![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: IJsland. De eerste letter is IJ en niet I. ![]() |
|
O_o signature ![]() |
|
quote: Het gaat niet om de losse betekenis van de woorden, maar om de term "persoonlijk record" als geheel. Als ik zeg "ik heb mijn record gebroken" kan ik meerdere records bedoelen. Een persoonlijk record gaat bij schaatsen, bvb. om je beste tijd bij een bepaalde afstand. Het kan best dat ik dan voor die afstand op een bepaalde plek mijn baanrecord breek, maar niet mijn persoonlijk record. Eigen inderdaad sowieso irrelevant in deze zinsnede. quote: Waar zit dan de tautologie, want "eigen" is niet totaal hetzelfde als "persoonlijk record" ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 08-09-2013 22:17] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: "een" persoonlijk records inderdaad, maar "zijn" persoonlijk record? kun je een ander persoonlijk records hebben dat dat van jezelf? edit: eigenlijk wel, als het aanwijzend is ipv bezittend het is soms echt moeilijk om het dubbelen te ontwijken ik hoor dikwijls "ik heb het gratis gekregen". als je het krijgt is het altijd gratis. [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 08-09-2013 22:26] signature ![]() |
|
quote: Ik vind dan het gebruik van 'zijn' in ieder geval duidelijker dan 'een'. Je kunt inderdaad geen andere persoonlijk record hebben, maar dat maakt juist 'een' weer raar onspecifiek terwijl je een heel specifiek record gebroken hebt ![]() quote: Tsja, het benadrukt nog eens waar het om gaat. Dat kan hinderlijk zijn, dat zeker, maar in die zin vind ik het niet zo erg. Voor mij benadrukt het dan dat er écht niets tegenover stond / het niet voor iets specifieks was. Dus niet dat je het kreeg voor je verjaardag, of als bedankje ofzo ![]() Sowieso heb ik niet vaak een probleem met pleonasmes, eigenlijk ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
ik wel, maar ik maak dan ook graag overal problemen van ![]() signature ![]() |
|
quote: Dat mag natuurlijk! Pleonasmes (pleonasmen?) zijn ook slecht voor de efficiëntie, maar wel goed voor de duidelijkheid en anders poëzie. Verder laat jij zelf weinig efficiëntie zien in je taalgebruik, dus dat is dan wel weer raar ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
dat ligt aan mijn toetsenbord ![]() signature ![]() |
|
Gevalletje PEBKAC denk ik ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
net geen ID-10-T signature ![]() |
|
Je kunt natuurlijk wel je eigen persoonlijk record verbeteren, als je een nieuw persoonlijk record vastlegt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: AARGH als je je eigen persoonlijk record ( ![]() dan is het toch automatisch een nieuw record ![]() sorry, lange teenen signature ![]() |
|
En daarmee verbreek je en passant het persoonlijk record van iemand anders, wellicht. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
hmmm de tweede beste persoonlijke tijd van iemand, is dat dan zijn eigen persoonlijke op een na beste record? [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 09-09-2013 0:11] signature ![]() |
![]() |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |