|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
I drumkit-from-hell nou een sampel-verzameling, of ook een sequencer? |
|
Is die sequencer beter dan FL studio? Ik werk zelf erg prettig daarmee, maar als ik bijv. uber langzame doom maak en dan fftjes een overtuigende snare roffel wil tussenvoegen gaat t niet echt meer |
|
Beter beter. Een Mercedes is ook beter dan een Lada, maar toch kiezen sommige mensen voor die laatste. Als je echt wat verder wil in mogelijkheden en productie kan ik zoiets als FL afraden, het is maar net hoe ver je wilt gaan. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Bij mij : sequencer van Cubase stuurt Battery aan waarin de DFH-sounds geladen zijn. Minder beperkt dan FL Studio (voor zover ik FL Studio gebruikt heb/ken). [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 22-08-2006 13:58] |
|
FL is toch Fruity Loops.. Ik kon daar beter mee overweg persoonlijk dan Cubase. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
stimmt ja. En 't is maar net waar je je in verdiept denk ik. |
|
Ik vind de interface van FL wel erg lekker werken. Enigste wat ik gebruik zijn de synths en de sequencer. Opnemen en multitracken doe ik wel in geschiktere programma's |
|
quote:Ja en? Ik kan ook beter overweg met een fiets dan een onderzeeër Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
In cubase heb je verschillende editors voor midi-tracks en daar zit oa. een drum-editor bij die qua werking en gebruiksvriendelijkheid wel een beetje met FL te vergelijken is. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Maar wie gebruikt er nou een onderzeeër om boodschappen mee te doen? |
|
Als je boodschappen doet bij Atlantis Heijn Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Speciale aanbieding op zeewier? |
|
hij heet geen wier |
|
quote: Wie heet geen wier en hoe heet 'ie dan? |
|
Cubase SX; geweldig programma. Maar wellicht voor standaard zaken wat te uitgebreid. FL heb ik nooit geweldig gevonden, te beperkt in mijn optiek. Battery in combinatie met DFH, Edirol (Edirol heerscht. Heerscht.) en hier en daar wat synths zoals Absynth om wat extra sfeer toe te brengen. Soms val ik wel terug op de ingebouwde geluiden van mijn Korg, zoals vandaag de Slow Choir die de oplossing bracht in een behoorlijk vervelend tussenstukje waar niets leek te passen. [Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 24-08-2006 22:16] [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Fruity loops heb ik nooit zo begrepen, toen ik ervoor ging zitten. Met hulp van lampje kan ik uit de voeten met cubase, al gebruik ik maar 5% van het programma, hehe. Maar genoeg om gitaar mee te kunnen opnemen en drums in te stellen. |
|
Ik kende vorige versies van Cubase al, dat hielp wel. Ook heb ik gewoon alle bijgeleverde PDFjes (grotendeels) doorgelezen, en daarin vind je dan ook een schat aan leuke extraatjes en dingetjes die je niet zo op het eerste gezicht zou vinden. Aangezien ik heel erg veel met MIDI werk, ben ik erg blij dat de MIDI-functies binnen Cubase erg uitgebreid zijn (as always). Waar ik zeker nog een keer voor wil gaan zitten is het maken van een 5.1-mix binnen Cubase. Dat lijkt me best interessant. [Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 24-08-2006 22:19] [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Ja, das mijn fout, ik ben niet zo van de handleidingen etc doorlezen. Maar ik hoef er verder ook niets mee, wat ik met cubase doe is genoeg voor mij. |
|
quote: Tja, ik wil er toch wel professioneel mee aan het werk, en dan heb je aan een pakket als Cubase SX met VSTs eigenlijk alles wat je nodig hebt; maar dan moet je wel weten hoe je alles eruit moet halen. Ik ben heel erg lerende hoor, maar leer elke keer weer wat bij. Als ik iets zie wat ik niet ken trek ik het PDFje open. Edit: Ik stond trouwens vandaag aardig verbaasd; ik had een mixdown gemaakt in 96k en dat daarna naar 44k omgezet; het verschil in geluid was echt heeell erg.. [Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 24-08-2006 22:23] [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote:Speciale aanbieding op zee, wier? gheghe sjesis! jij bent zeker ram, storm |
|
quote: wat heb jij geslikt en waar kan ik het halen? |
|
Lol! oja Cubase.. uhm, nee Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Juist! Vraagjes die mensen hier vast kunnen beantwoorden.. at least, so I hope.. 1) In Nuendo is het mogelijk, en hopelijk in Cubase ook: Als ik een MIDI-track heb, kan ik de audioversie daarvan tegelijkertijd laten afbeelden in de trackview ? Dat zou wel relaxed zijn, dat maakt het makkelijker om de individuele tracks te bewerken. Kortom, een track als MIDI en audio tegelijk. 2) Zit er in Cubase SX ook een degelijke EQ-er ? Ik kan 'm niet vinden.. Of is daar een goede plugin voor te vinden ? Thanks, wijze menschen! [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
De vragen zijn reeds beantwoord! Thanks FRNKie! [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |