IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Vrachtverkeer, de noodzaak ervan en de mensen die zich er aan ergeren.... Vorige pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2009 1:03 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 januari 2009 9:36 schreef attila_de_hun het volgende:
je weet wel , die grote luchtballonen. in de eerste WO gebruikte de duitsers die om Londen te bombarderen. Dus afstand kunnen ze wel afleggen, plus kijkt mij dat de capaciteit voor het transporteren van materiaal groot is. En zo ik heb begrepen is zijn er alternatieven voor het explosieve gas dat de Hindenburg zo deed doen verbranden. Zo ingewikkeld is dat toch niet?


tijdens de hindenburg was er al het alternatief(helium) maar hitler kreeg het niet van de VS. Dat het vroeger zo populair was was omdat het toen een stuk handiger was als een gewoon vliegtuig, nu is vliegen volgens mij een stuk goekoper per kilo. Het grote probleem zit hem in dat 1 kuub helium maar 1 kilo kan optillen, en hoe groter je het maakt hoe groter(en dus zwaarder) de constructie moet zijn om de ballon heel te houden.
Nu is in de lucht het volume niet zo'n probleem, maar wel als je een hangar moet bouwen.


De Graf Zeppelin was het meest succesvolle luchtschip ooit, maar met waterstof(wat bijna 2 keer zoveel lift geeft). De maximale belading was zo rond de 15.000kg (wel voor 10.000 km) maar het was wel een luchtschip van 237 meter lang. Dat is op vele manieren onpractischer dan een vrachtwagen die ook makkelijk 21 ton kan hebben.

de sterkste helicopter ooit gemaakt kan al 21 ton optillen en zelfs dat lijkt me nog stukken goedkoper dan een zeppelin. Voor echte megatransporten die in 1 stuk vervoerd moeten worden kun je het wel gebruiken, maar de zappelin die daarvoor ontwikkeld was kon dus 160 ton tillen maar zou ook langer moeten worden dan 300 meter. Dan bel ik liever 10 vrachtwagens.

Wat opzich wel mooi zou zijn is een soort trein systeem waarbij de vrachtautos op de snelweg op een trein achtige manier rijden, en dus keihard kunnen en van de snelweg gemakkelijk rond kunnen rijden. Maarja dat is ook iets voor ver in de toekomst.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 21-01-2009 10:22 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Heb in bovenstaande niks zien staan over het nadeel "weer". Een zeppelin is wel leuk maar alles boven windkracht scheet is al gauw teveel voor een zeppelin.


Een kleine snol zit zo vol.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 21-01-2009 11:35 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

hehe ik reed vannacht naar huis over de A28 bij Zwolle met een gangetje van 110 toen ik werd ingehaald door een vrachtwagen... sta je toch ff raar te kijken....

Zoiets is natuurlijk in druk verkeer wel levensgevaarlijk, maargoed... zo'n figuur loopt hopelijk vanzelf wel een keer tegen de lamp


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2009 12:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 januari 2009 11:35 schreef drdennuz het volgende:
hehe ik reed vannacht naar huis over de A28 bij Zwolle met een gangetje van 110 toen ik werd ingehaald door een vrachtwagen... sta je toch ff raar te kijken....

Zoiets is natuurlijk in druk verkeer wel levensgevaarlijk, maargoed... zo'n figuur loopt hopelijk vanzelf wel een keer tegen de lamp


hehe zeker een pool, die rijden daar veel. Poolse bussen gaan ook nogal vaak met 120 iedereen inhalen waar je 100 mag. Tja als de boetes niet aankomen...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2009 12:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 januari 2009 10:22 schreef SkinPeeleR het volgende:
Heb in bovenstaande niks zien staan over het nadeel "weer". Een zeppelin is wel leuk maar alles boven windkracht scheet is al gauw teveel voor een zeppelin.


Hehe jah met zo'n volume heb je last van elke scheet, ik denk dat je toch zeker 10 dagen per jaar alles volledig stil moet leggen. En vrachtwagens hebben dan weer last van sneeuw, maar die sneeuw blijft ook op die ballon liggen en zelfs met regen lijkt me dat een probleem.

De vrachtwagen is zo slecht nog niet.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 21-01-2009 13:26 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 10:09 schreef Vikingblood het volgende:Niet alleen de Nederlandse wegen kunnen het niet aan.Ook andere landen hebben deze problemen.

Hoevaak moet het asfalt nu worden afgevlakt en opgehoogd?
Als er 1,5x zoveel vrachtwagens op de rechterbaan rijden zal het ongeveer 1,5x vaker moeten gebeuren, me dunkt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 21-01-2009 19:27 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 21 januari 2009 13:26 schreef Jällö het volgende:
Hoevaak moet het asfalt nu worden afgevlakt en opgehoogd?
Als er 1,5x zoveel vrachtwagens op de rechterbaan rijden zal het ongeveer 1,5x vaker moeten gebeuren, me dunkt.


De gehele constructie zal moeten worden aangepakt.

Het probleem is in Nederland dat ze er wegvakken aan vast plakken ipv een geheel nieuwe constructie op te bouwen. Deze aanplakmethode heeft een heel andere eigenschap.
Dus de eigenschappen vaan wegvak 1 is anders dan wegvak 2 en 3.
Dus reageren heel anders op duw en trekkrachten. maw spoorvorming en scheurvorming.
En dat wil je echt niet hebben als je er met je motor overheen rijdt.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-01-2009 19:34 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 januari 2009 0:30 schreef MR. N het volgende:
Nou, let maar eens op als het weer lente is, dan moeten al die vrachtwagens die kut sleurhutten weer voorbij omdat die juist neit de maximumsnelheid halen....

Klootjesvolk.

En de meeste vrachtwagens rijden ongeveer even hard. En hoeveel km rij jij op de snelweg per jaar? Als je er 1 tegenkomt bij een rustig wegbeeld is het niet zo erg, als het druk is is het gewoon levensgevaarlijk.


caravans zijn zonder inhalende vrachtwagens ook kut

mwa, rij niet zoveel als jij maar haal de 30000 ook wel nu. ben blij dat ik nu in een hotel zit trouwens anders zat ik wel op 1500 per week nu. en dan zou ik me echt aan álles gaan irriteren en niet alleen vrachtwagens


Je moeder.


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 21-01-2009 23:01 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Ik ben blij dat ik niet zoveel op de snelwegen zit. Doordat we min of meer in de buurt rijden, pak je vlugger de binnenwegen of vertoef je hoofdzakelijk op industrieterreinen. Enige nadeel is dat je 30 keer in en uitstapt op een dag.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-01-2009 23:59 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 januari 2009 23:01 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Ik ben blij dat ik niet zoveel op de snelwegen zit. Doordat we min of meer in de buurt rijden, pak je vlugger de binnenwegen of vertoef je hoofdzakelijk op industrieterreinen. Enige nadeel is dat je 30 keer in en uitstapt op een dag.


Oeh, dat is wel slopend ja, dat in en uit stappen.


Boeiender


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-01-2009 0:01 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2009 19:27 schreef Vikingblood het volgende:
De gehele constructie zal moeten worden aangepakt.

Het probleem is in Nederland dat ze er wegvakken aan vast plakken ipv een geheel nieuwe constructie op te bouwen. Deze aanplakmethode heeft een heel andere eigenschap.
Dus de eigenschappen vaan wegvak 1 is anders dan wegvak 2 en 3.
Dus reageren heel anders op duw en trekkrachten. maw spoorvorming en scheurvorming.
En dat wil je echt niet hebben als je er met je motor overheen rijdt.

Ik probeer je te volgen maar ik snap nog steeds niet waarom de hele constructie moet worden aangepast, snorrie!
Het is toch niet zo dat er opeens treinen op de snelweg gaan rijden, alleen 1,2x zoveel vrachtwagens op de rechterweghelft... (of van mijn part 1,5x zoveel)


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-01-2009 0:07 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 januari 2009 0:01 schreef Jällö het volgende:
Ik probeer je te volgen maar ik snap nog steeds niet waarom de hele constructie moet worden aangepast, snorrie!
Het is toch niet zo dat er opeens treinen op de snelweg gaan rijden, alleen 1,2x zoveel vrachtwagens op de rechterweghelft... (of van mijn part 1,5x zoveel)


Volgens mij bedoeld Vikinkje dat een spitstrook voor vrachtwagens op een vluchtstrook zou moeten worden gemaakt of als een extra rijbaan naast de bestaande weg om toch een vluchtstrook te houden. (Remember, het ging over een speciale strook voor vrachtwagens).

In het eerste geval kan het zijn dat men qua fundatie (de zandophoging eronder bijvoorbeeld) geen rekening heeft gehouden met een zwaardere belasting en dat daarom problemen ontstaan, bij de tweede optie zal op de een of andere manier ook een gelijkwaardige fundatie als onder de bestaande wegvlakken zit gerealiseerd moeten worden, en dat is best tricky.

Als je van de bestaande situatie uitgaat zal het inderdaad niet veel extra problemen geven denk ik.


Boeiender


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 22-01-2009 19:29 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 22 januari 2009 0:01 schreef Jällö het volgende:
Ik probeer je te volgen maar ik snap nog steeds niet waarom de hele constructie moet worden aangepast, snorrie!
Het is toch niet zo dat er opeens treinen op de snelweg gaan rijden, alleen 1,2x zoveel vrachtwagens op de rechterweghelft... (of van mijn part 1,5x zoveel)


Je hebt met bepaalde krachten te maken.
Zolang er maar een healing periode inzit, hersteld het asfalt zichzelf een beetje.
Ga je dus al het vrachtverkeer op 1 baan knikkeren , vermoeid deze sneller en zal dus scheuren.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-01-2009 19:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

op welke manier "healt" het dan? terugveren van de grond ofzo?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 22-01-2009 20:21 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

bitumen heeft de eigenschap weer terug te gaan naar z`n oorspronkelijke staat.
Dus bij al die trek en drukbewegingen gaat het asfalt, mits niet continu belast weer min of meer terug naar z`n oorspronkelijke staat.
Hierbij moet ik wel melden dat het nooit meer 100% wordt, maar stapsgewijs afneemt, tot uiteindelijk naar z`n einde levensduur gaat een uiteindelijk scheurt.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-01-2009 20:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Aha!

hier zie je hoe mieren het oplossen, misschien wat minder geschikt bij mensen

Marching ants fix their own roads

Ants, like humans, avoid traffic jams
sluipverkeer ftw.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-07-2009 13:22 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Dronken chauffeur vast in tunnel

De eerste werkdag van een Belgische vrachtwagenchauffeur is dramatisch verlopen. De 47-jarige man kwam met zijn tankauto vast te zitten onder een tunnel voor de Maastunnel in Rotterdam. Zijn vrachtwagen bleek 3.92 meter hoog, de tunnel slechts 3.60 meter. Dat heeft de politie donderdag gemeld.

Te hulp geschoten politiemensen roken bij het aanspreken van de Belg een sterke alcohollucht. De chauffeur bleek vier keer meer dan het toegestane alcoholpromillage in zijn bloed te hebben en is aangehouden.

Naast een boete van 900 euro voor het klemrijden in de tunnel en een boete van 1800 euro vanwege rijden onder invloed, werd zijn vrachtwagen in beslag genomen en zijn werkgever op de hoogte gesteld.

(SN)

Hulde. Waarom niet gewoon per trein...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Watzitjehaarleuk
Relatietherapeut
Usericon van Watzitjehaarleuk
Posted 23-07-2009 19:49 by Watzitjehaarleuk Wijzig reactieProfiel van WatzitjehaarleukQuote dit bericht

Ik lag helemaal blauw toen ik dat hoorde. En dat de boete 900 euro is voor het vastrijden in een tunnel is voor mij nieuw.


Op 'n oude fiets moet je 't leren, maar niet één met lekke banden!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-07-2009 19:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet nog dat er een Belg vastgereden was bij de brug naar het industrieterrein de Mars, was maar een paar centimeters te hoog. Dus ik zeg tegen hem dat hij zijn banden een stukje leeg moet laten lopen, dan kon hij zo verder rijden. "Awel", zegt hij, "natuurlijk niet. Zittem nou van onder of van boven vast?"


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-07-2009 19:59 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 juli 2009 19:53 schreef bastianus het volgende:
Ik weet nog dat er een Belg vastgereden was bij de brug naar het industrieterrein de Mars, was maar een paar centimeters te hoog. Dus ik zeg tegen hem dat hij zijn banden een stukje leeg moet laten lopen, dan kon hij zo verder rijden. "Awel", zegt hij, "natuurlijk niet. Zittem nou van onder of van boven vast?"


LOL


Boeiender


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-07-2009 8:51 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2009 19:49 schreef Watzitjehaarleuk het volgende:
Ik lag helemaal blauw toen ik dat hoorde. En dat de boete 900 euro is voor het vastrijden in een tunnel is voor mij nieuw.


Niet zo raar, vind het nog goedkoop. Met een beetje pech is er ook schade aan zo'n tunnel en dat kan flink oplopen.
Ook als je een lantaarnpaal in tweeen rijdt mag de gemeente daar gewoon een rekening voor sturen. Meestal zul je daar niet veel van merken omdat het verzekeringswerk is, maar als je veel te veel gedronken hebt wordt het wellicht een ander verhaal.
Helemaal een duur geintje wordt het als je bomen aanrijdt. Sowieso geen goed plan, die geven een stuk minder mee dan lantaarnpalen


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 24-07-2009 8:56 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2009 19:53 schreef bastianus het volgende:
Ik weet nog dat er een Belg vastgereden was bij de brug naar het industrieterrein de Mars, was maar een paar centimeters te hoog. Dus ik zeg tegen hem dat hij zijn banden een stukje leeg moet laten lopen, dan kon hij zo verder rijden. "Awel", zegt hij, "natuurlijk niet. Zittem nou van onder of van boven vast?"




Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-01-2012 8:03 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Rotterdam pakt truckers aan

Rotterdam gaat een einde maken aan de overlast van wildparkerende Oost-Europese truckers in het Maashavengebied. Vooral in de weekenden strijken honderden truckers in de haven neer om te overnachten. Deze plekken zijn inmiddels beruchte broeinesten van ladingdieven, prostituees en illegale garagisten. Er zijn in Nederland meer plekken waar Oost-Europese truckers overlast veroorzaken, maar Rotterdam is de eerste stad die daar nu paal en perk aan gaat stellen.

De gemeente, politie en het Havenbedrijf slaan de handen ineen om de overlast de kop in te drukken, zo bevestigt woordvoerder Minco van Heezen van het Havenbedrijf. „We hebben te lang oogluikend toegestaan dat Oost-Europese truckers soms met honderden tegelijk overnachten in het havengebied. Er wordt overal geparkeerd en geslapen. En dat trekt weer allerlei duistere types aan. De situatie is zo uit de hand gelopen dat we nu wel moeten ingrijpen.”

Rotterdam stuurt sinds deze maand stadstoezichthouders het gebied in om wildparkerende truckers te beboeten en weg te sturen. De boete voor wildparkeren bedraagt 100 euro per overtreding. De focus ligt voorlopig op een parkeerplaats bij de Smirnoffweg waar ieder weekend honderden chauffeurs neerstrijken. De parkeerplaats kent amper voorzieningen zodat de truckers voor al hun behoeften zijn aangewezen op de straat en de struiken, zegt Van Heezen.

Parkeerplaats
Brancheorganisatie van de kleine zelfstandige transportondernemingen VERN reageert sceptisch op het voornemen van Rotterdam. Voorzitter Klaas de Waardt: „Waar stuur je die truckers dan naar toe? Naar de woonwijken?” Rotterdam opent in ieder geval een tijdelijke parkeerplaats aan de Van Meelstraat, zegt Van Heezen. Daar kunnen tachtig truckers terecht, de rest moet uitwijken naar parkeerplaatsen langs de snelweg.

Ondertussen werkt het Havenbedrijf aan drie nieuwe bewaakte parkeerplaatsen die medio 2012 in gebruik kunnen worden genomen. Al met al een druppel op de gloeiende plaat, zegt brancheorganisatie VERN, omdat er in Nederland veel meer plekken zijn waar chauffeurs voor overlast zorgen.
De Tweede Kamer eiste eind vorig jaar een onderzoek naar de overlast en beperkte rijvaardigheid van Oost-Europese truckers. Dit mede naar aanleiding van een prikactie van Nederlandse chauffeurs op de Nederlandse snelwegen.

(SN)

Smirnoffweg, heet dat écht zo of is dat gewoon een verdiende bijnaam?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-01-2012 8:27 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Waarschijnlijk voelen die oosteuropese truckers zich daar thuis. :')


 


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 06-01-2012 18:05 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Wij werden laatst op het werk getrakteerd op een lauwe halve liter, gegeven door een Bulgaar met zo'n zelfde halve liter, achter het stuur, die blij was dat 'ie even had mogen faxen.



[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 06-01-2012 18:05]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen