IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Cubase Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 13:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2007 21:49 schreef Wansmaak het volgende:
Thanks, man! Werkt ook nog eens allemaal.




quote:
Ik moet nog wel even alles begrijpen. Als ik nu een midifile naar cubase sleep, dan hoor ik alleen een pianogeluid in de maat van de drums, maar goed. Hehe.


Ik neem aan dat je EZ Drummer als VST instrument in je project ingesteld hebt?

Dan is het simpel: zet de output van je midikanaal op de EZ Drummer

Paar tips: met de mixer van EZ Drummer kun je de afzonderlijke mics naar afzonderlijke kanalen sturen, net alsof je een kit gemultitracked hebt.

Gooi een galmpje op je snare, compressor op de kick etc en dan klinkt het nog lekkerder.

Standaard wordt alles trouwens naar 1 kanaal gestuurd.


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 28-01-2007 13:53 by Davidian Wijzig reactieProfiel van DavidianQuote dit bericht

Ik ben nog steeds groot fanaat van Drumkit from hell 2.

Heel effectief voor metal en hardrock. Geweldige snare ook, maar wel zwaar voor je pc.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-01-2007 13:55 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

DFH2 een geweldige snare? dan zou ik snel Ez drummer maar eens checken!!!

Die piccolo valt heeerrrlijk weg in een muur van gitaren


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 28-01-2007 17:01 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 28 januari 2007 13:02 schreef Snaack het volgende:

Dan is het simpel: zet de output van je midikanaal op de EZ Drummer




Jaaaaaaaah!!! Check ende thanks!


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 17:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 17:01 schreef Wansmaak het volgende:
Jaaaaaaaah!!! Check ende thanks!


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2007 17:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wat ik een groot nadeel vind van een EzDrummer, is dat je je kit niet kan uitbreiden. Of mis ik iets?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 28-01-2007 18:19 by Davidian Wijzig reactieProfiel van DavidianQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 13:02 schreef Snaack het volgende:




Ik neem aan dat je EZ Drummer als VST instrument in je project ingesteld hebt?

Dan is het simpel: zet de output van je midikanaal op de EZ Drummer

Paar tips: met de mixer van EZ Drummer kun je de afzonderlijke mics naar afzonderlijke kanalen sturen, net alsof je een kit gemultitracked hebt.

Gooi een galmpje op je snare, compressor op de kick etc en dan klinkt het nog lekkerder.

Standaard wordt alles trouwens naar 1 kanaal gestuurd.



Goede heer Snaack. Zou ik mij ook ff wat over de mix cubase + DKFH2 uit kunnen leggen?

Ik werkte tot nu toe alleen nog maar met tracktion en daarna gewoon een mp3 vorm van de drums in te voeren maar ik wil meer controle over de drums.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 18:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 17:59 schreef spectre het volgende:
Wat ik een groot nadeel vind van een EzDrummer, is dat je je kit niet kan uitbreiden. Of mis ik iets?


Je hebt expansion packs, ik gebruik EZ Drummer + Drums from hell expansion pack.

Van dit:


Naar dit:


Dat vind ik toch een forse uitbreiding, hehe. En dan heb je bij een aantal bekkens zelfs nog meerdere opties.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-01-2007 18:25]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 18:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 18:19 schreef Davidian het volgende:
Goede heer Snaack. Zou ik mij ook ff wat over de mix cubase + DKFH2 uit kunnen leggen?

Ik werkte tot nu toe alleen nog maar met tracktion en daarna gewoon een mp3 vorm van de drums in te voeren maar ik wil meer controle over de drums.


Drop me ff een mailtje. Zie profiel!


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2007 18:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 18:24 schreef Snaack het volgende:
Je hebt expansion packs, ik gebruik EZ Drummer + Drums from hell expansion pack.

Van dit:


Naar dit:


Dat vind ik toch een forse uitbreiding, hehe. En dan heb je bij een aantal bekkens zelfs nog meerdere opties.


Hey, nu wordt het interessant! Dat ga ik checken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 28-01-2007 18:33 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Ik heb die expansion pack ook, heerscht de pannen van het dak af.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 28-01-2007 18:33 by Davidian Wijzig reactieProfiel van DavidianQuote dit bericht

Mail verstuurd.

Kan je hier trouwens niet gewoon een PM sturen?


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 28-01-2007 18:38 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

PM!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-01-2007 18:47 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Expansion is idd laip.. maar ik vervang de kick wel altijd.. plopperig raar ding...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2007 18:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 18:38 schreef Psychonaut het volgende:
PM!
Ga jij toch eindelijk eens een andere hobby zoeken, mongool dat je er bent.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 18:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 18:47 schreef jbassist het volgende:
Expansion is idd laip.. maar ik vervang de kick wel altijd.. plopperig raar ding...


Idd.. Waar vervang jij hem mee?

En belangrijker, hoe Ik heb nog steeds niet door hoe ik de output van de VST op losse audiosporen op kan nemen, maar dat is wel iets dat ik ivm cpu usage graag zou willen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2007 18:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik neem aan dat je kunt kiezen uit een grote selectie kicks?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 19:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een stuk of 6.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2007 19:03 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Hmm, das wat karig.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-01-2007 19:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 18:57 schreef Snaack het volgende:
Idd.. Waar vervang jij hem mee?

En belangrijker, hoe Ik heb nog steeds niet door hoe ik de output van de VST op losse audiosporen op kan nemen, maar dat is wel iets dat ik ivm cpu usage graag zou willen.


Drumagog 4! met een kicksample die ik zo even voor je opzoek!

En zou je willen exporteren (waarom snap ik neit trouwens want ezdrummer is bij mij ERG cpu efficient..)
dan zul je de tracks 1 voor 1 moeten exporteren ben ik bang.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 19:09 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2007 19:05 schreef jbassist het volgende:
Drumagog 4! met een kicksample die ik zo even voor je opzoek!


CHILL!

quote:

En zou je willen exporteren (waarom snap ik neit trouwens want ezdrummer is bij mij ERG cpu efficient..)
dan zul je de tracks 1 voor 1 moeten exporteren ben ik bang.


Ik was even in de war.. Zat te klooien met 6 gitaarsporen met Amplitube 2 op elk spoor met fors delay en reverb. Dat kost wel wat CPU kracht.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-01-2007 19:10 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Ik zeg: koop een pod xt


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 19:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb een Guitarport, maar ik vind Amplitube beter klinken. Minder last van het digitale randje zeg maar.

Verder, nothing beats the real thing


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-01-2007 20:24 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Probeer anders es een OD/tubescreamer of eq-pedaaltje als boostertje voor je Guitarport, kuj't geluid wel wat cooler mee krijgen evt

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 28-01-2007 20:24]


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 28-01-2007 22:25 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 28 januari 2007 13:53 schreef Davidian het volgende:
Ik ben nog steeds groot fanaat van Drumkit from hell 2.

Heel effectief voor metal en hardrock. Geweldige snare ook, maar wel zwaar voor je pc.


Och, die ezdrummer draait hier op een celeron 600, gaat prima.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen