IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Gorguts / Negativa Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-07-2004 19:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Onbegrijpelijk dat er nog geen topic over deze briljante canadese death metal band is (en ik heb toch echt goed gezocht, ook op alle albumtitels).

Ik kende ze eerst van het intens technische, brute en complexe album 'Obscura' maar ze timmeren al vanaf eind jaren '80 aan de weg.
GORGUTS bracht in 1991 hun eerste full length uit, genaamd 'Considered Dead'. Het is een album dat vol staat van de laaggestemde death metal, mid-tempo met erg interessant riff- en baswerk. Dit album keert nog zeer vaak terug in m'n CD-speler!
Hierna volgt in 1993 'The Erosion of Sanity', dat veel technischer is en een enorme partij riffs en complex drumwerk staat.
Hierna is de band in de vergetelheid geraakt, tot 1998 als het geniale 'Obscura' uitkomt. Voor sommige mensen is het veel te zenuwachtig, sommigen knappen af op de (lelijke) schreeuwzang, maar feit is dat deze heren op eenzame hoogte staan wat betreft originaliteit en complexiteit.
Het vierde album, 'From Wisdom to Hate' ken ik nog niet maar die zal ik nog zeker ook aanschaffen. Iemand die het al kent?

Oh ja, http://www.gorguts.com



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-06-2010 23:05]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 23-07-2004 19:40 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

Ach, ik ken ze wel. Ik hou alleen niet zo van metal... dus, nee dank je.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 23-07-2004 19:45 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

Yeah, heb hier Considered dead en From wisdom to hate liggen, Beide heel erg verschillend (tja, 't zijn de eerste en de laatste releases...), maar beide supergoed!


No meat is sweater


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-07-2004 19:50 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Considered dead is een superplaat.De andere ken ik helaas niet.Toch eens opzoeken.


spelfout weggehaald...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-07-2004 20:08 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ik heb de eerste, tweede en vierde in huis, ken de derde want heb m ooit geleend en Dwaal, je kan die allemaal blind aanschaffen als je ze ziet liggen. Nergens slechte producties, rommelige wat-dan-ook...

Heerschend, in één woord. Opzetten en Slayer roepen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-07-2004 20:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik heb de band altijd niks meer als doorsnee gevonden. M., als ik jou eens een echte goede tip mag geven. Luister eens naar Necrophagist. Dat is een mix tussen suffocation met een gitaarheld. lijkt me wel iets voor jou. De band komt uit duitsland en speelt 95% van al die amerikaanse deathmetalbands zo plat als een dubbeltje.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-07-2004 23:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 juli 2004 20:15 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb de band altijd niks meer als doorsnee gevonden. ...


Dan ken je Obscura en From wisdom to hate niet.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2004 14:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2004 23:01 schreef Mutilator het volgende:
Dan ken je Obscura en From wisdom to hate niet.


wel eesn gehoord bij kameraden (pardon chelman, ik bedoel "vrienden"). maar dat had niet zoveel indruk achtergelaten blijkbaar. maar als jij het me aanraadt ga ik het gewoon nog een keer beluisteren. dan hoop ik dat jij necrophagist een probeert!


zombie
Usericon van zombie
Posted 24-07-2004 16:52 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Obscura vind ik een geniaal album dat eigenlijk nooit verveeld.

De rest deed me eigenlijk vrij weinig, er is toch iets met dat sfeertje op Obscura dat ontbreekt op hun overige werk.

Vette check op Necrophagist, overigens. Binnenkort album via Relapse, release date staat nu voor begin Augustus.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-07-2004 17:09 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb de eerste 2 platen en zo nu en dan draai ik ze nog wel eens.Toch wel een interessante band en vooral "The erosion of sanity" vind ik nog steeds een prachtplaat


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 26-07-2004 13:19 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

De eerste drie CDs zijn uitstekend, hoewel de productie op Considered een beetje slap is. Oscura is supervet! From Wisdom vond ik dan toch weer wat tegenvallen.

Heeeft iemand die anthology CD? En is die enigszins te pruimen?



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-08-2004 19:29 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou nou nou wat een drukte in dit topic. Iedereen heeft het natuurlijk veel te druk met naar de nieuwe Sonata Evergay Sagoth luisteren.

Met gepaste trots kan ik jullie vertellen dat dat Gorguts twee borden, een (gelukkig bijna lege) fles Armagnac, een wijnglas en 10 CD's van mijn plank heeft doen trillen .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dopethrone
Usericon van Dopethrone
Posted 22-08-2004 19:55 by Dopethrone Wijzig reactieProfiel van DopethroneQuote dit bericht

\\m/ GORGUTS IS IDD VET! \\m/


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-08-2004 20:00 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hmm ja ik ken de bands en heb wat albums op mp3 ergens. Ik kan nog niet de tijd vinden om dit is ff serieus te beluisteren, ik haak vrij snel af


"This one is older than shit, heavier than time!"


Lord Ibex
Usericon van Lord Ibex
Posted 17-10-2004 1:38 by Lord Ibex Wijzig reactieProfiel van Lord IbexQuote dit bericht

Obscura is vet!!!!!!!! de andere cds zijn me niet echt bijgebleven


Ed
Usericon van Ed
Posted 04-11-2004 22:47 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Gorguts is een van me favoriete bands, vooral Obscura was zo ver vooruit met hun dissonaties.
En sorry maar Necrophagist vind ik niet te vergelijken met Gorguts, Necrophagist speelt heel wat 'normalere' technische metal dan Gorguts, ik heb in ieder geval nooit iets gehoord dat in de buurt van Obscura komt.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik webmaster ben van gorguts.com dus erg objectief ben ik niet


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-11-2004 0:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Idd attila, dat Necrophagist is allemaal wel leuk en aardig, maar 'Obscura' van Gorguts is toch echt even van een andere klasse dan 'Epitaph' van Necrophagist.

Ik vind Necrophagist eigenlijk maar een beetje een rukband, jammer dat ik die CD heb gekocht.
Gorguts is de shizzle!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 05-11-2004 0:09]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-11-2004 17:44 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 0:09 schreef M. het volgende:
Idd attila, dat Necrophagist is allemaal wel leuk en aardig, maar 'Obscura' van Gorguts is toch echt even van een andere klasse dan 'Epitaph' van Necrophagist.

Ik vind Necrophagist eigenlijk maar een beetje een rukband, jammer dat ik die CD heb gekocht.
Gorguts is de shizzle!


pah, ruk?
Wat een onzin. Verklaar u eens nader


"This one is older than shit, heavier than time!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-11-2004 18:58 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 17:44 schreef 0Tolerence het volgende:
pah, ruk?
Wat een onzin. Verklaar u eens nader

Gast, jij hebt echt moeite met normaal converseren he? Als je dat geleerd hebt ga ik je misschien wel een keer vertellen waarom je naar rukbandjes luistert.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ed
Usericon van Ed
Posted 05-11-2004 20:03 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 0:09 schreef M. het volgende:
Idd attila, dat Necrophagist is allemaal wel leuk en aardig, maar 'Obscura' van Gorguts is toch echt even van een andere klasse dan 'Epitaph' van Necrophagist.

Ik vind Necrophagist eigenlijk maar een beetje een rukband, jammer dat ik die CD heb gekocht.
Gorguts is de shizzle!


nou een rukband vind ik het zeker niet, het is op zich best een gave plaat. Maar het komt zeker niet in de buurt van Gorguts.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-11-2004 20:11 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 18:58 schreef M. het volgende:
Gast, jij hebt echt moeite met normaal converseren he? Als je dat geleerd hebt ga ik je misschien wel een keer vertellen waarom je naar rukbandjes luistert.


Prima joh, jou mening interesseert me ook geen fuck eigenlijk. Het enige wat me dreef was wat nieuwsgierigheid.


"This one is older than shit, heavier than time!"


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 21-03-2005 18:04 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 23 juli 2004 20:08 schreef Greycloak het volgende:
Ik heb de eerste, tweede en vierde in huis, ken de derde want heb m ooit geleend en Dwaal, je kan die allemaal blind aanschaffen als je ze ziet liggen. Nergens slechte producties, rommelige wat-dan-ook...

Heerschend, in één woord. Opzetten en Slayer roepen.


Ja!

Maar hoe klinkt die demo Anthology?Wie kent dit ding? Of kan ik het beter bij de albums houden?
EDIT; luister em zefl wel...Obscura en From wisdom to hate boven de rest

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 12-04-2005 20:10]


Suck my piss


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 11-04-2005 20:54 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zit nu From wisdom to hate te luisteren. Fucking geweldig! Valt het oudere werk van deze band een beetje te vergelijken met dit album? (a.u.b. geen "vroeger was alles beter" antwoorden)

Ps.
Necrophagist is natuurlijk ook gewoon een stuiter goede band.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 11-04-2005 22:37 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 11 april 2005 20:54 schreef XnegativeX het volgende:
Ik zit nu From wisdom to hate te luisteren. Fucking geweldig! Valt het oudere werk van deze band een beetje te vergelijken met dit album? (a.u.b. geen "vroeger was alles beter" antwoorden)




Ik vind FWTH een beetje obscura maar dan zonder alle scherpe randjes. Obscura is helemaal over the top. Het oude werk is wat meer "standaard", maar wel behoorlijk technisch... als ik het ergens mee zou moeten vergelijken, komt misschien Death - Human/Spiritual healing het dichts in de buurt, vooral Considered Dead.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-04-2005 22:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Considered Dead al maanden hier in huis en nog nooit gedraaid ... hmm ... bad me ..


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-04-2005 19:47 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 11 april 2005 22:37 schreef Spearhead het volgende:
Ik vind FWTH een beetje obscura maar dan zonder alle scherpe randjes. Obscura is helemaal over the top. Het oude werk is wat meer "standaard", maar wel behoorlijk technisch... als ik het ergens mee zou moeten vergelijken, komt misschien Death - Human/Spiritual healing het dichts in de buurt, vooral Considered Dead.


Dus als ik het goed begrijp is hun oude werk nog redelijk standaard old school death metal.
Obscura is technisch maar weer "te". Over-the-top dus.
En From wisdom to hate is precies goed?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen