IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Cubase Vorige pagina | Volgende pagina
Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 21-08-2006 19:54 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

I drumkit-from-hell nou een sampel-verzameling, of ook een sequencer?


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 21-08-2006 20:20 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Beiden, er zit een VST-ding bij waarin je de drumkits kunt laden.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 21-08-2006 23:28 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

Is die sequencer beter dan FL studio? Ik werk zelf erg prettig daarmee, maar als ik bijv. uber langzame doom maak en dan fftjes een overtuigende snare roffel wil tussenvoegen gaat t niet echt meer


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 1:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Beter beter. Een Mercedes is ook beter dan een Lada, maar toch kiezen sommige mensen voor die laatste. Als je echt wat verder wil in mogelijkheden en productie kan ik zoiets als FL afraden, het is maar net hoe ver je wilt gaan.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 22-08-2006 13:57 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 21 augustus 2006 23:28 schreef Shadows & Rain het volgende:
Is die sequencer beter dan FL studio? Ik werk zelf erg prettig daarmee, maar als ik bijv. uber langzame doom maak en dan fftjes een overtuigende snare roffel wil tussenvoegen gaat t niet echt meer

Bij mij : sequencer van Cubase stuurt Battery aan waarin de DFH-sounds geladen zijn. Minder beperkt dan FL Studio (voor zover ik FL Studio gebruikt heb/ken).

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 22-08-2006 13:58]


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 22-08-2006 13:59 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

FL is toch Fruity Loops..
Ik kon daar beter mee overweg persoonlijk dan Cubase.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 22-08-2006 14:00 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

stimmt ja. En 't is maar net waar je je in verdiept denk ik.


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 22-08-2006 14:13 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

Ik vind de interface van FL wel erg lekker werken. Enigste wat ik gebruik zijn de synths en de sequencer. Opnemen en multitracken doe ik wel in geschiktere programma's


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 14:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 13:59 schreef Smoochy het volgende:
FL is toch Fruity Loops..
Ik kon daar beter mee overweg persoonlijk dan Cubase.
Ja en? Ik kan ook beter overweg met een fiets dan een onderzeeër


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 22-08-2006 14:39 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

In cubase heb je verschillende editors voor midi-tracks en daar zit oa. een drum-editor bij die qua werking en gebruiksvriendelijkheid wel een beetje met FL te vergelijken is.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 22-08-2006 16:50 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 14:18 schreef spectre het volgende:
Ja en? Ik kan ook beter overweg met een fiets dan een onderzeeër


Maar wie gebruikt er nou een onderzeeër om boodschappen mee te doen?


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 16:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Als je boodschappen doet bij Atlantis Heijn


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 22-08-2006 21:33 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:59 schreef spectre het volgende:
Als je boodschappen doet bij Atlantis Heijn


Speciale aanbieding op zeewier?


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 22-08-2006 21:33 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

hij heet geen wier


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 24-08-2006 20:52 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 21:33 schreef FRNK het volgende:
hij heet geen wier


Wie heet geen wier en hoe heet 'ie dan?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 22:14 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Cubase SX; geweldig programma. Maar wellicht voor standaard zaken wat te uitgebreid.
FL heb ik nooit geweldig gevonden, te beperkt in mijn optiek.

Battery in combinatie met DFH, Edirol (Edirol heerscht. Heerscht.) en hier en daar wat synths zoals Absynth om wat extra sfeer toe te brengen. Soms val ik wel terug op de ingebouwde geluiden van mijn Korg, zoals vandaag de Slow Choir die de oplossing bracht in een behoorlijk vervelend tussenstukje waar niets leek te passen.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 24-08-2006 22:16]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 24-08-2006 22:16 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Fruity loops heb ik nooit zo begrepen, toen ik ervoor ging zitten.

Met hulp van lampje kan ik uit de voeten met cubase, al gebruik ik maar 5% van het programma, hehe. Maar genoeg om gitaar mee te kunnen opnemen en drums in te stellen.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 22:18 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ik kende vorige versies van Cubase al, dat hielp wel. Ook heb ik gewoon alle bijgeleverde PDFjes (grotendeels) doorgelezen, en daarin vind je dan ook een schat aan leuke extraatjes en dingetjes die je niet zo op het eerste gezicht zou vinden. Aangezien ik heel erg veel met MIDI werk, ben ik erg blij dat de MIDI-functies binnen Cubase erg uitgebreid zijn (as always).

Waar ik zeker nog een keer voor wil gaan zitten is het maken van een 5.1-mix binnen Cubase. Dat lijkt me best interessant.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 24-08-2006 22:19]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 24-08-2006 22:21 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, das mijn fout, ik ben niet zo van de handleidingen etc doorlezen.

Maar ik hoef er verder ook niets mee, wat ik met cubase doe is genoeg voor mij.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2006 22:21 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2006 22:21 schreef Oud Vuil het volgende:
Ja, das mijn fout, ik ben niet zo van de handleidingen etc doorlezen.

Maar ik hoef er verder ook niets mee, wat ik met cubase doe is genoeg voor mij.


Tja, ik wil er toch wel professioneel mee aan het werk, en dan heb je aan een pakket als Cubase SX met VSTs eigenlijk alles wat je nodig hebt; maar dan moet je wel weten hoe je alles eruit moet halen. Ik ben heel erg lerende hoor, maar leer elke keer weer wat bij. Als ik iets zie wat ik niet ken trek ik het PDFje open.

Edit: Ik stond trouwens vandaag aardig verbaasd; ik had een mixdown gemaakt in 96k en dat daarna naar 44k omgezet; het verschil in geluid was echt heeell erg..

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 24-08-2006 22:23]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-08-2006 23:41 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 24 augustus 2006 20:52 schreef Shadows & Rain het volgende:
Wie heet geen wier en hoe heet 'ie dan?
Speciale aanbieding op zee, wier? gheghe sjesis! jij bent zeker ram, storm


Shadows & Rain
Usericon van Shadows & Rain
Posted 26-08-2006 14:42 by Shadows & Rain Wijzig reactieProfiel van Shadows & RainQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2006 23:41 schreef FRNK het volgende:
Speciale aanbieding op zee, wier? gheghe sjesis! jij bent zeker ram, storm


wat heb jij geslikt en waar kan ik het halen?


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-08-2006 15:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Lol! oja Cubase.. uhm, nee


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 30-08-2006 21:19 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Juist! Vraagjes die mensen hier vast kunnen beantwoorden.. at least, so I hope..

1) In Nuendo is het mogelijk, en hopelijk in Cubase ook: Als ik een MIDI-track heb, kan ik de audioversie daarvan tegelijkertijd laten afbeelden in de trackview ? Dat zou wel relaxed zijn, dat maakt het makkelijker om de individuele tracks te bewerken. Kortom, een track als MIDI en audio tegelijk.

2) Zit er in Cubase SX ook een degelijke EQ-er ? Ik kan 'm niet vinden.. Of is daar een goede plugin voor te vinden ?

Thanks, wijze menschen!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 30-08-2006 21:37 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

De vragen zijn reeds beantwoord! Thanks FRNKie!


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen