IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Vrachtverkeer, de noodzaak ervan en de mensen die zich er aan ergeren.... Volgende pagina
Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 24-08-2005 15:22 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Omdat ik al meerdere malen gezien heb dat deze discussie oplaait, open ik er maar een apart topic over.


"Zonder transport staat alles stil"
een uitspraak die bijna iedereen ook wel kent.

Heel veel mensen zeuren over het feit dat er vrachtauto's rondrijden in Nederland.
Ze zouden te groot zijn, altijd te zwaar, niet weten waar ze mee bezig zijn, en een gevaar voor de samenleving zijn.....



Wanneer ik zelf in 1x mijn mening hierover ga plaatsen zullen jullie voorlopig aan het lezen zijn, daarom laat ik de 1e reactie over aan jullie waarop ik dan zonder twijfel mijn eigen mening zal geven.


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 24-08-2005 15:23 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Inhaalverbod. Overal. Klaar.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik word wel zwaar irri van inhalende vrachtwagens, levert zeer gevaarlijke situaties op (door snelheidsverschil wat er nou eenmaal is).

Mijns inziens zou inhaalverbod voor vrachtwagens een hoop goed doen.


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 24-08-2005 15:26 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Oke, op 2 baans wegen ben ik hier zelf (tijdens de spits!) ook voorstander van, en op sommige 3 baans wegen ook.

Maar leg mij de noodzaak eens uit van een inhaalverbod op bijvoorbeeld het gedeelte A4 tussen knooppunt Burgerveen en de Schipholtunnel? Hier zijn namelijk 4 rijbanen, en in de spits zelfs 5. Daardoor hebben andere weggebruikers ruim voldoende mogelijkheden om de vrachtwagens in te halen...


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 15:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Een inhaalverbod gecombineerd met een minimumsnelheid voor de andere weggebruikers zou ik nog heil inzien.

Wanneer een chauufeur achter een nicht met een caravan rijdt, die dan 70 en dan weer 90 rijdt, moet hij inhalen. Zelf zo met de snelheid schommelen is enorm duur aan brandstof --> duurder vervoer --> duurdere producten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-08-2005 15:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

overal rijden auto's en worden bestuurd door mensen dus ongelukken. de kleine ongelukken met personen auto's vallen niet op, de vrachtwagens maken gelijk een grote teringzooi dus valt het op.

volgens mij is het percentage ongelukken door vrachtverkeer kleiner dan voor personen verkeer.

je kan je eraan kapot ergeren, maar vrachtverkeer is nodig om aan alle behoeften van de mens te voldoen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:26 schreef Metallica-Freak het volgende:
Oke, op 2 baans wegen ben ik hier zelf (tijdens de spits!) ook voorstander van, en op sommige 3 baans wegen ook.

Maar leg mij de noodzaak eens uit van een inhaalverbod op bijvoorbeeld het gedeelte A4 tussen knooppunt Burgerveen en de Schipholtunnel? Hier zijn namelijk 4 rijbanen, en in de spits zelfs 5. Daardoor hebben andere weggebruikers ruim voldoende mogelijkheden om de vrachtwagens in te halen...
Ik woon in Groningen ... hier zijn geen 4baanswegen ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 15:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:28 schreef Jenje het volgende:
Ik woon in Groningen ... hier zijn geen 4baanswegen ...


Ook geen vrachtwagens. Enkel paarden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2005 15:30 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:27 schreef ElitE het volgende:
overal rijden auto's en worden bestuurd door mensen dus ongelukken. de kleine ongelukken met personen auto's vallen niet op, de vrachtwagens maken gelijk een grote teringzooi dus valt het op.

volgens mij is het percentage ongelukken door vrachtverkeer kleiner dan voor personen verkeer.

je kan je eraan kapot ergeren, maar vrachtverkeer is nodig om aan alle behoeften van de mens te voldoen.


Ik denk dat je je daar nogal in vergist. Denk ook maar eens aan ongelukken die gebeuren omdat een vrachtwagen inhaalt en daardoor een paar honderd meter terug één of andere smurf die niet oplet op z'n voorganger klapt.. gebeurt nog regelmatig, zeker gezien het feit dat er aardig wat vrachtwagens zijn die naar links gaan in één ruk.. dat veroorzaakt nogal een keten van remmende auto's.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 24-08-2005 15:30 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Dat zeg ik ook, een inhaalverbod zou kunnen helpen.

Maar niet op 4/5 baans wegen, ik weet zelf ook heel goed dat er in Groningen zeer weinig tot geen 4baans wegen zijn, de A4 tussen Burgerveen en Schiphol was ook slechts een voorbeeld.


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:29 schreef Chelman het volgende:
Ook geen vrachtwagens. Enkel paarden.


Tweetal havens knulletje, en daar komen veel Poolse vrachtwagens naartoe ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 15:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:30 schreef Illusione het volgende:
Ik denk dat je je daar nogal in vergist. Denk ook maar eens aan ongelukken die gebeuren omdat een vrachtwagen inhaalt en daardoor een paar honderd meter terug één of andere smurf die niet oplet op z'n voorganger klapt.. gebeurt nog regelmatig, zeker gezien het feit dat er aardig wat vrachtwagens zijn die naar links gaan in één ruk.. dat veroorzaakt nogal een keten van remmende auto's.


Kan je daarvoor de vrachtwagen verantwoordelijk achten? Of die smurf die niet kan rijden?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 24-08-2005 15:32 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 24 augustus 2005 15:31 schreef Chelman het volgende:
Kan je daarvoor de vrachtwagen verantwoordelijk achten? Of die smurf die niet kan rijden?

dat is net zo gemakkelijk als zeggen:

"dat was zonder die vrachtwagen nooit gebeurd"


Bruce Banner


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 24-08-2005 15:32 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 24 augustus 2005 15:31 schreef Jenje het volgende:
Tweetal havens knulletje, en daar komen veel Poolse vrachtwagens naartoe ...


Juist, Poolse vrachtwagens, oftewel: Paard met kar...



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-08-2005 15:33 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:31 schreef Chelman het volgende:
Kan je daarvoor de vrachtwagen verantwoordelijk achten? Of die smurf die niet kan rijden?


Oh zeker, het is zeker te wijten aan de smurf die niet oplet. Maar indirect heeft de vrachtwagen er wel invloed op. En ik moet zeggen dat sommige vrachtwagenchauffeurs soms wel heel erg snel naar links schieten met 90 km/h..

Zoals met veel zaken is de schuld zelden bij één partij te leggen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-08-2005 15:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:32 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
dat is net zo gemakkelijk als zeggen:

"dat was zonder die vrachtwagen nooit gebeurd"


Tsja...zonder die smurf was het ook niet gebeurd. En zonder wegverkeer was het ook niet gebeurd....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


sarcophagus
Usericon van sarcophagus
Posted 24-08-2005 15:33 by sarcophagus Wijzig reactieProfiel van sarcophagusQuote dit bericht

Heb je zeker gelijk in.
Caravans staan ook op nmr 1 op de irritatie lijst van vrachtwagenchauffeurs,maar goed dat die sleurhutten niet heel het jaar masaal op de snelwegen zitten.Wat mij opvalt is dat de meeste van die aso chauffeurs vaak uit oostblok landen komen.En die lui pakken ook nog eens veel het werk af van de nederlandse chauffeur.

[Dit bericht is gewijzigd door sarcophagus op 24-08-2005 15:34]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-08-2005 15:34 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:31 schreef Chelman het volgende:
Kan je daarvoor de vrachtwagen verantwoordelijk achten? Of die smurf die niet kan rijden?


Als je 80 km/h rijdt op de meest linkse baan op een weg waar men 100-120 km/h mag rijden, ben je mijns inziens wel degelijk verantwoordelijk als er achter je allerlei ongein gebeurt.

Net als Nederlanders met caravans in Duitsland...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:31 schreef Chelman het volgende:
Kan je daarvoor de vrachtwagen verantwoordelijk achten? Of die smurf die niet kan rijden?
Chel, vrachtwagenchauffeurs gooien over het algemeen als ze inhalen p[lotsklaps die auto van ze ervoor, en door snelheidsverschil 120/80 krijg je dan leipe situaties ... meermalen meegemaakt (ik rij over het algemeen erg rustig (125/130) en dan ramt zo'n eikel zijn truck ervoor zonder fatsoenlijk rekening te houden met mijn hogere snelheid ... en dan mag ik maar hopen dat mij achterligger wel oplet ...

Dus: vrachtwagens niet laten inhalen (op 2baanswegen en tijdens spits)


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 24-08-2005 15:34 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Rapport "Voorkomen is beter dan genezen"

Veiligheid is als thema de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Dat geldt ook voor verkeersveiligheid, ook al is Nederland één van de meest verkeersveilige landen in Europa. De minister van V&W heeft aangegeven dat zij het totaal aantal verkeersdoden wil terugdringen tot maximaal 900 in 2010. Ook op EU-niveau is verkeersveiligheid een belangrijk thema. De EU wil het aantal doden in de EU in 2010 gehalveerd hebben. Jaarlijks vallen in Nederland ongeveer 1.100 doden en 19.000 zwaar gewonden in het verkeer. Het vrachtverkeer trekt hierbij veel aandacht van overheid en publiek. Vanwege hun massa zijn vrachtauto's met een aandeel van 14% oververtegenwoordigd bij het aantal dodelijke ongevallen. Het aantal ongevallen met bestelauto's is sterk toegenomen, vanwege het groeiende gebruik van die voertuigen. Het vrachtverkeer komt regelmatig negatief in het nieuws vanwege de verkeersonveiligheid. Dit leidt er toe dat verschillende politici het vrachtverkeer regelmatig in de Tweede Kamer ter sprake brengen en meer maatregelen van de minister eisen. Verder hebben regionale overheden in Nederland toenemende aandacht voor de veiligheid van het vrachtverkeer.

Aandacht voor verkeersveiligheid
Ondanks stijging verkeersprestatie met bijna 30 procent is tussen 1990 en 2002 het aantal doden door vrachtauto's afgenomen met ruim 25%. Het aantal gewonden nam met bijna 20% af. TLN vindt dat de sector zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en bijdragen aan verdere verbetering verkeersveiligheid. Daarbij moet aandacht zijn voor mens, voertuig en infrastructuur. Elke euro voor verkeersveiligheid dient maximaal bij te dragen aan de vermindering van het aantal verkeersslachtoffers. Omdat geld altijd schaars is, dienen kosteneffectieve verbeteringen voorrang te krijgen. De veiligheid van het vrachtverkeer hangt niet alleen af van de sector zelf. Meer dan de helft van de ongevallen met vrachtauto's wordt immers veroorzaakt door de andere weggebruiker. Daarom moeten ook organisaties van andere weggebruikers hun verantwoordelijkheid nemen.

TLN zet in op:
• Ontwikkelen en voortzetten van initiatieven op het gebied van schadepreventie en verkeersveiligheid voor het beroepsgoederenvervoer (safety culture)
• Uitvoeren van een meerjaren communicatieprogramma ter bevordering van wederzijds begrip tussen vrachtautochauffeurs en andere weggebruikers
• Voortzetting en uitbreiding van het project ‘Veilig op weg’ waarin transportondernemers kinderen leren veilig om te gaan met vrachtauto’s in het verkeer.
• Meer oog voor vrachtverkeer bij veilige weginrichting
• Meer aandacht voor veiligheidsaspecten vrachtverkeer bij weginrichting (b.v. ontwerp rotondes en andere verkeersremmende maatregelen). Ook aandacht voor veiligheid vrachtverkeer bij wegwerkzaamheden

TLN neemt diverse initiatieven
• Hulpmiddelen voor vervoerders voor schadepreventie (Schademonitor), ladingzekering (handboek) en afstelling spiegels (infoblad)
• Project 'Veilig op weg'
• Deelname aan project 'Safety Culture' van het ministerie van V&W
• Deelname aan diverse praktijktests, o.a. voor snelheidsbegrenzers en 'Lane Departure Warning Assistant'

(Bron: website Transport & Logistiek Nederland)


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


renYek
Usericon van renYek
Posted 24-08-2005 15:35 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Wat mij opvalt is dat het vooral nederlands vrachtwagenchauffers zijn die in gaan halen. Ik zit regelmatig bij Antwerpen in de buurt en daar rijden heel wat nationaliteiten aan vrachtwagens rond, maar die ellendige Nederlanders zijn het vooral.


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 24-08-2005 15:36 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:34 schreef Jenje het volgende:
Chel, vrachtwagenchauffeurs gooien over het algemeen als ze inhalen p[lotsklaps die auto van ze ervoor, en door snelheidsverschil 120/80 krijg je dan leipe situaties ... meermalen meegemaakt (ik rij over het algemeen erg rustig (125/130) en dan ramt zo'n eikel zijn truck ervoor zonder fatsoenlijk rekening te houden met mijn hogere snelheid ... en dan mag ik maar hopen dat mij achterligger wel oplet ...

Dus: vrachtwagens niet laten inhalen (op 2baanswegen en tijdens spits)


je rijd dus zelf ook te hard, wat heel zwart/wit betekend(want zo stel je het zlef ook) dat je ook een gevaar op de weg bent...


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2005 15:36 schreef Metallica-Freak het volgende:
je rijd dus zelf ook te hard, wat heel zwart/wit betekend(want zo stel je het zlef ook) dat je ook een gevaar op de weg bent...
Nee ik rij mee met de stroom, dat is veiliger dan dwangmatig aan de 120 vasthouden ....

Ik zie ook erg weinig vrachtwagens 80 rijden ...


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 24-08-2005 15:38 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Oke, moet ik je inderdaad gelijk in geven.


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2005 15:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
"Voorkomen is beter dan genezen"


Dus als de vrachtwagen rechts blijft, hoeven auto's niet in de ankers.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 24-08-2005 15:41]


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 24-08-2005 15:40 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

links???? zal dat dan niet rechts zijn........


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen