgeleiden.[/quote]


dat is de oplossing natuurlijk!!! laten we een elite maken van superstudenten ! jaaaa!


:p


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 31-05-2004 15:23 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

overschot en tekort aan studenten verschilt per faculteit/studierichting



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-05-2004 15:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2004 2:36 schreef Chelman het volgende:
Als er wat minder studenten komen? Soit. Er zijn er toch veels te veel. Dat veroorzaakt ook een negatieve druk op de inkomens van de hoger opgeleiden.
Ik neem aan dat je hiermee vooral doelt op Alfa-studenten, aangezien we met onze toekomstige kennis-economie niet genoeg beta-studenten kunnen hebben?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 31-05-2004 15:41 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:37 schreef Misanthrope het volgende:
Ik neem aan dat je hiermee vooral doelt op Alfa-studenten, aangezien we met onze toekomstige kennis-economie niet genoeg beta-studenten kunnen hebben?



misschien moeten die dan gewoon verplicht worden om voor iets te studeren waar de bedrijven zeggen dat er een paar jaar later tekorten zullen zijn. anders zitten die toch maar te wachten op een job van hun studies en ondertussen profiteren op de kap van de maatschappij. JAAA!

een liberale planeconomie!


:p


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 31-05-2004 15:46 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 31 mei 2004 15:41 schreef Spuitpoep het volgende:
misschien moeten die dan gewoon verplicht worden om voor iets te studeren waar de bedrijven zeggen dat er een paar jaar later tekorten zullen zijn. anders zitten die toch maar te wachten op een job van hun studies en ondertussen profiteren op de kap van de maatschappij. JAAA!

een liberale planeconomie!

je kan het stimuleren door meer studiefinaciering voor die opleidingen aan te bieden, en ook minor/ majors combinaties aanbieden die perspectief bieden



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-05-2004 15:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:41 schreef Spuitpoep het volgende:
misschien moeten die dan gewoon verplicht worden om voor iets te studeren waar de bedrijven zeggen dat er een paar jaar later tekorten zullen zijn. anders zitten die toch maar te wachten op een job van hun studies en ondertussen profiteren op de kap van de maatschappij. JAAA!

een liberale planeconomie!
Lul niet, wat jij zegt is a)niet liberaal en b)niet mijn bedoeling.

Je zou volgens het Amerikaanse model bedrijven de mogelijkheid moeten geven bepaalde studies te financieren. Zo wordt het voor studenten aantrekkelijker die studie te doen en de studies die geen toegevoegde waarde hebben achterwege te laten. Oftewel, afstappen van het Nederlandse model waarin iedereen naar gewil de meest zinloze studie kan doen en de maatschappij er nog voor moet betalen ook.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 31-05-2004 15:47 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:46 schreef Vinay het volgende:
je kan het stimuleren door meer studiefinaciering voor die opleidingen aan te bieden, en ook minor/ majors combinaties aanbieden die perspectief bieden



maar vind je dan niet dat dat je vrijheid in de weg staat? dat je keuze een beetje gemaakt wordt? dat je moeilijker tot zelfontplooiing kunt komen omdat je enigzins zacht gedwongen wordt?

[Dit bericht is gewijzigd door Spuitpoep op 31-05-2004 15:48]


:p


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-05-2004 15:50 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:47 schreef Spuitpoep het volgende:
maar vind je dan niet dat dat je vrijheid in de weg staat? dat je keuze een beetje gemaakt wordt? dat je moeilijker tot zelfontplooiing kunt komen omdat je enigzins gedwongen zacht wordt?
Nee, want het is nog steeds mijn eigen keuze die studie te doen, als ik dan een niets toevoegende studie wil doen, mag ik dat, alleen zal ik zelf voor de financiering moeten zorgen. Het is alleen simpelweg aantrekkelijker een studie te doen die door bedrijven gefinancierd wordt en maatschappelijk relevant is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 31-05-2004 15:51 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:50 schreef Misanthrope het volgende:
Nee, want het is nog steeds mijn eigen keuze die studie te doen, als ik dan een niets toevoegende studie wil doen, mag ik dat, alleen zal ik zelf voor de financiering moeten zorgen. Het is alleen simpelweg aantrekkelijker een studie te doen die door bedrijven gefinancierd wordt en maatschappelijk relevant is.



maar jij wordt dan wel financieel gediscrimineerd omdat je je eigen zin wil doen! dat is toch geen vrijheid!?


:p


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-05-2004 15:53 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:51 schreef Spuitpoep het volgende:
maar jij wordt dan wel financieel gediscrimineerd omdat je je eigen zin wil doen! dat is toch geen vrijheid!?
Dat zie je verkeerd. Ik word dan helemaal niet financieel gediscrimineerd. Het is juist andersom, nu word je positief gediscrimineerd, omdat je geld van de overheid krijgt voor het studeren, hoe onzinnig de studie ook is.

Vrijheid houdt in dat je keuzes moet maken en dat je verantwoordelijk moet zijn, het is niet zo dat je wanneer je vrij bent geen enkele beperking of verantwoordelijkheid hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 31-05-2004 15:55]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 31-05-2004 15:55 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:53 schreef Misanthrope het volgende:
Dat zie je verkeerd. Ik word dan helemaal niet financieel gediscrimineerd. Het is juist andersom, nu word je positief gediscrimineerd, omdat je geld van de overheid krijgt voor het studeren, hoe onzinnig de studie ook is.



excuseer, maar je studeert toch wat je zelf wil? of wil je daar een verbod op? dat is toch je eigen wil, heb je net zelf gezegd.
als je niet meer mag studeren wat je zelf wilt, dat is toch onvrijheid! zo kun je toch niet "zelfontplooiien"


:p


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-05-2004 15:58 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:55 schreef Spuitpoep het volgende:
excuseer, maar je studeert toch wat je zelf wil? of wil je daar een verbod op? dat is toch je eigen wil, heb je net zelf gezegd.
als je niet meer mag studeren wat je zelf wilt, dat is toch onvrijheid! zo kun je toch niet "zelfontplooiien"

Je mag nog steeds studeren wat je zelf wilt! Of je het doet is alleen een andere zaak. Ik kan nu bv. ook zeggen dat ik naar het zonnestelsel Betelgeuze WIL. Dat kan momenteel niet, dus zal ik er zelf voor moeten werken om het mogelijk te maken.

Nogmaals, vrijheid houdt niet in dat alles MOGELIJK is, je zult het zelf mogelijk moeten maken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 31-05-2004 16:01 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 15:58 schreef Misanthrope het volgende:
Je mag nog steeds studeren wat je zelf wilt! Of je het doet is alleen een andere zaak. Ik kan nu bv. ook zeggen dat ik naar het zonnestelsel Betelgeuze WIL. Dat kan momenteel niet, dus zal ik er zelf voor moeten werken om het mogelijk te maken.

Nogmaals, vrijheid houdt niet in dat alles MOGELIJK is, je zult het zelf mogelijk moeten maken.



hola !? bedoel je nu dat je er zelf moet kunnen voor zorgen dat je de kans krijgt om iets mogelijk te maken? zou begrijp ik jou standpunt
mijn idee is dan dat je gewoon de kans moet krijgen om iets mogelijk te maken. ik geloof bvb niet dat iedereen zonder die positieve discriminatie kan gaan studeren. maar ik geloof ook niet dat het normaal is dat iedereen kan gaan studeren, zo werkt het niet, maar zo wil de maatschappij het wel.


:p


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 31-05-2004 22:25 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 31 mei 2004 15:47 schreef Spuitpoep het volgende:
maar vind je dan niet dat dat je vrijheid in de weg staat? dat je keuze een beetje gemaakt wordt? dat je moeilijker tot zelfontplooiing kunt komen omdat je enigzins zacht gedwongen wordt?

daarom heb ik ook erbijgezet major/minor combinaties zodat je ook bij een andere studierichting ( bv ook conservatorium/kunstacademie , andere universiteit of hogeschool ) je (bv creativiteit) kan ontwikkelen , naast bv een maatschappelijk relevante major .
je kan bv ook medische biologie en voedingsmiddelentechnologie combineren , dan heb je meer mogelijkheden om bv een innovatief product te ontwikkelen .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 31-05-2004 22:33]



Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 31-05-2004 22:35 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2004 22:25 schreef Vinay het volgende:
daarom heb ik ook erbijgezet major/minor combinaties zodat je ook bij een andere studierichting ( bv ook conservatorium/kunstacademie , andere universiteit of hogeschool ) je (bv creativiteit) kan ontwikkelen , naast bv een maatschappelijk relevante major .
je kan bv ook medische biologie en voedingsmiddelentechnologie combineren , dan heb je meer mogelijkheden om bv een innovatief product te ontwikkelen .



dat klinkt alweer beter. Niet omdat je zo zacht gepushd wordt, maar omdat je a) je eigen zin kan blijven doen en b)je meer kansen op de arbeidsmarkt hebt. Tis natuurlijk theorie


:p


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-06-2004 10:00 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

leuk zoveel verschillende meningen te zien...

Ik heb me een paar dagen niet in de discussie kunnen mengen omdat mijn pc totaal naar gort was (virus-attack!!! ), en nu nog steeds draait alsof het een pentium een betreft...

@ Filosofem's eerdere vraag: Dit voorstel werd in de publiciteit gebracht in het programma "Kopspijkers" op de radio, en bracht daar ook een leuke discussie teweeg.

@ Misanthrope: Als er iets niet liberaal is, is het positieve discriminatie in welke vorm dan ook.

Persoonlijk vind ik dat er absoluut niets mis mee is een steentje bij te dragen aan de goede oude dag van anderen, noem me maar weer kuthippie maar ik vind het persoonlijk niet erg om belastingen te betalen zodat mensen die onze welvaartsstaat hebben opgebouwd en die de reden vormen dat wij nu allemaal een pc hebben om deze discussie mee te kunnen voeren, en een dak boven ons hoofd zodat de monitor niet nat wordt.

Als je kijkt naar de erbarmelijke toestanden waarin veel ouderen leven (persoonlijke ervaring: ik heb in een bejaartdentehuis gewerkt, en mijn zusje heeft in verschillende gewerkt, ouderen die 1 keer per week gewassen worden, twee paar kleren hebben, nooit naar buiten kunnen omdat er geen begeleidend personeel is, etc.) vind ik niet dat we zomaar kunnen zeggen dat iedereen alleen voor zichzelf moet zorgen zoals de liberalen het graag zouden zien.

Er zijn genoeg mensen die in de financiële problemen komen, en om die over zestig jaar een nog ergere levensstandaard hebben dan veel ouderen vandaag de dag als de JOVD haar zin krijgt.

Persoonlijk denk ik inderdaad dat dit soort voorstellen alleen kunnen komen van mensen die nooit armoede hebben meegemaakt, waarvan de ouders nooit geld hebben hoeven te lenen omdat ze een maandje krap zaten, en die nooit een bijbaantje of twee hebben moeten werken om een studie te bekostigen...

Waarom zouden we voor elkaar zorgen?

Ouderen hebben toch geen functie meer in de maatschappij, je kan toch niets van ze leren en ze slurpen alleen geld. Waarom zouden we de mensen helpen die ons land hebben opgebouwd? Laat ze maar voor zichzelf zorgen want:

een liberale wereld is een faire wereld!!!


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 15-06-2004 0:56 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 31 mei 2004 22:25 schreef Vinay het volgende:
daarom heb ik ook erbijgezet major/minor combinaties zodat je ook bij een andere studierichting ( bv ook conservatorium/kunstacademie , andere universiteit of hogeschool ) je (bv creativiteit) kan ontwikkelen , naast bv een maatschappelijk relevante major .


ik wilde deze quote aan mijn post toevoegen :
quote:
Uit onderzoek blijkt ook dat de aanwezigheid van een competitieve creatieve industrie van groot belang is voor de kenniseconomie,’ aldus Van der Ham.


http://www.d66.nl/news/item/Overheid%20moet%20dance-industrie%20serieus%20nemen/3166?mid=



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen