|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Onbegrijpelijk dat er nog geen topic over deze briljante canadese death metal band is (en ik heb toch echt goed gezocht, ook op alle albumtitels). Ik kende ze eerst van het intens technische, brute en complexe album 'Obscura' maar ze timmeren al vanaf eind jaren '80 aan de weg. GORGUTS bracht in 1991 hun eerste full length uit, genaamd 'Considered Dead'. Het is een album dat vol staat van de laaggestemde death metal, mid-tempo met erg interessant riff- en baswerk. Dit album keert nog zeer vaak terug in m'n CD-speler! Hierna volgt in 1993 'The Erosion of Sanity', dat veel technischer is en een enorme partij riffs en complex drumwerk staat. Hierna is de band in de vergetelheid geraakt, tot 1998 als het geniale 'Obscura' uitkomt. Voor sommige mensen is het veel te zenuwachtig, sommigen knappen af op de (lelijke) schreeuwzang, maar feit is dat deze heren op eenzame hoogte staan wat betreft originaliteit en complexiteit. Het vierde album, 'From Wisdom to Hate' ken ik nog niet maar die zal ik nog zeker ook aanschaffen. Iemand die het al kent? Oh ja, http://www.gorguts.com [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-06-2010 23:05] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ach, ik ken ze wel. Ik hou alleen niet zo van metal... dus, nee dank je. |
|
Considered dead is een superplaat.De andere ken ik helaas niet.Toch eens opzoeken. spelfout weggehaald... |
|
Ik heb de eerste, tweede en vierde in huis, ken de derde want heb m ooit geleend en Dwaal, je kan die allemaal blind aanschaffen als je ze ziet liggen. Nergens slechte producties, rommelige wat-dan-ook... Heerschend, in één woord. Opzetten en Slayer roepen. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Ik heb de band altijd niks meer als doorsnee gevonden. M., als ik jou eens een echte goede tip mag geven. Luister eens naar Necrophagist. Dat is een mix tussen suffocation met een gitaarheld. lijkt me wel iets voor jou. De band komt uit duitsland en speelt 95% van al die amerikaanse deathmetalbands zo plat als een dubbeltje. |
|
quote: Dan ken je Obscura en From wisdom to hate niet. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: wel eesn gehoord bij kameraden (pardon chelman, ik bedoel "vrienden"). maar dat had niet zoveel indruk achtergelaten blijkbaar. maar als jij het me aanraadt ga ik het gewoon nog een keer beluisteren. dan hoop ik dat jij necrophagist een probeert! |
|
Obscura vind ik een geniaal album dat eigenlijk nooit verveeld. De rest deed me eigenlijk vrij weinig, er is toch iets met dat sfeertje op Obscura dat ontbreekt op hun overige werk. Vette check op Necrophagist, overigens. Binnenkort album via Relapse, release date staat nu voor begin Augustus. |
|
Heb de eerste 2 platen en zo nu en dan draai ik ze nog wel eens.Toch wel een interessante band en vooral "The erosion of sanity" vind ik nog steeds een prachtplaat Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
De eerste drie CDs zijn uitstekend, hoewel de productie op Considered een beetje slap is. Oscura is supervet! From Wisdom vond ik dan toch weer wat tegenvallen. Heeeft iemand die anthology CD? En is die enigszins te pruimen? Kirkjur Skola Brenna --- http://www.xs4all.nl/~kmachine/ http://www.urdland.com http://twitter.com/gavinspearhead |
|
Nou nou nou wat een drukte in dit topic. Iedereen heeft het natuurlijk veel te druk met naar de nieuwe Sonata Evergay Sagoth luisteren. Met gepaste trots kan ik jullie vertellen dat dat Gorguts twee borden, een (gelukkig bijna lege) fles Armagnac, een wijnglas en 10 CD's van mijn plank heeft doen trillen . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
\\m/ GORGUTS IS IDD VET! \\m/ |
|
hmm ja ik ken de bands en heb wat albums op mp3 ergens. Ik kan nog niet de tijd vinden om dit is ff serieus te beluisteren, ik haak vrij snel af "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Obscura is vet!!!!!!!! de andere cds zijn me niet echt bijgebleven |
|
Gorguts is een van me favoriete bands, vooral Obscura was zo ver vooruit met hun dissonaties. En sorry maar Necrophagist vind ik niet te vergelijken met Gorguts, Necrophagist speelt heel wat 'normalere' technische metal dan Gorguts, ik heb in ieder geval nooit iets gehoord dat in de buurt van Obscura komt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik webmaster ben van gorguts.com dus erg objectief ben ik niet |
|
Idd attila, dat Necrophagist is allemaal wel leuk en aardig, maar 'Obscura' van Gorguts is toch echt even van een andere klasse dan 'Epitaph' van Necrophagist. Ik vind Necrophagist eigenlijk maar een beetje een rukband, jammer dat ik die CD heb gekocht. Gorguts is de shizzle! [Dit bericht is gewijzigd door M. op 05-11-2004 0:09] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: pah, ruk? Wat een onzin. Verklaar u eens nader "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Gast, jij hebt echt moeite met normaal converseren he? Als je dat geleerd hebt ga ik je misschien wel een keer vertellen waarom je naar rukbandjes luistert. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: nou een rukband vind ik het zeker niet, het is op zich best een gave plaat. Maar het komt zeker niet in de buurt van Gorguts. |
|
quote: Prima joh, jou mening interesseert me ook geen fuck eigenlijk. Het enige wat me dreef was wat nieuwsgierigheid. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Ja! Maar hoe klinkt die demo Anthology?Wie kent dit ding? Of kan ik het beter bij de albums houden? EDIT; luister em zefl wel...Obscura en From wisdom to hate boven de rest [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 12-04-2005 20:10] Suck my piss |
|
Ik zit nu From wisdom to hate te luisteren. Fucking geweldig! Valt het oudere werk van deze band een beetje te vergelijken met dit album? (a.u.b. geen "vroeger was alles beter" antwoorden) Ps. Necrophagist is natuurlijk ook gewoon een stuiter goede band. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ik vind FWTH een beetje obscura maar dan zonder alle scherpe randjes. Obscura is helemaal over the top. Het oude werk is wat meer "standaard", maar wel behoorlijk technisch... als ik het ergens mee zou moeten vergelijken, komt misschien Death - Human/Spiritual healing het dichts in de buurt, vooral Considered Dead. Kirkjur Skola Brenna --- http://www.xs4all.nl/~kmachine/ http://www.urdland.com http://twitter.com/gavinspearhead |
|
Considered Dead al maanden hier in huis en nog nooit gedraaid ... hmm ... bad me .. |
|
quote: Dus als ik het goed begrijp is hun oude werk nog redelijk standaard old school death metal. Obscura is technisch maar weer "te". Over-the-top dus. En From wisdom to hate is precies goed? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |