IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : <code> Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-06-2005 21:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2005 21:12 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Ach, er komt tegenwoordig zo weinig goede black metal uit dat men al gauw geneigd is om een vrij goede release helemaal de hemel in te prijzen.

Tja, ik ben dat dus niet met je eens.

2005 brengt ons o.a. de nieuwe Shining, de nieuwe Deathspell Omega, de nieuwe Ondskapt en deze plaat van <code>. Stuk voor stuk zeer verzorgde platen die vaak ook wat 'nieuws' weten te brengen.
Ik ken de underground verder niet, maar dit zal vast het topje van de ijsberg zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 27-06-2005 21:15]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-06-2005 21:20 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

In de underground komen ook veel nieuwe goeie platen/demo's uit, voornamelijk uit Finland komt momenteel goed spul


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 27-06-2005 21:20 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik vind dat dus ook wel meevallen. Er komen zat goede black metal albums uit.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-06-2005 21:24 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De laatste Taake is ook uit 2005!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 27-06-2005 21:29 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 27 juni 2005 21:24 schreef Hub de Gallier het volgende:
De laatste Taake is ook uit 2005!


Vergeet daarnaast ook de nieuwe Nattefrost bijvoorbeeld niet, die weer erg goed klinkt vind ik.

En met een nieuwe cd van Arcturus en Endstille spoedig op komst mag ik toch echt niet klagen.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 27-06-2005 21:30 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik bedoelde dan ook meer de laatste jaren en niet specifiek 2005; eind jaren '90 kwam er m.i. veel meer interessante black metal uit dan in het begin van deze eeuw...


no text supplied


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-06-2005 22:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

toen kwam er juist veel rotzooi op de markt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-06-2005 22:48 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Zoals ik in mijn review al schreef: de vernieuwing (en ook een beetje de sfeer natuurlijk) van half jaren 90 is natuurlijk al lang verdwenen. Dat betekent natuurlijk niet dat er geen goeie black metal platen meer uitkomen (zie bovenstaande namen). Er staat bijvoorbeeld toch nog altijd veel black in mijn jaarlijst.
Alleen met <code> heb ik het gevoel eidnelijk weer écht iets speciaals in handen te hebben. Ik draai de plaat echt helemaal grijs en dat heb ik volgens mij niet meer gehad sinds de laatste Windir. Anderen zullen dat niet hebben, en dat is ook niet meer dan logisch.

Veel mensen zullen ook teleurgesteld zijn na zo'n nieuwsgierigheidsopwekkend verhaal van mijn kant toen ze er zelf achterkwamen deze plaat helemaal niet zo fantastisch te vinden. Tsja, een review blijft natuurlijk, hoe goed je de muziek ook probeert te verwoorden, een subjectief verhaal. Daar kom je gewoon niet onderuit. In andere bladen kwam ie soms niet verder dan een zesje. Blijft een persoonlijke mening natuurlijk.
Ik zet 'm iig nog eens op


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-06-2005 12:24 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Necrobert, jij eikel! Ik zag Nouveau gloaming liggen op Graspop en dacht, laat ik het maar niet doen want ik ken er eigenlijk niks van. Maar jou opmerkingen bleven door mijn hoofd spoken en toen heb ik hem toch maar gekocht. En het erge is, je had nog gelijk ook!

<code> heeft inderdaad een zeer vet black metal album afgeleverd. Deze band doet me denken aan Darkthrone (een mix van oud en nieuw) en Shining door elkaar met nog een extra element (Arcturus misschien?). De rauwe, hypnotiserende, old school black metal in een modern jasje, maar toch rauw die ondersteunt wordt door een avant garde element. En bij dat avant garde element denk ik dan het meest aan de cleane zang. Ik was nog een beetje huiverig voor die cleane zang maar deze geeft juist een geweldige depressieve sfeer aan het geheel.

Ik houd er wel van.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-06-2005 13:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2005 12:24 schreef XnegativeX het volgende:
Necrobert, jij eikel! Ik zag Nouveau gloaming liggen op Graspop en dacht, laat ik het maar niet doen want ik ken er eigenlijk niks van. Maar jou opmerkingen bleven door mijn hoofd spoken en toen heb ik hem toch maar gekocht. En het erge is, je had nog gelijk ook!
Sorry


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-06-2005 13:22 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Het is je vergeven.
Is die verzamel-cd van mij nog aangekomen trouwens?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-06-2005 13:25 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Yep
Ik ben er alleen nog maar even doorheen geskipt. Alleen dat Dark Lotus nummer had van mij niet gehoeven hoor


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 28-06-2005 13:26 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zal daar de volgende keer een hoop straight edge hardcore voor in de plaats branden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-06-2005 13:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Is goed jongen. Hit me. Kan wel wezen dat ie meteen na 1 luisterbeurt de prullenbak in verdwijnt.

Er komt binnenkort weer een cd-tje naar jou toe. Heb wel weer genoeg interessants liggen denk ik


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-07-2005 12:39 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Die gasten van <code> schrijven trouwens een stel knap wazige teksten. Wat zouden de hier bijvoorbeeld mee bedoelen?

Wash scars and use this eye.
Roll it from the navel to the pubis.
Circumnavigate wet hip.
Turn these bodies round.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Geijsch
Usericon van Geijsch
Posted 02-07-2005 13:04 by Geijsch Wijzig reactieProfiel van GeijschQuote dit bericht

Goede band is dit. Gewoon BM en toch anders dan de meeste troep wat tegenwoordig wordt uitgebracht.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 02-07-2005 19:16 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vind 'em met elke luisterbeurt groeien. Het eerste nummer heeft wel wat weg van Satyricon vind ik.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-07-2005 19:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

over paar weekjes maar eens die cd aanschaffen, volgens mij ga ik het ook goed vinden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argh
Usericon van Argh
Posted 27-09-2005 23:14 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik draai em weer eens, tijd geleden alweer! Blijft een erg goede schijf! Zeker top 10 van 2005 waardig!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Roar
Somewhere Around Nothing
Usericon van Roar
Posted 28-09-2005 11:31 by Roar Wijzig reactieProfiel van RoarQuote dit bericht

Heb de cd nog niet, maar ik kreeg toen ik in Engeland het blad 'Metal Hammer'kocht een ceedeetje van Spinefarm waar het nummer 'The Cotton Optic' op staat, moet zeggen dat ik het een best een tof nummer vind, misschien ff luisteren in de winkel.


Repent!


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2005 11:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja, ik vind de rest van de nummers erg anders moet ik zeggen, ik vond de cd vrij tegenvallen als ik eerlijk ben.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-09-2005 11:50 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik heb hem besteld samen met de nieuwe Lugubrum. Maar aangezien de laatste nogal wat vertraging heeft opgelopen kan het nog wel even duren voordat ik heb binnen heb


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 28-09-2005 13:38 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Kmoet het hier toch met de meute eens zijn. Alhoewel ik over de jaren heen nogal (zeg maar totaal) gedesinteresseerd ben geraakt in blackmetal vanwege verschillende redenen, vond ik dit toch wel een goeie plaat. Zaken als produktie & zang, welke bij veel blackmetal nogal onder maat zijn, zijn op deze plaat wel behoorlijk sterk. Geen meesterwerk, wel een sterk album


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-10-2005 1:11 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik hb hem vandaag ook eindelijk binnen.
Dat kwam trouwens omdat ik hem tegelijkertijd met Heilige Dwazen van Lugubrum besteld had, die ik nu trouwens nog niet heb

Maargoed, wat een vette plaat zeg. Die cleane zang is ook erg gaaf gedaan, bij de meeste bands irriteer ik me er alleen maar aan


trol
Usericon van trol
Posted 26-10-2005 15:30 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

Ook goed om te horen dat iemand van Void nog steeds aktief is.. Er mag wel eens gewerkt worden aan een opvolger van posthuman godverdomme...

[code] heerst trouwens ferm keihard de pan uit. Wat een teringgoeie plaat..


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen