![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
thanks ![]() ![]() ![]() |
|
'deze krat bier' kan dat? ![]() |
|
Waarom niet? ![]() |
|
Ik vind het zo raar staan, ik zou toch 'dit krat bier' zeggen. Deze krat komt zo marokkaans op mij over. ![]() |
|
Dat heb ik met "dit krat bier" en "deze forum" of "deze topic". ![]() |
|
nope de-woorden enkelvoud deze (voor dichtbij) die (voor veraf of niet-aanwezig) gene, gindse (voor veraf, verouderd) zo'n, zo een (volledige vorm van zo'n), zulk een het-woorden enkelvoud dit (voor dichtbij) dat (voor veraf of niet-aanwezig) ginds (voor veraf, verouderd) zo'n, zo een (volledige vorm van zo'n), zulk een zulks (archaïsch, in formeel taalgebruik nog gebezigd om herhaling van dat te voorkomen) Het verbaast me dat zulks kan gebeuren. meervoud deze (voor dichtbij) die (voor veraf of niet-aanwezig) gene, gindse (voor veraf, verouderd) zulke http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanwijzend_voornaamwoord Het is "de krat" dus ook "deze krat" Het forum -> dit forum [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 03-04-2010 13:08] ![]() |
|
krat het, de; o en v(m) -ten kist van open latwerk of plastic: een ~je bier Het kan allebei. Het krat of de krat. Ik denk dat het er van afhangt waar je vandaan komt. In het noorden zeggen we over het algemeen 'het krat'. ![]() |
|
quote: En toch is er niets mis met 'deze topic'. ![]() |
|
quote: De woordenlijst van de Nederlandse Taalunie is leidend wat betreft de spelling (het Groene Boekje). krat, het, kratten [krat·ten] ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
|
wat is de voltooid verleden tijd van kruisbestuiven? kruisbestoven of gekruisbestuifd? Help mij, t'is voor een review op de frontpagina ![]() signature ![]() |
|
Volgens mij wordt het woord 'kruisbestuiving' in het Nederlands alleen als zelfstandig naamwoord gebruikt, en is het niet gangbaar om het te vervoegen. Mocht je het toch per sé willen doen, ga dan uit van het werkwoord 'bestuiven', en dan zou je uitkomen op 'kruisbestoven'. Maar ik weet niet of dat correct nederlands is. 'Gekruisbestuifd' lijkt me in ieder geval niet goed. Bareuh... ![]() |
|
hoe kun je nu mdderfokking door kruisbestuiving geschapen worden zonder dat het een werkwoord is bestuiven is scheppen zonder werken is er nog nooit iets ter were"ld gebracht ![]() WAT IS HET VOLTOOID VERLEDEN TIJD WERKWOORDSVORMIGHEID VAN KRUISBESTUIVEN ![]() signature ![]() |
|
P.S. ![]() ![]() ![]() signature ![]() |
|
Love you, Hypnos ![]() ![]() |
|
quote:Bestuiven is over het algemeen toch een vrij passief proces, voor de plant dan. ![]() ![]() |
|
idd, het is geen werkwoord. kruisbestuiving = allogamie, maar het werkt niet. ![]() |
|
quote: ik weet niet hoe jij bestuift, maar bij mij is het extreem ACTIEF ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() signature ![]() |
|
quote: say Wooooooooooot? signature ![]() |
|
quote:Euh..... niet? ![]() ![]() |
|
Ik heb haar kruis bestuifd. Da`s toch niet zo moeilijk? Here kitty kitty kitty! ![]() |
|
![]() signature ![]() |
|
quote: Bestoven. Maar verder klopt het wel. ![]() Bareuh... ![]() |
|
![]() Is het niet het makkelijkst om b.v. te zeggen: er heeft een kruisbestuiving plaatsgevonden? Hoe zit die zin eigenlijk in elkaar? Here kitty kitty kitty! ![]() |
![]() |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |