|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Misschien is de amygdala wel een poort naar parallele universa. |
|
eerder naar emoties, maarja dan vooral de negatieve, sowieso zijn die een stuk beter vastgelegd in de hersenen dan positieve. Niet zo verwonderlijk dat drie kwart van de dromen negatief is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Klopt. Ik bedoelde eigenlijk de gyrus angularis. Google is handig. |
|
Ah interessant. check ook synesthesie eens ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik heb altijd de verschrikkelijke nachtmerrie dat ik naar de plaatselijke supermarkt ga voor vier croissantjes, een pak vruchtensap en wat beleg. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Brain. The final frontier. These are the anuses of a fag's ass. |
|
quote: Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Wikipedia: Slaapverlamming is nauw verbonden met de REM-slaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op. Het verschijnsel wordt ook in verband gebracht met slaapstoornissen (zoals slaapapneu) en geestelijke of lichamelijke uitputting. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen hypnagogische en hypnopompische hallucinaties, respectievelijk net voor het inslapen en net na het ontwaken. Dit verschijnsel kan bijzonder realistisch overkomen en gaat vaak gepaard met een extreme angst. Het kan gaan om visuele, auditieve, tactiele en gevoelsmatige gewaarwordingen. quote: Wikipedia: Auditief: Voetstappen Stemmen Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen quote: quote: Wikipedia: Visueel: Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt. Het opengaan van deuren e.d. Voorwerpen uit de droom waarnemen Uittredingen Bij een uittreding of “out-of-body-experience” heeft men het gevoel dat de geest tijdelijk het lichaam verlaat. Men zweeft dan meestal boven het bed en kijkt neer op het lichaam, dat nog op het bed ligt. Dit wordt vaak gezien als een paranormaal fenomeen. Hypnagogische en hypnopompische hallucinaties zijn mogelijk een wetenschappelijke verklaring voor dit verschijnsel. Dit is vooral een verklaring voor de onbewuste “out-of-body-experiences”, welke iedereen op deze wijze kunnen overkomen. ______________________________________________________________________ Stelt het je niet meer gerust, ook al komt deze info van Wikipedia , dat het feitelijk niet de werkelijkheid is en dat het geen paranormaal gebeuren is? Ik bedoel, kan je op deze manier niet proberen anders te denken ofzo, waardoor je deze verschijnselen minder snel zult hebben? Ik heb bijv. een keer 'glaasje gedraaid', waarbij het glas volledig uit zichzelf over het bord leek te schuiven met een redelijke kracht. Ik kijk hier vrij nuchter tegenaan: dit waren geen 'geesten' of iets dergelijks, maar ik ga uit van de wetenschap. Ik denk dat het bewegen van het glas te maken heeft met de kracht van de menselijke geest en krachten uit je onderbewustzijn (gezien het menselijke brein verre van de volledige capaciteit gebruikt). Dus samengevat, als je je er op voorbereidt door er nuchterder tegenaan te kijken, zou dit niet een goede manier zijn om het te voorkomen? Ik heb zelf nog nooit zo'n verschijnsel meegemaakt, dus ik kan natuurlijk ook niet weten hoe je het precies ervaart... Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot. |
|
dus jij geloofd uri geller ook? |
|
quote: Gelooft Nee, ik geloof niet in amusementsprogramma's hehe. Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot. |
|
Het is een droom, daar doe je weinig aan. |
|
quote: ach op zo'n forum kutten over spelling is wel zo'n onzin... Anyway... Uri Geller gelooft ook in de kracht van het menselijk brein, om zo lepeltjes om te buigen... nog steeds niet? |
|
quote: Ik weet niet of mensen dat kunnen, haha. De kracht van het menselijke brein kan heel sterk zijn inderdaad, maar ook zo sterk om materie te controleren... Tja, ik heb geen andere verklaring voor het bewegende glas, wat ik toen meemaakte met het glaasje draaien. Ik geloof dus echt niet dat een 'spook' dat deed, dat komt er hier gewoon niet in. Ze kunnen ook veel doen op tv met effecten o.i.d. Daarom zei ik ook dat ik niet in amusementsprogramma's geloof. Daar kan ik nu eenmaal geen wetenschappelijke theorien uit halen. Dus ik vind Uri Gellert een slecht voorbeeld om te noemen eigenlijk... Om nog terug te komen op het onderwerp slaapverlamming: nuchter denken kan bij veel dingen helpen. Dat moet toch zeker ook invloed uitoefenen op je dromen? Afgezien van eventuele traumatische ervaringen etc. natuurlijk.. Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot. |
|
Nog 1 mooie dan [Dit bericht is gewijzigd door R. op 30-10-2009 16:50] |
|
quote: Nuchter denken als in glazen verschuiven met je gedachten? |
|
Ik heb zelf wel eens vaker dat ik droom dat ik verdrink. Op het moment dat ik dan verdrink word ik wakker, maar ik krijg nog steeds geen adem de eerste paar seconden. echt heel raar en vooral heel naar is dat. Het lijkt dan wel alsof je vergeten bent hoe je moet ademen, zo voelt het. Gelukkig komt het niet zo vaak voor. |
|
quote: Met nuchter denken bedoel ik: niet uitgaan van spoken die spelletjes met je spelen, maar uitgaan van wetenschappelijke theoriën. Dus heel aannemelijke verklaringen ergens voor. Een voorbeeld van zo'n aannemelijke zaak is dus het brein dat niet de volledige capaciteit gebruikt. Ik denk dat dit het verschuivende glas verklaart. Functies die je hersenen - op welke manier dan ook - ingeschakelen, zodat het lijkt of iemand anders krachtig het glas voortbeweegt, terwijl je dit eigenlijk onbewust zelf doet. Of denk je dat Chris Farley probeerde te kijken of hij een Milka onder het glas kon vinden? Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot. |
|
quote: Klopt, het is even vervelend maar in het geval van d's, t's en "zowiezo" moet het gewoon toch even gebeuren. |
|
quote: yup, Zowiezo |
|
quote: Volgensmij was het Eddy Wally die opzoek was naar zijn grote hit. Ja, Eddy Wally is al tijden dood, alleen weet hij dat zelf nog niet. |
|
quote: Klopt niet, er zijn inderdaad maar enkele delen actief tegelijkertijd gewoon omdat ze veelal een eigen taak hebben, maar je gaat toch ook niet met je gehele gereedschapsset een spijker in een plank tikken. Edit: ohja epileptici gebruiken vaak wel 1 helft volledig, soms zelfs 2 helften. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 30-10-2009 19:29] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik had afgelopen week ook iets dat refereert aan de kenmerken van een slaapverlamming. Maar dan anders. Ik maakte namelijk mee dat ik oogcontact had met een heel leuk meisje. Ze lachte zelfs naar me en ze keek heel uitdagend uit haar ogen. En dat alles gewoon in mijn eigen kamer! Alleen nadeel was, natuurlijk, dat ik mezelf niet naar haar toe kon bewegen. Kort daarna verdween ze helaas, verder nog precies dezelfde omgeving. Leek net echt! Bummer... Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot. |
|
Haha, dan word je vast leuk wakker Ik had gisteren gedroomd met mijn been in zo'n berenvalklem te zijn gestapt. Toen ik wakker werd deed mijn rechterbeen niks meer. Rotding, duurde 10 minuten voor er weer gevoel en bewegingskracht in kwam. |
|
quote: joh! eindelijk ook een keer een natte droom gehad? leuk dat je het met ons deelt Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |