IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : <code> Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 23:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

OK.

In het begin viel het wat tegen. Het mist nummers die direct overtuigen zoals de magistrale opener van Nouveau Gloaming en de scherpe kantjes zijn iets te ver bijgeschaafd. Daarbij was de 'nieuwe' cleane zang erg erg wennen, ik dacht eerst dat die kerel gewoon heel hard achteruit gegaan was.

Niets is minder waar! De zanglijnen zijn geweldig! Duister, meeslepend, melancholish; bij vlagen doet het aan the Silent Enigma denken maar dan technisch wél onderlegd. Uiteindelijk beginnen de nummers ook te klikken en de sfeer goed op me in te werken. Eigenlijk had ik niets anders moeten verwachten, Nouveau Gloaming was ook niet direct overtuigend, maar die realisatie was een beetje weggezakt Wat des te meer op deze CD blijkt is dat de heren de kunst van het elkaar ruimte geven uitstekend onder de knie hebben. Alles is goed te horen en vult elkaar prachtig aan. De zang, nogmaals, is dan uiteindelijk hetgeen wat het geheel naar een hoog plan tilt.

Ik heb me overigens niet weten in te houden wat betreft downloaden. Maar nu heb ik hem wel met een gerust hart aangeschaft

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-06-2009 23:38]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 03-06-2009 23:25 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Hoe schaf je iets hard aan?


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Argh
Usericon van Argh
Posted 03-06-2009 23:27 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 23:11 schreef ZelThoR het volgende:
OK.

Het mist nummers die direct overtuigen zoals de magistrale opener van Nouveau Gloaming en de scherpe kantjes zijn iets te ver bijgeschaafd.


....



Nouveau Gloaming was ook niet direct overtuigend




[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 03-06-2009 23:27]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-06-2009 23:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2009 23:25 schreef Y Draig Goch het volgende:
Hoe schaf je iets hard aan?

Met een klauwhamer!
quote:
Op 3 juni 2009 23:27 schreef Argh het volgende:


Zeg, Sherlokc, moet ik je het verschil tussen die twee statements uitleggen of denk je er zelf nog even over

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-06-2009 23:39]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 05-06-2009 0:24 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Heb 'm vanmiddag binnen gekregen! uyteraarsch al eerst gedownload, maar dit is het aanschaffen waard! Het mist de kille feeling van nouveau gloaming, maar het heeft nu een meer melancholische sfeer! De zang van kvhost is geweldig en voegt echt veel toe aan de recht-toe-recht-aan muziek! Hoewel deze wel een goede opbouw en (icm de zang) breaks hebben!
Topplaat die meerdere luisterbeurten nodig heeft!



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-06-2009 10:28 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nog steeds niet geluisterd


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-06-2009 10:35 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

+1


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-06-2009 20:19 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat een pareltje is "Resplendent Grotesque" toch. Veel catchier dan "Nouveau Gloaming" en toch ook veel meer een blijvertje.

Ik hoop dat ze wat aandacht trekken buiten het black metal-cirkeltje, iedereen met hart voor goede muziek zou dit minstens eens moeten checken. Het begin van de eerste track "Smother the Crones" alleen al, wow.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-06-2009 21:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ga het even downen, de vorige vond ik ronduit kut dus het kan alleen maar meevallen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 15-06-2009 10:47 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

Ik vind de nieuwe t.o.v. Nouveau Gloaming toch een beetje tegen vallen. Niet slecht, maar het eerste album vonnik briljant...



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-06-2009 11:28 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 21:57 schreef spectre het volgende:
de vorige vond ik ronduit kut


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 15-06-2009 11:31 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

+veel


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-06-2009 12:01 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nou nou, ik luister die laatste nu voor het eerst maar ik moet ook deze afschrijven, de mafkees die de laatste DHG omzeep hielp met dat gekweel van hem "zingt" hier dus ook, heel jammer.

Verder hoor ik weinig interessante riffs voorbij komen tot nu toe, dus --> prullebak

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-06-2009 12:02]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-06-2009 12:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Rare jongen, die spectre.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-06-2009 12:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

En dan heb ik het nog niet eens over de saaie standaard metalproductie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-06-2009 13:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Mweh.

Het is wel echt een groeiplaat, in het begin vond ik het ook niet echt wat. Dat heeft toch zeker 4-5 luisterbeurten geduurd.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 11-11-2009 15:28 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ik hou er niet van ( ), maar ik moet je toch gelijk geven. Niet vaak heeft een plaat zich zo op weten te werken, hehe.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-11-2009 15:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2009 15:28 schreef Metalhead22 het volgende:
Ik hou er niet van ( ), maar ik moet je toch gelijk geven. Niet vaak heeft een plaat zich zo op weten te werken, hehe.



Erg vette CD, krijgt dikke vette jaarlijstprioriteit. Ik verbaas me er vaak over hoe vet die nummers eigenlijk zijn en hoe ingenieus ze in elkaar steken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 11-11-2009 15:42 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Juustem, dat ja.

Enige minpunt vind ik de wat karakterloze productie. Ik had liever gehad dat Resplendent Grotesque het zelfde geluidje als Nouveau Gloaming had gehad, maar goed.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-11-2009 15:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2009 15:42 schreef Metalhead22 het volgende:
Enige minpunt vind ik de wat karakterloze productie. Ik had liever gehad dat Resplendent Grotesque het zelfde geluidje als Nouveau Gloaming had gehad, maar goed.

Hmmmmmmm, nee. NG had van mij een betere productie mogen hebben en RG ook. Dat gezegd hebbende vind ik de productie van RG beter dan die van NG ('beter' is in dit geval 'minder afbreuk doen aan de muziek').

Maar goed, RG had zeker een wat ruiger randje mogen hebben als je dat bedoelt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 11-11-2009 15:47 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ik doelde vooral op het feit dat bij NG met name de basgistaar zo lekker dik in de mix ligt.
En aangezien dat instrument toch een prominente rol speelt in de muziek van Code, vind ik dat een pluim waard.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-11-2009 16:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2009 15:47 schreef Metalhead22 het volgende:
En aangezien dat instrument toch een prominente rol speelt in de muziek van Code, vind ik dat een pluim waard.

Zeker!

Maar bij RG ligt hij nog steeds dik in de mix toch? Gaat wel wat meer op in het geheel dan NG, maar dat draagt ook weer bij aan de hypnotiserende / sfeermakende werking van de muziek. En nogmaals, nog steeds erg goed te horen - zeker op prominente momenten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-11-2009 18:05 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Verslaafd aan die cd, in korte tijd.

Hele tijd terug een keer of 2 geluisterd, en vond het toen echt niks. Maar ben blij dat ik(ik weiger de eer aan MH te geven) 'm nog een kans gegeven heb

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 11-11-2009 18:06]


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 18-11-2009 10:57 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Gewoonweg een superband die alweer een parel van een cd uitgebracht heeft!

Pure klasse!

Hopelijk nog meer van dat


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-11-2009 21:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen