|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Volgens mij is dat minstens 5 cm onder het gras .. toch ? |
|
Ja goede vraag. Ik vraag me dat ook wel eens af. |
|
Underground is maar een ding, alternatieve opvatting van cultuur en maatschappij of uitingen daarvan, die niet door de gevestigde orde worden getolereerd. alles daarbuiten is of kan geen underground zijn. |
|
tja ik zou niet precies weten. mn vriendinnen en ik werden als typish underground mensen genoemd door een undergrounder himself. ik denk dat dat gewoon *ander soort* mensen zijn die niet met de maatschappij meedraaien en van *aparte* muziek houden en int geheel geen fuck geven om iets. ah zoiets denk ik dan he [Dit bericht is gewijzigd door SilentSinner op 03-12-2001 10:21] " When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb" |
|
Underground is het circuit dat buiten de bekende kanalen (grote labels, bladen) om loopt en wat zich dus ook onttrekt aan de wetten die in die bekende kanalen heersen (daarom ook vrijwilligers idd). |
|
Volgens mij is Underground ook iets waar je niks van hoort. omdat jij jezelf nog steeds in de bekende 'kanalen' bevindt. Als ik underground zou zijn, dan zou ik der nix over zeggen tegen anderen, anders is het geen underground meer. (toch?) Ik denk trouwens ook dat er een heel erg groot grijs gebied is tussen de 538/TMF-reuzeldelletjes, en de KerkenBrandende zanger van een band met een plaat die zelfmoord pleegt (om deze cliche-beelden maar weer even te gebruiken) (ik moet eerlijk toegeven, dat ik laatst Spiritual Black Dimensions van DB draaide, en het eigenlijk niet eens zo'n slechte plaat vond ) Dit slaat nergens op. |
|
je moet het in het juiste perspectief zien. je moet het dan ook met andere muziekstijlen vergelijken en niet met bijvoorbeeld een fluisterwoud ofzo. dan blijkt dat nagenoeg ALLE agressieve metal gewoon underground is. vergelijk immortal maar eens met bon jovi ofzo. ook al denken wij dat bijv. dimmu borgir harstikke bekend is, is dit natuurlijk niet zo. dat is nog steeds een klein pielbandje. |
|
dat is niet helemaal waar. Ik zag laatst foto's van een DB optreden, ze speelden op zo'n award uitrijking in noorwegen van een soort TMF daar. gewoon tussen de housebandjes enzo. er waren ook alleen zitplaatsen en er was nauwelijks metal publiek. |
|
quote: o, dat wist ik niet. dan zijn ze gewoon een pielbandje . maar serieus, dat ik toch slechts lokale bekendheid? ze zijn toch niet zo beroemd als lim bizkit? als morgen hun gitarist door neervalt sttat het echt niet bij ons in de krant! |
|
quote:6 feet under?? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: das iets dieper dan 5 cm. 6x30.5cm is 183 CM |
|
underground= cd's die je nog voor minder dan f30 gulden kan kopen. En naar optredens gaan van underground bandjes waarvan de entree prijs onder de f20 ligt. Commercieel= cd's die voor f40 in de free record shop liggen. De optredens betaal je f 40 piekjes of uiteraard duurder voor. Maar let wel, je kan niet alles over 1 kammetje scheren. [off topic](volgens mij kam je met een kam en scheer je met een scheermes) nou ja.[off topic] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: WANT 6 VOET DIEP IS NIET DIEP GENOEG! |
|
quote: Dan snap ik niet waarom iedereen loopt te zeiken over bands als DB, DF, Marduk, en ga zo maar door. Terwijl ze bands als Darkthrone de hel in prijzen. Dat terwijl eerstgenoemden NIET bij FR te krijgen zijn, hun cd's voor ver beneden de 40 piek te krijgen zijn, en hun concerten relatief goedkoop zijn. (dit gaat overigens niet altijd op) Maar Darkthrone en ook Mayhem liggen gewoon voor 40 piek bij de FR. Darkthrone gaat zelfs optreden (DE manier om albums te verkopen). Ik zou willen zeggen dat Darkthrone dan veel commercieeler is dan eerstgenoemden bij elkaar. Kan iemand mij uitleggen waar ik fout zit? |
|
darkthrone heeft door altijd darkthrone te blijven en nooit te kutten een cultstatus gekregen. Zelfs de FRS heeft dit doorgekregen. |
|
Er zijn ook veel bands die vroeger heerschden commercieel geworden en nu echt bagger muziek maken, of nou jah in iedergeval een andere richting zijn opgegaan. En het beste om even op je reactie te reageren kan ik dimmu borgir als voorbeeld geven. Voor mijzelf kan ik het van sommige bands ook beter accepteren dat ze wat bekender worden en duurdere prijzen gaan vragen. zie hier Iced Earth die gasten hebben keihard gewerkt op te komen waar ze nu zijn. Maar dat is een kwestie van smaak ook. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ik denk dat je een band 'Underground' kan noemen als ze: 1) alleen die muziek spelen die ze zelf mooi vinden. 2) muziek maken die verder (bijna) niemand anders mooi vind. 3) op geen enkele manier proberen bekendheid te krijgen of veel geld te verdienen (al was het maar voor het bier.) 4) true™ zijn... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Je ging in de fout toen je niet meer naar de muziek ging luisteren, maar naar het hele plaatje eromheen ging kijken. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
[off topic] volgens mij kunnen we een topic starten op hoeveel verschillende manieren kan je troe© schrijven.[off topic] om nog ff te reageren op mijn voorganger. Bij het eerste punt ben ik het zeker met je eens. volgens mij ontbreekt het er bij sommige bands nog wel aan dat ze echt achter de muziek staan die ze maken. Dat gevoel heb ik vooral bij bandjes die ineens een andere muzikale wending maken. Doen ze het alleen voor de commerciteid of veranderd de smaak van een band (dan ook bij alle band leden)zo snel. Kijk naar cof. Ik heb een demotje van hun, daar zit dag en nacht verschil tussen van wat ze nu maken en hoe die demo klinkt. Heeft iemand hier een verklaring voor???? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
CoF is dan ook niet echt Underground (lichtelijke understatement)... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Nee, want dat moet je zelf weten. Over het Darkthrone issue: toen ze bij Peaceville zaten was het nog underground, nu zitten ze bij Moonfrog en liggen hun CD's in elke CD zaak. Darkthrone is geen underground meer. Er zijn ook gradaties in de underground, voor popliefhebbers is Slayer al underground. Fans van Slayer vinden Satyricon al underground. Fans van Satyricon vinden Abigor, Summoning enzo al underground. Mijn smaak is niet echt mainstream, maar ik zit helemaal niet zo diep in de underground en heb alleen maar geroken aan bandjes als Armagedda of Watain of Obtest of zo. En dat is alleen nog maar de kleine black metal underground! Er is ook een hele 'scene' van dark folk, er zijn ENORM veel experimentele ambient/noise bandjes. Het stikt van de gothic en elektro bands, en dat zijn slechts een paar genres. Teveel om op te noemen werkelijk. De underground is gigantisch. |
|
quote: Ja dat heet progressie Je denkt toch niet dat een band jaar in jaar uit dezelfde muziek blijft maken ? Dat is saai. Verwar een verandering in muzikstijl niet met commercieel gaan. |
|
okee, je hebt gelijk, maar hoe verklaar je dat de band nu wel ongeveer gelijke muziek blijft maken. en steeds beter verkopen. Ik heb sterk het gevoel vooral bij COF dat ze hun stijl van muziek aanpassen aan wat het publiek verlangt. Of heb ik nu ongelijk Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Hier heb je idd gelijk in. Volgens mij is de underground bijna net zo groot als de mainstream, alleen zie je er heel weinig van. |
|
quote: Ja .. dat wordt inderdaad veel door elkaar gehaald.. Zo vind ik bijvoorbeeld niet dat EMPEROR ooit commercieel gegaan is.. maar het is wel duidelijk dat ze hun muziekstijl verandert hebben, in een stijl die ik persoonlijk (en velen waarschijnlijk met mij) een stuk minder gaaf vind dan het oudere werk... zo zijn er veel meer bands.. Hellaas blijven er ook bands die WEL hun stijl aanpassen vanwege COMMERCIE ipv vanwege eigen ideen/ progressie.. dat blijft jammer.. |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |