IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Deströyer 666 Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-01-2023 9:53 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 29 januari 2023 20:45 schreef Sater het volgende:
Als je als podium zegt een plek te willen zijn waar geen plaats is voor racisme, homofobie etc. dan moet je KK Warslut geen podium bieden lijkt mij. Als hij nou eloquent zijn bedenkingen over migratie in een interview zou verwoorden, zou dat nog te verdedigen zijn, maar iemand die op een podium dingen roept over moslims die landen 'invaden' en vrouwen die 'hard dick' moeten hebben, heeft dit m.i. toch echt aan zichzelf te danken.


Tsjah, maar Marduk (Fistfucking Gods Planet, Fuck Me Jesus, Heaven Shall Burn, Slay The Nazarene), Behemoth (Christians to the Lions, Antichristian Phenomenon), Gorgoroth, Deicide, Mayhem en vele, vele anderen zijn wel welkom.

Als je wel mag roepen dat Christenen the root of all evil zijn en collectief kapot moeten maar niet 'fuck moslims' mag roepen dan gaat er ergens iets mis.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sater
Usericon van Sater
Posted 30-01-2023 13:45 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Het verschil is dat (in de praktijk en natuurlijk niet altijd) anti-Islam sentimenten vaak neerkomen op vijandigheid tegenover mensen met een andere etniciteit. Maar ik snap je punt en het voelt ook wel een klein beetje al meten met twee maten, maar bij D666 krijg ik toch wel het gevoel dat het niet alleen om ideologiekritiek gaat, maar ook om xenofobe uitspraken.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 30-01-2023 13:57 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ah ok, op basis van een gevoel dan maar boycotten. Better safe than sorry.

Laten we allemaal zo tolerant zijn dat we iedereen die een andere mening heeft zoveel mogelijk gaan boycotten tot ze dezelfde tolerante mening hebben als wijzelf. Nee, ik ben er niet in mee.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-01-2023 14:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Het staat verder natuurlijk iedere venue vrij om daar zelf t beleid in te voeren (vermoed ik, weet niet hoe dat zit met subsidie). Maar herken wel de dubbele moraal inzake christendom vs islam. Die ik overigens ook herken bij black metal artiesten zelf. De blekkies die de islam expliciet durven te beledigen zijn op 1 hand te tellen, maar blijven schoppen tegen t christendom is makkelijk en lekker veilig. Anyway.


When your people matter, menstrual health matters


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 30-01-2023 14:29 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Zo'n venue staat het niet vrij om eigen rechter te gaan spelen. Je gaat namelijk mee in het gevoel van een zeer select groepje. Je hebt een openbare functie, het is gemeenschapsgeld.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 30-01-2023 14:33 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2023 14:29 schreef Dypfrys het volgende:
het is gemeenschapsgeld.


Dat maakt het denk ik juist ook moeilijk voor zo'n zaaltje om 'het juiste' te doen. Nu weet ik niet hoe ver de gevolgen kunnen strekken in dit wereldje, maar je wilt het als programmeur (in het extreme geredeneerd) natuurlijk niet riskeren dat de geldschieter zegt: "OK, genoeg met die nazipropaganda, de stekker gaat er uit".



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 30-01-2023 14:42 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ja, klopt. Daarom vind ik het ook triest als ik kijk naar de argumenten. D666 is toch wel wat anders dan Der Zillertaler Türkenjager laten optreden. Nu klinkt het alsof rechts conservatief gelijk nazistische propaganda is, wat ik een vrij absurde stelling vind hier. Tegelijkertijd mogen Skitsystem en Discharge wel vrolijk optreden. Of Belphegor waar Christenbloed wordt gedronken bij wijze van. Hypocriet vind ik het.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-01-2023 14:51 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Een tijdje geleden werden shows van Marduk in Amerika ook gecancelled. Geloof dat die organisaties ook iets zeiden van 'We konden in de hele carrière van Marduk geen enkele extreemrechtse of andere controversiële uitspraak vinden, maargoed, als we de show laten doorgaan wordt onze tent gesloopt door linkse Antifa-gekkies dus moeten we wel cancellen'.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-01-2023 15:07 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 30 januari 2023 14:29 schreef Dypfrys het volgende:
Zo'n venue staat het niet vrij om eigen rechter te gaan spelen. Je gaat namelijk mee in het gevoel van een zeer select groepje. Je hebt een openbare functie, het is gemeenschapsgeld.
Kweennie, hangt ervan af of ze helemaal draaien op subsidie, of dat dat slechts een gedeelte is. En dan nog, subsidie betekent niet automatisch dat je dan niet zelf inspraak in of zelfs compleet beheer van beleid hebt. Ik ken de beste band niet, en ik heb geen idee wat hij/ze nu wel/niet allemaal roeptoeteren, en ik weet voor mezelf niet waar ik als zaaleigenaar de grens zou trekken. Ik be een enorme hippie dus waarschijnlijk zou bij mij weinig rap en black naar binnenkomen. Maar goed, het gaat erom of de zaal zelf dit soort beslissingen mag nemen. Als dat mag, wat wij er dan van vinden is bijzaak denk ik dan maar.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 30-01-2023 15:14 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2023 14:42 schreef Dypfrys het volgende:
Ja, klopt. Daarom vind ik het ook triest als ik kijk naar de argumenten. D666 is toch wel wat anders dan Der Zillertaler Türkenjager laten optreden. Nu klinkt het alsof rechts conservatief gelijk nazistische propaganda is, wat ik een vrij absurde stelling vind hier. Tegelijkertijd mogen Skitsystem en Discharge wel vrolijk optreden. Of Belphegor waar Christenbloed wordt gedronken bij wijze van. Hypocriet vind ik het.


Daarom schreef ik ook: in het extreme geredeneerd. Maar de nuance is in dit soort zaken natuurlijk altijd ver te zoeken en de asymmetrie van wie je wel en niet 'mag' beledigen is ook hypocriet. Maar laten we wel wezen: Altar kreeg destijds ook de lokale SGP (of soortgelijke clubs) aardig in de gordijnen en daar is ook wel eens een showtje om afgelast meen ik. Het is maar net wie zijn voorhoede van tere zieltjes het beste weet te mobiliseren.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 30-01-2023 15:15]



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 30-01-2023 15:38 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Antifa en aanverwanten blijven toch wel heel griezelige clubjes. Ik snap ook niet hoe die woke-nazi's ooit bij de black-metal scene uitgekomen zijn, de OCCII in Amsterdam staat er altijd vol mee.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Sater
Usericon van Sater
Posted 30-01-2023 15:49 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2023 13:57 schreef Dypfrys het volgende:
Ah ok, op basis van een gevoel dan maar boycotten. Better safe than sorry.

Laten we allemaal zo tolerant zijn dat we iedereen die een andere mening heeft zoveel mogelijk gaan boycotten tot ze dezelfde tolerante mening hebben als wijzelf. Nee, ik ben er niet in mee.


Ik ben niet degene die tot een boycot is overgegaan, maar ik bedoelde op basis van een quickscan van het internet krijg ik het gevoel dat meneer Warslut toch wel wat bedenkelijke dingen roept. De mensen die hem willen boycotten vinden vast dat ze voldoende reden daarvoor hebben.

Vind jij dan niet dat er een grens (uiteraard is het subjectief waar je deze trekt) zit aan tolerantie voor intolerantie?

En meer in het algemeen blijf ik me verbazen over de tolerantie voor rechtse denkbeelden in de metalscene. Bij Ministry is het als snel 'bah, want te links' maar als er dan weer een aan nsbm-gelieerde band ergens speelt, dan moeten mensen niet zeuren want 'het draait toch om de muziek'.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 30-01-2023 17:37 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Als we het hebben over muziek specifiek ligt de grens ergens bij oproepen tot geweld of juridisch ontoelaatbare zaken. Extremisme bijvoorbeeld, en dan met de betekenis van ontwrichtende acties/crimineel gedrag om je ideologie vorm te geven. Maar met die redenatie over oproepen tot geweld mag Skitsystem al niet meer spelen, terwijl ik dat een geweldige band vind. En dat is ook een sterk ideologische band. Maar als een groepje krakers iemand een nazi vindt mag die ineens niet meer optreden...

Ik zie het dan ook als artistieke uitingen. En dat mag best over normale grenzen gaan. Volgens mij is dat ook voor de wet best acceptabel.

Ik vind censuur echt het sneuste wat er is. Iemand monddood maken omdat diens mening jou niet aanstaat is echt de kanker van de 21ste eeuw. Je ziet het steeds meer, ook in woordencensuur. Echt enorm kinderachtig.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 30-01-2023 17:56 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2023 17:37 schreef Dypfrys het volgende:
Iemand monddood maken omdat diens mening jou niet aanstaat is echt de kanker van de 21ste eeuw. Je ziet het steeds meer, ook in woordencensuur.

Orwelliaanse taferelen. Zelfs de definitie van het woord "censuur" is niet meer veilig. Zie vanaf 7:33.




Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 30-01-2023 18:53 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Burzum dat afgeplakt moet worden op Facebook

Instagram/Tiktok die woorden als drugs, death/dead, pills, etc niet zonder vervangende leestekens laat staan. Dus je moet dr*gs, D€ath, of p*ills typen bijv.

Belachelijk.


Hafgufa


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 31-01-2023 1:03 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-01-2023 9:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 30 januari 2023 15:38 schreef El Chulo het volgende:
Antifa en aanverwanten blijven toch wel heel griezelige clubjes. Ik snap ook niet hoe die woke-nazi's ooit bij de black-metal scene uitgekomen zijn, de OCCII in Amsterdam staat er altijd vol mee.


De halve BM scene is zo onderhand woke mongolen. Amper meer een niet-woke band te ontdekken.


Je moeder.


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 31-01-2023 9:40 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Liever woke dan infantiel.

Woke komt vooral terug in de teksten, en die zijn bij blackmetal erg makkelijk te negeren.

Infantiliteit slaat je om de oren middels de albumcover/bandnaam/albumtitel, en is dus ergerlijk nog voordat je de 'muziek' gehoord hebt.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 31-01-2023 10:32 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2023 15:49 schreef Sater het volgende:
En meer in het algemeen blijf ik me verbazen over de tolerantie voor rechtse denkbeelden in de metalscene. Bij Ministry is het als snel 'bah, want te links' maar als er dan weer een aan nsbm-gelieerde band ergens speelt, dan moeten mensen niet zeuren want 'het draait toch om de muziek'.

Bij mijn weten zijn er nooit concerten van Ministry (of andere 'linkse' acts) geannuleerd geweest door toedoen van activisten. En mocht dat overigens wel gebeuren, dan lijkt me dat evenzeer onwenselijk.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Sater
Usericon van Sater
Posted 31-01-2023 20:24 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dit ging niet over het concreet annuleren van optredens, maar over de reacties op bepaalde bands die ik her en der lees. Bands die uitgesproken antifascistisch zijn worden vaak als ‘te politiek’ gezien en bij bands die stevig aan nsbm gelieerd zijn is het vooral ‘de muziek die telt’.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 01-02-2023 10:00 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2023 20:24 schreef Sater het volgende:
Dit ging niet over het concreet annuleren van optredens, maar over de reacties op bepaalde bands die ik her en der lees. Bands die uitgesproken antifascistisch zijn worden vaak als ‘te politiek’ gezien en bij bands die stevig aan nsbm gelieerd zijn is het vooral ‘de muziek die telt’.


Dit klopt wel ja.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-02-2023 10:34 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 31 januari 2023 20:24 schreef Sater het volgende:
Dit ging niet over het concreet annuleren van optredens, maar over de reacties op bepaalde bands die ik her en der lees. Bands die uitgesproken antifascistisch zijn worden vaak als ‘te politiek’ gezien en bij bands die stevig aan nsbm gelieerd zijn is het vooral ‘de muziek die telt’.


Ligt er bij mij een beetje aan, vooral aan het "uitgesproken" gedeelte. Tijdje geleden stond er een supertof bandje in het voorprogramma van Lagwagon, Shoreline geloof ik, en muzikaal was dat te gek, maar tussen elk nummer door weer een praatje over racisme, fascisme, hoe erg dit volgende nummer wel niet over ervaringen met racisme gaat, shirtjes met "refugees welcome" etc. erop, ik hou daar niet van. Ook niet van racisme overigens, maar dit werd gewoon vermoeiend. Heeft me er dan ook van weerhouden een cd te kopen bij de merchtable, terwijl de muziek écht heel erg vet was.

Datzelfde geldt ook voor heel rechtse figuren. Boeit me niet zoveel wat jij denkt, als je maar vette muziek maakt en niet met je rechterarm in de lucht op het podium sieg heil staat te schreeuwen. Of heel duidelijke verwijzingen in de teksten/songtitels/albumtitels hebt staan.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-02-2023 11:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Waar mag het dan wel over gaan? Alles behalve politiek? Waarom die andere onderwerpen wel en politiek niet? Serieuze vraag


When your people matter, menstrual health matters


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-02-2023 11:37 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Je mag het van mij overal over hebben, maar je hoeft me niet -tig keer je eigen politieke denkwijzen door de strot te duwen. Een keer een statement, prima. Een shirtje met boodschap aan? Lekker doen. Maar laat het daar dan ook bij, ik vind dat enorm storend. Ik ben bij een concert, niet bij een bijeenkomst van D66.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-02-2023 11:49 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2023 10:34 schreef Ethereal het volgende:
Ligt er bij mij een beetje aan, vooral aan het "uitgesproken" gedeelte. Tijdje geleden stond er een supertof bandje in het voorprogramma van Lagwagon, Shoreline geloof ik, en muzikaal was dat te gek, maar tussen elk nummer door weer een praatje over racisme, fascisme, hoe erg dit volgende nummer wel niet over ervaringen met racisme gaat, shirtjes met "refugees welcome" etc. erop, ik hou daar niet van. Ook niet van racisme overigens, maar dit werd gewoon vermoeiend. Heeft me er dan ook van weerhouden een cd te kopen bij de merchtable, terwijl de muziek écht heel erg vet was.

Datzelfde geldt ook voor heel rechtse figuren. Boeit me niet zoveel wat jij denkt, als je maar vette muziek maakt en niet met je rechterarm in de lucht op het podium sieg heil staat te schreeuwen. Of heel duidelijke verwijzingen in de teksten/songtitels/albumtitels hebt staan.


Dat was in de jaren '90 ook altijd prijs in de metalcore. na ieder nummer een preek over veganisme, straight edge, corporate greed, het milieu, verzin het maar. Kon je ook altijd nog goed ruzie krijgen met van die kneuzen met een rugzak vol komkommers en linksdraaiende vega-chocomel als je aan de bar een biertje bestelde, of aan de overkant van het zaaltje een Whopper ging scoren. De muziek was wel vaak te gek dus dan nam ik dat geneuzel maar voor lief.

Met het woord 'vermoeiend' vat je het wel goed samen, ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 01-02-2023 11:51]



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen