|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Goh, nee echt..? quote: (SN) Gewoon net als vroeger met de trein. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Vrachtwagens worden steeds schoner dus daardoor zal de toenemende vervuiling niet komen. Waarschijnlijk doelt de onderzoeker op de toename van de hoeveelheid wegtransport. Ik vermoed dat ze voor het gemak maar even 'vergeten zijn' dat de hoeveelheid personenauto's ook wel toe zal nemen de komende jaren en daardoor de schuld van de toenemende vervuiling wat extra in de richting van het wegtransport duwen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Voordat julli met al jullie geniale plannetjes komen, hebben jullie wel eens nagdacht of de europeesche wegen wel geschikt zijn om al het vrachtverkeer op 1 baan te laten rijden? Zeggen spoorvorming, puntbelasting en de her Newton jullie iets. Wat jullie willen betekend dus dat alle hoofdwegen van Europa aangepast moeten worden plus dat op deze wegen regelmatig onderhoudt zal moeten worden gepleegd. En juist wie moet dat opboeren?? Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Dat het Nederlandse asfalt dat niet aan kan werd onlangs nog pijnlijk duidelijk |
|
quote: Ja, spoorvorming, puntbelasting en de heer Newton zeggen mij zeker iets. Maar waar rijden de meeste vrachtwagens nu? Juischt, op 1 baan. Dus is er met de berekening iets mis als het wegvlak het niet aankan. Dus ik herhaal: Inhaalverbod voor vrachtwagens, met mischien speciale inhaalstroken waar ze elkaar voorbij mogen. Boeiender |
|
quote: de belastingbetaler ongetwijfeld. maar ter (hopelijke zinninge) discussie, zou vrachtverkeer binnen Europa (of delen hierin) niet beter met een soort van Zeppelinsysteem kunnen worden vervoerd? |
|
|
|
quote: Sja "Space Trucking" was toch van Deep Purple? Boeiender |
|
quote: je weet wel , die grote luchtballonen. in de eerste WO gebruikte de duitsers die om Londen te bombarderen. Dus afstand kunnen ze wel afleggen, plus kijkt mij dat de capaciteit voor het transporteren van materiaal groot is. En zo ik heb begrepen is zijn er alternatieven voor het explosieve gas dat de Hindenburg zo deed doen verbranden. Zo ingewikkeld is dat toch niet? |
|
quote: De verkeersintentie waren op het moment constructie meestal iets anders, maar er wordt wel een paar percentages groei in verwerkt. Niet alleen de Nederlandse wegen kunnen het niet aan.Ook andere landen hebben deze problemen. Op 1 baan laten rijden is echt geen optie, eerder ovelappend laten rijden of idd vrachtwageninhaalstroken, maar dat betekend dus weer wegverbredingen. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
Attila weet zeker niet wat de draagvermogen van een zepplin is. Plus, waar ga je die aanleghavens bouwen en hoe ga je het daarvandaan transporteren naar een klant?. of drop je je lading zo bovenop je winkel Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote:.. dan zit je nog met vervoer van landingsplaatsen naar bestemming ... er moeten dan nieuwe landingsplaatsen aangelegd worden. De verbazing was dat ik het nut er niet van in zie. Ik zie dan meer nut in aparte baan voor vrachtwagens en een strak inhaalverbod. Maar iets dergelijks moet europees gebeuren, niet alleen in Nederland. |
|
quote: Ik ben geen transportdeskundige. Wel heb ik het idee dat vrachtverkeer in ieder geval niet het ideale is wegens "overlast" naar (en van) overige gebruikers. Ik vraag me dus af of die stromen op ene of andere manier te scheiden zijn. ter discussie. en idd, ik weet ook niet alles |
|
quote: dat zijn idd lastige punten. Maar die in principe op te lossen. Maar een aparte baan voor vrachtwagens is ook niet zomaar gerealiseerd denk ik. |
|
Imho makkelijker dan zeppelins. Daarnaast zou je dan kunnen denken aan afgesloten banen voor vrachtwagens en dan allene vrachtwagens die op een milieuvriendelijkere wijze rijden. 2 vliegen 1 klap |
|
Ze werden, en worden als een aantal projecten doorgaan, er toch echt voor gebruikt. Bijv: http://en.wikipedia.org/wiki/Cargolifter Het kan dus zeker. In NY kunnen ze in ieder gewoon weer als vroeger aan het Empire State Bulding docken. Voor lokaal transport zal je wel weer kleinere trucks nodig hebben maar op lange afstand zijn ze denk ik zeker nuttig. Idem trein en boot vervoer. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Ik zou dan toch voor de Zeppelin gaan als het mogelijk was. Zeppelin = onderneming Nieuwe wegen = overheid= belastingsbetaler. Wij dus Maar Zeppelin is geheel geen optie. Spoor en water is enige alternatief. Onze wegen kunnen het niet aan. Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: 20 ton door zo`n lift naar beneden is een hoop werk hoor Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off. |
|
quote: nou, ik denk dat dit toch te kort door de bocht is want files worden vaak veroorzaakt door vaste knelpunten Bijvoorbeeld, als je vanuit Brabant richting Utrecht rijdt vormen enkele bruggen een soort van flessehals. Daar leg je echt niet zomaar een nieuwe strook aan. Ik denk dus dat de oplossing of in via het water of via de lucht zal liggen of gewoon accepeteren dat er files mede veroorzaakt door het vrachtverkeer zullen worden.. of treinverkeer natuurlijk [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-01-2009 10:48] |
|
quote: Transport en overslag is altijd een hoop werk. Dat zie ik niet echt als een blocking issue. Het moet alleen wat afstand betreft, en terrein, de moeite waard zijn. Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Mensen moeten niet zo zeuren op het vrachtverkeer. We zijn er gewoon, net als muggen, de regen, menstruatie, en alle andere ongemakheden in het leven. Als mensen zich minder gek lieten maken door de bazen of door hun vrouw en kroost, dan was het leven een stuk gemakkelijker op de weg. Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden! |
|
quote: Hmm, "jullie"? Maar dat vrachtverkeer nodig is is wel duidelijk, maar ga dan godvrrrrr niet de hele tijd lopen inhalen. Deed ik ook niet toen ik nog op de vrachtwagen zat. Het is gewoon asociaal. Boeiender |
|
aan de andere kant zijn wagens die onder de maximumsnelheid blijven ook machtig irritant als je er langs wil dus ook wel weer begrijpelijk... ik moet zeggen dat ik het niet eens zo storend vind eigenlijk Je moeder. |
|
quote: Nou, let maar eens op als het weer lente is, dan moeten al die vrachtwagens die kut sleurhutten weer voorbij omdat die juist neit de maximumsnelheid halen.... Klootjesvolk. En de meeste vrachtwagens rijden ongeveer even hard. En hoeveel km rij jij op de snelweg per jaar? Als je er 1 tegenkomt bij een rustig wegbeeld is het niet zo erg, als het druk is is het gewoon levensgevaarlijk. [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 21-01-2009 0:31] Boeiender |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |