|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Jammer. Ik vond de laatste platen juist het best (Black Meddle I & II en Silencing Machine). En ook live best goed te doen. |
|
Ik ben de Nachtmystium-discografie qua albums en minder obscure EP's 'integraal' en chronologisch aan het beluisteren. Het was mij al opgevallen dat "Demise" en "Eulogy IV" hier niet speeltijd zien; maar nu weet ik ook weer waarom. Wat zijn dat twee goed waardeloze releases, zeg. "Demise" heeft een heel erg slechts geluid en productie. Verder ook weinig inhoud. De beste nummers zijn "Outro" en een nummer dat afkomstig is van de Nachtmystium-EP. "Eulogy IV" vertoont hier en daar een hint van de psychedelische black die de band vanaf "Instinct/Decay" zou gaan neerzetten, maar ook deze schijf bevat slechts uiterst matige nummers. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
toevallig met hetzelfde bezig en vanaf Instinct : Decay stijgt mijn luisterplezier. ik vind deze wel enkele geslaagde nummers hebben, met de psych-wazigheid die me wel aanstaat. Soms wat slaapverwekkend wel en de hoge tonen domineren soms, maar het pakt mij wel. daarvoor een pak minder qua albumls /mening signature |
|
"Instinct/Decay" vind ik hun beste album. Sterke combinatie van relatief rauwe black, psych fuzz en redelijk wat catchy riffs. "Reign of the Malicious" is wellicht wat brak, maar vind ik toch zeker ook leuk. En de Nachtmystium-EP is gewoon een echt sterk werkje. Daarna belandde ze even in een dip. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:"Doomsday Derelicts" klinkt daarentegen moeilijk lekker. Nooit eerder opgevallen hoeveel crustinvloeden er in die plaat zitten. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
die Meddle part1 heeft ook z'n momenten, maar ik mis de vormeloosheid van Instinct:Decay de nummergerichtheid is fijn voor 's middags na de maaltijd, maar niet voor 's morgens in slaapdronken toestand of 's avonds in de psychedeliteit/tijd signature |
|
Ik heb "Addicts" net afgezet. Tenenkrommend. Het openingsnummer "High on Fire" klinkt eigenlijk best lekker. "Nightfall" begint veelbelovend, maar aan het eind van het nummer beginnen er rare dingen in te kruipen. Met "Then Fires" begint de echte ellende. Softe, melodramatische rockpassages, kitscherige powerakkoorden met achtergrondkoortjes, compleet misplaatste cleane vocalen.. Halverwege "The End Is Eternal" maar 'Silencing Machine' aangezet. Ik heb het hier al meerdere malen gepost, maar "Assassins" is gewoon een goed album. Zit qua compositie ook goed in elkaar. Logische opbouw in hoe de nummers elkaar opvolgen. Je hoort dat de nummers tezamen een album vormen. Dit is bij "Addicts" echt ver te zoeken. De (lekkere) Pink Floyd-invloeden die overduidelijk in "Assasins" liggen en "Black Meddle" ook zo'n passende ondertitel maken, hoor ik op "Addicts" ook niet meer terug. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Heb hier net Kuxan Suum opstaan, vind dit een waardige opvolger van Nachtmystium ten tijde van I/D, in een meer uitgesponnen en obscure hoedanigheid. Al speelde ik Eulogy IV vroeger erg veel en vond ik die toen heel goed, binnenkort nog even uit de kast halen... |
|
^jips, dat Crepúsculo Negro spul is echt subliem bij momenten. klein beetje gehypet geweest met dat BTC-gedoe, waardoor ook het kutspul daarin plots woow hoorde te zijn en niet was, maar toch zo yum yum. signature |
|
De eerste vrijgegeven track (op de demo na) van de nieuwe plaat: |
|
Hmm, terug wat meer black en basic blijkbaar. Faustian Spirit of the Earth |
|
Het is toch een cover-plaat? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Euhm? Faustian Spirit of the Earth |
|
Wel voor het eerst dat ik dynamiek in de vocalen bij Nachtmystium hoor, hoe beperkt ook. Niet verkeerd, jammer dat het hier ophoudt. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Nee. Blake is totaal theatraal en gaat gewoon door. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
The World We Left Behind, goede mix van (vooral) Silencing Machine en de Meddle platen, ik trek het wel. |
|
|
|
Kutband met dan nog eens een verslaafde ripper als zanger?????? Manowar. En nu gaan we vegen |
|
quote: Vermakelijk |
|
..Er zit Vlad Tepes tussen (split met Torgeist - nog in plastiek LP), Enslaved, Nachtmystium, Incriminated, Borknagar, Helrunar, Alcest, 1349, KoK, Urgehal... [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 25-07-2018 19:15] signature |
|
Black Judd/Nachtmystium is blijkbaar terug voor een album bij Prophecy Productions. In 2018 was via hun sub-label Lupus Lounge al de Resilent-EP uitgekomen. En eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik die niet heb gehoord. Sowieso was ik de band blijkbaar een beetje uit het oor verloren. Ik was in de veronderstelling dat The World We Left Behind het meest recente album is, maar blijkbaar heeft Judd in 2018 via zijn eigen Ascension Monuments Media Ancient Howls of Dawning Fury (digitaal, CD-r, en cassette) uitgebracht. Mij staat iets bij van dat Silencing Machine behoorlijk zwak was. Heb de plaat wel in de kast, maar destijds hoogstens 2 keer gedraaid. Eigenlijk was Addicts al een lichte teleurstelling; en hoewel Assassins (niet geheel onterecht) bij release gigantisch werd gehyped (het is een erg sterk album), is achteraf gezien Instinct: Decay toch wel het hoogtepunt van de discografie. De perfecte mix van black metal met psychedelische fuzz. Terwijl Assassins de black metal flink terugschroeft en met een schonere productie komt, waardoor het geheel toch wat aan kracht verliest. Maar goed, terug naar nu. In november dit jaar dus een nieuwe plaat. Bovenaan de single. Klinkt helemaal niet slecht. Redelijk catchy en rockend. De vocalen missen wel wat (overtuigings)kracht. En de presentatie icm het woord "Phoenix", mag wel wat minder zelfingenomen en nederiger. Het is niet dat alle aantijgingen onterecht waren, ofzo.. Het schijnt trouwen een meta-politiek album te worden. Nog zoiets waaruit blijkt dat meneer wellicht iets teveel in zichzelf gelooft en aan wit marcheerpoeder doet denken.. https://en.prophecy.de/en/Artists/Nachtmystium/Nachtmystium-Blight-Privilege-spkr.html "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Nachtmystium, is dat niet die band van "Holocaust of Eternity"? Ik heb altijd gedacht dat dat een minimalistische BM muziekje moest zijn, en dus niet rockend. Wat is dat rockende, is het black 'n roll? Waar lijkt het op? Winter is coming |
|
quote: Lekker nummer ja! Ik volg je uitleg over de discografie ook grotendeels, Instinct:Decay is ook een hoogtepunt omdat het zo kort en krachtig is. Ik kon hun latere werk zeker ook smaken, maar heb het beduidend minder gespeeld. Als het nieuwe werk dezelfde kracht en catchiness weet te combineren, kan het wel wat worden. Hun latere platen waren misschien net iets te laidback geworden. Vocaal gezien nooit een hoogvlieger, de hoofdrol was toch telkens voor de riffs met meer of mindere mate van psychedelische inslag. |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |