|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Als er goed betaald wordt is er ook geen probleem lijkt mij .... Kom zelf ook uit een landbouw/tuinbouwgebied en daar was er nooit problemen met werknemers. |
|
nouja het lukt wel om een nederlander aan te nemen, maar als je die naar prestatie zou moeten betalen zou je ook op die 2 euro uit moeten komen bij uitzendbureaus kom je een eind, maar die stoppen er ook vaak illegalen in en het is moeilijk controleren of de papieren wel legaal zijn enzo. zeker als ze af en toe een dag een nieuwe meenemen. maar wij blijven verantwoordelijk ervoor, terwijl het uitzendbureau je naait en weinig straf oploopt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: naast een boel plichten kun je er ook een boel rechten aan verlenen. Ben je een week ziek, dan krijg je als witte werknemer gewoon door betaalt. valt er een steen op je hoofd tijdens het werk dan ben je daarvoor verzekerd. Om maar even twee dingen te noemen. Snap je dat? En Snap je ook wat de gevolgen kunnen zijn van het niet hebben van die rechten? |
|
quote: illegale werknemers is niet echt iets waar je mee te koop loopt, het is namelijke illegaal en kan bestraft worden (boetes enzo). Het is dus geen zichtbaar probleem. |
|
dat weet ik heel goed, maar in die landen hebben ze die rechten ook niet dus wat is het verschil. ik vind het ook beetje belachelijk dat je bij een griepje doorbetaald wordt, daarvoor moet het personeel maar een verzekering afsluiten of zelf sparen. Bij arbeids ongevallen vind ik wel weer dat de baas aansprakelijk is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Niet zwaar kan nog wel geestdodend zijn. Welke opgeleide Nederlander wil nou de rest van zijn leven achter de lopende band werken in een cactus kwekerij. Werk ik nog liever de rest van mijn leven bij de Hema. |
|
quote: Kun je eerst nadenken voordat je iets doms zegt? |
|
quote: voor velen is het niet zichtbaar, maar geloof me dat de economie volledig plat ligt als de illegalen eventjes zouen stoppen. Schoonmaak, de bouw, tuinbouw enz. er wordt gigantisch veel gedaan door illegalen. het is wel degelijk zichtbaar, ben jij weleens op een camping geweest die 100% bezet is door oosteuropesen? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: is een kassa geen lopende band? is met de natuur bezig zijn niet leuker? ons werk is veel meer afwisselender, we hebben naast lopende band werk nog veel meer werk, en niet elke domme mongool kan het doen anders hadden we wel even een robotje in elkaar geknutseld. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Het is nogal frustrerend om te discussieren met iemand die totaal niet snapt wat ik bedoel. Met zichtbaarheid bedoel ik niet of je het met je ogen kunt zien maar of het voor de controlerende instanties zichtbaar is. Zo is een wietkwekerij bij de buurman voor jou als buur zichtbaar, maar voor de overheid/ controlerende instanties is dat het niet. |
|
quote: waarom zou de baas verantwoordelijk zijn voor een griepje wat de werknemer oploopt? moet de werknemer alle verantwoordelijkheden des levens opnemen voor de werknemer? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Bij de Hema werken is ook meer dan Kassa werk. En Het is allebei kutwerk waar je alleen terecht komt als je niet zinnigs hebt gedaan tijdens je schooltijd en met minder genoegen wilt nemen imnsho. En niet iedereen heeft een binding met "de natuur". In hoeverre kun je land en tuinbouw uberhaupt natuur noemen? |
|
quote: klopt maar illegaal werk zou misschien legaal gemaakt moeten worden. Net zoals in engeland daar mag iedereen werken(niet iedereen mag naar binnen). bovendien hebben de controles niet zo erg veel nut meer aangezien in mei (dacht ik) alle nieuwe landen van de EU hier wel mogen werken. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Dat was mijn reactie op Elite. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:Ik had het allang gesnapt en het was dan ook een reactie op Elite, maar dat snap jij geloof ik niet. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Volgens mij moet je gewoon wat minder zeuren. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: het blijven plantjes, het heeft echt wel wat om het te zien groeien. ik vind hema werk stukken meer minderwaardig dan tuinbouw. zeker als het om de relatie tussen baas en werknemer gaat. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Snap jij niet wat je nu zegt, wat de gevolgend daarvan zijn. En mens is meer dan een machine, en het zou belachelijk zijn dat wanneer je onverhoopt ziek wordt, waar jij niets aan kunt doen, dat je daardoor in de financiële problemen komt of je baan verliest. Als je als werknemer geen rechten hebt kan dat het gevolg zijn. Bovendien heeft de invloed van het werk hier wel degelijk mee te maken. Als een werkgever geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor eventuele ziekte van zijn werkgevers dan zou hij de werkomstandigheden zodanig kunnen maken zodat ze voor hem goedkoper zijn maar van slechte invloed op de gezondheid van de werknemers. Dit waren belangrijke punten tijdens de indurstriële revolutie, de werktijden wet is ook een wet die de burgers moet beschermen. |
|
Boeren zijn liever dan tuinbouwers. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: snap je dat dat een persoonlijke voorkeur is van jouw zijde en dat veel mensen die mening niet delen? |
|
quote:Ik zeur altijd. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Nou precies! I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: sorry maar waar heb jij het nu over, ik reageerde op elite suffie. |
|
Ghoulliette, jij liep gister toch ook rond in Arnhem? I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |