IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Cubase Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 14-11-2021 19:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Zitten jullie nu ook al in dit topic?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 15-11-2021 6:59 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Soms moet er gewoon, volledig terecht, iets de grond in gestampt worden.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 15-11-2021 7:00 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 14 november 2021 19:38 schreef Natural Disaster het volgende:
Kom kom, hij kan er ook niks aan doen dat ie een terugval heeft.


Waarom kan ik daar zelf niks aan doen? Ben jij er verantwoordelijk voor dan!?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-11-2021 7:45 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 15 november 2021 7:00 schreef Slegthyd het volgende:
Waarom kan ik daar zelf niks aan doen?

Correctie:
quote:
Op 14 november 2021 19:32 schreef Fusion het volgende:
Krijg kanker Slegthyd

Kom kom, hij heeft even een terugval en kuurt dat op ZM uit. Maar om 'm dan meteen met een lach op de bakkes een dodelijke ziekte toe te wensen...

quote:
Ben jij er verantwoordelijk voor dan!?

Ik hoop het niet voor je want dan ben je ver heen.

Maar zonder gekkigheid, je bent de laatste tijd wat zuur en humeurig.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2021 8:37 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 15 november 2021 6:59 schreef Slegthyd het volgende:
Soms moet er gewoon, volledig terecht, iets de grond in gestampt worden.
Vet man.


When your people matter, menstrual health matters


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 15-11-2021 9:07 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Terugval naar wat eigenlijk?

quote:
Maar zonder gekkigheid, je bent de laatste tijd wat zuur en humeurig.

Lieve Jan, jij bent altijd zuur en humeurig.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-11-2021 10:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Naar je depressieve leventje vol projectie/reflectie/whatever.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-11-2021 10:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

even kijken of die plugin van Snaack nog ergens kan vinden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-11-2021 10:19 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Onder admin.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-11-2021 10:26 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Maar cubase. Heel lang geleden toen er nog Crazy Bytes cd-roms waren, of misschien nog wel eerder, weleens geinstalleerd gehad.

En want nooit iets mee gedaan verder en ook snel weer gedeinstalleerd want ik maak zelf geen muziek.

Muziek luisteren is makkelijker.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 15-11-2021 11:49 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2021 10:16 schreef Natural Disaster het volgende:
Naar je depressieve leventje vol projectie/reflectie/whatever.


Niet meer op me reageren. Nergens niet. En dat ga je ook volledig vrijwillig doen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-11-2021 11:55 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 15 november 2021 11:49 schreef Slegthyd het volgende:
Niet meer op me reageren. Nergens niet. En dat ga je ook volledig vrijwillig doen.


Doe iets nuttigs met je eigen advies aan anderen.

Maar je wilt graag het laatste woord dus er zal nog wel een reactie volgen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 15-11-2021 11:56 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2021 11:55 schreef Natural Disaster het volgende:
Doe iets nuttigs met je eigen advies aan anderen.

Maar je wilt graag het laatste woord dus er zal nog wel een reactie volgen.


We gaan een biertje doen bij een concert!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-11-2021 12:11 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 15 november 2021 11:56 schreef Slegthyd het volgende:
We gaan een biertje doen bij een concert!


Dat is helemaal niet nodig.

Gewoon een keer accepteren als je commentaar krijgt en weer verder is voldoende.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-12-2021 11:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Niet helemaal eigen aan Cubase, oke, eigenlijk helemaal niet, maar daar Cubase mijn DAW of choice is. Ik ben helemaal up to date mee aan t liften op de reamping technologie. En ik word er blij van. DI opnemen via de Hi-Z ingang van mijn Yamaha/Steinberg audio interface en dan met Helix Native VST (ik heb ook de Helix LT floor unit voor live, kreeg dus ook korting op de VST versie) lekker amps verwisselen, cab IRs verwisselen, real-time, en zo kijken wat past in de mix. Ik neem neem nu ook zonder amp en cab op t monitor signaal op, dus ik hoor alleen een click track, de drums heel zacht, en t unprocessed gitaar geluid, heerlijk, rustgevend, minder faalangst en minder fouten.

Ik vind dit voor mijn beperkte kunnen toch wel een veel betere mix dan ooit van te voren. Veel meer bas en dik metal geluid tot nu toe ook.

https://www.soundclick.com/music/songInfo.cfm?songID=14353259

Het nummer gaat een beetje de BTBAM kant op, ik kan me nu meer focussen op nummers schrijven om een of andere reden, nu de focus niet zo ligt op de gitaarpartij opnemen en evt compleet opnieuw opnemen als ik de sound niet lekker in de mix vind liggen.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-12-2021 11:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb toch maar weer een license voor Cubase gekocht. Ik heb het lang geprobeerd maar Reaper voelde nooit helemaal vertrouwd. En ik heb een drumlib van Nolly gekocht. Eens kijken hoe dat bevalt. Ik gebruik dat nu alleen voor demo-doeleinden trouwens. Weet nog niet of ik ooit weer zelf producties ga doen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-12-2021 11:30 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

JA die Nolly die snapt t allemaal wel ja Goede toturials ook. Of Mischa. Of Ole. Allemaal eikels die veel te goede oren en handen hebben.

Hoe vond je deze mix trouwens? Wat zou jij eraan willen sleutelen nog?


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-12-2021 11:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Lekker gitaargeluid maar ik mis wel wat punch en low-end. Ben benieuwd hoe dat klinkt met bas er bij. Doe je dat met midi?

Drums klinken als Superior zo uit het doosje zonder processing?


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-12-2021 11:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2021 11:23 schreef Snaack het volgende:
Ik heb toch maar weer een license voor Cubase gekocht. Ik heb het lang geprobeerd maar Reaper voelde nooit helemaal vertrouwd.


Ik was eindelijk helemaal over op Reaper, maar omdat het geen ondersteuning heeft voor Dolby Atmos heb ik onlangs Logic Pro gekocht.

Nu dat maar weer leren

offtopic, maar ok

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 06-12-2021 11:48]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-12-2021 12:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 december 2021 11:42 schreef Snaack het volgende:
Lekker gitaargeluid maar ik mis wel wat punch en low-end. Ben benieuwd hoe dat klinkt met bas er bij. Doe je dat met midi?

Drums klinken als Superior zo uit het doosje zonder processing?
De bas doe ik meestal met MIDI die een fretless bass patch op een hardware synth (Yamaha Motif ES Rack) aanstuurt. Ik zal zeker op de low end moeten gaan letten, dank voor de bevestiging.

Yup, niet eens Superior (ik draaide vroeger SD2.0) maar EZDrummer2 Zit wel galm op de snare, wat compressie en wat EQ. Ik rout de individuele mics uit de EZD2 naar individule tracks in Cubase dus kan nog bst e.e.a. processen. Alleen de mic bleed is nogal fixed in EZD2 zelf, kan daar weinig aan veranderen.


When your people matter, menstrual health matters


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 06-12-2021 12:35 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

EZ drummer 2 is erg OK. Ik heb SD2, maar kan nou niet echt zeggen dat ik dat per se beter vind.

Cubase is voor mij de enige DAW waar ik mee kan werken zonder dat ik steeds dingen moet uitzoeken. Ik heb Reaper ook gekocht, maar ik vind het echt ondoorzichtig en beperkt. Mixbus heb ik ook, is wel een stuk praktischer, maar heeft toch wel wat beperkingen waardoor ik het niet gebruik.

Maar over Cubase ben ik ook niet zo positief hoor. Elke upgrade lijkt enkel maar te gaan om extra functionaliteit, terwijl je er leuke nieuwe bugs bij krijgt. Voordat de versie bugvrij is, krijg je weer een upgrade voor de kiezen, en of je maar meteen even je portomonnee open wilt trekken. Gek genoeg was de laatste echt stabiele Cubase versie SX2. Da's erg lang geleden. Ik gebruik 6.5, die is redelijk stabiel. Ik heb de licentie tot aan 8.5, maar die loopt niet zo heel soepel. Latere versies, daarvoor moet ik mijn systeem helaas gaan upgraden naar W10. Toen ik van XP naar 7 ging, heeft me dat bijna 2 duizend euro gekost, en omdat ik dat niet even op de bank had staan, had deze overstap ook als resultaat dat ik anderhalf jaar geen werkend systeem had.....

Dus, zolang het systeem werkt, doe ik er niets aan hahaha!
Daarnaast, in Cubase 11 zitten nog steeds dezelfde beperkingen die ik storend vind aan Cubase 6.5, dus, ik hoef de upgrade ook niet.

Er is trouwens één ding waar ik tegen aan loop, misschien weten jullie wat ik kan doen.

Als ik met een mix bezig ben, dan maak ik vaak stemmixes, meng die samen in mijn analoge tafel, en neem dat weer op als stereotrack. Maar in die opname mis ik altijd een hele hoop diepte. Het lijkt alsof de samenhang anders is. Stereobeeld is anders, dynamiek lijkt ook anders, en een soort van glue is weg. Ik heb de converters al een keer vervangen met betere, ik heb zelfs met opamp upgrades zitten klooien, maar, het effect blijft hetzelfde.
Laatst zat ik me af te vragen of het misschien te maken heeft met de format van de audio file. Ik neem ze op als stereofile, maar, misschien dat het niet in stereo moet maar als LCR, of zo ? Hebben jullie een idee?

Ohja, uiteraard heb ik al wel zitten denken aan een hogere sample frequentie, maar die kan ik niet voor een afzonderlijke track anders doen. Dan zal ik dus een 2e computer (laptop) moeten gebruiken met een goede converter erop. Kan, maar, liever niet.


lampje


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-12-2021 13:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Stomme suggestie maar heeft niets te maken met signaalimpedanties?


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-12-2021 13:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Is het niet een summing/ routing issue? Als je de individuele sporen afspeelt en mengt op de analoge tafel loopt het signaal via de analoge summing amp maar als je opneemt gaat dat via een digitale summing bus?

Edit: dus in plaats van de output van de summing amp op te nemen, laat je (per ongeluk) de DAW de tracks summen.

Dan hoor je een groot verschil, lijkt me.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 06-12-2021 13:24]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-12-2021 14:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Wellicht de meest belangrijke vraag: ben je gevaccineerd? Dat maakt natuurlijk een groot verschil


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-12-2021 15:27 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Netjes met anderhalve meter afstand summen.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen