|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Er wordt wel degelijk gewerkt aan inhaalverboden voor vrachtverkeer.... Dynamische inhaalverboden hebben de toekomst In vervolg op de politieke roep om een algemeen inhaalverbod voor vrachtauto’s heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat op diverse snelwegtrajecten inhaalverboden ingevoerd. Inhaalverboden voor vrachtauto’s kunnen volgens de overheid een bijdrage leveren aan verbetering van de verkeersveiligheid en de bevordering van doorstroming van het verkeer. Ervaringen met inhaalverboden zijn het afgelopen jaar opgedaan om inzicht te krijgen in deze effecten. Volgens onderzoeken schaden inhalende vrachtauto’s het imago van de sector en ergeren automobilisten zich hevig aan de inhaalmanoeuvres van vrachtauto’s. Het positieve effect van inhaalverboden op de doorstroming van het verkeer en de wezenlijke bijdrage aan de fileproblematiek is echter in algemene zin niet bewezen. Klik hier voor een overzicht van de huidige inhaalverboden. Dynamische inhaalverboden de oplossing voor iedereen TLN is geen voorstander van algemene inhaalverboden. Daar waar het verkeersaanbod het toelaat (< 60 procent benuttingsgraad) is er geen enkele noodzaak om een inhaalverbod in te stellen. De maatregel draagt in dergelijke situaties al helemaal niet bij aan een betere doorstroming of veiligheid. Om dezelfde reden pleit TLN voor een dynamisch inhaalverbod in plaats van statische inhaalverboden. Op de huidige trajecten – waar inhaalverboden gelden – valt het verkeersaanbod in bepaalde perioden (denk aan vakanties) sterk terug, terwijl het inhaalverbod van kracht blijft. Daarnaast kan je met dezelfde techniek ook beter inspelen wanneer het verkeersaanbod buiten de huidige tijden boven 60 procent benuttingsgraad uitkomt. Een inhaalverbod kan dan van kracht worden. Samen komen we er wel uit TLN heeft in 2003 – na aanleiding van een politieke wens om een verdere uitbreiding van de inhaalverboden – aanvullende afspraken met minister Peijs gemaakt. Belangrijkste onderwerpen hierbij zijn: • Een proef met dynamische inhaalverboden in 2004 op de A2 in Limburg • Een signaal van de minister aan de Tweede Kamer dat een verdere uitbreiding van statische inhaalverboden na 2003 geen enkel effect meer zal hebben. De rek is er uit Samen met onder andere het Ministerie van Verkeer en Waterstaat start TLN begin 2005 een communicatietraject rond nut en noozaak - nu en in de toekomst - van inhaalverboden. Bron: website Transport & Logistiek Nederland They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
quote:Ik vind het zowiezo stom dat vrachtwagens 80 moeten rijden terwijl de begrenzer op 90 staat.Zo word je gewoon uitgenodigd om harder te rijden. |
|
Ik vind het ook belachelijk dat er auto's zijn die 240 kunnen terwijl je maar 120 mag ... Ik zal er weinig moeite mee hebben als auto;s begrenst worden |
|
Heb jij ooit een personenauto gezien die begrensd is op 120km/uur??????? They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
quote: Hahaha en nog eens ha. Ik heb 8 eigen vrachtwagens en 12 in onderhuur rijden. Allen bemand door Poolse chauffeurs. Voor die 8 jongens die van mijzelf zijn, heb ik zeer precieze en objectief vergelijkbare data. Ze rijden namelijk op een 'shuttledienst' tussen Zoeterwoude en Strasbourg. Dat deden hun Nederlandse collega's hiervoor ook. Daardoor heb ik precieze ritdata sinds dat wij begonnen zijn. Die business is in Augustus vorig jaar begonnen (eerst op gehuurde wagens). In die 12 maanden reden ze gemiddeld 12.000 per maand oftewel 144.000 per jaar. Met z'n achten is dat 1.152.000 kilometer. Dit alles zonder een enkele schade (ook niet bij laden en lossen) en met wlegeteld 2 snelheidsboetes. Toen de Nederlanders dit wekr deden werd er toch zo een keer op 300.000 km iets van een schade gereden en kwamen er een stuk of 10 boetes per jaar binnen. Die Oostblok chauffeurs zijn vaak veel meer ervaren dan hun NL'se concullega's omdat ze vaak rtijes Siberie, Kazachstan, Mongolie etc. doen. Jongens die zich op de Russische wegen tussen de maffia en beren en wolven (letterlijk!) staande weten te houden kunnen prima hier rijden. Het is veel en veel makkelijker. En over het ontnemen van werk? Dat hebben VEEL maar zeker niet alle chauffeurs aan zichzelf te danken. Ze zijn inflexibel, zijn niet bereid om in geval van autopech hun cabine omhoog te doen en zelf te kijken wat er aan de hand is...nee ze bellen liever de Volvo service...inclusief de bijbehorende voorrijkosten. Ze willen geen onregelmatige werktijden, ze moeten volgens een DOM DOM DOM CAO uitbetaald worden (overuren worden ook gedurende ziekte uitbetaald bijvoorbeeld), etc. etc. De kostenaspect van de Poolse chauffeurs is een belangrijke maar zeker niet de enige die een rol speelt bij het inhuren van ze. En domme, tendentieuze programma's die op TV vertellen dat de Oostblok truckers geen kennis van zaken hebben, verspreiden alleen desinformatie. En dan krijg je nog Nederlandse vakbonden die zich met mijn bedrijfvoering gaan bezighouden...het is een fucking Pools bedrijf! Ophoeren. Dan krijg je mensen die gaan leugenachtig snitchen bij de vakbonden dat er iets niet in de haak zou zijn en je wordt binnen enkele dagen door Nova en de vakbodnen ondervraagd over vermeende misstanden. Laat die chauffeurs eerst een hand in eigen boezem steken voordat ze gaan zeiken. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Hoezo? In andere landen mag ik toch harder? Ik hoef met mijn auto toch niet alleen op de openbare weg te rijden? Laat de overheid maar opkankeren uit zaken die ze niet aangaan. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:personen auto,s niet.Binnenkort moeten er op die bestelbusjes misch wel een begrenzer. Zou ik ook niet erg vinden. |
|
En ook die begrenzer zal hoger ingesteld worden dan de in Nederland geldende maximumsnelheid.... Zoals Jenje al zei, mag je in andere landen harder rijden (bijvoorbeeld Duitsland 130 tenzij anders aangegeven). Dit geldt ook voor vrachtauto's en bestelbusjes..... Daarom zijn begrenzers dus hoger afgesteld. They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
quote: Sterker nog, die 130 is geen maximumsnelheid, maar adviessnelheid. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Kijk irritatie over vrachtwagens blijft er nu eenmaal, maar zonder transport staat ook alles stil. Alleen waar ik me zorgen over maak zijn die goedkope chauffeurs uit bijv rusland polen en dergelijke die hier de nederlandse chauffeur uit de rit halen. edit dit is geen aanval op chelman maar een mening. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
quote:Zo had ik het nog niet bekeken.Moet voor mn werk weleens als bijrijder mee en dan hoor ik verhalen van chauffeurs.Maar zie het door jou verhaal nu toch wel iets anders.Maar ja ik ben nog maar een rookie he,eerst maar effe slagen voor mn C maandag.Maar blijf het lullig vinden voor de Nederlandse chauffeur,want daar zitten ook zat harde werkers tussen. [Dit bericht is gewijzigd door sarcophagus op 24-08-2005 16:05] |
|
quote:En dat, ondanks dat het zulke goede chauffeurs zijn! quote: What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Er zijn er overigens niet zo heel veel Polen die in Nederland als truckchauefeur in dienst zijn. Misschien 2000...niet meer. De meeste werken gewoon voor een Pools bedrijf (zoals de mijne) die hier diensten verleent net als dat een Nederlandse vervoerder diensten in Polen kan leveren (en velen doen dat, met name op gebied van gespecialiseerd vervoer). KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: ... Meer dan de helft van de ongevallen met vrachtauto's wordt immers veroorzaakt door de andere weggebruiker. ... (text komt uit artikel "Voorkomen is beter dan genezen" op pagina 1 van dit topic) [Dit bericht is gewijzigd door Metallica-Freak op 24-08-2005 16:13] They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
quote: I.e. de vrachtwagen ervoor of erachter? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Andere weggebruikers zijn: personenauto's, motorrijders etc. etc. met weggebruikers wordt iedereen die hetzelfde vervoersmiddel gebruikt bedoeld They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
Ach. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Hiermee wordt jouw vorige post dus volledig ondermijnd met feiten.... They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
Dat zal me leren! Volgende keer toch maar weer die emoticon erin als ik een grapje maak. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote:Blijft een verrot grote hoeveelheid eigen schuld over dan! Zoals die hork die mij ooit, al bellend, uit mijn rijstrook wilde duwen terwijl ik naast zijn cabine zat, bijvoorbeeld. Ik op de claxon, hij opschrikken... Homo, ogen op de weg en kíjken voor je gaat schuiven! Je had me die dag geen uzi willen meegeven. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: ja maar dat zijn niet alleen vrachtwagenchauffeurs hoor. je wil niet weten hoe vaak ik al bijna van mn motor af gereden ben. en ik rij echt niet snel of onvoorzichtig of slecht of wat dan ook. en m'n motor is ook niet heel erg klein of iets dergelijks... ik denk dat t voornamelijk komt dat veel mensen gewoon snel willen zijn en geen pauze nemen als dat nodig is. "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
En omdat jij 1x een voorvalletje hebt meegemaakt op de snelweg scheer je direct alle chauffeurs maar over 1 kam en kan iedere chauffeur doodvallen? They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal! |
|
quote:1x...? Gozer? Ik ben rij-instructeur! Elke week min-stens 1 maal. Ook eng als je erop gaat letten; mensen die een wat oudere Citroën hebben. BX is favoriet. Die snappen het ook niet helemaal. By the way, als je een keer in Groningen bent mag je de knipselmap van de rijschool wel eens komen bekijken, van mijn collegae vrachtauto-instructeurs. (Dan piep je vast wel anders neem ik aan.) What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote:(Daarbij, als je "zoals" en "bijvoorbeeld" in één zin ziet staan, duidt dat meestal niet op een incident. ) What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |