![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
![]() |
|
Volgens mij kan je beter een maand wachten met proberen tot je op de 'natuurlijke' wijze weer ongesteld geworden bent. Dan weet je zeker dat je lichaam het weer op eigen kracht doet en dat er minder hormonen down under zitten. Het is de lichtinval ;') ![]() |
|
quote: Nou ik ken iemand die beweert dat voor elk jaar dat je aan de pil hebt gezeten je een maand niet zwanger wordt nadat je stopt. Maar volgens mij valt dat heel erg mee sinds ze zijn overgestapt op die lagere dosis. Maar voor de zekerheid stop ik elke paar jaar even twee maanden. Ook om te kijken of agesteld zijn dan nog steeds zo kut is zonder de pil. En ja dat is het. ![]() |
|
quote: Mijn ex was toen ze stopte met de pil al na een maand zwanger. Als je heb een dag vergeet ben je ook gelijk niet meer optimaal beschermd. (Voor zover dat kreng daarvoor al wel volledig betrouwbaar was.) Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Zo veel horror-verhalen over spiraaltjes ken ik dan weer niet.. maar misschien gaat dat meer over de 'old-school' koper spiraal ipv de hormoon-spiraaltjes? Heb zelf nu iets meer dan een jaar een Mirena spiraal http://www.mirena.nl/html/index.html Dit wegens menstruatieklachten en na veel gedoe met verschillende pillen en bezoekjes aan huisarts en gynaecoloog.. Volgens de gyn is deze spiraal zelfs betrouwbaarder dan de pil. Sterker nog, van de Mirena site: quote: Ben er zelf tevreden mee. De klachten zijn afgenomen [is nog niet helemaal wat het moet zijn, maar volgens een andere dame met dezelfde spiraal was het bij haar pas wat 'normaal' toen ze 1,5 jaar dat ding had] en het is sowieso prettig ivm niet elke dag te moeten denken aan je pil innemen. Bovendien, zelfs al slik je je pil heel trouw, als je een keer ziek bent en moet kotsen ofzo, kan dat ook al betekenen dat je niet meer beschermd bent.. Anyway, ik kan deze Mirena spiraal echt aanraden, je krijgt minder hormonen binnen dan met de pil en je hoeft je [doorgaans, er zijn altijd uitzonderingen te verzinnen ![]() ![]() Het enige nadeel vind ik dat het pijn deed om dat ding te laten plaatsen, en je kunt de eerste tijd er nog last van hebben. [Logisch, je lichaam ziet het als iets wat er niet hoort te zitten, lijkt me..] Dusch. Spiraal FTW ![]() Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. ![]() |
|
quote: Ik ook 2 keer! (gelukkig trouwens!!) Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! ![]() |
|
Toch wel blij om te horen dat het niet lang duurt voordat je zwanger kunt worden als je stopt met de pil. @Pem, klinkt idd best goed eigenlijk. Misschien maar eens bespreken met mijn huisarts. ![]() |
|
quote: ![]() 1 tip: als je dat ding laat plaatsen, laat het dan door een gynaecoloog doen en niet door de huisarts. Ivm pijn enzo. Huisartsen zijn niet altijd even handig/getraind en je wilt echt niet dat hij[/zij] dat ding plaatst, het vervolgens niet op de goeie plek zit, en er nog meer aan je gemorreld moet worden.. brr. Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. ![]() |
|
quote: Mijn huisarts is gek op verwijsbriefjes voor mij schrijven. ![]() ![]() |
|
quote: Haha, ideaal. De mijne totaal niet, man wat heb ik vaak langs moeten gaan met migraine klachten as well as menstruatie klachten om vervolgens ZELF maar aan te dringen op verwijzing naar neuroloog en gynaecoloog... Maar dat terzijde. Succes ermee! Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties. ![]() |
|
quote: En nu heb je een koortje wat Slayer!!!! schreeuwt. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. ![]() |
|
quote: ![]() Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! ![]() |
|
quote: Wacht maar tot ze 18 zijn en bier mogen drinken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. ![]() |
|
quote: Dan wordt het alleen maar beter!! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! ![]() |
|
quote: Ik heb nu ethinylestradiol/levonorgestrel :scheelkijksmiley: I generally avoid temptation...unless I can't resist it. ![]() |
|
Prikpil. ![]() Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
quote: volgens mij heb je dat niet helemaal goed... jij bent er zelf een van een tweeling he? naar wat ik gehoord heb slaan tweelingen een generatie over. dus, jij bent een tweeling, je kids dan niet, maar hun kids weer wel. maar ik weet niet 100% zeker hoe dat zit. [Dit bericht is gewijzigd door watery black op 25-10-2007 19:40] "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." ![]() |
|
quote: Denk je er wel even aan dat één en ander ook nog samenhangt met de vruchtbaarheid van de beoogde vader? I'm just sayin'... “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” ![]() |
|
@Pandora, en de man dan die ongewenst vader wordt? Iedereen heeft recht op mijn mening. ![]() |
|
quote: naar het schijnt zit dat zelfs nog wat gecompliceerder. *heeft wat research gedaan* 1-eiige tweelingen zijn compleet random. het heeft puur en alleen met spontane celdeling te maken en helemaal niks met erfelijkheid. 2 eiige tweelingen zijn daarentegen wel erfelijk, of beter gezegd, kunnen erfelijk zijn. het kan ook komen door de leeftijd van de moeder, als je ouder wordt (dwz boven de 35) heb je meer kans dat je lichaam meerdere eitjes tegelijk loslaat. verder is de kans op een twee eiige tweeling ook groter als je een vruchtbaarheidsbehandeling hebt gehad. erfelijkheid kan, zoals gezegd, inderdaad ook een rol spelen bij twee eiige tweelingen. schijnbaar kan de vader niet "de oorzaak" zijn van een tweeling, maar hij kan het gen wel doorgeven aan zijn dochters, waardoor die tweelingen krijgen, of aan zijn zoon waardoor zijn dochters tweelingen kunnen krijgen. snap je t nog? ![]() Zonder vruchtbaarheidsbehandeling is de kans op een meerling: Een tweeling: 1 op 80 bevallingen Een drieling: 1 op 80ˆ2 (=6.400) bevallingen Een vierling: 1 op 80ˆ3 (=512.000) bevallingen Een vijfling: 1 op 80ˆ4 (=40.960.000) bevallingen [/biologieles] "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." ![]() |
|
hmm interessant wabla! goed gegoogled ![]() @ Pem: nee dat ging echt over hormoonspiraaltjes, paar maanden terug toevallig op internet gesearched/moeders gesproken/dokter geweest.. niets vreemds in mijn lichaam geen spiraaltje/implanon-dinggeval of iets anders.. dan maar chemische hormonen ![]() Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect! ![]() |
|
quote: ik kan heel goed googlen ![]() ![]() "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." ![]() |
|
quote: Dat had ik dus ook, eerst Microgynon30, daarna die Rigevidon en jongstleden kreeg dus weer een andere die Nix opnoemde,ethinylestradiol/levonorgestrel, laten we 't lekker gemakkelijk houden ![]() ![]() |
|
quote: Heej, mag ik je hier eens keer persoonlijk een mailtje over sturen ipv zo "open en bloot" op een forum ? Ik zit met een dilemma voor wat betreft dit onderwerp ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |